Vriend 'emotioneel' vreemgegaan met collega

23-12-2020 18:30 317 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen, dus begin ik met wat ik weet.

Een paar dagen geleden vertelde mijn vriend zich niet lekker in zijn vel te voelen. Hij zei dat dit niet aan mijag, maar aan zichzelf.
Ik heb dit al vaker opgemerkt en aangekaart, maar hij deed het af als drukte door werk.
Ik heb hem gezegd voor hem klaar te staan en te steunen waar hij dat nodig heeft.
De volgende dag heeft hij een bom laten vallen. Namelijk dat hij ongeveer 3 jaar lang een relatie had met een collega. Hij zegt nooit fysiek geweest te zijn, maar wel met haar toekomst plannen besprak.
Dit kwam meer van haar af zegt hij. Hij heeft altijd gezegd tegen haar dat het geen toekomst had, omdat hij voor mij en kind koos. Toch bleef hij ermee doorgaan totdat zij er een punt achter zette en terug gegaan is naar haar ex.
Dit is nu een half jaar geleden.

Hij geeft aan dat hij niet blij is met wat hij bereikt heeft, en hoopte meer te hebben. Hij vond dat ik geen ambitie heb in doorgroeien op mijn werk. Terwijl ik voor nu zeer tevreden ben wat ik doe.
Wij zijn volgens hem in een standaard relatie vervallen en dat stoort hem ook.

Ik ben trouwens ook nog zwanger van ons tweede kindje.
Dat maakt het allemaal nog verwarrender.

Sorry voor mijn lange verhaal. Ik zal vast nog wat vergeten zijn.
Ik weet niet zo goed wat ik moet doen en waarom ik dit hier schrijf.
Ergens hoop ik op advies.

Ps: ik hou nog steeds heel veel van hem. Wat het extra pijnlijk maakt.
Je hoeft niks te beslissen nu. Maar je kunt hem heus op afstand houden en later beslissen of nu normaal doen en later beslissen. Dat hoeft niet nu en dat hoeft niet groots
Lila2588 schreef:
23-12-2020 18:54
Zo zit ik er ook in.

Maar nu komt het dilemma bij mij.
Moet ik hem verlaten, zwanger met een peuter. Is dat echt wat ik wil.
Ik weet het namelijk niet. Moet ik met hormonen en al zo'n moeilijke beslissing nemen.
Ik hou nu een poppenkast voor mn zoontje. Ik gun hem deze kerst, aangezien er door corona niks anders is. Maar wat daarna..
Ik kan je op een blaadje geven dat dit niet de laatste keer zal zijn. Dus aan jou de keuze of je verder zo blij met hem bent dat je dit blijft pikken of dat je ziet dat je beter af bent zonder hem. Mijn stiefkinderen waren ook zo jong toen hun ouders uit elkaar gingen en zijn heel goed terechtgekomen, het hoeft niet altijd ellende te zijn.

De kans is heel groot dat je nog 5 jaar van je leven in hem investeert en dat het dan nog mis gaat omdat je het toch niet meer trekt. Als hij je drie jaar kan bedriegen zonder dat je iets merkt, kun je hem nooit meer vertrouwen en zul je constant op je hoede zijn, jaar in jaar uit.
Als hij dingen miste in de relatie kan hij daar met jou over praten.

Niet vreemdgaan 3 jaar lang, daar ws liegen over de seks tegen jou en dan ook jou de schuld geven omdat je niet perfect was. Wat voor een nare vent is dat??
Eikel zeg. Natuurlijk is hij ook fysiek met haar geweest. Ik denk dat hij je nu de light versie van zijn vreemdgaan heeft verteld en dan ook nog de focus op zijn vreemdgaan heeft verlegd naar de gebreken in jullie relatie en jouw persoon. Zo denkt hij buiten schot te blijven. Manipulatieve zak.

Jullie liefde is nu nooit meer hetzelfde dus wees verstandig.
Surebaby schreef:
23-12-2020 18:57
Je weet niet of er iets fysiek is gebeurd, ik persoonlijk zou liever wat gewip hebben dan dit hoogverraad, een beetje over jullie leven lopen zeiken, 3 jaar lang.
Er was uiteraard een luisterend oor voor dus ik zie een scenario voor me dat er diepe gesprekken zijn gevoerd daarbij ze elkaar dingen bekenden die ze niet met anderen deelden blablabla.
Om te kotsen.
Hij heeft niks om te klagen en is waarschijnlijk vervallen in een soort puberversie van zichzelf, en dat werd lekker gevoed.
Heel makkelijk ook want daar kon hij in de pauze de flitsende jongen uithangen en oeverloos kletsen met een 'positief' (lees onrealistisch) persoon die nog wel gelooft dat hij een eigen onderneming kan starten 'gewoon DOEN!' en eigenlijk een dichter en een avonturier is of whatever hij zichzelf wijsmaakt.
Wat hij niet ziet is dat hij inderdaad niet goed genoeg voor haar is zoals hij is, maar daar een fantasieversie heeft opgehangen zonder enig resultaat. Terwijl jij hem ziet zoals hij is en tevreden was.
Dom gedrag, dit zegt niks over jou en alles over hem, en die sex zou ik me niet op focussen.
Wel op het jou te kakken zetten en de attitude die hij zich veroorlooft naar jullie leven en jouw liefde, waar je je voor uit de naad werkt.
Dit is eigenlijk hoe ik het zie. Je hebt het precies verwoord hoe ik denk dat het gegaan.

Hij vind dat hij zijn hele leven niks heeft gedaan voor zichzelf.
Een opleiding gekozen op basis van wat zijn vader wilde.
Een huis gekocht met mij die eigenlijk niet wilde, maar dat voor mij gedaan heeft.. En nog meer dingen.
Natuurlijk kan je dat nu niet beslissen. Sowieso gaat dit nog een lange nasleep hebben. Daarom relatietherapie, om te kijken of er nog iets te redden valt, voor zijn ongenoegen en ook voor jouw verwerking. Dit kan je niet alleen.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Lila2588 schreef:
23-12-2020 19:03
Dit is eigenlijk hoe ik het zie. Je hebt het precies verwoord hoe ik denk dat het gegaan.

Een huis gekocht met mij die eigenlijk niet wilde, maar dat voor mij gedaan heeft.. En nog meer dingen.

Dat klinkt heél erg midlifecrisis. Het is-dit-alles gevoel. En natuurlijk is het gras altijd groener aan de overkant, precies zoals hierboven beschreven inderdaad.

Wat een kloothommel, hij had deze overpeinzingen lekker moeten hebben toen hij 16 was.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Dankjulliewel voor alle reacties.

Ik merk dat ik weer heel emotioneel word en dat mijn zoontje het merkt.
Ik haak voor nu even af. Misschien reageer vanavond nog als ik in bed lig en anders morgen.

Hopelijk word ik wijzer van de reacties die ik krijg.
Lila2588 schreef:
23-12-2020 18:54
Zo zit ik er ook in.

Maar nu komt het dilemma bij mij.
Moet ik hem verlaten, zwanger met een peuter. Is dat echt wat ik wil.
Ik weet het namelijk niet. Moet ik met hormonen en al zo'n moeilijke beslissing nemen.
Ik hou nu een poppenkast voor mn zoontje. Ik gun hem deze kerst, aangezien er door corona niks anders is. Maar wat daarna..
Als je het niet weet die dan even niets. Laat het zinken. Praat er met iemand over die je vertrouwd. Je ouders. Een goede vriendin. Heel veel sterkte
Lila2588 schreef:
23-12-2020 18:40
Dit vond ik ook moeilijk om te geloven, maar dat zou dan onder werktijd moeten gebeuren.
Dat is ongekend
Thordïs schreef:
23-12-2020 18:58
Daar heb je ook helemaal geen excuus voor nodig. Elke relatie heeft periodes met meer en minder intimiteit. Als je dat vervelend vindt bespreek je dat of nog veel beter: je zorgt voor meer intimiteit
Helemaal mee eens hoor daarom zeg ik ook niks is een excuus voor vreemdgaan.
Alleen los van het vreemdgaan verhaal is intimiteit als lijm in je relatie.
Maar twee keer in de week vind ik niet niks to😅
where ever you go, go with your heart
Lila2588 schreef:
23-12-2020 18:46
Hij zegt zich niet goed in zijn vel te voelen, omdat hij gebukt gaat onder schuldgevoel.
Hij wilde het nu niet zeggen, maar eerlijk, geen enkel moment is het goede moment om zoiets te zeggen.

Hij ziet haar sporadisch in de wandelgangen, maar dat is het.
Hij zit niet goed in zijn vel omdat hij inmiddels heeft ervaren dat hij verliefd is en meer voor haar voelt, terwijl zij het heeft uitgemaakt omdat hij van twee wallen at.
Lady*Voldemort schreef:
23-12-2020 18:56
Humpf. Ik had zijn overhemden al lang in de tuin gegooid en in de hens gestoken, hormonen of geen hormonen. Wat een bokkenlul.
Inderdaad. 3 jaar lang en ik durf te wedden dat hij echt wel seks heeft gehad met haar.
lilalinda schreef:
23-12-2020 18:35
Ik geloof er geen hol van
+1000 en dan zou het zogenaamd liggen aan jouw gebrek aan ambitie. Hij liegt de hele boel bij elkaar.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Lila2588 schreef:

Een huis gekocht met mij die eigenlijk pniet wilde, maar dat voor mij gedaan heeft.. En nog meer dingen.
Arme man toch. En dan is er eindelijk iemand die hem begrijpt....
2 kinderen gekregen, omdat dat jij dat zo graag wilde? Wat slap zeg.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Lila2588 schreef:

Wat naar.
Ik zou het hard brengen: dit is wat het is, ik ben zwanger en daarna bevallen dus helaas, het komende jaar wordt buffelen.
Geen romantiek, geen tijd voor een flitsende metamorfose.
Hij heeft aangegeven hier ongelukkig van te worden, dat is je bedoeling niet dus hoe gaan we dit doen.
Co ouderschap, therapie?
Laat je onder geen beding nu meeslepen in dit slappe 'ik weet het niet maar dit is niet leueueuek' gespeel met jouw gevoelens.
Je hebt een zwangerschap, een bevalling en een kraamperiode om je op te focussen.
Hij kan mee in wat er is, en over een jaar kan je eens kijken wat er kan voor hem. Consequentie van zijn eigen keuze, je bent niet alleen zwanger geworden.
Zijn eigenwaarde krijgt een fikse deuk en wat hij nu probeert is projectie. Zodanig dat jouw eigenwaarde eraan gaat. Dat zou ik niet laten gebeuren. Hij zit aan alle kanten fout en om het voor zichzelf recht te breien haalt hij jou en de relatie neer. Sluwe tactiek, maar erg nasty. Je moet je ook afvragen waarom hij nog blijft. Is dat om de juiste redenen? Want je voldoet toch niet ( vindt hij)? HIJ voldoet niet voor jou!

Natuurlijk is het kiezen tussen allerlei kwaden maar hij duwt je in deze positie. Hij is degene die ervoor zorgt dat jullie relatie een megaklap krijgt.
Hij moet het zweet uit zijn naad werken om het bij jou goed te maken, doet hij dat? Dat is namelijk een signaal;, is er oprechte berouw en echte liefde? Indien nee: weg er mee. Echt. Zwanger of niet.
viva-amber schreef:
23-12-2020 19:19
Ja en een huis gekocht omdat zij dat wilde..mijnheer is niet beslissingsbevoegd ofzo?
Wat een loser.
viva-amber schreef:
23-12-2020 19:19
En 12 jaar getrouwd. En een rotbaan. En niet eens een vrouw met een flitsende carrière als influencer of intellectueel.
En hij had zo'n leuke nieuwe versie van zichzelf bedacht. Elke pauze weer.
En dan ging hij naar huis en zat niet eens Sylvie Meis op hem te wachten, of een intellectuele discussie met een jongere versie van Connie Palmen.
Heel sneu.
En hij heeft zich nog wel ingehouden ook hé! Niks fysiek, alleen elke dag een hele pauze 'eerlijk' over zijn vrouw.
Weeeeer een teken dat hij NOOIT met zichzelf bezig is en altijd alles voor anderen doet.
Als hij nou niet zo aardig was geweest to onder zijn hoede te nemen, nou, dan had hij een heel ander leven gehad.
Julus schreef:
23-12-2020 19:22
Ja en een huis gekocht omdat zij dat wilde..mijnheer is niet beslissingsbevoegd ofzo?
Wat een loser.
Dit. Wat een slappe hap zeg.
Relatietherapie is het overwegen waard als je denkt het vertrouwen ooit nog te kunnen herstellen.
Het klinkt trouwens alsof hij het nu vertelt omdat je er op de een of andere manier binnenkort achter zou zijn gekomen. Misschien zijn (ex-minnares) of een collega die er achter is gekomen en die jou evt kent. Daarom gaat hij nu niet door het stof, maar probeert hij het minder erg te maken dan het is en iedereen de schuld te geven behalve zichzelf.
Dat lijkt me eigenlijk een logischer scenario dan zijn schuldgevoel. Hij heeft het namelijk 3 jaar volgehouden zonder dat schuldgevoel en had blijkbaar al die tijd nul respect voor jou. En nu zou dat opeens veranderd zijn? Ik denk eerder dat hij zich in het nauw gedreven voelde.

Ik heb ook eens zo’n vriend gehad. Ging een hele tijd vreemd, maar plotseling bleek zij zwanger te zijn en kon hij er niet onderuit.
Lila2588 schreef:
23-12-2020 18:44
Eerlijk gezegd vind ik het ook manipulatief. Hij weet dat er nooit een tweede was gekomen, als ik het eerder had geweten.

Wat betreft de toekomst plannen. Hij zegt dat zij hem dingen beloofde en zogezegd ook deels bewezen dat ze dat kan.

Ik wil en kan er niet met hem over praten op dit moment. Geeft mij teveel stress, en dat is weer niet goed voor de baby.
Bovendien weet ze alles van mij en onze relatie.
Dump die lul! Run Forrest, Run!
:hug: Wat een enorme klootzak. Meer woorden heb ik er niet voor. Sterkte en laat je niks wijs maken. Als hij niet tevreden was had hij dat met jou kunnen bespreken. In plaats daarvan gaat hij drie jaar vreemd. En daar komt pas een einde aan door die andere vrouw. Slappe zak.
Relatietherapie kan wel heel handig zijn om goed uit elkaar te gaan. Er moet veel geregeld worden met een huis en twee kinderen.
TO, jouw man is ballast, geen goede toevoeging. Zonder ballast is je leven lichter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven