Vriend 'emotioneel' vreemgegaan met collega

23-12-2020 18:30 317 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen, dus begin ik met wat ik weet.

Een paar dagen geleden vertelde mijn vriend zich niet lekker in zijn vel te voelen. Hij zei dat dit niet aan mijag, maar aan zichzelf.
Ik heb dit al vaker opgemerkt en aangekaart, maar hij deed het af als drukte door werk.
Ik heb hem gezegd voor hem klaar te staan en te steunen waar hij dat nodig heeft.
De volgende dag heeft hij een bom laten vallen. Namelijk dat hij ongeveer 3 jaar lang een relatie had met een collega. Hij zegt nooit fysiek geweest te zijn, maar wel met haar toekomst plannen besprak.
Dit kwam meer van haar af zegt hij. Hij heeft altijd gezegd tegen haar dat het geen toekomst had, omdat hij voor mij en kind koos. Toch bleef hij ermee doorgaan totdat zij er een punt achter zette en terug gegaan is naar haar ex.
Dit is nu een half jaar geleden.

Hij geeft aan dat hij niet blij is met wat hij bereikt heeft, en hoopte meer te hebben. Hij vond dat ik geen ambitie heb in doorgroeien op mijn werk. Terwijl ik voor nu zeer tevreden ben wat ik doe.
Wij zijn volgens hem in een standaard relatie vervallen en dat stoort hem ook.

Ik ben trouwens ook nog zwanger van ons tweede kindje.
Dat maakt het allemaal nog verwarrender.

Sorry voor mijn lange verhaal. Ik zal vast nog wat vergeten zijn.
Ik weet niet zo goed wat ik moet doen en waarom ik dit hier schrijf.
Ergens hoop ik op advies.

Ps: ik hou nog steeds heel veel van hem. Wat het extra pijnlijk maakt.
Alle reacties Link kopieren
Surebaby schreef:
23-12-2020 19:26
En 12 jaar getrouwd. En een rotbaan. En niet eens een vrouw met een flitsende carrière als influencer of intellectueel.
En hij had zo'n leuke nieuwe versie van zichzelf bedacht. Elke pauze weer.
En dan ging hij naar huis en zat niet eens Sylvie Meis op hem te wachten, of een intellectuele discussie met een jongere versie van Connie Palmen.
Heel sneu.
En hij heeft zich nog wel ingehouden ook hé! Niks fysiek, alleen elke dag een hele pauze 'eerlijk' over zijn vrouw.
Weeeeer een teken dat hij NOOIT met zichzelf bezig is en altijd alles voor anderen doet.
Als hij nou niet zo aardig was geweest to onder zijn hoede te nemen, nou, dan had hij een heel ander leven gehad.

Volgens mij beschrijf jij zojuist echt woord voor woord het gedachteproces van 99% van de slappe vreemgaande mannen. :worship:
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
Weggehaald vanwege privacy.
annapicobella wijzigde dit bericht op 24-12-2020 12:35
Reden: Privacy
97.09% gewijzigd
Everything you see I owe to spaghetti!
Alle reacties Link kopieren
parbleumondieu schreef:
23-12-2020 19:38
Relatietherapie kan wel heel handig zijn om goed uit elkaar te gaan. Er moet veel geregeld worden met een huis en twee kinderen.
TO, jouw man is ballast, geen goede toevoeging. Zonder ballast is je leven lichter.
Precies. Je moet het sowieso goed regelen voor de kinderen, wat er ook uitkomt.
Alle reacties Link kopieren
Voor nu even pas op de plaats. Man eventueel naar zijn ouders of naar zolder. Als de baby er is kun je bekijken hoe en of je verder wilt. In de tussentijd kan het geen kwaad als je je alvast oriënteert op woonmogeljjkheden, je financiële status, etc. Dan ben je in ieder geval goed geïnformeerd mocht het tot een scheiding komen.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk is het niet bij emotioneel vreemdgaan gebleven. Je maakt mij niet wijs dat ze geen seks hebben gehad. Wat een lil met vingers is jouw vriend zeg. Sterkte TO :hug:
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Dit is natuurlijk ten dode opgeschreven. Kies voor de korte pijn.
Alle reacties Link kopieren
Jemig, wat erg voor je to, allereerst een hele dikke knuffel.
Wat je omschrijft over je man klinkt zoals al eerder gezegd hier als een schoolvoorbeeld van een midlifecrisis. Maar ja, wat koop jij daarvoor.
Ik zou je wel aanraden om nu geen overhaaste beslissingen te nemen, heb je een vertrouwenspersoon waar je samen mee je gedachten kan ordenen en die je kan helpen?
En wat ik je eigenlijk niet eens wil schrijven, maar toch doe, ik was jarenlang secretaresse op een kantoor, en ik vond het gewoon shockerend om te zien hoe ontzettend veel collega's in hun verlengde pauzes vreemdgaan bij het leven. Laat je niet meer beetnemen.
En vooral sterkte, richt je op de liefde voor je kinderen, dan kom je dr wel doorheen. Hele dikke knuffel! :redrose:
Alle reacties Link kopieren
slekire schreef:
23-12-2020 20:05
Jemig, wat erg voor je to, allereerst een hele dikke knuffel.
Wat je omschrijft over je man klinkt zoals al eerder gezegd hier als een schoolvoorbeeld van een midlifecrisis. Maar ja, wat koop jij daarvoor.
Ik zou je wel aanraden om nu geen overhaaste beslissingen te nemen, heb je een vertrouwenspersoon waar je samen mee je gedachten kan ordenen en die je kan helpen?
En wat ik je eigenlijk niet eens wil schrijven, maar toch doe, ik was jarenlang secretaresse op een kantoor, en ik vond het gewoon shockerend om te zien hoe ontzettend veel collega's in hun verlengde pauzes vreemdgaan bij het leven. Laat je niet meer beetnemen.
En vooral sterkte, richt je op de liefde voor je kinderen, dan kom je dr wel doorheen. Hele dikke knuffel! :redrose:
In de auto vaak. Heel goedkoop. En ook types waarvan je het niet verwacht.
Wat erg voor je. Dit is wel ongeveer het ergste wat je op relatie gebied kan overkomen. En dan ook nog zwanger. Meid. Echt ongelofelijk.
Hoe ver ben je in de zwangerschap? Zou je het huis eventueel alleen kunnen betalen?
Ik denk dat ik zou breken maar dat moet ook allemaal maar net kunnen nu je zwanger bent.
Heel veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Als hij het niet wil vertellen zou ik haar even bellen.
Alle reacties Link kopieren
Feefeline schreef:
23-12-2020 20:08
Als hij het niet wil vertellen zou ik haar even bellen.
O nee. Die persoon zou lucht voor me zijn. Niet relevant. Ik zou haar nog geen woord uit mijn mond gunnen.
Alle reacties Link kopieren
Pfff wat afschuwelijk. Kan me voorstellen dat er nu van alles door je heen gaat en je hier onwijs van in de war bent. Neem inderdaad even een adempauze voor jezelf om het zoveel mogelijk te laten bezinken. Je kan er inderdaad rekening mee houden dat hij nog niet alles heeft verteld. Het is echt kloterig, maar weinig vreemdgangers hebben de moed om alles in een keer eerlijk op te biechten. Dat het vreemdgaan (indirect) jouw schuld is, is sowieso bullshit.

Op termijn zou relatietherapie wellicht goed zijn, al was het alleen maar om dit alles een plekje te kunnen geven. Maar neem voor nu de tijd en je rust om alles zoveel mogelijk op een rijtje te krijgen. Jullie staan aan het begin van een hele lastige, lange periode. Heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Deze man verteld niet het hele verhaal. 3 jaar 'emotioneel' vreemdgaan. En dan nog een 2e kind bij jou verwekken. Benieuwd hoeveel meer lijken er in de kast liggen.

Zou je echt adviseren om een plan te maken. Ben je ingeschreven bij de woningbouw? Man maar even tijdelijk ergens anders wonen todat hij weet wat hij wil. Dieptriest dit exemplaar.
P80 schreef:
23-12-2020 20:29
Deze man verteld niet het hele verhaal. 3 jaar 'emotioneel' vreemdgaan. En dan nog een 2e kind bij jou verwekken. Benieuwd hoeveel meer lijken er in de kast liggen.

Zou je echt adviseren om een plan te maken. Ben je ingeschreven bij de woningbouw? Man maar even tijdelijk ergens anders wonen todat hij weet wat hij wil. Dieptriest dit exemplaar.
Tot hij weet wat hij wil?

No way.....tot TO weet wat zij wil. Laat haar leading zijn en hem zweten.
Ttroeteltje schreef:
23-12-2020 20:40
Tot hij weet wat hij wil?

No way.....tot TO weet wat zij wil. Laat haar leading zijn en hem zweten.
Maar eigenlijk is hij al uitgecheckt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net een lang gesprek gehad.

Hij geeft aan dat hij haar ambities aantrekkelijk vond.. Het feit dat ze in haar carrière stappen had gemaakt en ik niet.
Ik heb die ambitie nu niet, omdat mijn focus op mijn gezin ligt. Ik ben nog jong, kan altijd studeren.

Hij wilt zelf groeien in wat hij doet, maar heeft de afgelopen jaren er niet veel aangedaan.

Ik heb de bal teruggekaatst en hem gezegd dat hij projecteert. Hij wilt eigenlijk al die dingen zelf, maar omdat hij geen concreet plan heeft legde hij het bij mij.

Hij heeft met een goede vriend gesproken en die heeft hem aangeraden eerlijk te zijn naar mij toe, als hij verder met mij wilde.
Hij is bereid te vechten voor mij, zegt hij..
Ik wil dat alleen als we in therapie gaan en er meer duidelijkheid komt.
Voor nu ga ik niet bij hem weg. Ik vind het een te grote beslissing. Wel heb ik besloten tijdelijk in het huis van mijn ouders te zitten, na de feestdagen.

Omwille van de liefde die ik toch ergens voel en voor de kinderen, wil ik therapie. Of dat uiteindelijk betekent dat wij bij elkaar blijven weet ik nog niet.

Dat hangt af van of ik hem ooit nog kan vertrouwen en wat hij bereid is te doen.

Op dit moment vind ik hem de grootste lul ter wereld.
Alle reacties Link kopieren
slekire schreef:
23-12-2020 20:05
Jemig, wat erg voor je to, allereerst een hele dikke knuffel.
Wat je omschrijft over je man klinkt zoals al eerder gezegd hier als een schoolvoorbeeld van een midlifecrisis. Maar ja, wat koop jij daarvoor.
Ik zou je wel aanraden om nu geen overhaaste beslissingen te nemen, heb je een vertrouwenspersoon waar je samen mee je gedachten kan ordenen en die je kan helpen?
En wat ik je eigenlijk niet eens wil schrijven, maar toch doe, ik was jarenlang secretaresse op een kantoor, en ik vond het gewoon shockerend om te zien hoe ontzettend veel collega's in hun verlengde pauzes vreemdgaan bij het leven. Laat je niet meer beetnemen.
En vooral sterkte, richt je op de liefde voor je kinderen, dan kom je dr wel doorheen. Hele dikke knuffel! :redrose:

Allereest bedankt!

Hij weet niet wat hij wilt en dat is inderdaad een beetje midlifecrisis achtig.
Ik richt mij op mijn zoon en de zwangerschap, die zijn voor nu het belangrijkste!
Ik vind het knap en nobel van je, dat je dit nog wilt proberen.
En die kerel van je vind ik een ongelooflijke lul.
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
23-12-2020 19:21
Zijn eigenwaarde krijgt een fikse deuk en wat hij nu probeert is projectie. Zodanig dat jouw eigenwaarde eraan gaat. Dat zou ik niet laten gebeuren. Hij zit aan alle kanten fout en om het voor zichzelf recht te breien haalt hij jou en de relatie neer. Sluwe tactiek, maar erg nasty. Je moet je ook afvragen waarom hij nog blijft. Is dat om de juiste redenen? Want je voldoet toch niet ( vindt hij)? HIJ voldoet niet voor jou!

Natuurlijk is het kiezen tussen allerlei kwaden maar hij duwt je in deze positie. Hij is degene die ervoor zorgt dat jullie relatie een megaklap krijgt.
Hij moet het zweet uit zijn naad werken om het bij jou goed te maken, doet hij dat? Dat is namelijk een signaal;, is er oprechte berouw en echte liefde? Indien nee: weg er mee. Echt. Zwanger of niet.
Gelukkig sta ik in die zin wel sterk in mijn schoenen en laat mij geen dingen aanpraten die er niet zijn.

Hij gaat met mij in therapie. Dat is voor nu even genoeg. Ik moet het allemaal laten bezinken en ik wil trouwens ook alleen met iemand praten.
Ik denk dat wou jou overkomt een nachtmerrie is voor veel vrouwen. Uiteindelijk zal je het meest dwars gaan zitten dat je niks gemerkt hebt en je dus denkt dat je je partner nooit hebt gekend. Dat is altijd wat ik vreemdgangers kwalijk neem, het gaat niet eens om de seks maar dat je je partner het gevoel geeft dom te zijn en te goed van vertrouwen.

TO, het zijn altijd dezelfde mensen die bedrogen worden. Dat zijn mensen die open in de samenleving willen staan, die gewoon een leuk en ongecompliceerd leven willen hebben en tevreden zijn met zichzelf en wie ze zijn. Het is dan ook heel makkelijk om te bedenken wie de mensen zijn die geen moeite hebben met liegen en bedriegen zo lang ze maar krijgen wat ze willen. dit soort mensen hebben er absoluut geen belang bij om te veranderen. Hou dat voor ogen, laat je niets aanpraten en zorg heel goed voor jezelf. Jij bent niet verantwoordelijk voor het voortbestaan van jullie gezin, dat zijn jullie en hij heeft de boel zojuist opgeblazen.

Bel je vrienden en/of familie, mocht je schaamte voelen, niet doen, ook niet denken dat je mensen lastig valt omdat het kerst is, je moet het juist doen omdat het kerst is. Ik voel echt met je mee.
Lila2588 schreef:
23-12-2020 21:38
Ik heb net een lang gesprek gehad.

Hij geeft aan dat hij haar ambities aantrekkelijk vond.. Het feit dat ze in haar carrière stappen had gemaakt en ik niet.
Ik heb die ambitie nu niet, omdat mijn focus op mijn gezin ligt. Ik ben nog jong, kan altijd studeren.

Hij wilt zelf groeien in wat hij doet, maar heeft de afgelopen jaren er niet veel aangedaan.

Ik heb de bal teruggekaatst en hem gezegd dat hij projecteert. Hij wilt eigenlijk al die dingen zelf, maar omdat hij geen concreet plan heeft legde hij het bij mij.

Hij heeft met een goede vriend gesproken en die heeft hem aangeraden eerlijk te zijn naar mij toe, als hij verder met mij wilde.
Hij is bereid te vechten voor mij, zegt hij..
Ik wil dat alleen als we in therapie gaan en er meer duidelijkheid komt.
Voor nu ga ik niet bij hem weg. Ik vind het een te grote beslissing. Wel heb ik besloten tijdelijk in het huis van mijn ouders te zitten, na de feestdagen.

Omwille van de liefde die ik toch ergens voel en voor de kinderen, wil ik therapie. Of dat uiteindelijk betekent dat wij bij elkaar blijven weet ik nog niet.

Dat hangt af van of ik hem ooit nog kan vertrouwen en wat hij bereid is te doen.

Op dit moment vind ik hem de grootste lul ter wereld.
Once a Cheater, Always a Cheater
Alle reacties Link kopieren
Je komt zo sterk over! Goed dat hij therapie wil en goed dat jij je niet aan laat praten dat jij de keuze om vreemd te gaan ook maar op enige wijze voor hem gemaakt hebt.

Ik hoop dat je een beetje goed kan slapen vannacht. Laat je niet gek maken.
Alle reacties Link kopieren
Heel knap hoe je erin staat, to.
En wat wel zo is, is dat hij op een (omslachtige) manier aangeeft te willen veranderen. Wellicht kun je in de therapie weer een gezamenlijk doel vinden.
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je zo sterk blijft.

Maar waarom vertrek jij uit je huis? Ik zou lekker thuis blijven en hem naar z'n ouders sturen.
Such fun!1
Is je vriend wel hetero?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven