Vriend 'emotioneel' vreemgegaan met collega

23-12-2020 18:30 317 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen, dus begin ik met wat ik weet.

Een paar dagen geleden vertelde mijn vriend zich niet lekker in zijn vel te voelen. Hij zei dat dit niet aan mijag, maar aan zichzelf.
Ik heb dit al vaker opgemerkt en aangekaart, maar hij deed het af als drukte door werk.
Ik heb hem gezegd voor hem klaar te staan en te steunen waar hij dat nodig heeft.
De volgende dag heeft hij een bom laten vallen. Namelijk dat hij ongeveer 3 jaar lang een relatie had met een collega. Hij zegt nooit fysiek geweest te zijn, maar wel met haar toekomst plannen besprak.
Dit kwam meer van haar af zegt hij. Hij heeft altijd gezegd tegen haar dat het geen toekomst had, omdat hij voor mij en kind koos. Toch bleef hij ermee doorgaan totdat zij er een punt achter zette en terug gegaan is naar haar ex.
Dit is nu een half jaar geleden.

Hij geeft aan dat hij niet blij is met wat hij bereikt heeft, en hoopte meer te hebben. Hij vond dat ik geen ambitie heb in doorgroeien op mijn werk. Terwijl ik voor nu zeer tevreden ben wat ik doe.
Wij zijn volgens hem in een standaard relatie vervallen en dat stoort hem ook.

Ik ben trouwens ook nog zwanger van ons tweede kindje.
Dat maakt het allemaal nog verwarrender.

Sorry voor mijn lange verhaal. Ik zal vast nog wat vergeten zijn.
Ik weet niet zo goed wat ik moet doen en waarom ik dit hier schrijf.
Ergens hoop ik op advies.

Ps: ik hou nog steeds heel veel van hem. Wat het extra pijnlijk maakt.
Alle reacties Link kopieren
Lila2588 schreef:
23-12-2020 18:40
Dit vond ik ook moeilijk om te geloven, maar dat zou dan onder werktijd moeten gebeuren. Hij is eigenlijk altijd op dezelfde tijd thuis. Heeft de laatste jaren amper dingen gedaan buiten die tijden om. Ik weet het ook niet helemaal.
Ik ken iemand die elke week een middag vrij nam voor zijn vriendin naast het huwelijk. En ineens heel lange wandelingen maakte in zijn eentje.
Alle reacties Link kopieren
Lila2588 schreef:
23-12-2020 18:40
Dit vond ik ook moeilijk om te geloven, maar dat zou dan onder werktijd moeten gebeuren. Hij is eigenlijk altijd op dezelfde tijd thuis. Heeft de laatste jaren amper dingen gedaan buiten die tijden om. Ik weet het ook niet helemaal.
Op werkplekken kan ook gerommeld worden onder werktijd hoor. Vaak is het hele bedrijf ook wel op de hoogte en wordt er om de 'lovers' gegniffeld.
Maar dat is niet het belangrijkste nu. Het belangrijkste is dat hij fout was en jou de schuld in de schoenen probeert te schuiven. Dat is knap waardeloos gedrag.
Alle reacties Link kopieren
Lila2588 schreef:
23-12-2020 18:44
Eerlijk gezegd vind ik het ook manipulatief. Hij weet dat er nooit een tweede was gekomen, als ik het eerder had geweten.

Wat betreft de toekomst plannen. Hij zegt dat zij hem dingen beloofde en zogezegd ook deels bewezen dat ze dat kan.

Ik wil en kan er niet met hem over praten op dit moment. Geeft mij teveel stress, en dat is weer niet goed voor de baby.
Bovendien weet ze alles van mij en onze relatie.
Dat klinkt toch een beetje als: zij was wel geil zij wilde een trio doen
Alle reacties Link kopieren
1. Natuurlijk is hij niet alleen emotioneel vreemdgegaan als hij 3 jaar een relatie met haar had en toekomstplannen. Je bent wel héél naïef als je dat gelooft.

2. Hij geeft jou er de schuld van dat hij een ander had.

3. Hij geeft haar er de schuld van dat ze toekomstplannen hadden.

Wat een ontzettende lul op pootjes ben je dan als je het wel opbiecht, maar de schuld steeds bij anderen legt.
Ik ben best vergevingsgezind en ik zou best gevallen kunnen bedenken wanneer ik een vreemdganger nog een kans zou geven, maar dit is er duidelijk niet een van. Bij deze man zou ik heel hard wegrennen. Dit is niet te vergeven.
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
23-12-2020 18:43
Hoe lang zijn jullie samen?
En wat een vent om net voor Kerst ineens de behoefte te voelen om deze bom te droppen. De vraag is: waarom nu ineens, na 3 jaar?
Daar moet iets achter zitten. En is het contact gestopt? Meestal is dat niet het geval namelijk.
Hij zegt zich niet goed in zijn vel te voelen, omdat hij gebukt gaat onder schuldgevoel.
Hij wilde het nu niet zeggen, maar eerlijk, geen enkel moment is het goede moment om zoiets te zeggen.

Hij ziet haar sporadisch in de wandelgangen, maar dat is het.
Alle reacties Link kopieren
Lila2588 schreef:
23-12-2020 18:46
Hij zegt zich niet goed in zijn vel te voelen, omdat hij gebukt gaat onder schuldgevoel.
Hij wilde het nu niet zeggen, maar eerlijk, geen enkel moment is het goede moment om zoiets te zeggen.

Hij ziet haar sporadisch in de wandelgangen, maar dat is het.
12 jaar samen trouwens.
En zodra het toch niet werkt met de ex gaat hij naar haar? Wil je een man van wie je weet dat hij ieder moment naar een ander gaat als het mijnheer allemaal zo tegenvalt?
Je kunt beter de eer aan jezelf houden. Je hebt dankzij hem al stress en een kutzwangerschap waar je nooit meer fijn aan terug kunt denken. Laat hem niet nog meer van je afpakken.
Alle reacties Link kopieren
Flauw ook om het o.a. op je "gebrek" aan ambitie te gooien. Daar heeft hij toch geen ruk mee te maken? Je verdient je geld toch?
Alle reacties Link kopieren
Lila2588 schreef:
23-12-2020 18:46
Hij zegt zich niet goed in zijn vel te voelen, omdat hij gebukt gaat onder schuldgevoel.
Hij wilde het nu niet zeggen, maar eerlijk, geen enkel moment is het goede moment om zoiets te zeggen.

Hij ziet haar sporadisch in de wandelgangen, maar dat is het.
Ik las: hij zit sporadisch in haar wandelgangen.

Sorry.
Hij heeft al 3 jaar een relatie met collega. Ze hebben echt wel seks gehad en dat is ook nog allemaal jouw schuld.

Dit is niet alleen een lul op pootjes. Het is gewoon een vals mannetje.
Lila2588 schreef:
23-12-2020 18:46
Hij zegt zich niet goed in zijn vel te voelen, omdat hij gebukt gaat onder schuldgevoel.
Hij wilde het nu niet zeggen, maar eerlijk, geen enkel moment is het goede moment om zoiets te zeggen.

Hij ziet haar sporadisch in de wandelgangen, maar dat is het.
Geloof daar maar niks van. Een vreemdganger bedriegt en is een kei in liegen. Je moet geen woord geloven van wat hii zegt. Alles is vaak 100x erger dan ze vertellen. En schuldgevoel? Ja, daarom ging hij 3 jr lang vreemd. Hij vond het op dat moment niet erg voor jou. Dacht niet aan jou.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet perfect en zal gaandeweg heus wel wat gedaan of niet gedaan hebben.
Maar dit kan ik niet bevatten.

Intimiteit zal er ook wel mee te maken hebben. Met een peuter is het soms gewoon niet anders.

Ik was gelukkig, ik dacht hij ook.
Ik zou contact zoeken met die collega.
Zonder dat hij het weet uiteraard.

Wat een lulhannes. Wat heeft hij gedaan om die standaardrelatie waar hij geen zin in had te verbeteren? En hoezo maakt hij je zwanger?
Alle reacties Link kopieren
Lila2588 schreef:
23-12-2020 18:51
Ik ben niet perfect en zal gaandeweg heus wel wat gedaan of niet gedaan hebben.
Maar dit kan ik niet bevatten.

Intimiteit zal er ook wel mee te maken hebben. Met een peuter is het soms gewoon niet anders.

Ik was gelukkig, ik dacht hij ook.
Als jullie weinig intimiteit hebben, zal hij niet 3 jaar een relatie met iemand anders hebben zonder intimiteit, of wel soms? Complete bullshit dus dat hij geen seks met haar heeft/had.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
23-12-2020 18:35
Jaja, drie jaar een relatie zonder dat er iets fysieks is gebeurd. Dat klopt niet hoor. Lijkt me dat je eerst duidelijk moet krijgen wat er precies is voorgevallen. De meeste mannen doen geen spontane bekentenis als het vreemdgaan niet dreigt binnenkort uit te komen en/of als voorbode voor de beëindiging van de relatie.
Sorry.
Dit. Ik ben bang dat Pandora's doos geopend is en er nog meer komen gaat. Echt ellendig TO, heel veel sterkte, ik hoop dat ik fout zit.
-
Lila2588 schreef:
23-12-2020 18:44
Wat betreft de toekomst plannen. Hij zegt dat zij hem dingen beloofde en zogezegd ook deels bewezen dat ze dat kan.
Op welk vlak?
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
23-12-2020 18:51
Geloof daar maar niks van. Een vreemdganger bedriegt en is een kei in liegen. Je moet geen woord geloven van wat hii zegt. Alles is vaak 100x erger dan ze vertellen. En schuldgevoel? Ja, daarom ging hij 3 jr lang vreemd. Hij vond het op dat moment niet erg voor jou. Dacht niet aan jou.

Zo zit ik er ook in.

Maar nu komt het dilemma bij mij.
Moet ik hem verlaten, zwanger met een peuter. Is dat echt wat ik wil.
Ik weet het namelijk niet. Moet ik met hormonen en al zo'n moeilijke beslissing nemen.
Ik hou nu een poppenkast voor mn zoontje. Ik gun hem deze kerst, aangezien er door corona niks anders is. Maar wat daarna..
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een peuter geen excuus om niet te investeren in intimiteit maar ergens is die tweede zwangerschap toch ook ontstaan.

Ik vind niks never nooit een excuus om vreemd te gaan en dan nog wel drie jaar lang. Bizar dat hij je dat verteld ook. Ik denk idd dat hij bang is dat het uitkomt.

Sterkte
where ever you go, go with your heart
Tenzij jouw vent Martien Meiland is kun je er donder opzeggen dat ie hem erin gehangen heeft. Zeker nu de intimiteit tussen jullie op een laag pitje stond.
Lila2588 schreef:
23-12-2020 18:54
Zo zit ik er ook in.

Maar nu komt het dilemma bij mij.
Moet ik hem verlaten, zwanger met een peuter. Is dat echt wat ik wil.
Ik weet het namelijk niet. Moet ik met hormonen en al zo'n moeilijke beslissing nemen.
Ik hou nu een poppenkast voor mn zoontje. Ik gun hem deze kerst, aangezien er door corona niks anders is. Maar wat daarna..
Dan vraag je hem na de kerst, al dan niet tijdelijk, te vertrekken zodat jij dingen op een rijtje kan zetten. Drie jaar is niet even oeps, slippertje.
Lila2588 schreef:
23-12-2020 18:54
Zo zit ik er ook in.

Maar nu komt het dilemma bij mij.
Moet ik hem verlaten, zwanger met een peuter. Is dat echt wat ik wil.
Ik weet het namelijk niet. Moet ik met hormonen en al zo'n moeilijke beslissing nemen.
Ik hou nu een poppenkast voor mn zoontje. Ik gun hem deze kerst, aangezien er door corona niks anders is. Maar wat daarna..
Humpf. Ik had zijn overhemden al lang in de tuin gegooid en in de hens gestoken, hormonen of geen hormonen. Wat een bokkenlul.
Alle reacties Link kopieren
Je weet niet of er iets fysiek is gebeurd, ik persoonlijk zou liever wat gewip hebben dan dit hoogverraad, een beetje over jullie leven lopen zeiken, 3 jaar lang.
Er was uiteraard een luisterend oor voor dus ik zie een scenario voor me dat er diepe gesprekken zijn gevoerd daarbij ze elkaar dingen bekenden die ze niet met anderen deelden blablabla.
Om te kotsen.
Hij heeft niks om te klagen en is waarschijnlijk vervallen in een soort puberversie van zichzelf, en dat werd lekker gevoed.
Heel makkelijk ook want daar kon hij in de pauze de flitsende jongen uithangen en oeverloos kletsen met een 'positief' (lees onrealistisch) persoon die nog wel gelooft dat hij een eigen onderneming kan starten 'gewoon DOEN!' en eigenlijk een dichter en een avonturier is of whatever hij zichzelf wijsmaakt.
Wat hij niet ziet is dat hij inderdaad niet goed genoeg voor haar is zoals hij is, maar daar een fantasieversie heeft opgehangen zonder enig resultaat. Terwijl jij hem ziet zoals hij is en tevreden was.
Dom gedrag, dit zegt niks over jou en alles over hem, en die sex zou ik me niet op focussen.
Wel op het jou te kakken zetten en de attitude die hij zich veroorlooft naar jullie leven en jouw liefde, waar je je voor uit de naad werkt.
Alle reacties Link kopieren
Oriander schreef:
23-12-2020 18:54
Op welk vlak?
Heb ik eigenlijk niet gevraagd. Het kan mij eigenlijk ook niet zoveel schelen. Iemand kan je de wereld beloven en dan.. Kijk nu maar naar mijn situatie. Ik geloofde ook zijn beloftes 12 jaar geleden.
Skawa schreef:
23-12-2020 18:55
Ik vind een peuter geen excuus om niet te investeren in intimiteit maar ergens is die tweede zwangerschap toch ook ontstaan.
Daar heb je ook helemaal geen excuus voor nodig. Elke relatie heeft periodes met meer en minder intimiteit. Als je dat vervelend vindt bespreek je dat of nog veel beter: je zorgt voor meer intimiteit
Alle reacties Link kopieren
Skawa schreef:
23-12-2020 18:55
Ik vind een peuter geen excuus om niet te investeren in intimiteit maar ergens is die tweede zwangerschap toch ook ontstaan.

Ik vind niks never nooit een excuus om vreemd te gaan en dan nog wel drie jaar lang. Bizar dat hij je dat verteld ook. Ik denk idd dat hij bang is dat het uitkomt.

Sterkte

Het was er wel, 2 keer in week, soms meer soms minder. Het was niet weg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven