Dreumes topic IV
dinsdag 29 januari 2019 om 20:05

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij

aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 18-02-2019 11:07
Reden: Typo
Reden: Typo
0.34% gewijzigd

dinsdag 22 december 2020 om 19:22
Gefeliciteerd Onslow!
Hier geen noodopvang, maar deze week had ik al vakantie en volgende week ook halve week. Daarna is man maandag en dinsdag thuis en probeer ik donderdag en vrijdag vier uur te weken met kinderen thuis. Uren die ik mis neem ik vakantie op/kijk even welke mogelijkheden mijn werkgever heeft. Na al 9 maanden thuiswerken ben ik er wel klaar mee, dus dan maar wat meer vakantie ipv op ieder vrij uurtje proberen genoeg uren te werken.
Dreumes kan sinds paar dagen bij de deurklink. Voor mijn gevoel was dat hij peuter nog niet zo vroeg. Gelukkig heeft voordeur een lastige knop.
Hier geen noodopvang, maar deze week had ik al vakantie en volgende week ook halve week. Daarna is man maandag en dinsdag thuis en probeer ik donderdag en vrijdag vier uur te weken met kinderen thuis. Uren die ik mis neem ik vakantie op/kijk even welke mogelijkheden mijn werkgever heeft. Na al 9 maanden thuiswerken ben ik er wel klaar mee, dus dan maar wat meer vakantie ipv op ieder vrij uurtje proberen genoeg uren te werken.
Dreumes kan sinds paar dagen bij de deurklink. Voor mijn gevoel was dat hij peuter nog niet zo vroeg. Gelukkig heeft voordeur een lastige knop.

dinsdag 22 december 2020 om 21:18
Gefeliciteerd Onslow!
Haha dreumes kan hier al een tijdje bij de deurklink. Ook een stuk eerder dan z'n zus maar hij is ook erg lang. Alleen de woonkamer deur heeft een hogere klink, daar kan hij nét niet bij.
Dreumes is hier weer vroeg wakker de afgelopen week. 5/5.30 uur, lijkt ook weer erge verlatingsangst te hebben. rond een uur of 6 neem ik m maar mee naar onze kamer en dan loopt hij daar een beetje rond. Als hij zus dan hoort komt hij vragen of hij naar haar toe mag en dan doet ie daar ook zelf de deur open. Het gaat zo hard in z'n ontwikkeling weer. Hij zegt nu ook pardon als hij een scheetje laat, te grappig. Iemand tips voor deze vroege vogel? Hij sliep voorheen toch wel tot een uur of 6.30/7 uur eigenlijk. Gaat om 19 uur naar bed ongeveer en slaapt op een enkele keer na door. Hij slaapt 1,5 tot 2 uur smiddags, dat is het blijkbaar voor hem want dat gaat prima.
En iemand wellicht tips voor schoenen met redelijk flexibele zool? In maatje 24..
Haha dreumes kan hier al een tijdje bij de deurklink. Ook een stuk eerder dan z'n zus maar hij is ook erg lang. Alleen de woonkamer deur heeft een hogere klink, daar kan hij nét niet bij.
Dreumes is hier weer vroeg wakker de afgelopen week. 5/5.30 uur, lijkt ook weer erge verlatingsangst te hebben. rond een uur of 6 neem ik m maar mee naar onze kamer en dan loopt hij daar een beetje rond. Als hij zus dan hoort komt hij vragen of hij naar haar toe mag en dan doet ie daar ook zelf de deur open. Het gaat zo hard in z'n ontwikkeling weer. Hij zegt nu ook pardon als hij een scheetje laat, te grappig. Iemand tips voor deze vroege vogel? Hij sliep voorheen toch wel tot een uur of 6.30/7 uur eigenlijk. Gaat om 19 uur naar bed ongeveer en slaapt op een enkele keer na door. Hij slaapt 1,5 tot 2 uur smiddags, dat is het blijkbaar voor hem want dat gaat prima.
En iemand wellicht tips voor schoenen met redelijk flexibele zool? In maatje 24..

dinsdag 22 december 2020 om 23:41
Gefeliciteerd Onslow!
Hier is momenteel het in slaap komen het grote probleem. Het lijkt alsof ze lekker gaat liggen, maar na een kwartiertje begint ze te jammeren. Dan heeft ze door dag ze echt niet wil slapen ofzo. Even knuffelen en een liedje zingen helpt even en dan begint het weer van voren. Man heeft al een paar keer geprobeerd om dan met haar op het grote bed te gaan liggen, maar dan wil ze alleen maar stoeien. We weten niet zo goed waarom het nu weer zo slecht gaat met in slaap vallen. Door slapen gaat de ene nacht goed en de volgende is ze weer minstens een uur wakker midden in de nacht. Ook weer heel vrolijk en dan wil ze ook stoeien en spelen. Als we haar in haar eigen bed laten liggen horen we haar de hele tijd tegen haar bed stampen. Ik hoop echt dat deze fase snel voorbij is en we meer slaap krijgen.
Morgen nog een dagje thuiswerken en dan vrij tot volgend jaar. Ik ben er wel aan toe. We krijgen 1 gast met eerste kerstdag en de tweede gaan we nergens heen. Verder twijfel ik nog of we bij mijn moeder langs moeten gaan. Haar huis is niet erg dreumes proof en ik ben dan de hele tijd dingen aan het weg halen. Aan de andere kant als wij niet langs gaan ziet ze niemand. Zonder corona was mijn man haar gewoon gaan ophalen. Ik vind het toch wel erg jammer dat een echt familiefeestje er nu niet inzit. Sommige mensen heb ik al bijna een jaar niet meer gezien. Maar goed het is even niet anders. We proberen van de rustige kerst te genieten.
Wat woorden betreft lijken er nu wel echt meer bij te komen. Ze doet nu ook het geluid van een schaap en een koe. Laatst in de supermarkt begon ze ineens te blaten omdat er een schaap op het pak toiletpapier stond
.
Hier is momenteel het in slaap komen het grote probleem. Het lijkt alsof ze lekker gaat liggen, maar na een kwartiertje begint ze te jammeren. Dan heeft ze door dag ze echt niet wil slapen ofzo. Even knuffelen en een liedje zingen helpt even en dan begint het weer van voren. Man heeft al een paar keer geprobeerd om dan met haar op het grote bed te gaan liggen, maar dan wil ze alleen maar stoeien. We weten niet zo goed waarom het nu weer zo slecht gaat met in slaap vallen. Door slapen gaat de ene nacht goed en de volgende is ze weer minstens een uur wakker midden in de nacht. Ook weer heel vrolijk en dan wil ze ook stoeien en spelen. Als we haar in haar eigen bed laten liggen horen we haar de hele tijd tegen haar bed stampen. Ik hoop echt dat deze fase snel voorbij is en we meer slaap krijgen.
Morgen nog een dagje thuiswerken en dan vrij tot volgend jaar. Ik ben er wel aan toe. We krijgen 1 gast met eerste kerstdag en de tweede gaan we nergens heen. Verder twijfel ik nog of we bij mijn moeder langs moeten gaan. Haar huis is niet erg dreumes proof en ik ben dan de hele tijd dingen aan het weg halen. Aan de andere kant als wij niet langs gaan ziet ze niemand. Zonder corona was mijn man haar gewoon gaan ophalen. Ik vind het toch wel erg jammer dat een echt familiefeestje er nu niet inzit. Sommige mensen heb ik al bijna een jaar niet meer gezien. Maar goed het is even niet anders. We proberen van de rustige kerst te genieten.
Wat woorden betreft lijken er nu wel echt meer bij te komen. Ze doet nu ook het geluid van een schaap en een koe. Laatst in de supermarkt begon ze ineens te blaten omdat er een schaap op het pak toiletpapier stond

woensdag 23 december 2020 om 10:56
Joehooeeee gefeliciteerd !!Onslow15 schreef: ↑22-12-2020 09:16Ik ben inderdaad bevallen!![]()
Dankjewel !
Alles gaat heel goed. Al is het momenteel nog met z'n 2. Zoontje en ik liggen nog in het ziekenhuis en vriend mag 1 keer per dag langskomen.
Ik neem later de tijd om alles te lezen en te reageren, nu nog even genieten van zoontje en de rust.![]()

Wat fijn dat alles goed gegaan is.
Geniet lekker van elkaar.
05-2019 wijzigde dit bericht op 23-12-2020 17:39
0.21% gewijzigd
Blijf in jezelf geloven !
woensdag 23 december 2020 om 19:23
Onze dreumes slaapt alleen in een winterslaap, dus zonder dekentjes oid. Dekbed wordt onder de 2 jaar afgeraden. Maar volgens mij is jouw dreumes dat bijna? De oudste kreeg pas een dekbed toen hij naar een peuterbed ging (met 2,5 ongeveer). Wel gewoon eenpersoonsdeken trouwens, dus geen peuterbed formaat.
woensdag 23 december 2020 om 22:52
Ja Dreumes is over 2,5 maand 2.maud85 schreef: ↑23-12-2020 19:23Onze dreumes slaapt alleen in een winterslaap, dus zonder dekentjes oid. Dekbed wordt onder de 2 jaar afgeraden. Maar volgens mij is jouw dreumes dat bijna? De oudste kreeg pas een dekbed toen hij naar een peuterbed ging (met 2,5 ongeveer). Wel gewoon eenpersoonsdeken trouwens, dus geen peuterbed formaat.
Ja klopt indd dat het word afgeraden.
Sommige doen het toch.
Die van ons slaapt ook in een winterslaapzak nu. Wel met een katoenen fleece over hem heen. Heb het idee dat die daardoor fijner slaapt.
Met iets over zich heen zeg maar.
Heb dat zelf ook. Zelfs in de zomer op die hete dage moet ik een laken of dun dekbed over me heen.
woensdag 23 december 2020 om 23:16
Hier beiden rond eerste verjaardag al over. Waren geen fan van ledikant (en ik zelf ook niet zo)Noenoecasa schreef: ↑23-12-2020 22:54Wanneer krijgen jullie kindjes een peuterbed? Zolang ze niet eruit klimmen hoeft dat nog niet lijkt me?
Weet nog van vroeger dat mijn broertje tot 3,5 in een ledikant heeft geslapen.
woensdag 23 december 2020 om 23:56
Waarom geen fan van ledikant als ik het mag vragen?Due-scimmie schreef: ↑23-12-2020 23:16Hier beiden rond eerste verjaardag al over. Waren geen fan van ledikant (en ik zelf ook niet zo)
Gingen ze dan ook al onder het dekbed?
donderdag 24 december 2020 om 07:03
Ik ben te klein om ze daar slapend in weg te leggen. En kinderen voelden zich erin opgesloten. Kan me eerlijk gezegd helemaal niet voorstellen dat het fijn is om daarin te liggen. Ik zou ook geen hek om mijn bed willenNoenoecasa schreef: ↑23-12-2020 23:56Waarom geen fan van ledikant als ik het mag vragen?
Gingen ze dan ook al onder het dekbed?

Maar hier sliepen ze dus voor veel in cosleeper en hebben we ook samen geslapen.
Ze hadden wel een deken naar lagen e vooral bovenop dus gewoon dikke pyjama aan en sokken als het echt koud is. Peuter blieft geen slaapzak. Dreumes soms.

donderdag 24 december 2020 om 08:42
Onze peuter ging rond 21maanden naar een peuter bed. Hij klom er niet uit (daar is hij ook zeker het type niet voor) maar moest plek maken voor baby. Ik wilde niet twee kinderen tegelijkertijd in nieuw bed (baby lag tot 7 maand bij ons in de cosleeper destijds en was bijna 3 maanden oud toen we peuter over gingen doen. Ik wilde het ledikant vrij hebben indien nodig. Had eigenlijk een hoop drama verwacht met het peuterbed (zo'n uitschuif apparaat vd ikea) maar ging gewoon meteen goed.
Dreumes heeft nu veel interesse in een open bed, ze gaat altijd direct in bed van haar broer liggen. Maar we wachten nog even met een nieuw bed tot we verhuisd zijn. En dan denk ik dat peuter een half hoogslaper krijgt en dreumes het bed van peuter overneemt.
Dreumes ligt in een winterslaapzak en als ik naar bed ga trek ik er een dekentje over.
Dreumes heeft nu veel interesse in een open bed, ze gaat altijd direct in bed van haar broer liggen. Maar we wachten nog even met een nieuw bed tot we verhuisd zijn. En dan denk ik dat peuter een half hoogslaper krijgt en dreumes het bed van peuter overneemt.
Dreumes ligt in een winterslaapzak en als ik naar bed ga trek ik er een dekentje over.
donderdag 24 december 2020 om 08:47
Onslow, van harte!
Hier ging peuter met 2 j4 maanden over naar een eenpersoonsbedhuis. Daarvoor ledikant. Ze hoefde ook niet naar een ander bed ivm haar zusje, want die lag toen al lang en breed in een ledikant.
Totaal geen problemen, is er nooit uitgekomen en toen het warmer werd hebben we de slaapzak vervangen voor een dekbed.
Een peuterdekbed hebben we na haar 2e wel tijdelijk in haar ledikant gehad, maar dat was meer om haar te laten wennen aan een dekbed voor als ze naar het grote bed zou gaan.
Mogelijk dat we dreumes over een jaar over gaan plaatsen naar een groter bed, wellicht handig voor vakanties die er dan aan zitten te komen en als we dan een campingbedje minder hoeven mee te slepen scheelt dat toch eea aan ruimte
Ook dan wordt het direct een groot bed.
Dreumes ligt in een winterslaapzak met lange mouw, zonder dekentje. Daar raakt ze in verstrikt halverwege de nacht en zonder brengt ons allemaal meer rust.
Hier ging peuter met 2 j4 maanden over naar een eenpersoonsbedhuis. Daarvoor ledikant. Ze hoefde ook niet naar een ander bed ivm haar zusje, want die lag toen al lang en breed in een ledikant.
Totaal geen problemen, is er nooit uitgekomen en toen het warmer werd hebben we de slaapzak vervangen voor een dekbed.
Een peuterdekbed hebben we na haar 2e wel tijdelijk in haar ledikant gehad, maar dat was meer om haar te laten wennen aan een dekbed voor als ze naar het grote bed zou gaan.
Mogelijk dat we dreumes over een jaar over gaan plaatsen naar een groter bed, wellicht handig voor vakanties die er dan aan zitten te komen en als we dan een campingbedje minder hoeven mee te slepen scheelt dat toch eea aan ruimte

Dreumes ligt in een winterslaapzak met lange mouw, zonder dekentje. Daar raakt ze in verstrikt halverwege de nacht en zonder brengt ons allemaal meer rust.
donderdag 24 december 2020 om 10:13
donderdag 24 december 2020 om 12:59
Hier ging de oudste over naar een groot bed toen ze ruim 2 jaar was, maar dat was vooral omdat ik zwanger was dan de tweede en ik op die manier de bedden kon doorschuiven. Ik ben van plan om dreumes zo lang mogelijk in haar ledikant te laten. Hier juist enorm fan van ledikant (hoewel ik ook klein ben). Ze voelen zich geborgen en kunnen er niet zelf uit. Toen oudste in haar grote bed sliep begon het drama van niet alleen willen slapen dus daarom stel ik het nu zo lang mogelijk uit.
Ze sliep toen overigens in het begin ook nog in haar slaapzak. Beide meiden zijn enorme wilde/draaiende slapers, dus dekens en dekbedden zijn dan minder geschikt. Nog steeds draait de oudste zich onder haar dekbed vandaan en ze is inmiddels 4.
Ze sliep toen overigens in het begin ook nog in haar slaapzak. Beide meiden zijn enorme wilde/draaiende slapers, dus dekens en dekbedden zijn dan minder geschikt. Nog steeds draait de oudste zich onder haar dekbed vandaan en ze is inmiddels 4.
donderdag 24 december 2020 om 13:56
Ah oke. Zoon slaapt altijd op zijn buik. Draait zelden in zn slaap hahahfiona2018 schreef: ↑24-12-2020 12:59Hier ging de oudste over naar een groot bed toen ze ruim 2 jaar was, maar dat was vooral omdat ik zwanger was dan de tweede en ik op die manier de bedden kon doorschuiven. Ik ben van plan om dreumes zo lang mogelijk in haar ledikant te laten. Hier juist enorm fan van ledikant (hoewel ik ook klein ben). Ze voelen zich geborgen en kunnen er niet zelf uit. Toen oudste in haar grote bed sliep begon het drama van niet alleen willen slapen dus daarom stel ik het nu zo lang mogelijk uit.
donderdag 24 december 2020 om 14:24
Zoon ging hier beduidend minder draaien in z'n slaap toen ie overging naar een groot bed. Ik dacht lang dat ie echt nog niet toe was aan een groot bed daardoor, maar toen we toch overgingen, veranderde dat ineens.
Hij heeft wel een uitvalhekje, maar ik denk dat ie ook wel zonder zou kunnen.
Dreumes blijft voorlopig nog in haar ledikant. Ik denk sowieso wel tot 2,5 jaar.
Hij heeft wel een uitvalhekje, maar ik denk dat ie ook wel zonder zou kunnen.
Dreumes blijft voorlopig nog in haar ledikant. Ik denk sowieso wel tot 2,5 jaar.
donderdag 24 december 2020 om 14:51
Kleuter ging rond 18 maanden over naar een gewoon bed (dus geen peuterbed) maar hij klom dan ook in en uit zijn ledikant en dat vonden we gevaarlijker. Hij deed dat gelijk prima.
Dreumes is nu bijna 2 (begin februari) maar die zie ik nog niet zo snel in een gewoon bed liggen. Hij klimt ook nog niet uit zijn ledikant dus die laten we gewoon nog even lekker liggen.
Dreumes is nu bijna 2 (begin februari) maar die zie ik nog niet zo snel in een gewoon bed liggen. Hij klimt ook nog niet uit zijn ledikant dus die laten we gewoon nog even lekker liggen.
donderdag 24 december 2020 om 14:54
We hebben overigens wel een ander "probleem" nu. Dreumes altijd prima en vond alles qua eten interessant. Of het nu de buikgriep is die hij gehad heeft of dat hij een echte peuter aan het worden is weet ik niet, maar hij eet momenteel superslecht. S 'avonds eet hij momenteel gewoon helemaal niet. Je kan op je kop gaan staan of wat dan ook, maar eten vertikt hij gewoon. Heel gezellig dus, al laten we hem momenteel maar doen.