Vriend 'emotioneel' vreemgegaan met collega

23-12-2020 18:30 317 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen, dus begin ik met wat ik weet.

Een paar dagen geleden vertelde mijn vriend zich niet lekker in zijn vel te voelen. Hij zei dat dit niet aan mijag, maar aan zichzelf.
Ik heb dit al vaker opgemerkt en aangekaart, maar hij deed het af als drukte door werk.
Ik heb hem gezegd voor hem klaar te staan en te steunen waar hij dat nodig heeft.
De volgende dag heeft hij een bom laten vallen. Namelijk dat hij ongeveer 3 jaar lang een relatie had met een collega. Hij zegt nooit fysiek geweest te zijn, maar wel met haar toekomst plannen besprak.
Dit kwam meer van haar af zegt hij. Hij heeft altijd gezegd tegen haar dat het geen toekomst had, omdat hij voor mij en kind koos. Toch bleef hij ermee doorgaan totdat zij er een punt achter zette en terug gegaan is naar haar ex.
Dit is nu een half jaar geleden.

Hij geeft aan dat hij niet blij is met wat hij bereikt heeft, en hoopte meer te hebben. Hij vond dat ik geen ambitie heb in doorgroeien op mijn werk. Terwijl ik voor nu zeer tevreden ben wat ik doe.
Wij zijn volgens hem in een standaard relatie vervallen en dat stoort hem ook.

Ik ben trouwens ook nog zwanger van ons tweede kindje.
Dat maakt het allemaal nog verwarrender.

Sorry voor mijn lange verhaal. Ik zal vast nog wat vergeten zijn.
Ik weet niet zo goed wat ik moet doen en waarom ik dit hier schrijf.
Ergens hoop ik op advies.

Ps: ik hou nog steeds heel veel van hem. Wat het extra pijnlijk maakt.
Lila2588 schreef:
23-12-2020 19:03
Dit is eigenlijk hoe ik het zie. Je hebt het precies verwoord hoe ik denk dat het gegaan.

Hij vind dat hij zijn hele leven niks heeft gedaan voor zichzelf.
Een opleiding gekozen op basis van wat zijn vader wilde.
Een huis gekocht met mij die eigenlijk niet wilde, maar dat voor mij gedaan heeft.. En nog meer dingen.
Ah. DE meneer "ik stond erbij en ik keer ernaar en dat is allemaal jullie schuld dat ik nu een leven leid dat ik niet wilde hebben".
Insert kots smiley.

Ik vind het oprecht heel verdrietig voor je to. Maar dit klinkt niet als een lieve man. Want hij verwijt JOU ZIJN leven. Alsof hijzelf dus geen enkele invloed op ZIJN leven heeft. Altijd fijn om anderen de schuld te kunnen geven van alles waarop je voor je eigen gevoel gefaald hebt. Maar ook zó ontzettend 14 jaar oud, toen je nog overal en iedereen de schuld van kon geven behalve jezelf.

Ik zou 'm gevoelsmatig een koffer in zijn hand willen drukken en zeggen "wat naar schat. Ik hou je niet langer tegen en hoop dat je het leven vindt dat voor jou eigenlijk is weggelegd".
Maar goed, ik snap dat de realiteit wat weerbarstiger is met een klein kind, een baby onderweg en liefde die natuurlijk niet van het ene op het andere moment over is. Maar wat een lul de behanger.
Ik heb niet alles gelezen maar wil je veel sterkte en kracht wensen. Je bent veel sterker dan je nu denkt. Uiteindelijk kom je hier uit als een sterker persoon. Luister naar jezelf en blijf dicht bij jezelf. Geniet van je kind en straks kinderen. Hij verdient jouw kopzorgen nu helemaal niet! Zet jezelf op de eerste plaats hij heeft dat niet gedaan en zal dat voorlopig ook niet doen.
Lila2588 schreef:
Dit is eigenlijk hoe ik het zie. Je hebt het precies verwoord hoe ik denk dat het gegaan.

Een huis gekocht met mij die eigenlijk niet wilde, maar dat voor mij gedaan heeft.. En nog meer dingen.
Nog even en er komt uit zijn mond dat hij die 2 kinderen eigenlijk ook niet wou?
Want wat er ook gebeurt, nu hangt ie er wel ineens 18 jaar aan vast en of jullie nu samenblijven of uit elkaar gaan hangt ie in zekere zin ook aan jou vast.

Ik zou even heel erg klaar zijn met dit heerschap.
En hij zou wat mij betreft rustig een week naar Mars mogen verkassen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
TO, ik vind dat je echt gezond en sterk reageert.

Heel veel sterkte de komende dagen, ik voel ontzettend met je mee :hug:
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
LaFolie schreef:
24-12-2020 01:10
TO, ik vind dat je echt gezond en sterk reageert.
Hier sluit ik me bij aan. Sterkte :hug:
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Wissewis schreef:
24-12-2020 00:47
Nog even en er komt uit zijn mond dat hij die 2 kinderen eigenlijk ook niet wou?
Nou, inderdaad, dat deed hij vast ook voor TO.
Hij had zijn mond moeten houden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
viavia2013 schreef:
23-12-2020 22:15
Once a Cheater, Always a Cheater
Dat is niet waar.
En daarom is relatietherapie nu een goed idee.

Sterkte TO, je klinkt sterk en dat is heel knap onder de huidige omstandigheden. :hug:

Blijf ook goed kijken naar wat jij zelf nodig hebt en laat je niet teveel leiden door wat hij nodig heeft of door de wens de relatie te willen redden. Hij probeert de oorzaak nu heel erg bij jou neer te leggen. Dat is natuurlijk onzin, maar is wel een herkenbare tactiek die vreemdgangers gebruiken om het voor zichzelf goed te praten. En natuurlijk zal jij in al die jaren ook dingen hebben gedaan of gelaten waar hij niet heel blij van werd, maar dan zijn er andere manieren om die bespreekbaar te maken. Dat hij ervoor koos om het op te lossen met een collega, is 100% zijn keuze. Daar zal hij eerst zijn verantwoordelijkheid voor moeten nemen voordat je samen richting een oplossing kunt gaan werken.
Lila2588 schreef:
23-12-2020 18:40
Dit vond ik ook moeilijk om te geloven, maar dat zou dan onder werktijd moeten gebeuren. Hij is eigenlijk altijd op dezelfde tijd thuis. Heeft de laatste jaren amper dingen gedaan buiten die tijden om. Ik weet het ook niet helemaal.
Uit ervaring kan ik je vertellen dat het prima pijpt in een toilet.

En verder: scheiden. Nu. Want dit is een lul, beetje jou de schuld geven: koekoek!
En nu zijn je kinderen zo klein dat ze straks niet beter weten.
*Pauze* schreef:
24-12-2020 07:40
Dat is niet waar.
En daarom is relatietherapie nu een goed idee.
Heb jij alles gelezen?!
Geen seconde zou ik nog in deze relatie steken. Een advocaat, daar zou ik de centen heen brengen.
.
pamelacourson wijzigde dit bericht op 24-12-2020 08:57
99.65% gewijzigd
pamelacourson schreef:
24-12-2020 08:27
Inderdaad. En ik geloof dat TO al die tijd al op haar tenen heeft moeten lopen in de relatie, het is niet zo dat de relatie verder nou zo geweldig was (correct me if I’m wrong). Tel daarbij op dat hij haar 3 jaar lang zonder blikken of blozen heeft besodemieterd en TO daar nu ook nog min of meer de schuld van geeft. Daar wil je toch geen moeite meer voor doen?

Ze schrijft dat ze gelukkig was en dacht dat hij dat ook was. Dus dat op tenen moeten lopen lijkt me wat overtrokken.

Het is gewoon moeilijk te vergeten wat hij nu allemaal gezegd heeft. Je kan het willen en proberen, maar voor altijd ga je die dingen in je hoofd horen. Hij moet wel met een bijzonder goed verhaal komen wil je hieroverheen kunnen stappen. En dat is dus de ellende. Je wilt het misschien wel vergeven en vergeten, maar het kunnen... sja.
Such fun!1
MarindaH schreef:
24-12-2020 08:50
Ze schrijft dat ze gelukkig was en dacht dat hij dat ook was. Dus dat op tenen moeten lopen lijkt me wat overtrokken.
Ik zal het weghalen, ik denk dat ik in de war was met een ander topic. In de berichten van TO kan ik het inderdaad niet terugvinden.
Arme to! Wat lijkt me dat erg zeg.

Je vriend is een hondenlul sorry. Hij liegt ook nog tegen je. Want het bestaat niet dat er geen fysiek contact is geweest.

Jullie hebben een klein kind en een tweede op komst en hij zeikt aan je hoofd over standaard relatie en ambities... echt jongen... waar haalt ie t grote lef vandaan. Denk dat je andere prioriteiten hebt als kersverse ouders.
Lila2588 schreef:
23-12-2020 18:40
Dit vond ik ook moeilijk om te geloven, maar dat zou dan onder werktijd moeten gebeuren. Hij is eigenlijk altijd op dezelfde tijd thuis. Heeft de laatste jaren amper dingen gedaan buiten die tijden om. Ik weet het ook niet helemaal.
Laat hem jou maar alle berichten laten lezen dan.
Lila2588 schreef:
23-12-2020 18:46
Hij zegt zich niet goed in zijn vel te voelen, omdat hij gebukt gaat onder schuldgevoel.
Hij wilde het nu niet zeggen, maar eerlijk, geen enkel moment is het goede moment om zoiets te zeggen.

Hij ziet haar sporadisch in de wandelgangen, maar dat is het.
Schuldgevoel... nu opeens? Of omdat zij niet meer wilde...

Feit is... Hij ging (emotioneel) vreemd, hij geeft jou en haar de schuld maar zichzelf niet en hij heeft het niet zelf beëindigd...

Je hebt een kind in je buik dus weggaan lijkt me echt heel moeilijk. Maar ik denk dat het wel echt beter is dan blijven.
Skawa schreef:
23-12-2020 18:55
Ik vind een peuter geen excuus om niet te investeren in intimiteit maar ergens is die tweede zwangerschap toch ook ontstaan.

Ik vind niks never nooit een excuus om vreemd te gaan en dan nog wel drie jaar lang. Bizar dat hij je dat verteld ook. Ik denk idd dat hij bang is dat het uitkomt.

Sterkte
Nou sorry hoor... toen mijn kids klein waren had ik echt wel wat anders aan mijn hoofd dan 3 keer per week alles uit de kast halen. Je bent moe, druk, je lijf verandert... mag t ook even wat minder tijdelijk?
Lila2588 schreef:

Aha... dus nu moet hij al die dingen wel doen ten kostte van de kinderen die hij toch echt zelf genomen heeft. Bah.
Theezakjes schreef:
24-12-2020 08:17
Heb jij alles gelezen?!
Geen seconde zou ik nog in deze relatie steken. Een advocaat, daar zou ik de centen heen brengen.
Zeker heb ik alles gelezen. Jij ook?
Want dan zou je gelezen hebben dat TO zelf schrijft dat ze het voor nu voldoende vindt om die therapie in te gaan.
En dan zou je ook gelezen hebben dat er kinderen bij betrokken zijn en dan is het goed om nog iets harder te proberen of er nog een basis voor een relatie te vinden is dan wanneer die er niet zijn. Misschien blijkt in de therapie wel dat die basis er niet meer is en kan er alsnog een scheiding in gang gezet worden.
Ik heb al jullie berichten gelezen. Echt super bedankt voor het reageren. Ik heb im ieder geval het gevoel dat ik gelijk heb en de situatie niet aan mij ligt.
Ik zal proberen overal op te reageren, sorry als ik wat over het hoofd zie.

Eerlijk gezegd had ik liever gehad dathij fysiek vreemdging dan dit. Dit voelt dieper, meer als verraad. Ervan uitgaande dat hij de waarheid daarover verteld.
We hebben gister tot 3 uur in de morgen gesproken.
Ik had de tijdlijnen wat verkeerd. Ze hebben het een half jaar geleden afgebroken, omdat er voor hem geen scenario was dat zij bij elkaar zouden komen. Hij wilde het met mij weer op de rails zetten heeft hij haar gezegd. Ik ben toen zwanger geworden. En dat was voor haar de reden om weer terug te gaan naar haar ex.
Hij heeft het mij verteld uit schuldgevoel en het beseffen dat hij nog steeds loog/verzweeg.

Ik weet niet of ik het allemaal geloof. Of ik hem dit kan vergeven weet ik ook niet. Vergeten zal ik nooit.
Daarom is relatietherapie nu een uitkomst voor mij. Wat er ook uit voort komt. Of dat betekent dat we bij elkaar blijven of amicaal uit elkaar gaan.

Ik vind het lief dat jullie mij sterk vinde, maar ik heb op dit moment voor mijn gevoel geen keus. Dat doe ik voor mijn kinderen.
Ik eet al een paar dagen niet goed, voel spanning in mijn lijf en het enige wat ik voor nu moet doen is het loslaten. Laatste wat ik wil is ook nog een miskraam krijgen.

Op degene die vroeg waarom ik naar mijn ouders ga en hij niet. Zijn ouders wonen ver. En mijn ouders zijn er nu niet. Ik wil nu niemand in mijn familie hier bij betrekken op dit moment, dus dat komt voor mij even goed uit zo.

Hopelijk heb ik zo'n beetje alles aangekaart.
abracadabra schreef:
24-12-2020 09:14
Aha... dus nu moet hij al die dingen wel doen ten kostte van de kinderen die hij toch echt zelf genomen heeft. Bah.
Daar zegt hij het meeste spijt van te hebben.
Ja, echt heftig TO. Hier zijn geen goede of verkeerde beslissingen. Ik kan me echt voorstellen dat op alles wat hij zegt een sterke emotionele reactie kan volgen (wantrouwen, woede, verdriet en toch ook weer liefde). En ik kan me dus ook echt voorstellen dat je het ook even tussen jullie twee wil houden.

Ik denk persoonlijk ook dat relatietherapie een goede zet is, ongeacht de uitkomst. Probeer goed voor jezelf te blijven zorgen <3 En neem de dag desnoods minuut voor minuut.
Lila2588 schreef:
24-12-2020 09:30
Spijt van z’n kinderen?!
Ik vroeg niet waarom hij niet naar z'n ouders gaat, maar waarom JIJ weggaat. Waarom maak je het hem zo makkelijk? Hij kan niet naar z'n ouders, prima, dan gaat ie toch ergens anders heen?

Echt, denk eens wat meer aan jezelf.
Such fun!1
Lila2588 schreef:
24-12-2020 09:30
:woa:
Pardon??

Sorry maar wat klinkt hij als een ontzettend triest figuur. Sneu hoor.
Het is maar goed dat wij er niet bij zijn TO.
Ik denk dat ik hem een lel had gegeven.

Ik zou hem adviseren hulp te zoeken en aan zichzelf te werken.

Heel veel sterkte TO.
Dikke knuffel. :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven