Vriend 'emotioneel' vreemgegaan met collega
woensdag 23 december 2020 om 18:30
Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen, dus begin ik met wat ik weet.
Een paar dagen geleden vertelde mijn vriend zich niet lekker in zijn vel te voelen. Hij zei dat dit niet aan mijag, maar aan zichzelf.
Ik heb dit al vaker opgemerkt en aangekaart, maar hij deed het af als drukte door werk.
Ik heb hem gezegd voor hem klaar te staan en te steunen waar hij dat nodig heeft.
De volgende dag heeft hij een bom laten vallen. Namelijk dat hij ongeveer 3 jaar lang een relatie had met een collega. Hij zegt nooit fysiek geweest te zijn, maar wel met haar toekomst plannen besprak.
Dit kwam meer van haar af zegt hij. Hij heeft altijd gezegd tegen haar dat het geen toekomst had, omdat hij voor mij en kind koos. Toch bleef hij ermee doorgaan totdat zij er een punt achter zette en terug gegaan is naar haar ex.
Dit is nu een half jaar geleden.
Hij geeft aan dat hij niet blij is met wat hij bereikt heeft, en hoopte meer te hebben. Hij vond dat ik geen ambitie heb in doorgroeien op mijn werk. Terwijl ik voor nu zeer tevreden ben wat ik doe.
Wij zijn volgens hem in een standaard relatie vervallen en dat stoort hem ook.
Ik ben trouwens ook nog zwanger van ons tweede kindje.
Dat maakt het allemaal nog verwarrender.
Sorry voor mijn lange verhaal. Ik zal vast nog wat vergeten zijn.
Ik weet niet zo goed wat ik moet doen en waarom ik dit hier schrijf.
Ergens hoop ik op advies.
Ps: ik hou nog steeds heel veel van hem. Wat het extra pijnlijk maakt.
Een paar dagen geleden vertelde mijn vriend zich niet lekker in zijn vel te voelen. Hij zei dat dit niet aan mijag, maar aan zichzelf.
Ik heb dit al vaker opgemerkt en aangekaart, maar hij deed het af als drukte door werk.
Ik heb hem gezegd voor hem klaar te staan en te steunen waar hij dat nodig heeft.
De volgende dag heeft hij een bom laten vallen. Namelijk dat hij ongeveer 3 jaar lang een relatie had met een collega. Hij zegt nooit fysiek geweest te zijn, maar wel met haar toekomst plannen besprak.
Dit kwam meer van haar af zegt hij. Hij heeft altijd gezegd tegen haar dat het geen toekomst had, omdat hij voor mij en kind koos. Toch bleef hij ermee doorgaan totdat zij er een punt achter zette en terug gegaan is naar haar ex.
Dit is nu een half jaar geleden.
Hij geeft aan dat hij niet blij is met wat hij bereikt heeft, en hoopte meer te hebben. Hij vond dat ik geen ambitie heb in doorgroeien op mijn werk. Terwijl ik voor nu zeer tevreden ben wat ik doe.
Wij zijn volgens hem in een standaard relatie vervallen en dat stoort hem ook.
Ik ben trouwens ook nog zwanger van ons tweede kindje.
Dat maakt het allemaal nog verwarrender.
Sorry voor mijn lange verhaal. Ik zal vast nog wat vergeten zijn.
Ik weet niet zo goed wat ik moet doen en waarom ik dit hier schrijf.
Ergens hoop ik op advies.
Ps: ik hou nog steeds heel veel van hem. Wat het extra pijnlijk maakt.
donderdag 24 december 2020 om 09:57
Ik heb het denk ik verkeerd verwoord. Hij heeft spijt van wat het effect is op zijn kinderen.justagirly schreef: ↑24-12-2020 09:48![]()
Pardon??
Sorry maar wat klinkt hij als een ontzettend triest figuur. Sneu hoor.
Het is maar goed dat wij er niet bij zijn TO.
Ik denk dat ik hem een lel had gegeven.
Ik zou hem adviseren hulp te zoeken en aan zichzelf te werken.
Heel veel sterkte TO.
Dikke knuffel.![]()
donderdag 24 december 2020 om 10:00
Het is meer dat ik hier even niet wil zijn. Alles in dit huis doet mij aan hem denken.. Mijn ouderlijk huis voelt vertrouwd.
Ergens wil hem ook laten zien wat het betekent als ik daadwerkelijk uit dit huis zou vertrekken. Hoe dat voor hem zou voelen.
Ik zou hier namelijk niet willen blijven.
donderdag 24 december 2020 om 10:00
Zou je willen adviseren om je toch te verdiepen in een leven alleen zonder hem. Inschrijven voor een woning, uitrekenen of jouw inkomsten voldoende zijn, waar heb je recht op qua toeslagen als alleenstaande met kinderen.
Laat je niet overvallen door zijn 'verveling'.
Sterkte, het is een slechte timing om dat allemaal nu aan jou op te willen biechten. Maar dat is het eigenlijk altijd.
Je bent sterker dan je denkt. Zeker dan hij denkt.
Sterkte, het is een slechte timing om dat allemaal nu aan jou op te willen biechten. Maar dat is het eigenlijk altijd.
Everything you see I owe to spaghetti!
donderdag 24 december 2020 om 10:03
Hij heeft mij ontzettend veel pijn gedaan hiermee en dat heeft hij ook nooit gewild. Zijn kinderen voelen dat nu.. Dat bedoelde ik meer.justagirly schreef: ↑24-12-2020 09:59Oooh...
Maarre... hoezo effect op zijn kinderen?
Waar blijf jij in zijn empathie???

donderdag 24 december 2020 om 10:08
Misschien een bevriende buur vragen om te kijken of die collega op visite komt?Lila2588 schreef: ↑24-12-2020 10:00Het is meer dat ik hier even niet wil zijn. Alles in dit huis doet mij aan hem denken.. Mijn ouderlijk huis voelt vertrouwd.
Ergens wil hem ook laten zien wat het betekent als ik daadwerkelijk uit dit huis zou vertrekken. Hoe dat voor hem zou voelen.
Weet je meteen hoe oprecht zijn berouw is.
donderdag 24 december 2020 om 10:08

donderdag 24 december 2020 om 10:09
Naja, dat heeft hij wel gewild want hij heeft 3 jaar die “emotionele” relatie gehad. Dat zijn heel veel dagen en momenten dat hij met z’n volle verstand jullie relatie ondermijnde, kan je nou niet bepaald een foutje noemen.
En reken maar dat er seks is geweest hoor, welke volwassene gaat nou 3 jaar zwijmelen en plannen maken zonder dat er fysiek contact is geweest.
Maar ben blij dat de spijt waar je over schreef niet over je kinderen ging
donderdag 24 december 2020 om 10:09
Daar heb ik al zeker aan gedacht. In het uiterste geval kan ik in het huis van mijn ouders. Zij zijn er 3 kwart jaar niet en nauwelijks vaste lasten.Annapicobella schreef: ↑24-12-2020 10:00Zou je willen adviseren om je toch te verdiepen in een leven alleen zonder hem. Inschrijven voor een woning, uitrekenen of jouw inkomsten voldoende zijn, waar heb je recht op qua toeslagen als alleenstaande met kinderen.
Timing is nooit goed, maar ik had niks door en ergens zou ik willen dat het zo was gebleven. Dat hij het nooit gad verteld.

donderdag 24 december 2020 om 10:12
Ik vind dat je hem wel heel erg het voordeel van de twijfel geeft. Hij heeft je drie jaar voorgelogen en hierover zou hij wel eerlijk zijn? Kom op, hoe groot is de kans dat hij echt niet fysiek is vreemdgegaan? Ik schat die in op 0,000001%. En de kans dat hij er niet zelf mee is gestopt maar dat het is gestopt omdat zij terugging naar haar ex, is ook aanzienlijk.
In de afgelopen 15 jaar dat ik op dit forum zat, heb ik tig van dit soort topics gelezen. En ALTIJD bleek het veel erger te zijn hoe het was gegaan dan wat de vreemdganger in eerste instantie vertelde. Nee hoor, er was geen seks geweest. En dat bleek dan in alle gevallen toch zo te zijn.
Ik vind het aan de ene kant knap en sterk hoe je je relatie toch nog wilt redden, maar aan de andere kant vind ik je ook naïef en probeer je het op een bepaalde manier voor hem goed te praten. Ik geloof er geen reet van wat hij je vertelt, echt niet.
In de afgelopen 15 jaar dat ik op dit forum zat, heb ik tig van dit soort topics gelezen. En ALTIJD bleek het veel erger te zijn hoe het was gegaan dan wat de vreemdganger in eerste instantie vertelde. Nee hoor, er was geen seks geweest. En dat bleek dan in alle gevallen toch zo te zijn.
Ik vind het aan de ene kant knap en sterk hoe je je relatie toch nog wilt redden, maar aan de andere kant vind ik je ook naïef en probeer je het op een bepaalde manier voor hem goed te praten. Ik geloof er geen reet van wat hij je vertelt, echt niet.

donderdag 24 december 2020 om 10:15
Ik vind dat altijd zo vreselijk zwak, dat ‘ik heb je geen pijn willen doen’. Alsof hij al die tijd niet wist dat hij je hier ontzettend pijn mee zou doen. Hij vond dat alleen niet erg genoeg om met die ander te stoppen.
donderdag 24 december 2020 om 10:15
Dit heb ik hem ook gezegd. Dat hij verdriet heeft om haar. Hij zegt dat hij meer verdriet heeft om het idee. Want realistisch, van zijn kant, was het nooit wat geworden. Heeft hij haar gezegd.Rachmaninoff schreef: ↑24-12-2020 10:11Dan deed hij de laatste tijd dus waarschijnlijk anders omdat hij liefdesverdriet had, omdat het over was tussen hen. Ook leuk..
Zij verwachtte blijkbaar wel dat hij voor haar ging kiezen?
donderdag 24 december 2020 om 10:18
Inderdaad. Ik ben ook wel eens in de verleiding gekomen en heb het toen bij de allereerste spanning meteen afgekapt omdat ik mijn man geen pijn wilde doen, dus voordat er iets gebeurde en geen contact meer. Na 3 jaar een ander hebben incl. toekomstplannen gaat die vlieger echt niet meer op, sorry.

donderdag 24 december 2020 om 10:19
Ondanks alle adviezen hier, het beste is dat je je eigen koers vaart, jij bepaald het tempo en jij alleen bepaald wat je wil voor de toekomst en relatietherapie kan je helpen een wel overwogen keuze te maken. Mij lijkt het in ieder geval moeilijk om zwanger en met een peuter nu keiharde beslissingen te maken. Inderdaad na kerst naar het huis van je ouders zodat je het een en ander even kan laten inzinken. Sterkte.
donderdag 24 december 2020 om 10:19
donderdag 24 december 2020 om 10:20
Misschien hoop ik ergens dat het niet fysiek was. Maar aan de andere kant vind ik een emotionele band met iemand anders hebben veel erger.
Zo is het tussen ons ook begonnen.
Dat neem ik hem het meeste kwalijk. Dat hij zijn emoties deelde met een ander in plaats van met mij.
En daarna mij nog de schuld geven. Waar hij nu van terug is gekrabbeld.
Ik ben ook niet bang om bij hem weg te gaan, maar ik weet gewoon nu niet of ik dat wil.
Dat neem ik hem het meeste kwalijk. Dat hij zijn emoties deelde met een ander in plaats van met mij.
Ik ben ook niet bang om bij hem weg te gaan, maar ik weet gewoon nu niet of ik dat wil.

donderdag 24 december 2020 om 10:24
En dat maakt het ook zo verrotte moeilijk, hij kan blijkbaar jaren tegen je liegen en nu verwacht hij dat je hem moet geloven en eerlijk gezegd, zijn verhaal rammelt van alle kanten en die van 3 jaar geen seks hebben nog het meest.
donderdag 24 december 2020 om 10:25
Het maakt op zich niet uit wat erger is, fysiek of niet fysiek. Het punt is dat hij je waarschijnlijk nog lang niet alles heeft verteld en dat hij in dat geval nog steeds tegen je liegt. En dan kan hij wel zeggen dat dat is om jou geen pijn te doen, maar het is alleen maar om zijn eigen hachje te redden. Al die tijd heeft hij er namelijk helemaal geen rekening mee gehouden dat het jou pijn zou doen en heeft hij alleen maar aan zichzelf gedacht. En alleen dat laatste al zou maken dat ik totaal op hem afgeknapt zou zijn.Lila2588 schreef: ↑24-12-2020 10:20Misschien hoop ik ergens dat het niet fysiek was. Maar aan de andere kant vind ik een emotionele band met iemand anders hebben veel erger.

donderdag 24 december 2020 om 10:30
Ik vind het juist heel goed dat je nu niet vanuit emotie een keuze maakt, maar wel ruimte schept tussen jullie. Die ruimte heb je nodig om alles te laten bezinken en te bedenken wat jij nodig hebt.
Hopelijk komt in de therapie de volledige waarheid boven water. Het zal nooit meer zijn zoals het was, maar je kunt dan wel een keuze maken of er nog een basis is voor een relatie met deze man.

donderdag 24 december 2020 om 10:32
En het mooie is dat jij dat zelf mag beslissen op een moment wat jouw uitkomt. Je hebt het gisteren pas gehoord hè, ik denk dat menig mens het liefst zijn hoofd onder zijn kussen zou stoppen en hopen dat het nooit gebeurd is.Lila2588 schreef: ↑24-12-2020 10:20Misschien hoop ik ergens dat het niet fysiek was. Maar aan de andere kant vind ik een emotionele band met iemand anders hebben veel erger.
donderdag 24 december 2020 om 10:35
Lila2588 schreef: ↑24-12-2020 10:00Het is meer dat ik hier even niet wil zijn. Alles in dit huis doet mij aan hem denken.. Mijn ouderlijk huis voelt vertrouwd.
Ja, dat snap ik ook wel weer. Sterkte daar.
Such fun!1