Hele nare zus
maandag 28 december 2020 om 12:38
Ik heb één oudere zus en één jonger zusje. Mijn oudste zus is altijd al een beetje "labiel" geweest. Ze heeft waarschijnlijk niet gekregen wat ze van het leven heeft verwacht en is daardoor heel naar/onvriendelijk naar anderen. Niets of niemand deugd en het gras is altijd groener bij de buren. Ze kan nooit eens blij zijn voor een ander en loopt 9 van de 10 keer met een chagerijnig hoofd rond. Thuis lopen we allemaal op ons tenen en wordt alles maar geslikt om haar vooral niet boos te maken. Mijn jongste zusje heeft 4 kinderen en ik heb er zelf inmiddels 2. Zij kon moeilijk kinderen krijgen en heeft er als bij wonder uiteindelijk eentje mogen krijgen. Vorig jaar kerst was ik 4 maanden zwanger van ons 2e kindje. Dit hebben we haar eind november verteld. Zij heeft na deze aankondiging de telefoon op de haak gegooid . Met kerst waren we met de hele familie bij mijn ouders. Mijn oudste zus liep zoals gewoonlijk met een donderwolk boven haar hoofd rond. Ze liep de hele tijd sneren uit te delen, waar niemand op reageerde. Tijdens het eten viel ze mijn moeder aan waarop ik haar gezegd heb dat ze normaal moest doen. Toen barstte de bom. Ze ontplofte compleet en begon als een malle te krijsen . Kennelijk was ze heel erg boos op een foto die ik had geplaatst als zwangerschapsaankondiging op Instagram. Ze heeft me die avond op alle social media en whatts app geblokkeerd en ik heb nooit meer iets van haar vernomen. Nu is het vervelende dat mijn ouders nooit iets hebben durven zeggen tegen haar over deze situatie. Ze zijn bang dat ze ook bij hen ontploft en het contact met hen ook wordt verbroken. Het gevolg is nu alleen dat op verjaardagen en feestdagen ik degene ben die thuis zit en niet langs mag komen omdat ze mijn oudste zus de waarheid niet durven te vertellen. Dit voelt voor mij als een extra trap na en ik heb geen zin om iedere keer op alternatieve data op te komen draven. Ik heb al eerder een gesprek met ze gevoerd waarin ze steeds aangeven dat ze volledig achter mij staan. Hun daden wijzen echter anders uit. Ik overweeg nu om gewoon helemaal niet meer na ze toe te gaan aangezien ik de hele situatie belachelijk vind. Wat moet ik doen?
Zus heeft inderdaad vruchtbaarheidsproblemen, maar wij hebben zelf ook 2 wondertjes via IVF.
Gedrag is al jaren aan de gang. Jaloers op hoger salaris, leukere baan ,huis ,auto etc etc.
Ik krijg niet de keuze om te komen, maar ontvang gewoon geen uitnodiging. Dus om dan als ongewenste gast te verschijnen??
Ouders hebben nooit ingegrepen, maar haar altijd laten begaan. Angst voor haar uitbarstingen of wellicht weten ze inderdaad meer. Maar moet ik dan maar de dupe zijn? Normaal gesproken komt een ruzie vaak van 2 kanten. Dat is in dit geval absoluut niet waar zij zocht een aanleiding om ruzie te maken en liep al de hele dag gemene opmerkingen te maken en valse blikken te wisselen. Toen ik haar aansprak om naar gedrag richting mijn moeder begon ze als een malle tekeer te gaan en repte ze alleen over mijn zwangerschap en de aankondiging daarvan op Instagram. Daarna nooit meer iets vernomen en geblokkeerd op alle communicatiemiddelen. Los van het feit dat ik het niet mijn taak vind om contact met haar te zoeken, kan ik haar niet eens bereiken
Zus heeft inderdaad vruchtbaarheidsproblemen, maar wij hebben zelf ook 2 wondertjes via IVF.
Gedrag is al jaren aan de gang. Jaloers op hoger salaris, leukere baan ,huis ,auto etc etc.
Ik krijg niet de keuze om te komen, maar ontvang gewoon geen uitnodiging. Dus om dan als ongewenste gast te verschijnen??
Ouders hebben nooit ingegrepen, maar haar altijd laten begaan. Angst voor haar uitbarstingen of wellicht weten ze inderdaad meer. Maar moet ik dan maar de dupe zijn? Normaal gesproken komt een ruzie vaak van 2 kanten. Dat is in dit geval absoluut niet waar zij zocht een aanleiding om ruzie te maken en liep al de hele dag gemene opmerkingen te maken en valse blikken te wisselen. Toen ik haar aansprak om naar gedrag richting mijn moeder begon ze als een malle tekeer te gaan en repte ze alleen over mijn zwangerschap en de aankondiging daarvan op Instagram. Daarna nooit meer iets vernomen en geblokkeerd op alle communicatiemiddelen. Los van het feit dat ik het niet mijn taak vind om contact met haar te zoeken, kan ik haar niet eens bereiken
anoniem_63d1ba4db24ea wijzigde dit bericht op 28-12-2020 21:26
19.59% gewijzigd
dinsdag 29 december 2020 om 11:59
Ze klinkt inderdaad als een naar mens. Of in ieder geval als iemand met naar gedrag. Gedrag dat best afgegrensd mag worden. Misschien is een deel van het probleem dat ze in haar opvoeding nooit grenzen heeft gekregen? En daarom erg verwend is? De hoorn op de haak gooien als jij leuk nieuws hebt, is echt heel asociaal en onaangepast gedrag.
dinsdag 29 december 2020 om 12:02
dinsdag 29 december 2020 om 12:07
Misschien zit daar dus wel het probleem en een reden dat je zus zo geworden is. Ouders die grenzeloos zijn en alles toestaan.MAXIME2018 schreef: ↑29-12-2020 00:15Ze hebben er wel problemen mee. En vinden er van alles van. Maar tussen iets vinden en het rechtstreeks uitspreken richting haar zit een groot verschil. Ze hebben letterlijk gezegd dat ze bang zijn als ze hun mond open doen dat ze haar en dus hun kleinkind niet meer zien
dinsdag 29 december 2020 om 12:24