Hele nare zus
maandag 28 december 2020 om 12:38
Ik heb één oudere zus en één jonger zusje. Mijn oudste zus is altijd al een beetje "labiel" geweest. Ze heeft waarschijnlijk niet gekregen wat ze van het leven heeft verwacht en is daardoor heel naar/onvriendelijk naar anderen. Niets of niemand deugd en het gras is altijd groener bij de buren. Ze kan nooit eens blij zijn voor een ander en loopt 9 van de 10 keer met een chagerijnig hoofd rond. Thuis lopen we allemaal op ons tenen en wordt alles maar geslikt om haar vooral niet boos te maken. Mijn jongste zusje heeft 4 kinderen en ik heb er zelf inmiddels 2. Zij kon moeilijk kinderen krijgen en heeft er als bij wonder uiteindelijk eentje mogen krijgen. Vorig jaar kerst was ik 4 maanden zwanger van ons 2e kindje. Dit hebben we haar eind november verteld. Zij heeft na deze aankondiging de telefoon op de haak gegooid . Met kerst waren we met de hele familie bij mijn ouders. Mijn oudste zus liep zoals gewoonlijk met een donderwolk boven haar hoofd rond. Ze liep de hele tijd sneren uit te delen, waar niemand op reageerde. Tijdens het eten viel ze mijn moeder aan waarop ik haar gezegd heb dat ze normaal moest doen. Toen barstte de bom. Ze ontplofte compleet en begon als een malle te krijsen . Kennelijk was ze heel erg boos op een foto die ik had geplaatst als zwangerschapsaankondiging op Instagram. Ze heeft me die avond op alle social media en whatts app geblokkeerd en ik heb nooit meer iets van haar vernomen. Nu is het vervelende dat mijn ouders nooit iets hebben durven zeggen tegen haar over deze situatie. Ze zijn bang dat ze ook bij hen ontploft en het contact met hen ook wordt verbroken. Het gevolg is nu alleen dat op verjaardagen en feestdagen ik degene ben die thuis zit en niet langs mag komen omdat ze mijn oudste zus de waarheid niet durven te vertellen. Dit voelt voor mij als een extra trap na en ik heb geen zin om iedere keer op alternatieve data op te komen draven. Ik heb al eerder een gesprek met ze gevoerd waarin ze steeds aangeven dat ze volledig achter mij staan. Hun daden wijzen echter anders uit. Ik overweeg nu om gewoon helemaal niet meer na ze toe te gaan aangezien ik de hele situatie belachelijk vind. Wat moet ik doen?
Zus heeft inderdaad vruchtbaarheidsproblemen, maar wij hebben zelf ook 2 wondertjes via IVF.
Gedrag is al jaren aan de gang. Jaloers op hoger salaris, leukere baan ,huis ,auto etc etc.
Ik krijg niet de keuze om te komen, maar ontvang gewoon geen uitnodiging. Dus om dan als ongewenste gast te verschijnen??
Ouders hebben nooit ingegrepen, maar haar altijd laten begaan. Angst voor haar uitbarstingen of wellicht weten ze inderdaad meer. Maar moet ik dan maar de dupe zijn? Normaal gesproken komt een ruzie vaak van 2 kanten. Dat is in dit geval absoluut niet waar zij zocht een aanleiding om ruzie te maken en liep al de hele dag gemene opmerkingen te maken en valse blikken te wisselen. Toen ik haar aansprak om naar gedrag richting mijn moeder begon ze als een malle tekeer te gaan en repte ze alleen over mijn zwangerschap en de aankondiging daarvan op Instagram. Daarna nooit meer iets vernomen en geblokkeerd op alle communicatiemiddelen. Los van het feit dat ik het niet mijn taak vind om contact met haar te zoeken, kan ik haar niet eens bereiken
Zus heeft inderdaad vruchtbaarheidsproblemen, maar wij hebben zelf ook 2 wondertjes via IVF.
Gedrag is al jaren aan de gang. Jaloers op hoger salaris, leukere baan ,huis ,auto etc etc.
Ik krijg niet de keuze om te komen, maar ontvang gewoon geen uitnodiging. Dus om dan als ongewenste gast te verschijnen??
Ouders hebben nooit ingegrepen, maar haar altijd laten begaan. Angst voor haar uitbarstingen of wellicht weten ze inderdaad meer. Maar moet ik dan maar de dupe zijn? Normaal gesproken komt een ruzie vaak van 2 kanten. Dat is in dit geval absoluut niet waar zij zocht een aanleiding om ruzie te maken en liep al de hele dag gemene opmerkingen te maken en valse blikken te wisselen. Toen ik haar aansprak om naar gedrag richting mijn moeder begon ze als een malle tekeer te gaan en repte ze alleen over mijn zwangerschap en de aankondiging daarvan op Instagram. Daarna nooit meer iets vernomen en geblokkeerd op alle communicatiemiddelen. Los van het feit dat ik het niet mijn taak vind om contact met haar te zoeken, kan ik haar niet eens bereiken
anoniem_63d1ba4db24ea wijzigde dit bericht op 28-12-2020 21:26
19.59% gewijzigd
maandag 28 december 2020 om 12:50
Een gezonde reactie als iemand een ander niet wil zien binnen de familie, is om dan te zeggen: "iedereen is uitgenodigd, als je er problemen mee hebt, dan kom je niet."
Ik begrijp niet helemaal uit dit verhaal of je ouders jou niet uitnodigen of dat je zelf niet komt als zus komt, maar ik zou dat wel tegen ouders zeggen als jij nu niet uitgenodigd bent.
En als ze dan nog niet voor je opkomen, het contact ook op een lage pit zetten. Misschien krijgen ze eindelijk respect voor je als ze ook bang zijn jou kwijt te raken. Zeker niet meer op alternatieve data komen.
Ik begrijp niet helemaal uit dit verhaal of je ouders jou niet uitnodigen of dat je zelf niet komt als zus komt, maar ik zou dat wel tegen ouders zeggen als jij nu niet uitgenodigd bent.
En als ze dan nog niet voor je opkomen, het contact ook op een lage pit zetten. Misschien krijgen ze eindelijk respect voor je als ze ook bang zijn jou kwijt te raken. Zeker niet meer op alternatieve data komen.
zonmuis wijzigde dit bericht op 28-12-2020 12:51
4.01% gewijzigd
maandag 28 december 2020 om 12:52
Hoezo? Vorig jaar kerst escaleerde de boel, en sindsdien mag TO op alternatieve data op komen draven om haar zus maar niet over de emmer te helpen...
TO ik zou bij je ouders aangeven dat je of er op de dagen dat er iets gevierd wordt gewoon bij wil zijn, ongeacht wat je zus daarvan vindt, of dat je anders gewoon niet komt.
tiswa wijzigde dit bericht op 28-12-2020 13:00
1.51% gewijzigd
Dit. Als ze zich misdraagt, zullen anderen ook zien dat het aan haar ligt. Ik zou me echt niet door haar laten wegjagen.
Hoe kunnen 3 tieners samen al 5 kinderen hebben?
Het heeft niet zo veel zin om tegen iemand die psychische problemen heeft te roepen dat ze normaal moet doen. Ze heeft verdriet en uit dat in boosheid en de enige reactie die ze van jou krijgt is: zie je wel ik heb lekker toch gelijk. Jullie zijn een stel kleuters.
viva-amber wijzigde dit bericht op 28-12-2020 12:54
43.84% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
maandag 28 december 2020 om 12:55
6 kinderen. En waar zie jij de leeftijden? Ik kan het niet vinden.viva-amber schreef: ↑28-12-2020 12:52Hoe kunnen 3 tieners samen al 5 kinderen hebben?
Het heeft niet zo veel zin om tegen iemand die psychische problemen heeft te roepen dat ze normaal moet doen. Ze heeft verdriet en uit dat in boosheid en de enige reactie die ze van jou krijgt is: zie je wel ik heb lekker toch gelijk. Jullie zijn een stel kleuters.
maandag 28 december 2020 om 12:59
Zus in inrichting stoppen, klinkt te labiel om mee om te gaan.
Nee grapje, maar je verhaal is wat onsamenhangend TO. Er is denk ik ook nog meer gebeurd dan wat je allemaal typt.
Hoop bagage in je familie.
Zou even lekker iedereen links laten liggen en kijken wat je ouders doen, net zoals Moreina voorstelt.
Mengen in deze familie onzin is anders mega tijdverspilling...
Nee grapje, maar je verhaal is wat onsamenhangend TO. Er is denk ik ook nog meer gebeurd dan wat je allemaal typt.
Hoop bagage in je familie.
Zou even lekker iedereen links laten liggen en kijken wat je ouders doen, net zoals Moreina voorstelt.
Mengen in deze familie onzin is anders mega tijdverspilling...
maandag 28 december 2020 om 13:02
maandag 28 december 2020 om 13:03
Dat zou ik ook doen.VelvetVolvo schreef: ↑28-12-2020 12:53Ik zou met je jongste zus afspreken dat jullie dan op andere dagen komen
maandag 28 december 2020 om 13:10
Het probleem is dat je dit als een trap na voelt. Je ouders hebben hun handen vol aan je oudste zus. Dat pakken ze misschien niet handig aan, ze willen redden wat er te redden valt, maar nu kies jij er ook voor om te gaan schoppen. Is dat echt nodig?
Of missen we nog een paar paragrafen in deze geschiedenis?
maandag 28 december 2020 om 13:14
Dan kunnen ze toch beter de oudste zus apart uitnodigen, in plaats van oudste en jongste zus tegelijkertijd en TO op een aparte dag?kadanz schreef: ↑28-12-2020 13:10Het probleem is dat je dit als een trap na voelt. Je ouders hebben hun handen vol aan je oudste zus. Dat pakken ze misschien niet handig aan, ze willen redden wat er te redden valt, maar nu kies jij er ook voor om te gaan schoppen. Is dat echt nodig?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
maandag 28 december 2020 om 13:17
We?kadanz schreef: ↑28-12-2020 13:10Het probleem is dat je dit als een trap na voelt. Je ouders hebben hun handen vol aan je oudste zus. Dat pakken ze misschien niet handig aan, ze willen redden wat er te redden valt, maar nu kies jij er ook voor om te gaan schoppen. Is dat echt nodig?
Of jij?
maandag 28 december 2020 om 13:19
"omdat ze mijn oudste zus de waarheid niet durven te vertellen"
Wat is de waarheid dan precies? Dat is me niet duidelijk.
Ik zou inderdaad (post-corona natuurlijk) gewoon op verjaardagen verschijnen, en je zus mag dan zelf beslissen of ze wel of niet komt.
Verder zou ik nooit van een ongewenst kinderloze broer of zus verwachten dat ze blij zijn voor mij als ik zwanger ben. Ik hoop dat ze als mijn naaste familie zullen houden van mijn kindje, en de rol van oom / tante omarmen, maar blij voor mij zijn? Nee, dat zou ik nooit vragen. Dat vind ik nogal wreed en egocentrisch. Als je de negatieve en teleurgestelde gevoelens van je zus meer de ruimte geeft (en daarmee bedoel ik niet op je tenen lopen, maar juist erover praten), nemen ze wellicht ook in kracht af. Dat is iig mijn ervaring in dit soort situaties.
Wat is de waarheid dan precies? Dat is me niet duidelijk.
Ik zou inderdaad (post-corona natuurlijk) gewoon op verjaardagen verschijnen, en je zus mag dan zelf beslissen of ze wel of niet komt.
Verder zou ik nooit van een ongewenst kinderloze broer of zus verwachten dat ze blij zijn voor mij als ik zwanger ben. Ik hoop dat ze als mijn naaste familie zullen houden van mijn kindje, en de rol van oom / tante omarmen, maar blij voor mij zijn? Nee, dat zou ik nooit vragen. Dat vind ik nogal wreed en egocentrisch. Als je de negatieve en teleurgestelde gevoelens van je zus meer de ruimte geeft (en daarmee bedoel ik niet op je tenen lopen, maar juist erover praten), nemen ze wellicht ook in kracht af. Dat is iig mijn ervaring in dit soort situaties.