Leven met pijn, kletsend het jaar 2021 in!
zondag 13 december 2020 om 21:25
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging:
Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging:
Een verzoekje van een aantal vaste forummers hier: wil je iets kwijt over een onderwerp wat bij een ander wellicht gevoelig ligt, zoals eetstoornis of suïcide, schrijf dan boven de alinea het woord trigger, zodat forummers gewaarschuwd worden en eroverheen kunnen lezen.
dreamer wijzigde dit bericht op 22-07-2021 11:17
6.73% gewijzigd
Later is nu
vrijdag 1 januari 2021 om 01:04
Lieve vrouwen, een heel gelukkig nieuwjaar.
Harley, hopelijk werkt je nieuwe sensor dan goed, zoals je wenst. En fijn, nieuwe inkleurende lenzen. Die heb ik altijd gehad, Ik vind het heerlijk! Sterkte met je moeder, dat zijn geen leuke berichten.
Kohaku
Lekker een naar Mia
Ik zit hier te wachten tot het wat rustiger wordt met knallen, zodat ik hond nog even uit kan laten. Heb net m'n oudste gelukkig nieuwjaar gewenst. Een uurtje later
Die keek en luisterde wel naar de Top2000 en dat was dus even raar
Wij hebben ook pizza besteld vanavond.
De port is nog lááng niet op, ik ben over gegaan op thee en sparood.
Man had op mijn verzoek alcoholvrije champagne gehaald. Had ik van de week bij m'n moeder en was best lekker. Die staat nog dicht
Hond kijkt me af en toe aan bij een harde knal van "Hoor je dat nou écht niet???"
Harley, hopelijk werkt je nieuwe sensor dan goed, zoals je wenst. En fijn, nieuwe inkleurende lenzen. Die heb ik altijd gehad, Ik vind het heerlijk! Sterkte met je moeder, dat zijn geen leuke berichten.
Kohaku

Lekker een naar Mia

Ik zit hier te wachten tot het wat rustiger wordt met knallen, zodat ik hond nog even uit kan laten. Heb net m'n oudste gelukkig nieuwjaar gewenst. Een uurtje later

Die keek en luisterde wel naar de Top2000 en dat was dus even raar

Wij hebben ook pizza besteld vanavond.
De port is nog lááng niet op, ik ben over gegaan op thee en sparood.
Man had op mijn verzoek alcoholvrije champagne gehaald. Had ik van de week bij m'n moeder en was best lekker. Die staat nog dicht

Hond kijkt me af en toe aan bij een harde knal van "Hoor je dat nou écht niet???"

Later is nu
vrijdag 1 januari 2021 om 01:33
De katten zijn om 12u toch maar even onder de bank gekropen. Ze zijn vooral bij mijn vader in de straat aan het knallen met flinke pijlen.
Eigenlijk vind ik het nu niet zo’n ramp. Ben allang blij dat afgelopen week zo rustig was.
Bovendien had de politie al aangekondigd niet te handhaven op vuurwerk.
Eigenlijk vind ik het nu niet zo’n ramp. Ben allang blij dat afgelopen week zo rustig was.
Bovendien had de politie al aangekondigd niet te handhaven op vuurwerk.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
vrijdag 1 januari 2021 om 09:07
Wat sneu Harley.
Hier was het goed te doen qua vuurwerk. Overdag was het al een stuk minder (hoorde van verschillende mensen dat het hier overdag altijd wel drukker is met afsteken op oudjaar) en om middernacht is er wel wat siervuurwerk geweest, maar geen extreem harde knallen ofzo. Lag er om half 1 in.
Toch wel een vreemd oud&nieuw hoor..
Hier was het goed te doen qua vuurwerk. Overdag was het al een stuk minder (hoorde van verschillende mensen dat het hier overdag altijd wel drukker is met afsteken op oudjaar) en om middernacht is er wel wat siervuurwerk geweest, maar geen extreem harde knallen ofzo. Lag er om half 1 in.
Toch wel een vreemd oud&nieuw hoor..
vrijdag 1 januari 2021 om 09:51
vrijdag 1 januari 2021 om 13:06
Goedemiddag
Ik kon uitslapen, zoon kwam laat thuis en heeft de hond nog uitgelaten. Ben er al wel een tijdje uit hoor
Ik hoop voor iedereen een beter jaar dan het vorige jaar (hoewel ik weet dat er mensen zijn die het afgelopen jaar als niet heel erg ervaren hebben, maar die schrijven hier niet, volgens mij) Beter is altijd goed, toch?
Ik ging een uur terug achter de laptop zitten om iets op te zoeken. Ik heb geen idee meer wat dat was, maar ik ben alleen nog maar op mijn normale sites geweest. Geheugen is nog niet verbeterd, zoveel is duidelijk

Ik kon uitslapen, zoon kwam laat thuis en heeft de hond nog uitgelaten. Ben er al wel een tijdje uit hoor

Ik hoop voor iedereen een beter jaar dan het vorige jaar (hoewel ik weet dat er mensen zijn die het afgelopen jaar als niet heel erg ervaren hebben, maar die schrijven hier niet, volgens mij) Beter is altijd goed, toch?

Ik ging een uur terug achter de laptop zitten om iets op te zoeken. Ik heb geen idee meer wat dat was, maar ik ben alleen nog maar op mijn normale sites geweest. Geheugen is nog niet verbeterd, zoveel is duidelijk

Later is nu
vrijdag 1 januari 2021 om 13:24
Ik ga zo naar mijn ouders, spannend gezien wat er gebeurt is afgelopen week.
Ga ondertussen ook nog bijna over mijn nek van de menstruatiekramp.. beetje jammer dit.
Maar wel lekker Mia-tje knuffelen zo, daar ben ik aan toe.
(Mia is mijn kat overigens, ik zie veel 'nieuwe' mensen hierzo
)
Ga ondertussen ook nog bijna over mijn nek van de menstruatiekramp.. beetje jammer dit.
Maar wel lekker Mia-tje knuffelen zo, daar ben ik aan toe.
(Mia is mijn kat overigens, ik zie veel 'nieuwe' mensen hierzo

"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”

vrijdag 1 januari 2021 om 16:48
Dreamer, nee heb alleen best snel en veel buikpijn maar heb niet het idee dat mijn hormonen echt van de leg zijn. Was door voorval maandag dat ik m'n pil die avond vergat, dan is het meteen raak.
Harley, Ah juist ik snap het! Dankje, ik heb Mia een dikke dikke knuf gegeven!
Was ok bij mijn ouders, in de auto nog even gepraat met mijn moeder, verder over koetjes en kalfjes de hele middag. Put ook enorm uit hoor.
Net nu weer terug op de afdeling dus beetje bijkomen nu.
Harley, Ah juist ik snap het! Dankje, ik heb Mia een dikke dikke knuf gegeven!
Was ok bij mijn ouders, in de auto nog even gepraat met mijn moeder, verder over koetjes en kalfjes de hele middag. Put ook enorm uit hoor.
Net nu weer terug op de afdeling dus beetje bijkomen nu.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
vrijdag 1 januari 2021 om 17:25
@hemke - het is redelijk goed gegaan gisteravond; ik kon wel redelijk heen en weer lopen en die pijn is niet teruggekeerd. Het was gezellig.
Maar vanmorgen stond ik op met pijn aan mijn andere voet, bovenop de bovenkant van mijn voet aan de buitenkant, plus de binnenkant van mijn knie. Even zat ik 'm te knijpen want ik moest nog het e.e.a. doen maar de pijn verdween.
Het maakt me helemaal horendol dat ik nooit precies weet wat ik kan verwachten.
@Dreamer - ik heb geen idee wat ik precies voel aan mijn voet. Het is een plotselinge flits felle pijn. Daarom zeg ik maar zenuwpijn. Maar elke pijn komt natuurlijk uit een zenuw. Morgen ga ik het maar weer proberen om wat te wandelen als het even kan. Dan ben ik tenminste weer een uurtje kwijt.

Het maakt me helemaal horendol dat ik nooit precies weet wat ik kan verwachten.
@Dreamer - ik heb geen idee wat ik precies voel aan mijn voet. Het is een plotselinge flits felle pijn. Daarom zeg ik maar zenuwpijn. Maar elke pijn komt natuurlijk uit een zenuw. Morgen ga ik het maar weer proberen om wat te wandelen als het even kan. Dan ben ik tenminste weer een uurtje kwijt.
Dan moet het maar zoals het kan
vrijdag 1 januari 2021 om 17:25
Iedereen de beste wensen en vooral minder pijn in 2021!
Kohaku wat fijn dat je net Mia hebt kunnen knuffelen
Dreamer, zou het toch de port zijn die nog in je hoofd zit?
Lientje, hoop dat je je beter bent gaan voelen vanmiddag, anders wordt het werken wel zwaar
Gistermiddag toch nog een uurtje kunnen slapen en vannacht ook een uur of 6.
Er was hier best nog wel veel vuurwerk, veel minder dan anders maar toch nog tot uur of half 3.
Maandag gaat man gelukkig weer aan het werk. Heeft 2,5 week vakantie gehad, het is een schat hoor maar ben blij als hij weer opgerot is haha.
Vanmiddag nog even bij vader geweest, is toch raar hoor normaal met alle kinderen en kleinkinderen, nu in groepjes per gezin. Zus gaat morgen omdat het anders veels te vermoeiend is voor hem.
Kohaku wat fijn dat je net Mia hebt kunnen knuffelen

Dreamer, zou het toch de port zijn die nog in je hoofd zit?

Lientje, hoop dat je je beter bent gaan voelen vanmiddag, anders wordt het werken wel zwaar
Gistermiddag toch nog een uurtje kunnen slapen en vannacht ook een uur of 6.
Er was hier best nog wel veel vuurwerk, veel minder dan anders maar toch nog tot uur of half 3.
Maandag gaat man gelukkig weer aan het werk. Heeft 2,5 week vakantie gehad, het is een schat hoor maar ben blij als hij weer opgerot is haha.
Vanmiddag nog even bij vader geweest, is toch raar hoor normaal met alle kinderen en kleinkinderen, nu in groepjes per gezin. Zus gaat morgen omdat het anders veels te vermoeiend is voor hem.
vrijdag 1 januari 2021 om 18:31
Wij hebben hier wat raars. Gisterenavond met man een spelletje Catan gedaan. Ik won, laatste worp hebben we de dobbelstenen, volgens ons, gewoon laten liggen. Net als het bord. Zojuist weer een spelletje gedaan, is er 1 dobbelsteen weg
Waarschijnlijk in een onverhoedse beweging van tafel geveegd, maar dan moet je hem toch ergens kunnen vinden?
Nouja, het raadsel van 2021. Dat begint goed!
(en ja, ik heb ook al in de mand van de hond gekeken
)
Icoon: ik heb dus af en toe dat er wat langs elkaar schuift in m'n voorvoet, liefst als ik net de trap afloop ofzo, en dat doet echt heel erg zeer. Soms een paar minuten, meestal alleen die beweging. En volgens mij is dat dus zenuw tussen botjes. ofzo.
Dat idee heb ik er altijd bij
Maar heel vervelend als je dat langere tijd hebt!
fijn dat knuffelen met Mia goed ging, Kohaku
Hoe reageren de Chins eigenlijk op vuurwerk, Harley?

Waarschijnlijk in een onverhoedse beweging van tafel geveegd, maar dan moet je hem toch ergens kunnen vinden?
Nouja, het raadsel van 2021. Dat begint goed!
(en ja, ik heb ook al in de mand van de hond gekeken

Icoon: ik heb dus af en toe dat er wat langs elkaar schuift in m'n voorvoet, liefst als ik net de trap afloop ofzo, en dat doet echt heel erg zeer. Soms een paar minuten, meestal alleen die beweging. En volgens mij is dat dus zenuw tussen botjes. ofzo.
Dat idee heb ik er altijd bij

Maar heel vervelend als je dat langere tijd hebt!
fijn dat knuffelen met Mia goed ging, Kohaku
Hoe reageren de Chins eigenlijk op vuurwerk, Harley?
Later is nu
vrijdag 1 januari 2021 om 18:40
Kohaku, ik vind het wel fijn als je af en toe meeschrijft. Als dat lukt natuurlijk. Op mijn socials kom je niet zo vaak voorbij. En vind het wel fijn om te weten hoe het met je gaat.
Ik heb nog een vraagje voor je. Jij hebt Silversplints toch? Ging dat via de reumatoloog en werd dat vergoed?
Waar heb je ze allemaal?
Ik heb nog een vraagje voor je. Jij hebt Silversplints toch? Ging dat via de reumatoloog en werd dat vergoed?
Waar heb je ze allemaal?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
vrijdag 1 januari 2021 om 19:20
vrijdag 1 januari 2021 om 19:45
Severus_Snape schreef: ↑01-01-2021 19:20De beste wensen allemaal. Dat 2021 een beter jaar mag worden dan het vorige. Wij zijn weer even gaan kijken in ons nieuwe huis en ik werd er toch zo blij van! Goede keuze gemaakt dus.
Over de pijn heb ik het maar even niet...
Wat fijn dat je zo’n goede keuze hebt gemaakt! Wanneer krijgen jullie de sleutel?
Is huidige huis al verkocht?
vrijdag 1 januari 2021 om 20:04
Dat vind ik fijn om te horen! Ik ga proberen wat meer mee te schrijven, ik weet niet of het vaak lukt maar probeer het wel.suzyqfive schreef: ↑01-01-2021 18:40Kohaku, ik vind het wel fijn als je af en toe meeschrijft. Als dat lukt natuurlijk. Op mijn socials kom je niet zo vaak voorbij. En vind het wel fijn om te weten hoe het met je gaat.
Waar heb je ze allemaal?
Ik heb silversplints voor mijn polsen en voor de bovenste kootjes van mijn beide ring en wijsvingers.
Ik moet er eigenlijk ook voor mijn 2e kootjes maar he, hoofd dat vol zit.
Ik heb ze via het hand en pols centrum, doorgestuurd door reumatoloog. Ze werden bij mij vergoed, 1 keer in 2 jaar krijg je nieuwe geloof ik.
Ze passen alleen nu niet goed omdat ik zo ben afgevallen dus gebruik ze niet zo veel nu.
Hopelijk kon ik je een beetje helpen!
vrijdag 1 januari 2021 om 20:42
Dank je! Ga ik maar even een doorverwijzing vragen. Kan sommige dingen niet meer doen zonder dat sommige vingers overstrekt blijven staan of zelfs luxeren. Incl duim. Zo irritant. Je kent het welKohaku schreef: ↑01-01-2021 20:04Dat vind ik fijn om te horen! Ik ga proberen wat meer mee te schrijven, ik weet niet of het vaak lukt maar probeer het wel.
Ik heb silversplints voor mijn polsen en voor de bovenste kootjes van mijn beide ring en wijsvingers.
Ik moet er eigenlijk ook voor mijn 2e kootjes maar he, hoofd dat vol zit.
Ik heb ze via het hand en pols centrum, doorgestuurd door reumatoloog. Ze werden bij mij vergoed, 1 keer in 2 jaar krijg je nieuwe geloof ik.
Ze passen alleen nu niet goed omdat ik zo ben afgevallen dus gebruik ze niet zo veel nu.
Hopelijk kon ik je een beetje helpen!
Kunnen ze je splints niet kleiner maken?
Trouwens, ik werd gisteren gebeld door het ziekenhuis in Friesland waar ik behandeld ga worden voor de spataders in mijn buik, dat de 6e januari de operatie gewoon doorgaat. Maar dat moest ik dus nu zelf afzeggen want het is nu geen doen als de kinderen thuis zijn. Dan wordt het waarschijnlijk pas half februari. Daar had ik sowieso al rekening mee gehouden
vrijdag 1 januari 2021 om 23:34
Wat balen dat je dat af moet zeggen dan Suzy. Is daar geen oplossing voor te vinden? Want hoe of het met de zorg in februari is gesteld is ook maar afwachten natuurlijk.
Gelukkig nieuwjaar iedereen overigens, geen idee of ik het al gezegd heb hier. Maar geen zin om terug te lezen.
Werken ging goed, bewoners waren bekaf van alles.
Ik had één behoorlijk opstandige bewoner maar die heb ik op eigen verzoek al om 8 uur in bed gestopt en niet meer gehoord.
Eén zieke bewoner, soort van terminaal ( drinkt nog teveel om écht terminaal te worden maar zit er wel aan te komen zeg maar) waar ik veel even binnenliep om te checken. Wou ze toch pap vanavond! En daarna mega helder en een babbels. Nou. Kan nog wel een tijdje duren dus.
Nu even afkicken van het werk en dan lekker ook mijn bed in. Verder reageer ik morgen wel.
Gelukkig nieuwjaar iedereen overigens, geen idee of ik het al gezegd heb hier. Maar geen zin om terug te lezen.
Ik had één behoorlijk opstandige bewoner maar die heb ik op eigen verzoek al om 8 uur in bed gestopt en niet meer gehoord.
Eén zieke bewoner, soort van terminaal ( drinkt nog teveel om écht terminaal te worden maar zit er wel aan te komen zeg maar) waar ik veel even binnenliep om te checken. Wou ze toch pap vanavond! En daarna mega helder en een babbels. Nou. Kan nog wel een tijdje duren dus.
Nu even afkicken van het werk en dan lekker ook mijn bed in. Verder reageer ik morgen wel.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
zaterdag 2 januari 2021 om 00:49
Nou, Zowel mijn kinderen als die van vriend zijn de hele dag thuis hè, omdat de scholen dicht zijn. Nou ja, ik moet wel werken dus de jongste twee gaan op die dagen wel naar school. Het is ook nog een ziekenhuis drie kwartier verderop dus vind het niet fijn als ze dan thuis zijn terwijl ik wel een uur of 5 onder de pannen ben. En om voor zes kinderen opvang te regelen is gewoon niet handig in deze tijd. En omdat mijn werk nu even nog belangrijker is dan met gewone schoolweken vond ik het nu niet prettig. Bovendien kan ik met de kinderen de hele dag thuis ook niet rusten.lientje69 schreef: ↑01-01-2021 23:34Wat balen dat je dat af moet zeggen dan Suzy. Is daar geen oplossing voor te vinden? Want hoe of het met de zorg in februari is gesteld is ook maar afwachten natuurlijk.
zaterdag 2 januari 2021 om 09:18
Oh da's vervelend, wel herkenbaar. Ja dat zal vast kunnen, maar als ik dan weer op gezond(er) gewicht zit, dan passen ze waarschijnlijk niet meer goed. Da's een beetje hetgeen waar ik tegenaan loop.
Goedemorgen trouwens, ik ben er voor mijn doen wel vroeg uit.
Nog steeds erg veel buikpijn jammer genoeg.