Waar blijft jouw kind of kinderen nu school dicht is?
zondag 3 januari 2021 om 23:28

zondag 3 januari 2021 om 23:30
happyapple schreef: ↑03-01-2021 23:14Ik snap het verschil tussen vitale en niet vitale processen prima, maar ik vind het persoonlijk toch wel frustrerend, want de Belastingdienst is nu ook niet soepeler qua deadlines. Ons werk moet dus gewoon op vaste momenten klaar en ingediend zijn, ondanks dat we thuis moeten werken met kleine kinderen die we ook moeten helpen met school.
Je kan voor veel dingen bijzondere uitstel aanvragen. Verder vind ik het om te huilen dit soort discussies over hoe belangrijk je werk zogenaamd is. Dat is het dus helaas niet.

zondag 3 januari 2021 om 23:31
Eens.Penelope_ schreef: ↑03-01-2021 23:23Ik vind dat er sowieso soms wel snel wordt geroepen; dan breng je ze toch naar de noodopvang?
Als je kind prima meekomt op school en de opvang ze in staat stelt om daar te werken, met de nodige hulp en aandacht, prima.
Maar als ik voor mezelf spreek, dan weet ik dat mijn kind slechter af is op de noodopvang en wrsch een nog grotere achterstand oploopt. En als ik dan moet kiezen tussen zelf op halve kracht werken en mijn kind kunnen helpen, of lekker door kunnen werken terwijl ik weet dat mijn kind daar onder lijdt, dan ga ik toch voor het eerste.
Ondanks dat ik met veel gedraai misschien wel recht kan hebben op noodopvang.
Wij hebben beiden een ‘cruciaal beroep’ maar kunnen het zelf oplossen. Man met wat alternatieve werkuren (avonddiensten i.p.v. kantooruren) en mijn werkgever vindt een aanwezige tienjarige met iPad nu ook geen al te grote aanslag op de kwaliteit.
En de noodopvang puilt uit. Staat mijn vriendin de verpleegkundige als alleenstaande moeder weer tig keer uit te leggen dat er geen ex is maar dat de vader al sinds jaar en dag overleden is... omdat er weer eentje zichzelf ertussen duwt met ‘Oeh ik heb het zooo zwaaaaaaar’. Of ineens een man heeft in een ‘ondersteunend beroep’ die normaliter nog geen vijf uur op een doordeweekse dag met zijn eigen koters bezig is... En dat maal 50x. Weer zo’n 75 extra opvangplekken bezet. En dan ook nog durven klagen dat ze s’avonds zelf dat schoolwerk moeten doen en dat dit nog niet is gedaan...

zondag 3 januari 2021 om 23:31
Als je echt ondersteunde functies hebt val je onder de vitale en ondersteundende beroepen/vakken/banen.
zondag 3 januari 2021 om 23:32
Bij ons heb je een havo - vwo school.Surebaby schreef: ↑03-01-2021 23:23Oh wat jammer. Ik heb er wel een relletje om moeten schoppen, en heb het 'geluk' dat veel scholen juist voor groep 8 wat aanbieden hier in de buurt. Dus ik kon daarnaar verwijzen.
Jouw verhaal is precies mijn angst.
Ik zou al heel blij zijn met vmbo tl want dan kan ze naar een Mavo/havo school.
En ergens anders een vmbo in combi met praktijkschool.
Dochter met pabo doen / juf worden. Dan is havo toch echt noodzakelijk. Tuurlijk kan dat ook met vmbo en daarna havo, maar dat vind ik jammer als het anders kan. En ik zie op de betreffende scholen ook een andere attitude. Tja. Niets aan te doen. We wachten maar af op de volgende Cito’s. En vooral of en wanneer die komen. Maar ja , als de leerkracht al intervieuw schrijft....

zondag 3 januari 2021 om 23:36
Jeetje wat schrijf jij nare reacties.Luci_Mster2 schreef: ↑03-01-2021 23:31Als je echt ondersteunde functies hebt val je onder de vitale en ondersteundende beroepen/vakken/banen.
Ik hoop echt dat jou cv ketel of meterkast er in deze periode niet mee ophoud. Even geen warm water en geen verwarming of stroom.
Dan niemand bellen he? Want zo belangrijk is het allemaal niet. Je kunt best zonder tot na 18 januari.

zondag 3 januari 2021 om 23:38
Om te huilen.deenje schreef: ↑03-01-2021 23:32Bij ons heb je een havo - vwo school.
En ergens anders een vmbo in combi met praktijkschool.
Dochter met pabo doen / juf worden. Dan is havo toch echt noodzakelijk. Tuurlijk kan dat ook met vmbo en daarna havo, maar dat vind ik jammer als het anders kan. En ik zie op de betreffende scholen ook een andere attitude. Tja. Niets aan te doen. We wachten maar af op de volgende Cito’s. En vooral of en wanneer die komen. Maar ja , als de leerkracht al intervieuw schrijft....
hier kregen we een boekje over open dagen en hoe je zonder hulp of internet als kind dit kan regelen in deze tijden.
Met als wervende tekst: je juf of meester staat voor je klaar want kent alle scholen en kan ook contact leggen.
Ik vorig jaar na advies in de trant van: 'het is een havo kind maar ze presteert op vmbo kader niveau' naar de juf.
Of ze nog tips had.
Juf: weet ik veel, ik ken die scholen hier niet joh hahaha.
En dan wel dat soort folders uitdelen voor kinderen die het zelf moeten regelen.
Ik vind het als volwassene hier al gokken. Op papier een leuke school gevonden, schoonzus: neeeee! Daar zijn elke week steekpartijen!
Ik weet het echt niet.
zondag 3 januari 2021 om 23:39
Ik zie er heel erg tegenop. Wij hebben voor 2 dagen in de week geen vervangende oppas. Het drukke seizoen begint bij ons, t/m mei ongeveer. Daarna heb ik zwangerschapsverlof. Zoontje is 1 dus die kan niet alleen spelen, ik ben zwanger en mijn man begint weer met werken na burn-out/depressie.
Ik bel morgen met mijn leidinggevende en hoop dat er wat te regelen is (voor de kerstvakantie weinig kunnen spreken vanwege ziekte). Bij de vorige lockdown heb ik me over de kop gewerkt met baby thuis, nu moet ik écht aan mezelf en de (nieuwe) baby denken.
Ik bel morgen met mijn leidinggevende en hoop dat er wat te regelen is (voor de kerstvakantie weinig kunnen spreken vanwege ziekte). Bij de vorige lockdown heb ik me over de kop gewerkt met baby thuis, nu moet ik écht aan mezelf en de (nieuwe) baby denken.
pinguin15 wijzigde dit bericht op 03-01-2021 23:40
5.66% gewijzigd
zondag 3 januari 2021 om 23:39
Oh maar de inhoud van mijn functie staat letterlijk genoemd in die lijstLuci_Mster2 schreef: ↑03-01-2021 23:31Als je echt ondersteunde functies hebt val je onder de vitale en ondersteundende beroepen/vakken/banen.

Maar ik vraag mij of het hele uwv nog essentieel is.

zondag 3 januari 2021 om 23:40
Naar? Hoezo?lesmee schreef: ↑03-01-2021 23:36Jeetje wat schrijf jij nare reacties.
Ik hoop echt dat jou cv ketel of meterkast er in deze periode niet mee ophoud. Even geen warm water en geen verwarming of stroom.
Dan niemand bellen he? Want zo belangrijk is het allemaal niet. Je kunt best zonder tot na 18 januari.
Wat is in godesnaam naar aan die reactie? Echt hoor. Ik snap hier echt niets van.
Ik heb toch 2 linkjes voor je, je kan zelf even kijken of jullie beiden er bij zitten qua werk.
https://www.nctv.nl/onderwerpen/vitale- ... -processen
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... e-beroepen
anoniem_401375 wijzigde dit bericht op 03-01-2021 23:55
29.36% gewijzigd
zondag 3 januari 2021 om 23:40
Oh maar de inhoud van mijn functie staat letterlijk genoemd in die lijst!Luci_Mster2 schreef: ↑03-01-2021 23:31Als je echt ondersteunde functies hebt val je onder de vitale en ondersteundende beroepen/vakken/banen.
Ik vraag mij wel of het hele uwv essentieel is. Mijn functie valt een beetje in die categorie. Conclusie: die lijst is erg ruim en multi-uitlegbaar.
Ik zie iedereen die gebruik kan maken van de noodopvang (voornamelijk kdv) het gewoon doen.
leeuw32 wijzigde dit bericht op 03-01-2021 23:42
17.99% gewijzigd
zondag 3 januari 2021 om 23:41
Dat hopen we
We dachten: dat geld van kdv zijn we toch kwijt en krijgen we later nog terug van de overheid. Dus waarom niet kijken of een van de nichtjes een paar uurtjes hier en daar tegen betaling wil helpen.

zondag 3 januari 2021 om 23:42
Wat wil je nu eigenlijk weten dan? Je hebt dan een vitaal beroep of een ondersteunende functie toch? Als je werk/werkgever/soort functie op die lijst staat?
zondag 3 januari 2021 om 23:43
Ik wil niks weten, maar geef als tip mee: die lijst is veel breder dan mensen denkenLuci_Mster2 schreef: ↑03-01-2021 23:42Wat wil je nu eigenlijk weten dan? Je hebt dan een vitaal beroep of een ondersteunende functie toch? Als je werk/werkgever/soort functie op die lijst staat?

zondag 3 januari 2021 om 23:44
lesmee schreef: ↑03-01-2021 23:36Jeetje wat schrijf jij nare reacties.

zondag 3 januari 2021 om 23:45
Dat is ook zo met die noodopvang en 1 ouder met vitaal of ondersteuning hoor, het is soms gewoon onduidelijk voor meerdere partijen. Of niet te regelen.

zondag 3 januari 2021 om 23:46
Nee die was voor de vrouw met de man als service monteur!

maandag 4 januari 2021 om 00:00
Ik ben niet boos hoor. Ik vind je reacties heel erg dwars. Klein voorbeeld:Luci_Mster2 schreef: ↑03-01-2021 23:47Misschien ziet ze dan dat ze boos werd op mij zonder reden.
En zijn ze beiden servicemonteur?
"Je kan voor veel dingen bijzondere uitstel aanvragen. Verder vind ik het om te huilen dit soort discussies over hoe belangrijk je werk zogenaamd is. Dat is het dus helaas niet."
Ik vind het vrij irritant.
En nee, we zijn niet beide servicemonteur. Maar het ging er juist om dat het recht op noodopvang al bestaat bij een ouder in een cruciaal beroep en dat die lijst niet compleet genoeg of duidelijk genoeg is.

maandag 4 januari 2021 om 00:01
Dat is op veel plaatsen vanaf morgen een illusie tenzij kind vanwege (dreigende) achterstand in de noodopvang op school zit (kwetsbare leerlingengroep).
Bij de vorige lockdown was dat bij ons de vorige keer al. Kind in de noodopvang zonder label ‘kwetsbaar’ = op de grote hoop. En dan was het al heel wat dat ze een soort BSO-dagprogramma gedraaid kregen.

maandag 4 januari 2021 om 00:03
Nogmaals...Die reactie was niet dwars. En je voorbeeld is niet onduidelijk. Sowieso is die lijst voor mij helemaal niet zo onduidelijk. Blijkbaar voor anderen wel. Kan.lesmee schreef: ↑04-01-2021 00:00Ik ben niet boos hoor. Ik vind je reacties heel erg dwars. Klein voorbeeld:
"Je kan voor veel dingen bijzondere uitstel aanvragen. Verder vind ik het om te huilen dit soort discussies over hoe belangrijk je werk zogenaamd is. Dat is het dus helaas niet."
Ik vind het vrij irritant.
En nee, we zijn niet beide servicemonteur. Maar het ging er juist om dat het recht op noodopvang al bestaat bij een ouder in een cruciaal beroep en dat die lijst niet compleet genoeg of duidelijk genoeg is.
Ik denk dat je geirriteerd was over de bijzondere uitstel reactie, zo te lezen.. en daarom daarna dingen leest die ik helemaal niet heb getikt of bedoel.
Mag hoor, maar het sloeg nergens op.