Ik wil geen kind

04-01-2021 07:59 1837 berichten
Bericht van de Moderator!

Beste forummers,

Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva
.

Hi

Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.

Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.

Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.

Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?

Groetjes
N.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2021 10:35
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
15.69% gewijzigd
Athan schreef:
04-01-2021 09:53
Seks is misschien geen recht (maar volgens mij wel tamelijk gebruikelijk in een relatie), maar een kind is zeer zeker ook geen recht.
Seks is ook geen plicht, maar betalen voor een ongewenst kind dus wel. Belachelijk, echt waar. Op het moment dat het nog teruggedraaid kan worden (dus een abortus), vind ik dat je er als vader afstand van moet kunnen doen. Dat kan de moeder namelijk ook.
Ik wist niet dat de vader in elk geval verplicht is om te betalen. Vind het juist een hele goede regeling! Het is immers altijd een kind van twee ouders, hoe je het ook wendt of keert.
Als de vader genoeg middelen heeft om bij te dragen, dan zou het toch van de zotte zijn als daar geen aanspraak op gemaakt zou worden? En dat de moeder dan allerlei toeslagen zou krijgen...
Led-lampje schreef:
04-01-2021 09:55
Ja het is zijn schuld dat kind straks op de wereld komt zijn schuld dat toekomstige ex stopt met pil en zijn schuld dat hij een topic start op de viva
Nee hoor.

Het is een kutstreek van haar. En hij had zelf ook verantwoording voor de anticonceptie kunnen nemen. Het is gewoon raar dat dat de norm niet is. 2 mensen hebben seks, dus 2 mensen zorgen zelf voor hun eigen anticonceptie als ze geen kind willen.

Die 2 dingen prima naast elkaar bestaan. Word echt moe van dat gejank over dat de man de schuld krijgt als je wijst op eigen verantwoording. Zeker als iemand al 10 jaar lang wel sekst geen kinderen wil maar de volledige uitvoering en de verantwoording bij een ander neerlegt en er verder niet over denkt.

Of dat nu een man of een vrouw is.
anoniem_401375 wijzigde dit bericht op 04-01-2021 10:00
6.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Luistervink schreef:
04-01-2021 09:51
Bizar he? Het slachtoffer heeft altijd schuld. De les die deze forummers willen geven is blijkbaar: vrouwen zijn niet te vertrouwen, dek jezelf in. Mooi is dat.

Dat er bij seks altijd kans is op zwangerschap en dat een reden is dat de man zich moet indekken, vind ik flauwekul. Zelfs bij een sterilisatie bij een man bestaat een kans dat een vrouw toch zwanger wordt. Bij een 'per ongelukke' zwangerschap valt in elk geval nog te praten over abortus en kun je samen beslissen om er wel of niet voor te gaan. Maar in dit geval wordt de man voor het blok gezet en is hij de boeman als hij suggereert om de zwangerschap af te breken. En omdat zijn keuze niet de norm is, wordt hij minder serieus genomen.

Ik ben het er trouwens wel mee eens dat de vriendin van TO voornamelijk erg naïef lijkt. Zo van: íedereen houdt van baby's, dus TO draait vast wel bij. Als een soort van schattig trucje om iemand te overtuigen die zelf net niet de knoop door durft te hakken. Het geeft maar weer aan hoe weinig serieus mensen de wens nemen om geen kinderen te krijgen.
Eens. Helaas lees/hoor je dit soort dingen echt te vaak.
Vreselijk als je jouw partner zo moet misleiden om tot een kind te komen. En slap, wees dat een vrouw en maak het uit, ga op zoek naar iemand die wel dolgraag een kind wil. Maar nu was het gewoon gemakzucht.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
CHL schreef:
04-01-2021 08:53
Dat kan hij inderdaad, maar dan is hij nog steeds een vader. Een waardeloze ook nog.

Stel dat hij het vreselijk vindt om vader te zijn en wrok koestert tegen het kind, moet hij er dan nog bij aanwezig zijn? Soms is geen ouder beter dan een slechte ouder.

Waarmee ik niet wil zeggen dat TO per definitie een slechte ouder is (of een goede) maar wel dat het een afweging is om te maken.

TO - sterkte, wat een naaistreek van je vriendin. Als jullie samen afgesproken hadden dat zij de anticonceptie voor haar rekening zou nemen en je bent al zo lang samen, dan valt jou niets te verwijten. Ze wist dat je het niet wilde en al had ze het niet geweten, dan nog dien je duidelijk als paar af te spreken dat je met anticonceptie gaat stopppen.

Verder zou ik voorlopig even niets doen. Laat het even bezinken. Ik lees vooral dat je je vriendin ondanks alles niet kwijt wil en dat je met name bang bent dat je een slechte vader zou zijn. Ik begrijp je paniek en zeg niet dat dat niet terecht is, en je moet je absoluut niet in een vaderrol laten dwingen al je jezelf daarbij niet prettig voelt, maar het is nogal wat om te verwerken. Kun je een paar dagen afstand nemen en alles op een rijtje zetten?

Wat betreft sterilisatie, ik weet niet of het bij mannen anders is dan bij vrouwen maar heb wel vaker gehoord dat je dan nul op rekest krijgt als je nog jong bent en geen kinderen hebt, want men is bang dat je je bedenkt. Of dat terecht is laat ik even terzijde maar ik weet niet of het een realistische optie zou zijn.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
lilalinda schreef:
04-01-2021 09:54
maar TO weet het wel zeker
Nu ja, je weet helemaal niet of dit altijd al zo geweest is. En nu is het makkelijk met je vinger wijzen. In een relatie van 10 jaar ga je niet ineens jezelf laten steriliseren omdat ze misschien weleens zwanger zou kunnen worden. De vriendin van TO is 10 jaar lang ontzettend zorgvuldig omgegaan met anticonceptie.

Wat naar overigens om TO die al in een kut situatie zit ook nog een schuldgevoel aan te praten.
anoniem_63e725841dfb3 wijzigde dit bericht op 04-01-2021 10:01
4.28% gewijzigd
AeonOfWinter schreef:
04-01-2021 09:57
Baby?
Momenteel slechts een klompje cellen hoor.

Ik heb zowaar toch eens 1 voordeel ontdekt van het vrouw zijn: Ik kan tenminste niet ongewenst moeder worden.
zelfs dat kan hoor. Ik heb in mijn directe omgeving meegemaakt, dat vrouwen echt erg laat achterkwamen dat ze zwanger waren. Gewoon door menstrueerden. Veel te laat voor abortus. In 1 geval, zeer gewenst, in ander geval:pleegzorg

en ja, er is volop bekend, dat ongeboren babies veel stress kunnen ervaren en dat dat hun levenlang gevolgen heeft, zie onderzoeken naar adoptie vanuit de VS. Waar babies direct na geboorte bij de adoptieouders terechtkomen en toch massaal gaat het fout, oorzaak ligt al in de baarmoeder
AeonOfWinter schreef:
04-01-2021 09:57
Baby?
Momenteel slechts een klompje cellen hoor.

Ik heb zowaar toch eens 1 voordeel ontdekt van het vrouw zijn: Ik kan tenminste niet ongewenst moeder worden.
Dat is idd een groot voordeel van vrouw zijn.
Wat een zeldzame rotstreek van je vriendin. Persoonlijk zou ik iemand die dat kan doen nooit meer willen zien of spreken.
Maar dat kind gaat daar niet van weg.

Ik wil je wel meegeven: ik had een vriend die ook per se geen kinderen wilde. De relatie met zijn vriendin liep daar zelfs op stuk. En toen werd ze toch onverwacht zwanger. En hij draaide bij: hij was heel gek met het kind. Het is geen sprookje dat goed afloopt, want de relatie met vriendin kwam niet meer goed, maar zijn relatie met zijn kind wel.
En als de man weigert te erkennen, dan hoeft hij er dus ook nooit iets voor te betalen? Ook niet als moeder in de bijstand komt of zo?
athan wijzigde dit bericht op 04-01-2021 10:02
0.75% gewijzigd
MarieGristien schreef:
04-01-2021 09:39
“Volgende week in Viva....”
Ja, daar lijkt het wel op he? En wij maar happen.
Luistervink schreef:
04-01-2021 10:02
Hahaha ja heerlijk ;-)
Qiyara schreef:
04-01-2021 10:00
Nu ja, je weet helemaal niet of dit altijd al zo geweest is. En nu is het makkelijk met je vinger wijzen. In een relatie van 10 jaar ga je niet ineens jezelf laten steriliseren omdat ze misschien weleens zwanger zou kunnen worden.
juist wel hoor, de meeste relaties komen op het punt, dat (meestal hij) er een sterilisatie volgt.
Omdat ze zeker weten, dat ze geen (/nog meer) kinderen willen.

Blijkbaar hebben TO en zijn vriendin nooit 'het' gesprek gehad. Het is toch vreemd, dat zij een intense kinderwens kan hebben, waar hij niet van weet?

Nogmaals: maakt de kutstreek niet minder kut.
Maar de relatie was ook niet heel normaal hoor, en de dame zeker niet
Degene voor wie dit het ergst is, is natuurlijk het (nog ongeboren) kind. Die verdient het om goed en liefdevol op te groeien. Dus degene die hier aanraden om moeder te gaan treiteren, mogen zich ook kapot schamen. Dat levert namelijk enkel stress op voor de baby.

Als ik TO was zou ik er nog een gesprek aan wagen, kijk wat er mogelijk is. Wil ze het kind houden, probeer dan toch zoveel mogelijk bij te dragen.

Het is wat het is. Denk vanaf nu in het belang van de baby.
Athan schreef:
En als de man weigert te erkennen, dan hoeft hij er dus ook nooit iets voor te betalen? Ook niet als moeder in de bijstand komt of zo?
jazeker wel
Luistervink schreef:
Nou en, het onderwerp leeft. Ik hap lekker door. Hoop dat viva er blij mee is.
ikBedoelHetGoed schreef:
04-01-2021 09:58
Wat zeg je dit mooi!
Hier ben ik het ook wel mee eens.

Ik ben praktisch van aard en mensen zijn niet óf slecht óf goed maar van alles wat. Soms ook alleen maar spontaan en in de waan van het moment.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
MarieGristien schreef:
04-01-2021 09:51
Je gaat anders zelf ook lekker mee in het bashen van TO en hem de schuld aanpraten.

Als ik TO was zou ik een overtijdbehandeling of abortus eisen. En de relatie verbreken.

En dan zal de hele goegemeente hier wel weer over me heen vallen, maar als deze vrouw zijn handtekening onder een koopcontract van een huis had gezet bij wijze van verrassing maar hij is wel aansprakelijk voor de hypotheek klaag je haar toch ook aan?
Denk niet dat TO haar aan de haren een kliniek kan inslepen...

Ik denk dat TO de tijd moet nemen om hier over na ten denken wat voor rol hij wil spelen in zijn kind zijn of haar leven. Het is echt een naaistreek, maar denk dat het wel verstandig is voor TO om er alsnog een knoop in te leggen als je geen kinderwens hebt.

Sterkte TO, en geloof mij het is een hoop werk een kind maar dat komt meestal toch op de vrouw terecht.
Getaway_Car_59 schreef:
04-01-2021 10:03
Degene voor wie dit het ergst is, is natuurlijk het (nog ongeboren) kind. Die verdient het om goed en liefdevol op te groeien. Dus degene die hier aanraden om moeder te gaan treiteren, mogen zich ook kapot schamen. Dat levert namelijk enkel stress op voor de baby.

Als ik TO was zou ik er nog een gesprek aan wagen, kijk wat er mogelijk is. Wil ze het kind houden, probeer dan toch zoveel mogelijk bij te dragen.

Het is wat het is. Denk vanaf nu in het belang van de baby.
inderdaad
Het was een kutstreek, de relatie is over. Maar er komt een baby aan, daar moet een plan voor komen
Luistervink schreef:
Al zou het zo zijn maakt mij niet zo veel luit.
Het idee dat de man de schuld krijgt had hij maar..
Jij bent eerlijk geweest naar jouw vriendin over het geen kinderen willen.

Jouw vriendin wist dit en heeft je bewust deze ellende aangedaan.
Ze heeft je bedonderd met de anticonceptie. Ze heeft je keihard proberen te manipuleren door het met kerst te vertellen zodat je min of meer onder druk stond om blij te reageren.

Je zegt dat je van haar houd en dat kan maar je zult toch echt onder ogen moeten komen dat dit alles ook een onderdeel is van haar persoon, ze is een leugenaar en zeer manulapalief.
En ze heeft echt nul respect voor jou.
En dat is niet fraai.

Ik denk niet dat je hier overheen kunt stappen. Ik denk dat je haar nooit meer kunt vertrouwen.

Dus ik zou zo goed mogelijk vader zijn voor jouw kind, eerlijk zijn tegen jouw kind over deze kwestie en met de moeder breken.
Sterkte!
Luistervink schreef:
Eigenlijk moeten we zo'n bizarre draai aan deze discussie geven dat Viva er echt niets mee kan.
lilalinda schreef:
04-01-2021 10:04
inderdaad
Het was een kutstreek, de relatie is over. Maar er komt een baby aan, daar moet een plan voor komen
Die baby hoeft er helemaal niet te komen. Hopelijk krijgt ze een miskraam, maar ze kan ook nog voor abortus kiezen natuurlijk.
lilalinda schreef:
04-01-2021 09:58
voor alle duidelijkheid: Ik vind de vriendin van TO een domme doos. Ik vind dat ze TO een kutstreek geleverd heeft
Dus haar relatie is over&uit
Maar dat zij een domme doos is, maakt nog niet, dat er dus geen baby komt. Of dat hij geen plichten meer heeft. Het leven is nou eenmaal soms kut
Hij kan nu alleen maar bedenken hoe nu verder: zonder vriendin. Maar wel met een gezamenlijke baby
Ik zou als ik hem was dan wel 50 procent voor het kind gaan zorgen. Aangezien hij soms twee weken op zee zit dan zal de moeder de twee weken daarop haar kind niet zien. Eerlijk verdelen, beide evenveel rechten. Het is een gezamenlijke baby immers.
Luistervink schreef:
Dat is met alle topics mogelijk en ik vind wel fijn om hier en dan daar even te happen wat ik ervan vind. ;-)
Dan vind ik dat TO moet eisen dat zijn ex bij de geboorteaangifte opgeeft "vader onbekend". Dat lijkt me het minste wat ex kan doen om het nog enigszins acceptabel te maken voor TO.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven