Ik wil geen kind

04-01-2021 07:59 1837 berichten
Bericht van de Moderator!

Beste forummers,

Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva
.

Hi

Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.

Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.

Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.

Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?

Groetjes
N.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2021 10:35
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
15.69% gewijzigd
CHL schreef:
04-01-2021 10:17
Nee. Dat kindje heeft namelijk 0,0 verantwoordelijkheid.
Precies! Daar gaat het om.
Alle reacties Link kopieren
Athan schreef:
04-01-2021 10:14
Maar kennelijk wordt er wel geëist dat hij betaalt. Dat is toch absurd geregeld?!
Anders zou hij vrijblijvend iedereen kunnen bevruchten en zo gratis nageslacht hebben.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Athan schreef:
04-01-2021 10:18
Maar ik vind ook dat een vader het recht heeft om zich aan elke verplichting te onttrekken, mits hij duidelijk van tevoren aangeeft het echt niet te willen.
Zeer onrealistisch.
Elfje* schreef:
04-01-2021 10:11
Zij kan niet eisen dat hij zich als vader gaat gedragen. Dat kan zij vragen.
dat doet hij niet voor haar hoor, maar voor zijn kind
CHL schreef:
04-01-2021 10:15
Nee hoor. Het resultaat blijft hetzelfde.
Ik heb het niet over het resultaat maar over de discussie.

Dan vertelt vriendin huilend van de schrik dat ze per ongeluk zwanger is geraakt ondanks voorzorgsmaatregelen en hebben ze het samen over wat ze nu dan gaan doen en willen.

Kan vriendin nog steeds besluiten het te houden maar dat voelt toch een tikkie anders dan dit bedrog, kan ik me zo indenken.
lilalinda schreef:
04-01-2021 10:10
Heel erg Kut, ook dat heeft hij niet te eisen. Hij kan het vragen
Dan moet hij maar een duur huis kopen zodat zijn lasten hoog zijn.
Ik ga eens kijken of er nog meer topics zijn. Sterkte TO. Kan me best voorstellen dat het je leven overhoop gooit. Verandering is altijd zwaar. Probeer niet in woede en wrok te blijven hangen want je hebt er alleen maar jezelf mee.
lilalinda schreef:
04-01-2021 10:20
Hij wil geen kind.
andersom kan ook ik ken een man die zich liet sterreliseren omdat hij en zn partner geen kinderen wilde. hij deed het voor haar koos voor haar en hun relatie en trouwden. Ze wilde na twee kaar scheiden en kreeg binnen een jaar na de scheiding een kind met een of andere vent. Hij is kinderloos gebleven maar had wel spijt van zijn beperking die hem met lege handen achterliet.
zelf gedaan maar wel verantwoording genen binnen een relatie waarvan hij dacht dat hij er oud mee zou worden.

Soms willen mannen geen kinderen met de ene partner maar ergens anders met iemand anders wel. dat gold ook voor deze vrouw. Zij wilde alsnog een kind maar thuis kon dat niet meer dus ze vertrok.

Lang verhaal kort.. je hoeft niemand te naaien of iets te ontzeggen als je geen permanente beslissingen neemt.

Maar vanuit halve waarheden groeien soms hele leugens..
lilalinda schreef:
04-01-2021 10:20
Na de vaderschapstest dan he.
Moirmel schreef:
Inderdaad. Als partner zou er op dat moment de mogelijkheid moeten zijn om bij de huisarts een verklaring te tekenen waarbij je te kennen geeft geen kind te wensen,
als hij daar toch is, kan zich beter laten steriliseren

ik had twee gewenste zwangerschappen, met mijn man. Hij wilde net zo graag. Toen een ongewenste en we gingen samen naar een kliniek.
Maar als hij toch naar een arts zou stappen om iets te ondertekenen dat hem van zijn plichten zou ontdoen. Zou ik het utimaken hoor
Dan zit je al op een punt in je relatie, wat niet oke is
CHL schreef:
04-01-2021 08:35
Voor mij hoefde het ook nooit zo nodig, maar ik kan oprecht zeggen dat mijn kinderen het beste zijn wat me ooit is overkomen. En als ik had geweten hoe ik het moederschap zou ervaren, ik ze 10 jaar eerder had gewild (en wel meer dan 2!).
Ja leuk voor je.
Voor mij zou moeder worden echt de hel op aarde zijn.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
paney schreef:
04-01-2021 10:21
andersom kan ook ik ken een man die zich liet sterreliseren omdat hij en zn partner geen kinderen wilde. hij deed het voor haar koos voor haar en hun relatie en trouwden. Ze wilde na twee kaar scheiden en kreeg binnen een jaar na de scheiding een kind met een of andere vent. Hij is kinderloos gebleven maar had wel spijt van zijn beperking die hem met lege handen achterliet.
zelf gedaan maar wel verantwoording genen binnen een relatie waarvan hij dacht dat hij er oud mee zou worden.

Soms willen mannen geen kinderen met de ene partner maar ergens anders met iemand anders wel. dat gold ook voor deze vrouw. Zij wilde alsnog een kind maar thuis kon dat niet meer dus ze vertrok.

Lang verhaal kort.. je hoeft niemand te naaien of iets te ontzeggen als je geen permanente beslissingen neemt.

Maar vanuit halve waarheden groeien soms hele leugens..
Ik heb altijd gedacht dat het bij een man teruggedraaid kon worden, zo'n sterilisatie
AeonOfWinter schreef:
04-01-2021 10:22
Ja leuk voor je.
Voor mij zou moeder worden echt de hel op aarde zijn.
Voor mij ook.
JackyBee schreef:
04-01-2021 10:12
We zitten op het Viva-forum hè...
Dat blijkt. TO worstelt met een kind op komst dat hij niet wil omdat hij bang is geen goede vader te kunnen zijn gezien zijn eigen jeugd. TO rouwt omdat zijn vriendin nu zwanger bij haar ouders zit en hij veel van haar houdt. En hier vliegt de haat je om de oren. Alsof hij dat er ook nog bij kan hebben.
Lariba schreef:
04-01-2021 09:11
Het is nog helemaal niet zo makkelijk om een sterilisatie te krijgen als je begin 30 bent en kinderloos. Nog afgezien van het feit dat TO er gewoon op zou moeten kunnen vertrouwen dat zijn vriendin zich aan de lopende afspraken houdt zonder ineens eenzijdig de regels te veranderen.
Zal per huisarts verschillen. Ben 32 en in september gesterilliseerd. Als het aan mij lag was het al op m'n 20e gebeurd. Partner en ik willen beiden geen kinderen.
Lotus90 schreef:
04-01-2021 10:19
Zeer onrealistisch.
En daarnaast ook erg egoïstisch. Dus een kind mag wel voor de gevolgen van mama haar domme keuzes op draaien. Maar vader word in bescherming genomen en mag gewoon doorgaan met leven zoals hij dat eerst deed.

TO ik vind de situatie heel klote voor je. En ik weet niet of ik door zou gaan met een relatie waarin iemand mij er zo in luist. Maar het kind heeft ook nergens om gevraagd, en het minste wat je jouw kind kunt bieden is een aanwezige vader.
Nou, ik geloof niks van dit topic. Lekker lui Viva, makkelijk geld verdienen zo als je niet eens de moeite neemt om het geloofwaardig te maken. Achterover leunen en de reacties binnen laten stromen.
Moirmel schreef:
Inderdaad. Als partner zou er op dat moment de mogelijkheid moeten zijn om bij de huisarts een verklaring te tekenen waarbij je te kennen geeft geen kind te wensen, zodat je ontslagen wordt van elke verantwoordelijkheid mocht de vrouw in haar eentje beslissen om het toch te houden; dus ook geen alimentatie.

En die uitspraken hier dat je bij seks automatisch het risico neemt om vader te worden. :facepalm: Zijn we honderd jaar teruggeworpen in de tijd ofzo?

@To: laat je in ieder geval zo snel mogelijk steriliseren, daarvoor kom je zeker in aanmerking.
Daarvoor moet je niet bij de huisarts zijn, maar bij de uroloog. En die verklaring heet 'vasectomie'.
Poezenman schreef:
04-01-2021 08:31
Maar ik hou nog wel van haar, we hebben het 10 jaar hartstikke goed gehad samen, en dat gooi ik dan allemaal weg. Maar ik wil gewoon echt geen kind, het idee alleen al benauwt me. Ook met mn werk zal het lastig zijn, ik ben vaak 2 of meer weken op de noordzee dus ik zie niet hoe zij dit voor zich ziet.
Hoezo weggegooid als je 10 jaar hartstikke fijn had met haar? Dat betekent niet dat je er nu aan vastzit omdat het anders voor niets is geweest. Je kunt er dan met een fijn gevoel op terugkijken.
twerugdraaien kan maar geeft geen garanties op herstel van vitaal zaad.
JackyBee schreef:
04-01-2021 10:23
Ik heb altijd gedacht dat het bij een man teruggedraaid kon worden, zo'n sterilisatie
kan ook prima hoor
helemaal nu wel micorchirurgie hebben: 94% van de mannen krijgt weer zaadcellen in het sperma
Crovax schreef:
04-01-2021 10:23
Zal per huisarts verschillen. Ben 32 en in september gesterilliseerd. Als het aan mij lag was het al op m'n 20e gebeurd. Partner en ik willen beiden geen kinderen.
Je kan je leven kennelijk heel goed inhoud geven zonder. Dat kan niet iedereen.
Luci_Mster2 schreef:
04-01-2021 09:50
Nee, dat weet je als je seks gaat hebben. Er kan een kind komen. Seks is geen recht. En iedereen heeft biologie gehad.

Waarom dit alleen al niet genoeg is om als man zelf te zorgen voor je eigen anticonceptie is mij een raadsel.

En, ja het is een naaistreek. Wijze les, misschien leren die 5 mannen die meelezen er nog wat van voor hun toekomst.
Ik zal het onthouden!
(maar ik vind kinderen vaak wel leuk)
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.

Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
Diisnahd
anoniem_6446683a7eeae wijzigde dit bericht op 04-01-2021 10:29
97.54% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven