Mode & Beauty alle pijlers

Beginnen met contouring

04-01-2021 11:14 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om mijn gezicht er wat volwassener te laten uitzien, wil ik graag eens gaan experimenteren met contouring.
Maar, waar begin ik?
Er zijn zoveel verschillende poeders, sticks, paletten en kwasten te koop dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Normaal gesproken zou ik naar een parfumerie of make-up winkel gaan om me uitgebreid te laten voorlichten, maar dat zit er nu natuurlijk niet in.

Daarom mijn vraag: Welke contouring producten gebruiken jullie? En wat zijn handige producten om mee te beginnen?
Dat ligt echt aan je gezichtsvorm. Met volwassener, bedoel je daarmee wat scherpere trekken? Minder rond misschien?
Het gaat om goed kijken waar je een kunstmatige schaduw wil plaatsen. Waar je de schaduw plaatst, lijkt het smaller en scherper, omdat het lichtere deel meer naar voren komt en het donkere deel wat meer wegvalt.
Subtiliteit is het sleutelwoord.
Er zijn veel filmpjes over te vinden op YouTube, kijk daar eens.
Zelf gebruik ik geen contour producten, maar met mijn bronzer creëer ik wel wat schaduw onder mijn jukbeenderen, net onder de kaaklijn en bij mijn haargrens boven mijn voorhoofd. Ik gebruik daar een grote, niet te dichte kwast voor.
Gebruik je bronzer? Oefen daar dan eerst eens mee. Meestal zijn de kleuren die gebruikt worden voor contouren iets koeler van kleur dan een bronzer. Pas daarmee op dat het niet te grauw wordt. Daarom gebruik ik zelf gewoon mijn bronzer.
Gebruik je foundation? Zelf gebruik ik een vloeibare foundation die ik afpoeder. Op poeder is een poeder product een must, anders wordt het een puinhoop. Als je geen poeder gebruikt, kun je ook een stick of crème product proberen, maar zelf vind ik een poeder het meest gebruiksvriendelijk.
Jufjoke schreef:
04-01-2021 11:22
Dat ligt echt aan je gezichtsvorm. Met volwassener, bedoel je daarmee wat scherpere trekken? Minder rond misschien?
Ik heb inderdaad een nogal rond gezicht en een relatief brede en ronde neus. Ik zou dus inderdaad graag wat strakkere lijnen in mijn gezicht willen.

Bronzer gebruik ik al wel om m’n jukbeenderen wat aan te zetten, maar kun je dat ook gebruiken voor je neus/kaaklijn?
Ja hoor, dat doe ik ook. Ik veeg altijd een beetje bronzer aan de zijkanten van mijn neuspunt. Daar zit voor mij het gedeelte wat ik iets smaller wil laten lijken. Ik gebruik voor die plek geen ander product, maar wel een kleinere kwast. Of mijn vingertoppen.
Ik gebruik altijd een bronzer (Warmth van Bare Minerals).
Die breng ik met een kwast op langs mijn haargrens naar de onderkant van mijn jukbeenderen en dan langs mijn kaak naar mijn kin.
Dus een 3 en een omgekeerde 3 als je snapt wat ik bedoel.
Je neus kun je smaller maken door links en rechts ook een beetje bronzer op te brengen.

Wel heel subtiel doen, anders ziet het er niet uit.

Oo youtube staan filmpjes van Bare Minerals.
Hier ook altijd met bronzer (city bronzer van Maybelline) met een contour kwast van de Hema (die is beetje schuin afgesneden). De tip van Emma95 om een soort ‘’3” langs je gezicht te maken is een slimme, op die manier creëer je wat diepte in je gezicht. Voor de rest een blush en met feestjes een highlighter op hoge jukbeenderen en tipje van neus.

Denk dat je met een stick wat strakkere lijnen kan maken, maar dit moet je dan weer goed blenden. Voor dagelijks contouren vind ik bronzer (wel een matte) dus het fijnst. De “MUA Bronze & Sculpt Contour Kit” is ook fijn, een bronzer en highlighter in 1 kit en merk is bij Kruidvat te koop!
Ik gebruik de LA Girl Velvet Contour Bronzer stick in de kleur 'Suede'.
Deze doe ik onder mijn jukbeenderen en blend ik in met een kwast helemaal tot mijn slaap. Soms doe ik ook een beetje op het puntje van mijn neus. In de zomer pak ik ook mijn voorhoofd/ haargrens mee en doe ik een beetje op mijn kin voor een meer 'sunkissed look' (en minder om te contouren).
Ik gebruik de contour want van Charlotte Tilburry. Dat is een vloeibare, vrij koele kleur en die blend ik dan in met mijn sponsje. Een beetje is echt genoeg. Daarna afpoederen en op de plekken waar ik warmte en glans wil, gebruik ik dan nog wat bronzer in poedervorm. Als bronzer gebruik ik er een van Rimmel, die is niet matte.

Ik vind de combinatie van koel en warm en mat en glanzend mooi.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven