Mannencommunicatie
dinsdag 5 januari 2021 om 09:48
Hoi allemaal, ik ben hier nieuw en zit met een probleem, weet niet goed wat ik ermee aan moet en of dit misschien een 'naampje' heeft. Ik heb sinds 3 jaar een vriend, we wonen apart van elkaar en zien elkaar alleen in de weekenden. Hij is lief, betrouwbaar en stabiel. Dat waren voor mij , na een paar ellendige ervaringen met mannen die dat dus niet hadden, hele belangerijke eigenschappen toen we gingen daten. Oke, compimenteus of attent staat ook niet in zn woordenboek, maar niemand is perfect. Nu is het probleem dat ik dus echt een prater ben en hij dus niet. Ik deal daar dus al 3 jaar mee, ik zag het ook nooit als een probleem. Maar het is dus zo dat als er eens iets is waar ik het over wil hebben met hem, dat hij dichtklapt en dus al 4 x een punt achter de relatie heeft gezet. Afgelopen weekend was de 5e keer. Het komt ook altijd wel weer goed, maar ik ben er onderhand een beetje klaar mee moet ik zeggen. Ik voel me een zak vuil die iedere keer aan de kant word gezet als het even lastig word voor hem. Hij roept dan ook altijd 'ik doe het toch nooit goed'
Ik weet dat hij zo kan reageren dus als er iets is benader ik hem al met zijden handschoentjes...belachelijk natuurlijk...is niet goed van mij. Nu zitten we dus weer in zo'n fase dat hij rust wil, en ik in onzekerheid. Ik denk dat dit ook nooit gaat veranderen..Is er misschien iemand die hier ervaring mee heeft? Of dit gedrag een naampje heeft?
Ik weet dat hij zo kan reageren dus als er iets is benader ik hem al met zijden handschoentjes...belachelijk natuurlijk...is niet goed van mij. Nu zitten we dus weer in zo'n fase dat hij rust wil, en ik in onzekerheid. Ik denk dat dit ook nooit gaat veranderen..Is er misschien iemand die hier ervaring mee heeft? Of dit gedrag een naampje heeft?
dinsdag 5 januari 2021 om 10:40
Oke oke, de titel is misschien niet passend, niet alle mannen zijn slechte praters. En ik bedoel betrouwbaar in de zin van het niet vreemdgaan en stabiel in de zin van huisje boompje beestje. De onderwerpen van gesprek zijn nog niet eens zwaar, want ik weet hoe ik hem moet benaderen, dus we hebben ook nooit ruzie en ik druk hem zeker niet in de hoek. Maar hij word dan onrustig en gaat mompelend en schouderophalend lopen ijsberen. We hebben het voorderest echt leuk! Ik ben extravert in hij intro...en dat botst. Maar ik vind het niet fair dat hij dan iedere keer het bijltje erbij neergooit omdat dat in zijn ogen het makkelijkst is. Ik laat hem nu met rust maar ik denk dat hij denkt dat het nu ook wel weer goedkomt. Maar ik heb er op deze manier geen zin meer in, ondanks dat ik echt nog van hem hou!
dinsdag 5 januari 2021 om 10:42
Herkenbaar. Mijn ex deed het ook. Ik bracht het ook op een "normale" manier met de ik-boodschap, niet aanvallend, maar hij wilde niet praten, werd boos of beeindigde de relatie (echt om niks). Ik begrijp er ook niks van. Je moet je niet afvragen welke naam dit gedrag heeft. De vraag is eigenlijk: wil jij dit?
dinsdag 5 januari 2021 om 10:42
Dat is ook wat eraan ten grondslag ligt vaak, een vervelende jeugd waarin de persoon in kwestie zich nooit gewaardeerd heeft gevoeld. Met kritiek omgaan is daardoor moeilijk want dat voelt meteen weer als een aanslag op de eigenwaarde. Therapie wordt heel lastig want daarvoor moet je eerst jezelf durven open te stellen en uberhaupt erkennen dat er iets mis is.Paupertrol schreef: ↑05-01-2021 10:26Ja dat werkt niet. Been there done that. Over niks viel te praten. Zwijgzaam blok beton tegenover me en als ik het dan echt een keer zat was en ergens een antwoord op wilde dan snapte ie en ging ie lopen brullen 'iedereen is tegen me, ik doe het nooit goed'.
Denk zomaar dat TO de vermoeiende zeur is in zijn optiek en hij niks verkeerd ziet aan zijn eigen gedrag.
dinsdag 5 januari 2021 om 10:43
in een leuke relatie heb je niet zoveel gezeik. En gebruikt niet 1 van beiden "uitmaken" als straf voor de anderSunny49 schreef: ↑05-01-2021 10:40Oke oke, de titel is misschien niet passend, niet alle mannen zijn slechte praters. En ik bedoel betrouwbaar in de zin van het niet vreemdgaan en stabiel in de zin van huisje boompje beestje. De onderwerpen van gesprek zijn nog niet eens zwaar, want ik weet hoe ik hem moet benaderen, dus we hebben ook nooit ruzie en ik druk hem zeker niet in de hoek. Maar hij word dan onrustig en gaat mompelend en schouderophalend lopen ijsberen. We hebben het voorderest echt leuk! Ik ben extravert in hij intro...en dat botst. Maar ik vind het niet fair dat hij dan iedere keer het bijltje erbij neergooit omdat dat in zijn ogen het makkelijkst is. Ik laat hem nu met rust maar ik denk dat hij denkt dat het nu ook wel weer goedkomt. Maar ik heb er op deze manier geen zin meer in, ondanks dat ik echt nog van hem hou!
Dan zou ik wel van hem vragen om iets aan zijn communicatie te doen hoor! Hier ga je uiteindelijk heel veel verdriet van krijgen denk ik. Het kan je zo eenzaam laten voelen als je geen emotionele verbinding hebt.Sunny49 schreef: ↑05-01-2021 10:40Oke oke, de titel is misschien niet passend, niet alle mannen zijn slechte praters. En ik bedoel betrouwbaar in de zin van het niet vreemdgaan en stabiel in de zin van huisje boompje beestje. De onderwerpen van gesprek zijn nog niet eens zwaar, want ik weet hoe ik hem moet benaderen, dus we hebben ook nooit ruzie en ik druk hem zeker niet in de hoek. Maar hij word dan onrustig en gaat mompelend en schouderophalend lopen ijsberen. We hebben het voorderest echt leuk! Ik ben extravert in hij intro...en dat botst. Maar ik vind het niet fair dat hij dan iedere keer het bijltje erbij neergooit omdat dat in zijn ogen het makkelijkst is. Ik laat hem nu met rust maar ik denk dat hij denkt dat het nu ook wel weer goedkomt. Maar ik heb er op deze manier geen zin meer in, ondanks dat ik echt nog van hem hou!
Oke oke, de titel is misschien niet passend, niet alle mannen zijn slechte praters. En ik bedoel betrouwbaar in de zin van het niet vreemdgaan en stabiel in de zin van huisje boompje beestje. De onderwerpen van gesprek zijn nog niet eens zwaar, want ik weet hoe ik hem moet benaderen, dus we hebben ook nooit ruzie en ik druk hem zeker niet in de hoek. Maar hij word dan onrustig en gaat mompelend en schouderophalend lopen ijsberen. We hebben het voorderest echt leuk! Ik ben extravert in hij intro...en dat botst. Maar ik vind het niet fair dat hij dan iedere keer het bijltje erbij neergooit omdat dat in zijn ogen het makkelijkst is. Ik laat hem nu met rust maar ik denk dat hij denkt dat het nu ook wel weer goedkomt. Maar ik heb er op deze manier geen zin meer in, ondanks dat ik echt nog van hem hou!
Weer van die rare generalisatie. Volgens mij heb je geen idee wat een beetje leuke relatie inhoudt, als dat je gedachten zijn over alle mannen. Ja, zat mannen zijn eikels en ja er zijn ook wel trouwe leuke mannen die normaal kunnen doen. Stop met dat generaliseer.
Ik denk dat hij gelijk heeft anders had jij het nu wel echt uitgemaakt.
Waarom doe je dat niet? Je verdient toch echt een leuker leven? Al is het alleen.
Ik denk dat hij gelijk heeft anders had jij het nu wel echt uitgemaakt.
Waarom doe je dat niet? Je verdient toch echt een leuker leven? Al is het alleen.
anoniem_401375 wijzigde dit bericht op 05-01-2021 10:46
0.72% gewijzigd
dinsdag 5 januari 2021 om 10:46
In mijn definitie van stabiel en huisje-boompje-beestje maakt mijn partner het niet om de haverklap uit. Sterker nog, in mijn vijftien jaar huwelijk hebben we het nooit uitgemaakt, ook niet ‘maar’ heel af en toe. Stabiel is niet de relatie beëindigen als je geen zin hebt in een gesprek. Stabiel is gewoon een gesprek voeren en de relatiestatus daarbuiten houden.
dinsdag 5 januari 2021 om 10:53
Hij is gewoon net zo onbetrouwbaar en instabiel als je vorige partners, alleen uit het zich bij hem op een andere manier. En lief komt hij ook al niet over. Zo lijkt het van de buitenkant misschien, omdat jullie een soort van huisje, boompje, beestje hebben (als je echt samenwoont kun je het niet om de haverklap om iedere scheet uitmaken, dus blijkbaar verkast hij om de haverklap naar een andere plek of gooit jou eruit en dan interesseert het hem blijkbaar niet waar jij heen kan) maar zo is het dus niet.
Hij klinkt echt niet leuk en je hoeft hier geen genoegen mee te nemen omdat je exen nog erger waren (al betwijfel ik dus of ze dat waren, bij je exen lag het er waarschijnlijk gewoon dikker bovenop, deze kan heel goed toneelspelen, alleen valt hij nog wel eens uit zijn rol).
Hij klinkt echt niet leuk en je hoeft hier geen genoegen mee te nemen omdat je exen nog erger waren (al betwijfel ik dus of ze dat waren, bij je exen lag het er waarschijnlijk gewoon dikker bovenop, deze kan heel goed toneelspelen, alleen valt hij nog wel eens uit zijn rol).
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Daar ben ik nu dus idd druk mee bezig, er zijn 2 keuzes, of ik kap ermee of ik deal ermee, op deze manier wil ik niet verder. En ik denk dat hij toch nooit gaat inzien wat zn 'probleem' is.Tartaar schreef: ↑05-01-2021 10:42Herkenbaar. Mijn ex deed het ook. Ik bracht het ook op een "normale" manier met de ik-boodschap, niet aanvallend, maar hij wilde niet praten, werd boos of beeindigde de relatie (echt om niks). Ik begrijp er ook niks van. Je moet je niet afvragen welke naam dit gedrag heeft. De vraag is eigenlijk: wil jij dit?
Jij hebt er zelf een punt achter gezet begrijp ik?
Ik zou het versnellen zodat je gauw weet wat je moet doen. Lange tijd op eieren lopen is niet goed voor je en ook voor hem niet. Hij heeft er ook recht op om te leren. Dat doe je niet door hem te sussen en zijn gebruiksaanwijzing op te volgen.Sunny49 schreef: ↑05-01-2021 10:40Oke oke, de titel is misschien niet passend, niet alle mannen zijn slechte praters. En ik bedoel betrouwbaar in de zin van het niet vreemdgaan en stabiel in de zin van huisje boompje beestje. De onderwerpen van gesprek zijn nog niet eens zwaar, want ik weet hoe ik hem moet benaderen, dus we hebben ook nooit ruzie en ik druk hem zeker niet in de hoek. Maar hij word dan onrustig en gaat mompelend en schouderophalend lopen ijsberen. We hebben het voorderest echt leuk! Ik ben extravert in hij intro...en dat botst. Maar ik vind het niet fair dat hij dan iedere keer het bijltje erbij neergooit omdat dat in zijn ogen het makkelijkst is. Ik laat hem nu met rust maar ik denk dat hij denkt dat het nu ook wel weer goedkomt. Maar ik heb er op deze manier geen zin meer in, ondanks dat ik echt nog van hem hou!
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
dinsdag 5 januari 2021 om 10:54
Dit is toch met elkaar in tegenspraak? Als je ermee dealt ga je dus wel op deze manier verder.
dinsdag 5 januari 2021 om 10:55
Hij is verantwoordelijk voor zichzelf, lijkt mij. Ze is hem hierin niks verschuldigd.
dinsdag 5 januari 2021 om 10:57
dinsdag 5 januari 2021 om 10:59
Als iemand “voor de rest wel leuk is”, heb ik altijd meteen al mijn bedenkingen. Dat je leuk met iemand tijd kunt spenderen is voor mij niet voldoende voor een relatie. Je moet ook goed met iemand kunnen communiceren, dat vind ik veel belangrijker en essentiëler in een relatie.
Het komt op mij over dat deze man al zoveel beter is dan wat je hiervoor had, dat je allang blij bent en er verder niet teveel gedoe van wil maken.
Het komt op mij over dat deze man al zoveel beter is dan wat je hiervoor had, dat je allang blij bent en er verder niet teveel gedoe van wil maken.
dinsdag 5 januari 2021 om 11:08
Nee, hij heeft het beeindigd, nadat ik hem vertelde wat zijn gedrag met mij deed (mijn gevoel). Waarschijnlijk ziet hij wel wat zijn "probleem" is, maar wil hij er niks aan doen. Hij vindt het wel prima zo.
dinsdag 5 januari 2021 om 11:33
Jij hebt een probleem, hij niet, want dan zou hij waarschijnlijk proberen zijn gedrag aan te passen. Proberen schrijf ik met nadruk, want het veranderen van (jarenlang) gedrag lukt echt niet zonder slag of stoot, dat moet je wel echt heel graag willen. En dat laatste betwijfel ik bij jouw vriend, de voordelen van dit gedrag (hij ontduikt het probleem/gezeur/etc) wegen blijkbaar zwaarder dan de nadelen (een niet boze en teleurgestelde vriendin). Zolang hij niet wil stoppen met dit gedrag, ben jij de pineut in deze situaties.
dinsdag 5 januari 2021 om 12:23
Je vriend is hoe hij is, als hij geen prater is en dus dichtklapt bij confrontatie, dan zal dat niet veranderen tenzij hij dat zelf ook ziet als iets waarmee hij aan de slag zou kunnen gaan, en dat daarna ook doet. Dat is zijn keuze, of hij dat wil.
In dit geval klinkt het alsof vriend dat niet zo ziet en daar dus ook geen verandering in komt. In dat geval zou ik de relatie serieus in heroverweging nemen, in alle eerlijkheid. Niet eens zozeer omdat iemand geen prater is, maar wel als ik de deur uit geschoven word zodra het een keer lastig wordt.
In dit geval klinkt het alsof vriend dat niet zo ziet en daar dus ook geen verandering in komt. In dat geval zou ik de relatie serieus in heroverweging nemen, in alle eerlijkheid. Niet eens zozeer omdat iemand geen prater is, maar wel als ik de deur uit geschoven word zodra het een keer lastig wordt.
dinsdag 5 januari 2021 om 12:52
Als ik dit soort verhalen hoor/lees, dan vraag ik me altijd af hoe je dit een relatie kunt noemen. De gemiddelde persoon heeft betere gesprekken met een random collega die je amper kent.
Of dacht je dat communicatie niet belangrijk was in een relatie? Hoe ziet jullie band er dan uit? Hoe uit hij liefde en genegenheid naar jou toe? Of is het alleen maar lichamelijk tussen jullie? Maar dan is het meer een scharrel?
Of dacht je dat communicatie niet belangrijk was in een relatie? Hoe ziet jullie band er dan uit? Hoe uit hij liefde en genegenheid naar jou toe? Of is het alleen maar lichamelijk tussen jullie? Maar dan is het meer een scharrel?
dinsdag 5 januari 2021 om 13:09
Dat mag ook gewoon! Heel goed en gezond dat je nu tot deze conclusie komt lijkt me.Sunny49 schreef: ↑05-01-2021 10:40Oke oke, de titel is misschien niet passend, niet alle mannen zijn slechte praters. En ik bedoel betrouwbaar in de zin van het niet vreemdgaan en stabiel in de zin van huisje boompje beestje. De onderwerpen van gesprek zijn nog niet eens zwaar, want ik weet hoe ik hem moet benaderen, dus we hebben ook nooit ruzie en ik druk hem zeker niet in de hoek. Maar hij word dan onrustig en gaat mompelend en schouderophalend lopen ijsberen. We hebben het voorderest echt leuk! Ik ben extravert in hij intro...en dat botst. Maar ik vind het niet fair dat hij dan iedere keer het bijltje erbij neergooit omdat dat in zijn ogen het makkelijkst is. Ik laat hem nu met rust maar ik denk dat hij denkt dat het nu ook wel weer goedkomt. Maar ik heb er op deze manier geen zin meer in, ondanks dat ik echt nog van hem hou!
dinsdag 5 januari 2021 om 13:17
Hoe breng je zo een gesprek: daar hij het meteen uitmaakt? Waar gaan die gesprekken over?
Jij hebt wellicht een vaste afspraak in het weekend, maar zijn huisje, boompje en beestje heeft hij niet met jou en doordeweeks doet hij van alles waar jij geen enkel onderdeel van uit maakt.
Jij hebt wellicht een vaste afspraak in het weekend, maar zijn huisje, boompje en beestje heeft hij niet met jou en doordeweeks doet hij van alles waar jij geen enkel onderdeel van uit maakt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
dinsdag 5 januari 2021 om 13:21
Wat jij zegt is wel even een eye-opener...Hoe uit hij zn liefde en genegenheid naar mij toe..Lichamelijk is er niks mis mee, daar kan allemaal wel openlijk over gesproken worden, geen taboes, niks...maar kan hem ook geen scharrel noemen.HawaZon schreef: ↑05-01-2021 12:52Als ik dit soort verhalen hoor/lees, dan vraag ik me altijd af hoe je dit een relatie kunt noemen. De gemiddelde persoon heeft betere gesprekken met een random collega die je amper kent.
Ik heb idd met veel mensen in mn omgeving een veel betere communicatie