Ik wil geen kind

04-01-2021 07:59 1837 berichten
Bericht van de Moderator!

Beste forummers,

Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva
.

Hi

Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.

Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.

Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.

Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?

Groetjes
N.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2021 10:35
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
15.69% gewijzigd
Poezenman schreef:
04-01-2021 08:20
Mijn vriendin wist dat ik geen kinderen wil, in tegenstelling tot haar heb ik geen gelukkige jeugd in een fijn gezin gehad en ik weet niet eens hoe je vader moet zijn, laat staan een goede.
En ja een condoom was een goede geweest, als ik wist dat ze zomaar zou stoppen met de pil had ik dat wel gedaan.
Ondanks dat wat ze heeft gedaan echt een naaistreek is en dat voor mij al sowieso iets zou zijn om de relatie te verbreken denk ik wel, dat je juist kunt laten zien hoe het wel kan? Jij bent baas over de inrichting van je eigen leven en dat van je kind dat straks komt. Laat zien dat het ook anders kan.

Sterkte met je keuze
Eis een DNA-test voor je alimentatie betaalt.
AudiR8 schreef:
05-01-2021 11:55
Waar wordt dát gezegd?! Dat wordt dus nergens gezegd. Lees eens begrijpend, wil je?

Ik heb duidelijk proberen uit te leggen dat het best zo kan zijn dat TO het uiteindelijk wél leuk gaat vinden, een kindje van jezelf. Want de reden dat hij het niet wil is vanwege zijn verleden, niet omdat hij kinderen absoluut niet leuk vindt of zelfs haat. Het kan dus heel goed dat hij het naarmate hij leert om vader te zijn het wél leuk vindt. Iedereen moet dat leren, een goede vader of moeder worden.

Ik heb gewoon gelijk, met onderbouwing zelfs, dat het best zo kan zijn dat TO het uiteindelijk wél leuk kan gaan vinden, als hij eenmaal aan het idee gewend is, z'n kindje in z'n armen heeft gehad, en ervoor gezorgd heeft.

En wat als hij er na twee jaar proberen achterkomt dat het vaderschap echt niks voor hem is? Dan stopt ie er maar weer mee? :facepalm:
Ceder schreef:
05-01-2021 13:36
Als ik die vriendin was zou ik dan misschien ontnuchteren en wellicht denken dat er beter toch maar geen kind kan komen.

Dat is het enige juiste dat zij kan doen wat mij betreft. Als ze echt van haar vriend houdt. Het is nu nog een klompje cellen. Ze kan een hoop leed voorkomen, voor haar partner en voor dat kind. En ja, dat zal voor haarzelf heus wel even heel heftig zijn, maar dat is dan de prijs die je betaalt voor je roekeloze en egoïstische gedrag.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
05-01-2021 17:19
nee, het allergrootste probleem, is dat er een baby komt en daar moet een oplossing voor komen
Dat ben ik niet met je eens. Wanneer ze zwanger was geworden omdat de pil niet had gefunctioneerd waren ze in gesprek gegaan en hadden ze samen een oplossing kunnen zoeken. Een abortus of toch wel een kind krijgen. Dan nog hadden hun wensen uit een kunnen liggen.
Maar op zo’n manier bedonderd worden, na zo’n lang relatie kan het fundament in je leven volledig wegslaan.
lilalinda schreef:
05-01-2021 17:19
nee, het allergrootste probleem, is dat er een baby komt en daar moet een oplossing voor komen
Ik vind dat je op deze manier meegaat in de valse opzet van de vriendin: de baby komt er en nu zul jij er wat mee moeten.

Het is logischer dat TO eerst verzint wat hij wil met:
zijn eventuele voortplanting en ouderschap
zijn relatie

En vanaf daar verder.
En het kan dus zijn dat hij het vaderschap afwijst, of daar specifieke eisen aan stelt gezien de voorloop. En dan is het aan de vriendin om er wel of niet mee door te gaan.

In praktisch opzicht komt die baby wel goed als die er daadwerkelijk komt. Het lijkt me belangrijker dat het eventuele kind een stabiele omgeving heeft in de eerste vijf jaar die heel vormend zijn. Daarvoor is het nu belangrijk om die relatie vorm te geven, of dat nu volledig ouderschap is, een volledig verbroken band of wat dan ook er tussenin.
Beste forummers,

Zoals jullie in de OP kunnen lezen is de vriendin van to al zwanger. Postings over dat hij zelf voor anticonceptie had moeten zorgen zijn daardoor nogal laat. En inmiddels is het ook overduidelijk voor iedereen inclusief de to dat het geen slimme zet was om zijn vriendin hierin te vertrouwen. Verdere postings over anticonceptie zullen wij als offtopic beoordelen en ook gaan bestraffen.

Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
ModeratorViva schreef:
05-01-2021 20:01
Beste forummers,

Zoals jullie in de OP kunnen lezen is de vriendin van to al zwanger. Postings over dat hij zelf voor anticonceptie had moeten zorgen zijn daardoor nogal laat. En inmiddels is het ook overduidelijk voor iedereen inclusief de to dat het geen slimme zet was om zijn vriendin hierin te vertrouwen. Verdere postings over anticonceptie zullen wij als offtopic beoordelen en ook gaan bestraffen.

Zo dan.
ModeratorViva schreef:
05-01-2021 20:01
Beste forummers,

Goh mod, ja echt een stomme zet van TO. Het is natuurlijk veel verstandiger om je partner na tien jaar nog steeds te wantrouwen en er alvast vanuit te gaan dat deze gemaakte afspraken zal schenden.
ardni schreef:
05-01-2021 20:07
Zo dan.
Nou idd, wat een ondoordachte reactie.
Billenkoek voor iedereen die het anders ziet.
Afbeelding
Luistervink schreef:
05-01-2021 20:23
Afbeelding
:rofl:
Wat een rare wending.
Mooi het is de partner van to gelukt.
:woa: Jeetje. Raar bericht van een mod.
Excuses voor hoe mijn bericht overkomt, ik heb het nogal rot geformuleerd. Ik bedoel ermee te zeggen dat het punt van anticonceptie in eigen hand nemen en het evt. niet kunnen vertrouwen van zijn vriendin nu wel overduidelijk gemaakt is. En dat deze niet continue herhaald hoeft te worden. En absoluut niet dat de schuld bij de to ligt.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
I'm out
Veritas vos liberabit
ik zou het kind laten komen, er niks voor doen (jij wilde het immers niet) en haar gewoon alles laten doen.

tevens op papier zetten dat je niet wenst te betalen voor het kind, ook geen alimentatie.

dan is het heel simpel: kies je voor het kind dan 'is het jouw ding' haal je het weg dan gaan we verder waar we waren en hebben we nog een leuk leventje.

kil, koel, zakelijk maar he zo is het leven.
Charlotte717 schreef:
05-01-2021 20:37
I'm out
Nog wel complimenten voor je persiflage, ik kreeg echt meteen een beeld :kneel:
RickDalton schreef:
05-01-2021 20:40
ik zou het kind laten komen, er niks voor doen (jij wilde het immers niet) en haar gewoon alles laten doen.

tevens op papier zetten dat je niet wenst te betalen voor het kind, ook geen alimentatie.

dan is het heel simpel: kies je voor het kind dan 'is het jouw ding' haal je het weg dan gaan we verder waar we waren en hebben we nog een leuk leventje.

Na een dergelijke naaistreek? Ik zou zo'n geval echt net zover vertrouwen als ik diegene kan gooien.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
AeonOfWinter schreef:
05-01-2021 20:42
Na een dergelijke naaistreek? Ik zou zo'n geval echt net zover vertrouwen als ik diegene kan gooien.
ach je was toch 10 jaar samen? en een verplichte sterilisatie (bij een van beide) is dan wel verplicht natuurlijk
AeonOfWinter schreef:
05-01-2021 20:42
En zij na een abortus? Nee. Er is geen weg terug; dit is gebeurd en de relatie zal wat dat betreft nooit meer hetzelfde zijn.
RickDalton schreef:

Stoere praat
Maar zo zit onze samenleving niet in elkaar
RickDalton schreef:

Helaas pindakaas, maar zo is het leven niet.
Trien30 schreef:
05-01-2021 19:31
Dat ben ik niet met je eens. Wanneer ze zwanger was geworden omdat de pil niet had gefunctioneerd waren ze in gesprek gegaan en hadden ze samen een oplossing kunnen zoeken. Een abortus of toch wel een kind krijgen. Dan nog hadden hun wensen uit een kunnen liggen.
Maar op zo’n manier bedonderd worden, na zo’n lang relatie kan het fundament in je leven volledig wegslaan.
En dan nog, komt er een baby
En daar moet een oplossing voor bedacht. Door de twee mensen die voor het mensje verantwoordelijk zijn: pa en ma
Hoeft niet als gezin hoor, hoeft amper als twee opvoeders. Maar zakelijk moet er wel wat geregeld worden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven