Ik wil geen kind

maandag 4 januari 2021 om 07:59
Bericht van de Moderator!
Beste forummers,
Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Hi
Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.
Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.
Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.
Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?
Groetjes
N.
Beste forummers,
Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Hi
Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.
Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.
Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.
Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?
Groetjes
N.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2021 10:35
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
15.69% gewijzigd

donderdag 7 januari 2021 om 16:10
Juist, zoals het hoort. Dit kind zal opgroeien met de wetenschap dat ze een knutselfoutje was van haar moeder. Waarom zou je dat je kind aandoen? Dan ben je in mijn ogen geen moeder materiaal. Want je stelt je eigen belang boven het belang van je kind.

donderdag 7 januari 2021 om 16:12
De meeste fatsoenlijke mensen vertellen dan ook niet aan hun kind dat ze een - hoe noem je dat - knutselfoutje van hun moeder zijn.Lucieanders schreef: ↑07-01-2021 16:10Juist, zoals het hoort. Dit kind zal opgroeien met de wetenschap dat ze een knutselfoutje was van haar moeder. Waarom zou je dat je kind aandoen? Dan ben je in mijn ogen geen moeder materiaal. Want je stelt je eigen belang boven het belang van je kind.
Dat is namelijk in niemands belang. Niet in dat van het kind en niet in dat van de ouders.

donderdag 7 januari 2021 om 16:14
Een man bepaalt toch zelf waar hij zijn zaad dropt? En ja, daar zitten soms risico's aan vast.
donderdag 7 januari 2021 om 16:16
maar even serieus, ben echt benieuwd hoe je het voor je ziet: iemand een ongewenste zwangerschap dwingen af te brekenLucieanders schreef: ↑07-01-2021 16:00Van achteren besluipen, zak over haar hoofd en afvoeren die hapmaar even serieus: iemand die op zo’n manier haar zin doordrijft, moet niet op bijstand rekenen van partner. Zij besluit eenduidig voor een kind te gaan, prima. Maar dan ook niet zeiken dat je relatie stopt en je er alleen voor staat. Maar goed, ik ben heel goed in per direct knoppen doorhakken. Die lees ik hier maar weinig.
donderdag 7 januari 2021 om 16:17
gewoon een mooier verhaal van makenLucieanders schreef: ↑07-01-2021 16:10Juist, zoals het hoort. Dit kind zal opgroeien met de wetenschap dat ze een knutselfoutje was van haar moeder. Waarom zou je dat je kind aandoen? Dan ben je in mijn ogen geen moeder materiaal. Want je stelt je eigen belang boven het belang van je kind.
onze jongste was een huilbaby en dat was een klote tijd. Maar dat ga ik haar niet vertellen hoor/
donderdag 7 januari 2021 om 16:24
bia-pia schreef: ↑07-01-2021 16:08
Ik ben biologisch gezien niet de ouder. Ik heb maatregelen genomen om dat te voorkomen.
Ja, is dat zoals het hoort? Ik lees hier dat er mensen zijn die het prima vinden om maatregelen pas achteraf te nemen.

donderdag 7 januari 2021 om 17:02
Volgens mij verdraai je mijn woorden: vervelend.
Gezien de manier waarop de zwangerschap tot stand is gekomen heeft zij m.i. de morele plicht zelf die abortus uit te laten voeren als hij niet instemt met die zwangerschap.

donderdag 7 januari 2021 om 17:07

donderdag 7 januari 2021 om 17:29
Als er een kind verwerkt is dan is de autonome keuze al gemaakt. Ik denk niet dat amnesty gedwongen abortus voorstaat.

donderdag 7 januari 2021 om 17:36
De autonone keuze heb je tot aan conceptie. Als er eenmaal een vruchtje is, is de keus aan de moeder. Tot 22 weken, dan komt de baby
Het probleem in dit geval is het verraad van zijn vriendin.

donderdag 7 januari 2021 om 17:38
Ik sprak in het algemeen. In dit geval heeft to de keuze inderdaad niet zelf gemaakt, maar het kind is er al, dus die keuze kan hij ook niet meer maken zonder abortus op te leggen en ik denk niet dat Amnesty daarvoor zou zijn.

donderdag 7 januari 2021 om 17:38
Wat een trieste discussie is dit toch.
Het mooiste wat ik in mijn leven heb meegemaakt is het krijgen van mijn kinderen, het ergste wat ik heb meegemaakt is het ondergaan van een abortus. Ik wens dit niemand toe en ik word er kotsmisselijk van te lezen dat de vriendin daar eigenlijk moreel toe gedwongen dient te worden. Ik vind dit onmenselijk. Verder zal ik me niet meer mengen in dit topic, ik word er letterlijk doodziek van.
Zo'n typische keiharde Viva-discussie.
Hoe haalt iemand het in zijn/haar hoofd daar op zo'n manier over te schrijven.
Ook al heeft de vriendin dit niet fraai gespeeld, zoiets wens je je ergste vijand nog niet toe.
Dus stop daarmee please!!
Het mooiste wat ik in mijn leven heb meegemaakt is het krijgen van mijn kinderen, het ergste wat ik heb meegemaakt is het ondergaan van een abortus. Ik wens dit niemand toe en ik word er kotsmisselijk van te lezen dat de vriendin daar eigenlijk moreel toe gedwongen dient te worden. Ik vind dit onmenselijk. Verder zal ik me niet meer mengen in dit topic, ik word er letterlijk doodziek van.
Ook al heeft de vriendin dit niet fraai gespeeld, zoiets wens je je ergste vijand nog niet toe.
donderdag 7 januari 2021 om 17:44
Heel sec gekeken heeft hij daar ook een autonome keuze in gehad, hij wou geen kinderen, besloot daartoe te vertrouwen op de anticonceptie van zijn partner, waarvoor hij betaalde.
You can't always get what you want...

donderdag 7 januari 2021 om 17:47
Hij hoeft het kind toch niet te erkennen?

donderdag 7 januari 2021 om 17:55
Nee, de autonome keuze is juist gedefinieerd door die conceptie zelf, niet tot aan dat moment. De autonomie houdt juist in dat je zeggenschap hebt over met wie jij wel of niet jouw unieke genen deelt.
Het is nu juridisch volgens mij inderdaad zo dat in alle gevallen na conceptie de uiteindelijke zeggenschap aan de moeder is. Maar moreel maakt ze erg misbruik van haar positie: ze steelt TO's genen en stopt ze in haar lichaam. Daarmee krijg je de situatie "als ik iets steel en ik stop het in mijn baarmoeder, dan is het voor altijd van mij".

donderdag 7 januari 2021 om 17:57
donderdag 7 januari 2021 om 18:03
Ik vind gedwongen abortus te ver gaan. Je tast daarmee de autonomiteit over iemand's lichaam (waar de ongeboren vrucht deel van uitmaakt) aan.
Wel vind ik deze vrouw heel fout.
Denk dat mannen voortaan beter aan sterilisatie kunnen doen als ze geen kinderen (meer) willen. Dan is er geen gedoe met een pil nodig en houden ze hun eigen keuze in de hand.
Wel vind ik deze vrouw heel fout.
Denk dat mannen voortaan beter aan sterilisatie kunnen doen als ze geen kinderen (meer) willen. Dan is er geen gedoe met een pil nodig en houden ze hun eigen keuze in de hand.

donderdag 7 januari 2021 om 18:07
Dat is inderdaad het onderliggende morele conflict. De Verenigde Naties zijn er ook nog niet helemaal uit.
Dit geval lijkt me moreel duidelijk: de vriendin overtrad doelbewust de regel ten koste van TO.

donderdag 7 januari 2021 om 18:11

donderdag 7 januari 2021 om 18:15
Jezus mens, je betrekt het op jezelf. Voor mij zou een kind het ergste zijn, dus.Cecilie schreef: ↑07-01-2021 17:38Wat een trieste discussie is dit toch.