Wat moet ik met hem

08-01-2021 18:45 40 berichten
Ik zag hier ergens een soort gelijk verhaal, maar maak toch zelf even een topic aan.
Ik zit zo met emoties, ik weet niet wat ik moet.

2jr geleden iemand ontmoet..
Meteen een aantrekkingskracht.
Hij woont in Frankrijk, ik in NL.
Ong 3u van elkaar rijden.
We zien elkaar dus niet zo vaak.
Ik ben een paar keer bij hem geweest, hij bij mij.
Het was voor beide wel duidelijk dat we niet in relatie wilden.
Maar we vinden het wel heel fijn om bij elkaar te zijn.
Hij is iemand die niets heeft met social media, is weinig aanwezig op whats app, en reageert ook altijd met weinig woorden.
Voor hem is het gewoon een middel om elkaar even kort te informeren en niet iets voor ellenlange verhalen.
Daarin tegen bellen we wel zo 1.5u.

Van de 1 op de andere dag laat hij het afweten.
Hij is bang verliefd te worden, en wil dat niet omdat hij niet in een relatie wil.
En is bang dat onze vriendschap hierdoor kapot gaat.
Hier kan ik niks mee, als hij weg blijft gaat onze vriendschap ook kapot.
Het ergste vind ik dat hij dit in een app gooit, en mij niet even belt.
Ik heb aangegeven dat dit mij raakt en ik er niet van kon slapen, en dit telefonisch te bespreken, maar dat doet hij niet.. hij reageert niet eens op mijn emotie's etc.
Het frustreert mij enorm, ik zit met emotie's en gevoelens die ik nu niet bij hem kwijt kan.
Hij loopt er gewoon voor weg.
Ik vind dat respectloos.

Als je benoemt dat wij een fijne (vreemde) vorm van vriendschap hebben, dan bespreek je dit toch fatsoenlijk?

Nu weet ik dat hij niet 1 vd stabielste personen is, en zal hij wel weer op zijn eiland zitten.
Het is nu een week geleden dat ik hem kort via de app gesproken heb.
Eergisteren heb ik hem gevraagd of het goed met hem gaat, geen reactie.

Ik moet dit los laten.
Maar het ergste van dit alles is, dat hij gewoon wegrent en niet met mij in gesprek gaat, niet even belt.
Ik vraag mij steeds af..waarom?
We hebben het zo leuk gehad, zijn samen er regelmatig op uit geweest, bij hem of mij thuis gewoon gezelligheid, wijntje, eten gemaakt.
Ik snap dit gewoon niet, en ben hier enorm verdrietig om.
Alle reacties Link kopieren
Hij wil geen relatie, dat is duidelijk. En misschien heeft hij op dit moment even geen behoefte aan contact, dat kan. Jullie zijn gewoon vrienden, en ik heb ook vrienden in het buitenland waar ik niet elke dag contact mee heb, of niet elke week, soms niet eens elke maand. Dus gun die ruimte. Jullie zijn elkaar niks verschuldigd.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Hij wilt niet
Ja dit is gewoon omdat hij afstand en ruimte wil, dus gun hem dat maar gewoon.
Juist omdát jullie geen relatie willen.
Of wil jij dat stiekem nu toch eigenlijk liever wel?
Hij wil niet en jij geeft bákken energie aan hem uit omdat hij jou iets geeft wat je mist.

Stop ermee.
Het ligt niet aan jou
Ik ben niet klaar voor een relatie
Ik moet eerst aan mezelf werken
Ik wil niet verliefd worden
Ik heb wat afstand nodig

Allemaal zinnen om een dump mooi te verpakken.
Meestal is het een verbloeming van 'ik ben op je uitgekeken', of 'ik ben een leuker iemand tegen gekomen waar ik wel een relatie mee wil', of 'je wordt te aanhankelijk'

Ik ken jullie relatie niet, maar gebaseerd op je info gok ik één van bovenstaande
Als je benoemt dat wij een fijne (vreemde) vorm van vriendschap hebben, dan bespreek je dit toch fatsoenlijk?

Ik vraag mij steeds af..waarom?

Hier je antwoord:

Nu weet ik dat hij niet 1 vd stabielste personen is, en zal hij wel weer op zijn eiland zitten.
Mumper schreef:
08-01-2021 19:23
Hij wilt niet
Ja, dat, deze afstand is echt geen excuus, om 17.00 uur rijdens is om 20.00 uur bij elkaar zijn. Je kan op zijn minst elke weekend afspreken mocht het gaan om verliefdheid en de intentie om bij elkaar te zijn...het is voor hem niet genoeg.

Wanneer je afspreekt dat er geen relatie is, dan heeft de ander ook geen verplichting naar jou. Dit is het risico van lang leven de lol en we zien wel.
Je zegt hij zit weer op zijn eiland, dus dit is niet voor het eerst?
viva-amber wijzigde dit bericht op 08-01-2021 19:34
25.57% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Mumper schreef:
08-01-2021 19:23
Hij wilt niet
Ditt
Hij geeft toch zelf al aan waarom? Omdat hij bang is wel verliefd te worden en jullie afgesproken hebben dat een relatie er niet in zit.
Het lijkt erop dat jij deze vriendschap anders ziet dan hij. Ik snap niet zo goed waarom je dit niet accepteert.
Je gaat toch niet iemand dwingen om vrienden te blijven, terwijl hij overduidelijk signalen geeft dat hij de vriendschap niet meer zo zitten.
Denk aan je eigenwaarde.
Je moet niks.
Ik denk dat jij er meer belang aan hecht dan hij. Voor hem was het gewoon gezellig, maar nu wil hij niet meer/, is er klaar mee en als je geen relatie hebt kan iemand per direct stoppen. Jullie hebben geen relatie verbroken maar een fwb relatie. Die is vrijblijvend en ja, dan kan iemand per direct stoppen zonder uitleg. Dat voelt niet fijn voor jou, en dat betekent dat je beter geen fwb meer kunt aangaan.

Dat het rot voelt snap ik heel goed. Je hebt dingen gedeeld en misschien ben je aan hem gehecht? Hij helaas niet aan jou..mannen kunnen dit heel makkelijk scheiden.
Niets.

Hij wil geen relatie met jou.
Jullie waren vrienden, met wat meer, en hij zet nu een punt achter het contact. Anders zou hij romantische gevoelens voor jou ontwikkelen en het was heel duidelijk dat jullie beiden geen relatie wilden aangaan (met elkaar).

Hij beschermt zich nu. Jij moet helemaal niks, laat hem met rust. Ik begrijp ook niet goed waarom je 2 jaar lang een soort van onduidelijk gedefinieerd contact bent aangegaan met iemand, weekendjes bij elkaar op bezoek met wss seks, terwijl je wist dat er niets serieus in het verschiet lag? Je breekt er je eigen hart toch mee?

Ga de volgende keer gewoon ofwel een relatie aan ofwel niet. Geloof me, wat jij meemaakt heb ik al tientallen keren van dichtbij of verder weg gezien. En vaak is het de fout van de man om het zomaar via "app" te beëindigen? Dat is nog altijd zijn recht hoor, zeker in deze situatie. Al deed ie het met de postduif. Hij is je niets verschuldigd.

Je bent gekwetst ja, dat vind ik jammer, maar dit zat eraan te komen. Sterkte iig en leer er een lesje uit.
charlotte717 wijzigde dit bericht op 08-01-2021 20:00
2.88% gewijzigd
Veritas vos liberabit
Ik heb zelf ook vrienden in buurlanden als België en Duitsland. En ik vind het helemaal een feest om die van tijd tot tijd te zien, hetzij bij ons thuis, hetzij bij hen thuis. In de tussentijd mailen we, soms bellen we, soms sturen we een kaartje. Maar zou er niet aan moeten denken dat die mensen opeens claimgedrag gaan vertonen (ben ik ook niet bang voor, met mijn vrienden) en vinden dat er elke dag contact moet zijn, of elke paar weken bij elkaar op bezoek.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Het is gewoon te ingewikkeld en hij heeft geen zin meer in dit drama.

Een soort friends with benefits, maar dan wel 3 uur rijden verder.

Veel kans dat hij dichterbij huis iemand gevonden heeft.
Of een échte vriendin gevonden heeft die niet zo tuk is op FWB-gedrag.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Het gekke is dat juist van mij uit nooit een drama was.
Dat was altijd van hem uit.
Hij wil geen relatie, maar ik ook niet, en dat heeft verschillende redenen, en 1 daarvan is dat hij niet stabiel is in wat hij doet en denkt.
Maar hij was/is fijn als in een vriendschap, en ja daar kwam een beetje meer bij.

Ben het er niet mee eens dat hij mij niks verschuldigd is.
Als je in een vriendschap bent dan handel je dingen niet af in een aapje, dan bel je elkaar minstens, maar miss ben ik ouderwets.
Ja het was zeker weer een les, en geen leuke.

Nee hij heeft geen vriendin, dat zou hij mij ook vertellen, hj heeft al eens eerder aangegeven dat hij iemand ontmoet had die hij leuk vindt.
Maar wil gewoon geen relatie, en 1 vd redenen is, is dat hij zijn leven niet op de rails heeft, al snel in paniek raakt als dingen ingewikkeld worden..relatie dus.

Maar wel dank voor jullie feedback
Ik herken t wel hoor, TO, wat je zegt.

Maar uiteindelijk gaat t niet om hem en waarom hij dit doet.

Het gaat om jou en wat jij wilt van een partner, een relatie.
Je kan van alles verwachten en vinden dat hoort. Maar zo werkt het nu eenmaal niet.
Jij wil stiekem wel een relatie TO. Anders zou je hier niet zo'n drama van maken.

Sterkte met je verdriet. :hug:
fransjeg wijzigde dit bericht op 08-01-2021 20:23
Reden: Typfout
0.88% gewijzigd
Loslaten.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Een relatie met hem aangaan zou veel problemen geven, en dat zou ik absoluut niet willen.
Als ik in een vriendschap ben, dan kan ik alles geven, man of vrouw, dat maakt niet uit..en ik hoef dat niet altijd terug, maar evenwaardig moet het wel zijn.
En dat is het niet..
Ja loslaten, maar lastig hoor.
Ellerlilalinne schreef:
08-01-2021 20:25
Loslaten.
Precies.
Gewoon gaan tinderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven