Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Lockdown 2, combo thuisonderwijs en werk: tips?

29-12-2020 11:29 607 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Om met de deur in huis te vallen : tijdens lockdown 1 heb ik overdag de Kids "gedaan" en s avonds en in het weekend gewerkt. Ik was bekaf en wil dit niet meer voor lockdown 2. Iemand tips hoe dit beter kan?

Situatie : 2 kids in groep 1 en groep 4. Thuis school kostte hem toen ongeveer 2 uur per dag. Ze kunnen zich best even vermaken. Man is 1 dag in de week vrij, dan kan ik een volle dag maken. Hij kan niet thuiswerken en z'n baas geeft geen vrij hiervoor. Vrijnemen gaat van z'n vakantiedagen af en aangezien hij minimaal aantal vakantiedagen heeft willen we die bewaren voor de vakantie. Hij is van 645 tot 1730 uur van huis. Ik kan extra verlof kopen op m'n werk, daar wil ik gebruik van maken maar ik zal toch zo'n 28 uur per week moeten werken gezien de werkvoorraad en deadlines.

Kids mogen niet naar de opvang. Wel mogen ze 1 dag in de week naar m'n schoonouders (man geregeld) .

Kortom, dan dan ik 2x8 uur werken, en dan nog 12 uur bij elkaar zoeken. Liefst geen halve uurtjes.

Hoe doen jullie dat? Als ik het zo opschrijf denk ik:dat moet lukken. Maar ik ben bang voor weer de stress. Ik wil ook niet hele tijd achter m'n laptop zitten met Kids erbij maar er ook voor hun zijn. Maar misschien is dat te optimistisch....

Iemand tips? Man heeft schoonmaker al naar 1x per week gezet en hello fresh ingesteld dus huishoudelijke taken zijn nihil en neemt man voor zijn rekening.
globetrotter80 wijzigde dit bericht op 29-12-2020 13:15
Reden: Aanvullende info
3.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd of er hier mensen het middagprogramma van Heutink voor thuis gevolgd hebben en of dat bevallen is. Wij zijn er zelf deze week niet aan toegekomen, maar ik heb het nog wel als optie staan voor komende week/weken.

En welkom zijn ook ideeën voor leuke doe-opdrachten voor een 6-jarige, die ze (redelijk) zelfstandig kan doen. Ze houdt niet zo van bouwen, knutselen en fantasiespel, wel van muziek, zingen, dansen, bewegen, gezelschapsspelletjes, sensomotorisch spel (klei, zand, slijm) en leren over het menselijk lichaam.

We hebben afgelopen week voor een muziekopdracht voor school glazen water gevuld met verschillende hoeveelheden water en met een theelepeltje is ze toen daarmee liedjes gaan proberen te spelen. Dat was erg geslaagd!

Ook doen de kinderen dagelijks via YouTube een workout van Zappsport met Nathan Rutjes (opgenomen in de vorige lockdown), dat vindt ze ook leuk.
nicole123 wijzigde dit bericht op 09-01-2021 16:07
3.68% gewijzigd
nicole123 schreef:
07-01-2021 23:20
Ze doen het bij onze school met nog weer een ander systeem: Google Meet. Kan het daar ook? Ik zie bij mijn zoon er maar 9 en de juf zegt ook dat ze maar een deel van de klas ziet.

En off topic: hoe doe je dit bij Teams? (voor mijn werk gebruik ik dat wel)
Je moet ervoor zorgen dat je de nieuwst versie hebt (klik op je avatar - selecteer check for updates). Tijdens een vergadering kun je bij de drie puntjes in het menu van de vergadering kiezen hoe je het beeld wil weergeven. Je kunt deelnemers zelfs in een virtuele collegebank laten zitten.
Alle reacties Link kopieren
Phineas schreef:
09-01-2021 15:43
Je moet ervoor zorgen dat je de nieuwst versie hebt (klik op je avatar - selecteer check for updates). Tijdens een vergadering kun je bij de drie puntjes in het menu van de vergadering kiezen hoe je het beeld wil weergeven. Je kunt deelnemers zelfs in een virtuele collegebank laten zitten.
Super, dank je!
Alle reacties Link kopieren
De eerste lockdown was de thuis scholing hier echt een ramp. We kregen alleen bergen gekopieerde opdrachten die we vervolgens zelf als ouders moesten nakijken. OP vrijdag kregen we via ISY alle antwoorden en dan konden we zelf de hele week gaan nakijken. Alsof dagen later nakijken door de ouders, voor de kinderen iets opleverd. Leerkrachten hadden dus geheel geen idee of de kinderen ook maar iets deden. Na 3 wken kwam voor rekenen en taal een link naar 1 YouTube filmpje, niet door school opgenomen, maar een link naar een bestaand filmpje. Ze waren heel verbaasd op school dat veel kinderen qua cito scores achteruit waren gegaan.
Nu is er om 9.00 uur samen starten op teams, daarna instructies. Vervolgens om 13.00 u of 14.00 u gezamelijk werk nakijken. loopt heel goed. Wat een verschil.
Natuurlijk zijn er kinderen die vervelend doen op teams, maar die doen wrs ook vervelend in de klas. leerkrachten werken van thuis uit. Opvang wordt gedaan door de gymjuf. Er wordt weinig gebruik gemaakt van de opvang, alleen bij echte nood. Mogelijk ook omdat het voor kind en ouders weinig oplevert. De kinderen in de opvang krijgen. van school een laptop en moeten het met hetzelfde doen als de kinderen thuis. Misschien wel als nadeel dat ze ook nog meer drukte hebben. Er zijn in de klassen van mijn kinderen (groep 7 en groep 8) nauwelijks kinderen in de opvang
Alle reacties Link kopieren
En gelukkig gaat het sporten van mijn kindern wel nog door. Ze doen buiten sporten, dus dat mag door gaan.
Alle reacties Link kopieren
Deenje dat is zeker wel een groot verschil !!
Ik heb veel goede verhalen gehoord over dat Snappet. Helaas werken ze daar niet mee bij ons.

Wij gebruiken de software van de methodes zelf. Dat doen ze normaal op school ook. Leerkrachten kunnen volgen of het goed gaat.
Ik en een paar andere moeders vinden het vreemd dat we geen feedback krijgen over hun ingevulde antwoorden. Het systeem geeft doormiddel van kleurtjes aan hoe een leerling de vragen gemaakt heeft.
Stiekem hopen we dat we volgende week feedback krijgen, krijgen we dat niet dan gaan we er iets over zeggen. Ik snap dat niet alles bij te houden is. Maar we hebben het hier over groep 7...

De groep die aan het eind van het jaar het voorlopige schooladvies krijgt. Bij veel kinderen wordt dat maak het of breek het...

Vind het ook jammer dat school geen extra hulpbladen geeft aan kinderen die het nodig hebben. Ze gaan er dan maar van uit dat je als ouder zijnde gaat printen.
Maar er zijn zat ouders die hun bovenbouwers in hun eentje aan het werk zetten en er niet naar om kijken... die weten dus niet of hun kind het begrijpt ja of nee... terwijl een leerkracht het kan zien in het systeem of het begrepen is...
Bij ons wordt met Snappet gewerkt. Het nadeel daarvan vind ik dat je hard wordt afgestraft voor een fout antwoord. Je krijgt dan namelijk veel puntenaftrek. Als dat gebeurt, wordt hier nog net niet de laptop door de kamer gesmeten.
Alle reacties Link kopieren
Phineas schreef:
09-01-2021 17:20
Bij ons wordt met Snappet gewerkt. Het nadeel daarvan vind ik dat je hard wordt afgestraft voor een fout antwoord. Je krijgt dan namelijk veel puntenaftrek. Als dat gebeurt, wordt hier nog net niet de laptop door de kamer gesmeten.
Ja dat hebben wij op school normaal gesproken met de methodetoetsen. 1 fout is een volle punt eraf.
Dus je kan al vrij snel een onvoldoende halen.

Wij werken dus niet met snappet. Maar met de verwerkingssoftware van de methodes. Daar word je ook al snel gestraft. Als je bijvoorbeeld ergens een punt zet waar hij volgens het programma niet hoort dan heb je ook het antwoord fout.
Of als je met rekenen iets anders uitrekent en tot het goede antwoord komt dan rekent hij het ook fout want je moet het uitrekenen zoals de methode vindt dat het moet
Overigens is het werk voor school deze keer (met andere leerkracht) veel minder dan de vorige keer. Het is voornamelijk rekenen op vrij laag niveau en herhaling van spelling. Geen begrijpend lezen, topografie, Engels. Mijn kind leert op dit moment eigenlijk vrij weinig. Ja, dat school saai is.
fanatic schreef:
09-01-2021 17:23
Ja dat hebben wij op school normaal gesproken met de methodetoetsen. 1 fout is een volle punt eraf.
Dus je kan al vrij snel een onvoldoende halen.

Wij werken dus niet met snappet. Maar met de verwerkingssoftware van de methodes. Daar word je ook al snel gestraft. Als je bijvoorbeeld ergens een punt zet waar hij volgens het programma niet hoort dan heb je ook het antwoord fout.
Of als je met rekenen iets anders uitrekent en tot het goede antwoord komt dan rekent hij het ook fout want je moet het uitrekenen zoals de methode vindt dat het moet
Dat motiveert toch helemaal niet?

Bij Snappet krijg je voor een goed antwoord bijvoorbeeld 3 punten, maar als je het fout hebt 13 punten aftrek.... Ik snap wel dat een kind daar gefrustreerd van raakt.
Alle reacties Link kopieren
Dat vind ik ook helemaal niet motiverend.

Mijn dochter werkt voor de meeste vakken gewoon in een schrift, maar ik ben ook niet van de rode strepen, als ze een foutje maakt zet ik met potlood een punt bij die opgave en dan zeg ik dat ze daar nog een keer goed naar moet kijken. En dan mag ze gewoon gummen en verbeteren. Wij hoeven het ook niet op school in te leveren of bij te houden hoeveel fouten ze ergens in maken, voor haar werkt dat prettiger en motiverender.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Phineas schreef:
09-01-2021 17:20
Bij ons wordt met Snappet gewerkt. Het nadeel daarvan vind ik dat je hard wordt afgestraft voor een fout antwoord. Je krijgt dan namelijk veel puntenaftrek. Als dat gebeurt, wordt hier nog net niet de laptop door de kamer gesmeten.
Het lastige met Snappet is vooral dat het heel complex en niet transparant is hoe het werkt met die punten. Omdat het een adaptief systeem is kun je voor een foute vraag soms veel en soms weinig minpunten krijgen. En krijgt de ene leerling andere minpunten dan de andere, want het wordt afgemeten aan je persoonlijke niveau en vooruitgang. En het niveau waarop je je vragen krijgt hangt weer af van die punten, waardoor je bij veel fouten makkelijker vragen krijgt en bij weinig fouten moeilijker vragen. Op zich vind ik Snappet heel prettig en dat adaptieve heel erg goed, want het is daardoor veel meer op maat, maar dat niet transparante van die punten zorgt bij zoon ook wel eens voor woedeaanvallen als hij een vraag fout heeft. Ik vrees ook wel eens voor de tablet. Het zou misschien beter zijn als je als leerling die punten niet zou kunnen zien, alleen of je een vraag goed of fout hebt en eventueel een lijn van je vooruitgang, want dat motiveert wél.

Mijn zoon moet ook nog een paar dingen op papier doen en dat kunnen we dan uploaden naar de juf. Maar ik heb daarop nog geen feedback gezien van haar (terwijl ik gezien heb dat er foutjes in zitten) en er is helemaal niet gecommuniceerd of zij het überhaupt nakijkt of dat je dat zelf moet doen als ouders. Maar even navragen volgende week.
nicole123 wijzigde dit bericht op 09-01-2021 17:40
14.10% gewijzigd
Hier ook spelling en rekenen via Snappet, maar ik heb hier het idee dat het weinig adaptief is. Kind maakt vooral fouten doordat hij voor de lol een fout antwoord invult en dat dan weer goed verbeteren en dan te snel op enter drukt.

Is misschien ook kwestie van instellingen?
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
09-01-2021 17:30
Dat vind ik ook helemaal niet motiverend.

Mijn dochter werkt voor de meeste vakken gewoon in een schrift, maar ik ben ook niet van de rode strepen, als ze een foutje maakt zet ik met potlood een punt bij die opgave en dan zeg ik dat ze daar nog een keer goed naar moet kijken. En dan mag ze gewoon gummen en verbeteren. Wij hoeven het ook niet op school in te leveren of bij te houden hoeveel fouten ze ergens in maken, voor haar werkt dat prettiger en motiverender.
Maar zo weten ze op school ook niet hoe de leerlingen het doen...
Terwijl het juist zo belangrijk is om dat te monitoren...
Ik zet trouwens ook geen rode strepen. Ik zet meestal een kruisje. En dan zeg ik dat ze het overnieuw moet doen
(dat is trouwens bij werkbladen die wij zelf geprint hebben voor haar - extra oefenen)
Alle reacties Link kopieren
Phineas schreef:
09-01-2021 17:24
Overigens is het werk voor school deze keer (met andere leerkracht) veel minder dan de vorige keer. Het is voornamelijk rekenen op vrij laag niveau en herhaling van spelling. Geen begrijpend lezen, topografie, Engels. Mijn kind leert op dit moment eigenlijk vrij weinig. Ja, dat school saai is.
Wat vreemd.
Bij ons gaan ze met rekenen gewoon door (vrij hoog niveau als ik hoor wat haar klas moet doen - dochter volgt haar eigen reken leerlijn)
Verder herhalen ze spelling, begrijpend lezen en taal.
En als ze tijd over hebben moeten ze dingen doen als redactie sommen maken, spellingoefenen, gynzy, squla etc.
Gemiddeld is het van 08:45 tot 14:00 uur dat we bezig zijn.
Alle reacties Link kopieren
fanatic schreef:
09-01-2021 18:06
Maar zo weten ze op school ook niet hoe de leerlingen het doen...
Terwijl het juist zo belangrijk is om dat te monitoren...
Ik zet trouwens ook geen rode strepen. Ik zet meestal een kruisje. En dan zeg ik dat ze het overnieuw moet doen
(dat is trouwens bij werkbladen die wij zelf geprint hebben voor haar - extra oefenen)
In de klas mogen ze ook heel veel zelf nakijken, dan hoeven ze ook het aantal fouten niet door te geven. Ik denk dat ze de voortgang vooral meten tijdens de toetsen. Verder nemen ze tijdens de instructie op Google Hangouts ook de lessen door en moeten kinderen om de beurt antwoorden, dus als een kind de stof niet snapt, merken ze dat wel. Ik vind het in elk geval prima gaan zo, ik heb het veel liever zo dan via Snappet o.i.d.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Alecta schreef:
09-01-2021 17:38
Hier ook spelling en rekenen via Snappet, maar ik heb hier het idee dat het weinig adaptief is. Kind maakt vooral fouten doordat hij voor de lol een fout antwoord invult en dat dan weer goed verbeteren en dan te snel op enter drukt.

Is misschien ook kwestie van instellingen?
Rekenen zou heel adaptief moeten zijn. De standaard opdrachten zijn voor iedereen gelijk, maar zodra je in het plusje gaat werken zou niemand in de klas dezelfde vragen moeten krijgen.

Ik werkte op mijn vorige school met Snappet. Voor rekenen vond ik het heel prettig werken. Helaas werd Snappet op die school steeds meer een doel ipv een middel waardoor ik er niet langer achter kon staan. Maar in deze tijd was het toch handig geweest 😉.

Spelling vond ik vreselijk. Snappet mag niet teveel hetzelfde aanbieden als de methode want dat zou plagiaat zijn. Of ze hebben niet zoveel inzicht in wat een kind in een lagere klas wel/niet kan? Ik heb me vaak verwonderd over de woorden die ook de hele zwakke spelletje moesten typen. Kreeg je voor het eerst eind -d waarbij woorden als hond en zand horen. Moesten ze jachtluipaard invullen. Heb je de -d wel goed, maar die hele riedel er voor...

Maar goed, in deze tijden was het handig geweest.
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren
Alecta schreef:
09-01-2021 17:38
Hier ook spelling en rekenen via Snappet, maar ik heb hier het idee dat het weinig adaptief is. Kind maakt vooral fouten doordat hij voor de lol een fout antwoord invult en dat dan weer goed verbeteren en dan te snel op enter drukt.

Is misschien ook kwestie van instellingen?
Alleen wat er onder de plusjes zit is adaptief. Dat moet wel opbouwen, dus in het eerste jaar met Snappet werkt het nog niet zo goed, dan moet het systeem nog 'leren' wat je niveau is op alle deelgebieden. Ik weet niet in welke groep je kind zit en hoe lang er al met Snappet gewerkt wordt?

Daarnaast kan de juf of meester inderdaad instellen wat het streefniveau is van een bepaalde leerling per onderwerp, maar ik weet niet of dat ook invloed heeft op de moeilijkheidsgraad van de opgaven onder het plusje.

Verder is het ook wel enigszins beperkt, want het zijn steeds opgaven binnen een bepaald onderwerp en ze gaan niet teveel al in op onderwerpen die in een volgend leerjaar aan de orde komen. Dus als je kind alles al kan en weet over een bepaald onderwerp dan zit je al aan de max.
fanatic schreef:
09-01-2021 18:09
Wat vreemd.
Bij ons gaan ze met rekenen gewoon door (vrij hoog niveau als ik hoor wat haar klas moet doen - dochter volgt haar eigen reken leerlijn)
Verder herhalen ze spelling, begrijpend lezen en taal.
En als ze tijd over hebben moeten ze dingen doen als redactie sommen maken, spellingoefenen, gynzy, squla etc.
Gemiddeld is het van 08:45 tot 14:00 uur dat we bezig zijn.
Als kind niet zo verschrikkelijk snel afgeleid zou zijn, zou een uur voldoende zijn om alle taken te doen.
Bij Snappet eerst uitproberen of je de plaatjes aan kunt klikken met de muis, expres drie keer een fout antwoord invullen, klagen dat het te saai is... De beginopdrachten van Snappet zijn voor iedereen hetzelfde, dus het duurt even voordat je dan bij de opdrachten komt die wat uitdagender zijn.

Ik vind het vooral jammer van begrijpend lezen, want daar is kind wat minder goed in. En ik kan zelf wel wat gaan verzinnen, maar kind doet alleen wat de juf opgeeft.
Alle reacties Link kopieren
Phineas schreef:
09-01-2021 19:01
Bij Snappet eerst uitproberen of je de plaatjes aan kunt klikken met de muis, expres drie keer een fout antwoord invullen, klagen dat het te saai is... De beginopdrachten van Snappet zijn voor iedereen hetzelfde, dus het duurt even voordat je dan bij de opdrachten komt die wat uitdagender zijn.
Moet je kind van de juf alle opgaven doen bij Snappet? Kun je niet overleggen of hij die beginopdrachten mag overslaan en in plaats daarvan extra werk krijgt voor waar hij minder goed in is? Bij ons moeten de sterke rekenaars de opgaven onder 2 doen en andere zwakke rekenaars de opgaven onder 3. Mijn zoon wordt vooruitgetoetst en hoeft alleen de onderdelen te doen waar hij niet (bijna) alles goed voor had. De rest van de tijd doet hij rekenverrijking op de Snappet, of werkt hij in het Rekentijger werkboek. Juist met Snappet zijn er mooie differentiatie mogelijkheden.
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
09-01-2021 19:00
Alleen wat er onder de plusjes zit is adaptief. Dat moet wel opbouwen, dus in het eerste jaar met Snappet werkt het nog niet zo goed, dan moet het systeem nog 'leren' wat je niveau is op alle deelgebieden. Ik weet niet in welke groep je kind zit en hoe lang er al met Snappet gewerkt wordt?

Daarnaast kan de juf of meester inderdaad instellen wat het streefniveau is van een bepaalde leerling per onderwerp, maar ik weet niet of dat ook invloed heeft op de moeilijkheidsgraad van de opgaven onder het plusje.

Verder is het ook wel enigszins beperkt, want het zijn steeds opgaven binnen een bepaald onderwerp en ze gaan niet teveel al in op onderwerpen die in een volgend leerjaar aan de orde komen. Dus als je kind alles al kan en weet over een bepaald onderwerp dan zit je al aan de max.
Sta jij ook voor de klas? Ik lees je hier al een tijdje maar dat was me niet opgevallen 😊. Anders een heel goed geïnformeerde ouder 😁.

Ik heb in groep 4 wel meegemaakt dat kinderen breuken aangeboden kregen. Mijn dochter (groep 4) nu dus deelsommen met rest (zonder context).
En ik bedenk me nu taal... dan hadden ze voor de tweede keer het zelfstandig naamwoord en dan kregen de sterke lln ook het stoffelijk bijvoeglijk naamwoord gevraagd. Of het naamwoordelijk gezegde (of iets in die trant) 🙈
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren
NoPepsiPlease schreef:
09-01-2021 19:11
Sta jij ook voor de klas? Ik lees je hier al een tijdje maar dat was me niet opgevallen 😊. Anders een heel goed geïnformeerde ouder 😁.
Nee, ik ben een ouder. Toen tijdens de vorige thuisschoolperiode zoon steeds gefrustreerd schreeuwde waarom hij nou weer zoveel minpunten had en ik er ook geen barst van snapte heb ik op internet de handleiding opgezocht van hoe Snappet werkt. Daar is behoorlijk uitgebreide informatie over te vinden.
nicole123 schreef:
09-01-2021 19:11
Moet je kind van de juf alle opgaven doen bij Snappet? Kun je niet overleggen of hij die beginopdrachten mag overslaan en in plaats daarvan extra werk krijgt voor waar hij minder goed in is? Bij ons moeten de sterke rekenaars de opgaven onder 2 doen en andere zwakke rekenaars de opgaven onder 3. Mijn zoon wordt vooruitgetoetst en hoeft alleen de onderdelen te doen waar hij niet (bijna) alles goed voor had. De rest van de tijd doet hij rekenverrijking op de Snappet, of werkt hij in het Rekentijger werkboek. Juist met Snappet zijn er mooie differentiatie mogelijkheden.
Ik zal de juf eens aan de mouw trekken hierover. Ik had het ook wel aan kind gevraagd hoe dat op school gaat, maar kind is helaas nogal vaag met antwoorden.
nicole123 schreef:
09-01-2021 19:00
Alleen wat er onder de plusjes zit is adaptief. Dat moet wel opbouwen, dus in het eerste jaar met Snappet werkt het nog niet zo goed, dan moet het systeem nog 'leren' wat je niveau is op alle deelgebieden. Ik weet niet in welke groep je kind zit en hoe lang er al met Snappet gewerkt wordt?

Daarnaast kan de juf of meester inderdaad instellen wat het streefniveau is van een bepaalde leerling per onderwerp, maar ik weet niet of dat ook invloed heeft op de moeilijkheidsgraad van de opgaven onder het plusje.

Verder is het ook wel enigszins beperkt, want het zijn steeds opgaven binnen een bepaald onderwerp en ze gaan niet teveel al in op onderwerpen die in een volgend leerjaar aan de orde komen. Dus als je kind alles al kan en weet over een bepaald onderwerp dan zit je al aan de max.
Ah! Zoon heeft meestal na de reguliere rekenopgaven geen zin meer, dus die komt aan de plus helemaal niet toe. Dat zal het dus zijn (gelukkig mag hij maandag zijn pluswerk op school ophalen).
Taal en vooral woordenschat vindt hij trouwens wel leuk om te doen in Snappet.
Alle reacties Link kopieren
Alecta schreef:
09-01-2021 19:25
Ah! Zoon heeft meestal na de reguliere rekenopgaven geen zin meer, dus die komt aan de plus helemaal niet toe. Dat zal het dus zijn (gelukkig mag hij maandag zijn pluswerk op school ophalen).
Taal en vooral woordenschat vindt hij trouwens wel leuk om te doen in Snappet.
Dat heeft mijn dochter ook wel een beetje, als ze haar reguliere rekenlessen en de weektaak af heeft, heeft ze ook niet meer altijd zin in haar pluswerkboek, dan wil ze ook wel eens een tekening afmaken of iets anders doen. Al zijn de weektaken voor de kinderen met een pluswerkboek al anders. Er zijn sommen met 1 ster, sommen met 2 sterren (dat zijn de reguliere sommen) en sommen met 3 sterren, kinderen die goed kunnen rekenen maken maar een deel van de sommen met 2 sterren en verder de sommen met 3 sterren. Dus in de weektaak zit al extra uitdaging.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven