Ik wil geen kind

maandag 4 januari 2021 om 07:59
Bericht van de Moderator!
Beste forummers,
Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Hi
Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.
Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.
Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.
Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?
Groetjes
N.
Beste forummers,
Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Hi
Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.
Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.
Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.
Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?
Groetjes
N.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2021 10:35
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
15.69% gewijzigd
zondag 10 januari 2021 om 15:10
Ze gaat zichzelf echt niet in haar voet schieten. Je voorstel is zo ongeveer het tegengestelde van wat ze wil.Ceder schreef: ↑10-01-2021 14:30TO heeft het altijd integer aangepakt en duidelijke afspraken gemaakt.
Ik krijg over deze situatie zo snel geen jurisprudentie gegoogeld (iemand wel?). Maar TO en zijn vriendin kunnen dit onderling natuurlijk ook regelen:
Ik, A., ben doelbewust tegen zijn uitdrukkelijke bezwaar zwanger geworden van TO. Daarom zal ik nooit kinderalimentatie van hem eisen.
Was getekend,
A.
Wat vind je er van?

zondag 10 januari 2021 om 15:26
Mijn voorstel legt precies bloot waar het hier al het hele topic mis gaat. There's an Elephant in the Room. We hebben namelijk een:madamzonderm schreef: ↑10-01-2021 15:10Ze gaat zichzelf echt niet in haar voet schieten. Je voorstel is zo ongeveer het tegengestelde van wat ze wil.
Zwangere bedriegster
En bij het eerste woordje gaat iedereen in de Pavlov: kwetsbaar, gevoelig, knuffelig etcetera.
Maar het tweede woord gebeurde eerst: ultiem bedrog. En daar gaat vrijwel iedereen aan voorbij want ja: dat botst zo met die andere gevoelens. Maar daar zal toch eerst mee gedeald moeten worden wil dit een bestendige afloop hebben.
Het gevolg is dus dat TO hier richting een tweede slachtofferschap gepraat wordt: E50.000,- kinderalimentatie.
Samengevat:
Ook mensen met een kinderwens zijn gewoon wilsbekwaam en moeten verantwoording nemen voor hun daden

zondag 10 januari 2021 om 16:09
En het punt is, dat jij dat mag vinden. Maar dat er geen pressiemiddelen bestaan.Ceder schreef: ↑10-01-2021 15:26Mijn voorstel legt precies bloot waar het hier al het hele topic mis gaat. There's an Elephant in the Room. We hebben namelijk een:
Zwangere bedriegster
En bij het eerste woordje gaat iedereen in de Pavlov: kwetsbaar, gevoelig, knuffelig etcetera.
Maar het tweede woord gebeurde eerst: ultiem bedrog. En daar gaat vrijwel iedereen aan voorbij want ja: dat botst zo met die andere gevoelens. Maar daar zal toch eerst mee gedeald moeten worden wil dit een bestendige afloop hebben.
Het gevolg is dus dat TO hier richting een tweede slachtofferschap gepraat wordt: E50.000,- kinderalimentatie.
Samengevat:
Ook mensen met een kinderwens zijn gewoon wilsbekwaam en moeten verantwoording nemen voor hun daden
Ik vind de vriendin van TO geniepig en dom. Wn ik gun TO dat hij er uitkomt op een manier die hij wil.
Maar wettelijk heeft hij weinig hulp. Wat wij er ook van vinden
En dat bedoel ik steeds.met dat jij jouw mening (wat jij wil) verwart met feiten (wet en regels)
zondag 10 januari 2021 om 16:09
Lijkt me eigenlijk best een goed idee: alle mannen die zich willens en wetens voortplanten maar weigeren voor hun kinderen te zorgen krijgen een forse zorgboete naast de alimentatie, te betalen aan de persoon die wel zorgt. Ze worden daarnaast verplicht gesteriliseerd, als we toch lichamelijke integriteit aan het schenden zijn, omdat ze zowel hun kind als hun partner hebben bedrogen door hun beloftes niet na te komen.
O brave new world, that has such people in it.
zondag 10 januari 2021 om 16:11
Ik zie niet waarom je je beperkt tot mannen ipv mensen en waarom als bedrog binnen relaties strafbaar is dat leidt tot faillissement.
Niet elk strafbaar feit leidt tot faillissement. Ook vrouwen gaan vreemd.

zondag 10 januari 2021 om 16:28
Ik vind dat je slachtoffers hoort bij te staan: zo sta ik in het leven. Een mening. Gelukkig is de wet over het algemeen ook zo.
Maar ik begin altijd met mijn eigen mening: vind ik die persoon slachtoffer? Dat vind ik hier van wel. Dus verdient hij steun en gaan we kijken of we steun kunnen vinden in de wet.
Nu zou het voor slachtoffers fijn zijn als meer mensen ze bijstaan. Daarom probeer ik hier andere mensen te laten nadenken over de situatie en of ze ook vinden of hij slachtoffer is. Daar zullen we allemaal dus een mening over moeten vormen.
En daar gaat het nogal mis. En dat komt door die Elephant in the Room: we hebben op de achtergrond te maken met een Zwangere Bedriegster. Ook bij jou krijg ik daar maar geen mening over: keer op keer als het gesprek ook maar in de buurt komt van de verantwoordelijkheid van de Zwangere Bedriegster krijg je ontwijking, in de trant:
"Ja maar er komt een baby!"
"Is er eigenlijk wel een topic?"
"Tja, het leven is niet maakbaar"
"Ja maar als ze nou niets afgesproken hadden over AC"
"Er is wel een slachtoffer maar geen dader"
Als je een slachtoffer oprecht bij wilt staan, moet je je een mening vormen over de situatie: dat is onvermijdelijk.
Dat gebeurt hier niet, en daarmee wordt TO richting een tweede slachtofferschap gestuurd.
Dus nogmaals de vraag:
Zou jij het rechtvaardig vinden als TO (dit specifieke geval dus) nooit kinderalimentatie hoeft te betalen?

zondag 10 januari 2021 om 16:31
O sorry.madamzonderm schreef: ↑10-01-2021 16:11Ik zie niet waarom je je beperkt tot mannen ipv mensen en waarom als bedrog binnen relaties strafbaar is dat leidt tot faillissement.
Niet elk strafbaar feit leidt tot faillissement. Ook vrouwen gaan vreemd.
Komt-ie:
Als bedrog binnen relaties strafbaar wordt, dan komen er heel lange wachtrijen voor de rechtbank en zullen heel veel mensen enorme schadevergoedingen moeten betalen. En dat begint dan met bedrog van contractueel vastgelegde bedingen, zoals huwelijkse trouw. Het begint zeker niet met zaken die niet contractueel zijn vastgelegd.
zondag 10 januari 2021 om 16:38
Ik zou TO adviseren een zeer goede advocaat te raadplegen voor het juridische gedeelte. Daarnaast de nodige gesprekken met het FIOM of vergelijkbare instanties voor verwerking en/of begeleiding in vervolgstappen.
TO, wat je (ex)partner je heeft aangedaan, dat is kort gezegd ronduit asociaal en onmenselijk naar jou toe en zou nooit in een relatie mogen plaats vinden.
Alleen jij weet in je hart en in je geweten wat je met je relatie wilt. Die keuzes kan niemand voor jou maken, alleen jij kan dat en wat je ook kiest, jij moet leven met de consequenties. Je geeft aan dat jij er wilt zijn voor je kind, is dat niet een reden om het kindje te accepteren en ervan te houden? Ja je moet voorbij jezelf, maar m.i. is dat ook een van de belangrijkste onderdelen van het ouderschap.
Ik hoop van ganser harte dat jouw hart dermate groot is dat je in staat bent van jouw kind te houden en het welkom te heten in deze wereld. Jouw kind treft geen schuld, geen blaam laat staan dat het op enige wijze verantwoordelijk is voor zijn ontstaan. Jouw kindje is ontstaan in een liefdesdaad.
Jij bent het product van jouw opvoeding, maar dat neemt niet weg dat jij niet in staat kunt zijn om jouw kind anders op te voeden. Juist het feit dat je eerlijk bent geeft aan je weet hoe het niet moet. Eigen ervaringen wilt niet zeggen dat de geschiedenis zich herhaalt.
Ik wens je oprecht heel veel sterkte en wijsheid.
TO, wat je (ex)partner je heeft aangedaan, dat is kort gezegd ronduit asociaal en onmenselijk naar jou toe en zou nooit in een relatie mogen plaats vinden.
Alleen jij weet in je hart en in je geweten wat je met je relatie wilt. Die keuzes kan niemand voor jou maken, alleen jij kan dat en wat je ook kiest, jij moet leven met de consequenties. Je geeft aan dat jij er wilt zijn voor je kind, is dat niet een reden om het kindje te accepteren en ervan te houden? Ja je moet voorbij jezelf, maar m.i. is dat ook een van de belangrijkste onderdelen van het ouderschap.
Ik hoop van ganser harte dat jouw hart dermate groot is dat je in staat bent van jouw kind te houden en het welkom te heten in deze wereld. Jouw kind treft geen schuld, geen blaam laat staan dat het op enige wijze verantwoordelijk is voor zijn ontstaan. Jouw kindje is ontstaan in een liefdesdaad.
Jij bent het product van jouw opvoeding, maar dat neemt niet weg dat jij niet in staat kunt zijn om jouw kind anders op te voeden. Juist het feit dat je eerlijk bent geeft aan je weet hoe het niet moet. Eigen ervaringen wilt niet zeggen dat de geschiedenis zich herhaalt.
Ik wens je oprecht heel veel sterkte en wijsheid.

zondag 10 januari 2021 om 16:41
Waarom zou je een TO aanraden om een zeer goede advocaat te raadplegen voor het juridische gedeelte, als het juridische gedeelte heel duidelijk is? Hij twijfelt niet aan zijn vaderschap en meer dan dat is er juridisch niet te doen, dus waarom zou je daar duizenden euro's aan kwijt willen? FIOM is wel verstandig.Kleppeboxx schreef: ↑10-01-2021 16:38Ik zou TO adviseren een zeer goede advocaat te raadplegen voor het juridische gedeelte. Daarnaast de nodige gesprekken met het FIOM of vergelijkbare instanties voor verwerking en/of begeleiding in vervolgstappen.
(...)

zondag 10 januari 2021 om 16:45
Jij schiet ook steeds in dezelfde kramp: Hij heeft een wettelijke inkomensafhankelijke onderhoudsplicht van minimaal 18 jaar.Ceder schreef: ↑10-01-2021 12:58Nee, je schiet bij punt 3 weer in dezelfde kramp waar je steeds in schiet.
Zij heeft plichten: gekozen voor een kind, dus ervoor zorgen. Lijkt me geen probleem: legio alleenstaande moeders.
Hij heeft, in dit geval, hopelijk geen plichten: dan zou hij zelfs moeten betalen voor het bedrog wat hem is aangedaan.

zondag 10 januari 2021 om 17:00
Dit is ook een feit, er komt een baby en dat weegt zwaarder dan het bedrog. Het wordt daarmee niet uitgevlakt, hij zal daar in zijn relatie met haar iets mee moeten (of ze nou bij elkaar blijven of niet) maar die baby komt er ook een die is nu belangrijker.Ceder schreef: ↑10-01-2021 16:28Ik vind dat je slachtoffers hoort bij te staan: zo sta ik in het leven. Een mening. Gelukkig is de wet over het algemeen ook zo.
Maar ik begin altijd met mijn eigen mening: vind ik die persoon slachtoffer? Dat vind ik hier van wel. Dus verdient hij steun en gaan we kijken of we steun kunnen vinden in de wet.
Nu zou het voor slachtoffers fijn zijn als meer mensen ze bijstaan. Daarom probeer ik hier andere mensen te laten nadenken over de situatie en of ze ook vinden of hij slachtoffer is. Daar zullen we allemaal dus een mening over moeten vormen.
En daar gaat het nogal mis. En dat komt door die Elephant in the Room: we hebben op de achtergrond te maken met een Zwangere Bedriegster. Ook bij jou krijg ik daar maar geen mening over: keer op keer als het gesprek ook maar in de buurt komt van de verantwoordelijkheid van de Zwangere Bedriegster krijg je ontwijking, in de trant:
"Ja maar er komt een baby!"
"Is er eigenlijk wel een topic?"
"Tja, het leven is niet maakbaar"
"Ja maar als ze nou niets afgesproken hadden over AC"
"Er is wel een slachtoffer maar geen dader"
Als je een slachtoffer oprecht bij wilt staan, moet je je een mening vormen over de situatie: dat is onvermijdelijk.
Dat gebeurt hier niet, en daarmee wordt TO richting een tweede slachtofferschap gestuurd.
Dus nogmaals de vraag:
Zou jij het rechtvaardig vinden als TO (dit specifieke geval dus) nooit kinderalimentatie hoeft te betalen?
Dus om je vraag te beantwoorden: nee het is niet rechtvaardig als hij nooit kinderalimentatie zou moeten betalen, want het is zijn kind, hoe dat ook ontstaan is.
zondag 10 januari 2021 om 17:07
Uhm nou, de moeder kan toch ook in haar eentje alles voor het kind betalen? Er zijn zat vrouwen en ook mannen die dat doen
Als ze dat weigert is ze naast een bedriegster ook nog een uitzuiger die teert op andermans zak

zondag 10 januari 2021 om 17:10
Maar dan ook alle valse loeder die hun man erin hebben geluisd, kind afnemen en steriliseren!Thalas schreef: ↑10-01-2021 16:09Lijkt me eigenlijk best een goed idee: alle mannen die zich willens en wetens voortplanten maar weigeren voor hun kinderen te zorgen krijgen een forse zorgboete naast de alimentatie, te betalen aan de persoon die wel zorgt. Ze worden daarnaast verplicht gesteriliseerd, als we toch lichamelijke integriteit aan het schenden zijn, omdat ze zowel hun kind als hun partner hebben bedrogen door hun beloftes niet na te komen.

zondag 10 januari 2021 om 17:13
Het geld is voor het kind, niet de moeder. Het is zeker rechtvaardig als de vader ook voor het kind betaalt, ongeacht hoe het ontstaan is. Dat vaders (en moeders) dat niet altijd doen, doet daar niets aan af.

zondag 10 januari 2021 om 17:20
Lucieanders schreef: ↑10-01-2021 17:10Maar dan ook alle valse loeder die hun man erin hebben geluisd, kind afnemen en steriliseren!
Waar laat je het kind dan als je het afneemt? Oh wacht, verkopen op de zwarte markt natuurlijk om van de opbrengst de vader te compenseren. Het wordt nèt Jemen hier, gezellig.

zondag 10 januari 2021 om 17:25
Wat een klote streek draai je die man dan. Zij kan kiezen voor abortus en hij is automatisch gebonden door haar keuze.
In het huidig systeem heeft de man gewoon geen enkele macht meer na conceptie.
zondag 10 januari 2021 om 17:28
Het is heel simpel, hoewel ik best snap dat niet iedereen dit eerlijk vind.
Maar hier gaat het om drie mensen, waarvan er één nergens voor heeft gekozen en recht heeft op verzorging, van de twee mensen waar hij/zij uit voortkomt.
Daarom zal deze man financieel, maar liever nog ook persoonlijk, moeten helpen zorgen voor zijn kind.
Ik ben toch wel heel dankbaar dat ik in een land woon waar dit zo in de wet is geregeld, en ook dat de lichamelijke integriteit van ieder mens de eerste prioriteit heeft en geen één vrouw gedwongen kan worden tot een abortus.
Het is heel zuur voor deze vader in spee, dat zeker. Maar bij dit soort situaties zijn domweg geen mogelijkheden voor een compromis.
Maar hier gaat het om drie mensen, waarvan er één nergens voor heeft gekozen en recht heeft op verzorging, van de twee mensen waar hij/zij uit voortkomt.
Daarom zal deze man financieel, maar liever nog ook persoonlijk, moeten helpen zorgen voor zijn kind.
Ik ben toch wel heel dankbaar dat ik in een land woon waar dit zo in de wet is geregeld, en ook dat de lichamelijke integriteit van ieder mens de eerste prioriteit heeft en geen één vrouw gedwongen kan worden tot een abortus.
Het is heel zuur voor deze vader in spee, dat zeker. Maar bij dit soort situaties zijn domweg geen mogelijkheden voor een compromis.

zondag 10 januari 2021 om 17:40
Dat er ouders zijn die niet (financieel) zorgen voor hun kind(eren), neemt niet weg dat iedere ouder een zorgplicht heeft. En al helemaal niet dat een kind daar geen recht op heeft.