Ik wil geen kind

04-01-2021 07:59 1837 berichten
Bericht van de Moderator!

Beste forummers,

Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva
.

Hi

Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.

Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.

Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.

Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?

Groetjes
N.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2021 10:35
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
15.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
10-01-2021 17:57
De to is volgens mij al klaar met dit topic.
TO werkt op de noordzee...
CHL schreef:
10-01-2021 19:37
...
En fyi, ik heb het niet over een juridische werkelijkheid, ik heb het over DE WERKELIJKHEID, ofwel de realiteit, het leven. Daar heb je het mee te doen, en ik vind het totaal onzinnig om daar een juridisch doekje voor het bloeden op te plakken, omdat dat namelijk te allen tijde onrecht doet aan een erg onschuldige derde.

Je weet toch wel dat qua de, laat ik het maar in jouw woorden zeggen, de: 'WERKELIJKHEID, ofwel de realiteit, het leven'
erg grote verschillen (die verschillen, wat jij onrecht zou noemen) tussen kinderen bestaan. Bijvoorbeeld veroorzaakt door afkomst, omgeving of domweg het lot?
Die bestaan, die grote verschillen.

De vrouw van TO kiest er bewust voor om een kind geboren te laten worden in een bepaald gesternte. Ik zou zeggen een minder gunstige.
Maar niet heel anders dan een bewust ongehuwde moeder. Of een moeder die tijdens haar zwangerschap weduwe wordt.
Dat is dan de werkelijkheid waarin kinderen geboren worden.

Ik merk dat je daar een acceptatie voor hebt. Die werkelijkheid. En dat daar geen juridisch doekje voor het bloeden opgeplakt moet worden, omdat er geen onschuldige derde onrecht aangedaan mag worden.
iones schreef:
10-01-2021 17:57
De to is volgens mij al klaar met dit topic.
Hij zei van wel tenminste.
Anna2208 schreef:
10-01-2021 17:15
Het is wel zijn kind.
Je was er bij?
Lucieanders schreef:
10-01-2021 22:29
Je was er bij?
Er werd gezegd dat het niet zijn kind is door de manier waarop het ontstaan is. Dat is onzin. Ook als een kind door bedrog ontstaat is het nog steeds het kind van de verwekker. Maar als jij erbij was en meer informatie hebt dan hier verteld is, laat het dan vooral weten. Als je echter wilt concluderen dat het zijn kind niet is omdat hij het niet wil is dat simpelweg een foutieve conclusie (zie ook de hiervoor geposte links)
CHL schreef:
10-01-2021 19:01
De gevolgen zijn voor alle betrokkenen, of denk je nu werkelijk dat die alleen voor de to zijn? Ja, hij is de grote bedrogene hier en dat vind ik oprecht enorm naar voor hem. Maar ik zie er echt totaal het nut niet van in om hier te gaan zitten bomen dat hij daardoor moreel het recht heeft op compensatie en zou moeten worden ontslagen van zijn zorgplicht, simpelweg omdat hij niet heeft gekregen wat hij wilde, namelijk geen kind. Echt wtf is dat voor rare kinderlijke veronderstelling dat als je onrecht wordt aangedaan je daarvoor gecompenseerd moet worden en het het recht krijgt om een andere betrokkene onrecht aan te doen?

Maar hier wel over bomen helpt to ook helemaal niks, want dat is gebakken lucht en verandert niets aan het gegeven dat hij ongewenst vader gaat worden. En daar kan hij de rest van zijn leven bitter over blijven als hij dat wil. Heeft hij ook geen fuck aan.

Het "bomen" over onderwerpen waarvan mensen vinden dat die nog niet belicht worden binnen onze wetten is juist heel belangrijk. Als jouw redenatie opgevolgd zou worden door de politiek dan zou rechtspraak zich niet mee kunnen ontwikkelen met de maatschappelijke ontwikkelingen.

Het is volgens ons recht niet kinderlijk om compensatie te eisen wanneer ons onrecht is aangedaan. Onterecht in de gevangenis gezeten, opzettelijke verminking, ziekte of handicap veroorzaken leidt ook tot schade compensatie maar ook geestelijke schade, deze komen allemaal in aanmerking voor compensatie, en terecht.

Jij, en anderen, vinden het misschien belachelijk dat een man compensatie krijgt voor ongewenst ouderschap, en juist daarom zou het goed zijn als er eens gekeken zou worden wat juridisch haalbaar is. Zuchten dat je niet altijd krijgt in je leven wat je wil is gemakzucht omdat de wet nu enkel rekening houdt met de rechten van de vrouw. Dat is niet fair en als we gelijkheid willen tussen mannen en vrouwen dan is het hypocriet om weg te kijken als het gaat om hun rechten.
Er zijn voorbeelden waarin mensen recht hebben op compensatie als hen onrecht is aangedaan en er zijn voorbeelden waarin dat niet zo is, maar eigenlijk is deze situatie met geen enkel andere soort situatie te vergelijken omdat hier nieuw leven is ontstaan en de rechten van dit nieuwe leven gaan boven de rechten van de andere betrokkenen.
Koffie iemand?
Livingston schreef:
10-01-2021 21:46
TO werkt op de noordzee...
Hij nam in ieder geval 2 week afstand van dit topic. Dat hij op de noordzee werkt maakt niet uit, ik werk nu de Indische Oceaan en kan hier toch ook tikken, of niet als ik daar geen zin heb.
fietsen varen vrouwelijk doen
zeefietser1 schreef:
11-01-2021 04:40
Hij nam in ieder geval 2 week afstand van dit topic. Dat hij op de noordzee werkt maakt niet uit, ik werk nu de Indische Oceaan en kan hier toch ook tikken, of niet als ik daar geen zin heb.

Hij zei dat niet kan wegens werk op de Noordzee. Maar wat jij zegt, ze hebben gewoon internet.
In_Tenebris schreef:
11-01-2021 05:05
Hij zei dat niet kan wegens werk op de Noordzee. Maar wat jij zegt, ze hebben gewoon internet.
Yep, gezien de 2 week, klinkt als booreiland (of een wachtbootje, provider ding) die hadden al eerder internet dan wij. Enne ergens daar op de Noordzee staat zelfs een booreiland die een GSM paal erop heeft staan.

Maar ik gebruik het ook vaak als excuus hoor, internet deed het niet, is soms wel eens echt zo. Maar soms schakel ik het wifi dingetje uit op mijn mobiel.
zeefietser1 schreef:
11-01-2021 06:23
Yep, gezien de 2 week, klinkt als booreiland (of een wachtbootje, provider ding) die hadden al eerder internet dan wij. Enne ergens daar op de Noordzee staat zelfs een booreiland die een GSM paal erop heeft staan.

Maar ik gebruik het ook vaak als excuus hoor, internet deed het niet, is soms wel eens echt zo. Maar soms schakel ik het wifi dingetje uit op mijn mobiel.
Je hebt hier wel internet en telefoon maar alleen via een vaste lijn, dus internetten op pc’s die iedereen mag gebruiken, leek mij niet verstandig om die te gebruiken voor vivaforum. Ik wacht nu op de heli, ik ga naar huis.
babbeleo schreef:
10-01-2021 21:51
Je weet toch wel dat qua de, laat ik het maar in jouw woorden zeggen, de: 'WERKELIJKHEID, ofwel de realiteit, het leven'
erg grote verschillen (die verschillen, wat jij onrecht zou noemen) tussen kinderen bestaan. Bijvoorbeeld veroorzaakt door afkomst, omgeving of domweg het lot?
Die bestaan, die grote verschillen.

Ja, dat is toch ook zo? Die verschillen bestaan inderdaad.

De vrouw van TO kiest er bewust voor om een kind geboren te laten worden in een bepaald gesternte. Ik zou zeggen een minder gunstige.
Maar niet heel anders dan een bewust ongehuwde moeder. Of een moeder die tijdens haar zwangerschap weduwe wordt.
Dat is dan de werkelijkheid waarin kinderen geboren worden.

Er zit uiteraard wel degelijk een verschil tussen die situaties. Ook al wordt je dan in de praktijk door 1 ouder opgevoed. Maar, wederom, dat is dan inderdaad wel hoe het is.

Ik merk dat je daar een acceptatie voor hebt. Die werkelijkheid. En dat daar geen juridisch doekje voor het bloeden opgeplakt moet worden, omdat er geen onschuldige derde onrecht aangedaan mag worden.
Die heb ik zeer zeker. Zou gezond zijn als meer mensen dat hadden.

Maar, wanneer iemand seks heeft, loopt diegene altijd het risico dat er een zwangerschap ontstaat. Gewenst of ongewenst, je bent gewoon verantwoordelijk voor de gevolgen daarvan.
Geronimo2 schreef:
10-01-2021 22:56
Het "bomen" over onderwerpen waarvan mensen vinden dat die nog niet belicht worden binnen onze wetten is juist heel belangrijk. Als jouw redenatie opgevolgd zou worden door de politiek dan zou rechtspraak zich niet mee kunnen ontwikkelen met de maatschappelijke ontwikkelingen.

Het is volgens ons recht niet kinderlijk om compensatie te eisen wanneer ons onrecht is aangedaan. Onterecht in de gevangenis gezeten, opzettelijke verminking, ziekte of handicap veroorzaken leidt ook tot schade compensatie maar ook geestelijke schade, deze komen allemaal in aanmerking voor compensatie, en terecht.

Jij, en anderen, vinden het misschien belachelijk dat een man compensatie krijgt voor ongewenst ouderschap, en juist daarom zou het goed zijn als er eens gekeken zou worden wat juridisch haalbaar is. Zuchten dat je niet altijd krijgt in je leven wat je wil is gemakzucht omdat de wet nu enkel rekening houdt met de rechten van de vrouw. Dat is niet fair en als we gelijkheid willen tussen mannen en vrouwen dan is het hypocriet om weg te kijken als het gaat om hun rechten.
Er zit nogal een verschil tussen onrecht en onrecht. Moeten mensen dan ook gecompenseerd worden als hun partner vreemdgaat, of wanneer ze ongewenst kinderloos blijven? Om maar wat andere voorbeelden in dezelfde categorie (geen misdaad, wel onrecht) te noemen?

En die laatste alinea is wel bijzonder hypocriet. Mannen hebben al van oudsher de sterkste positie, en wetten zijn er om de zwakkeren te beschermen. En nogmaals: er bestaat geen recht om kinderloos te blijven.
Geronimo2 schreef:
10-01-2021 22:56

ik vind het prima als mensen die onrecht is aangedaan, gecompenseerd worden
Alleen zou ik in het geval van sperma, eieren, vrijwillige seks etc, niet weten hoe je ooit aan kunt tonen dat er opzet en onrecht is aangedaan.
En zolang dat niet te bewijzen valt, vind ik het wijs, dat de meest kwetsbare, de baby! (niet de moeder) beschermd wordt
Eigenlijk is dat hoe de wetgeving nu is

Maar als iemand een, houdbaar, juridisch dicht te timmeren, goed idee heeft, hoor ik het graag. Want op dit moment zitten er gaten in de eerlijkheid
Poezenman schreef:
11-01-2021 07:22
Je hebt hier wel internet en telefoon maar alleen via een vaste lijn, dus internetten op pc’s die iedereen mag gebruiken, leek mij niet verstandig om die te gebruiken voor vivaforum. Ik wacht nu op de heli, ik ga naar huis.
Groot gelijk en die 2 week alweer voorbij, pff is voor mij veel te kort. Zijn net 10 dagen aan het varen en moeten er nog 18 voor we bij de volgende haven zijn.

Stertke Poezenman, hoop dat je je gedachten wat hebt kunnen ordenen.
Wat hier op dit topic is gebeurd de afgelopen week is heel pijnlijk voor TO en voor alle mensen in dezelfde situatie als hij.

Het VivaForum (en de samenleving in mindere mate) kan niet overweg met vrouwelijke daders. Of nog beter gezegd: mannelijke slachtoffers. En dat is me in meer topics opgevallen.

We gaan hier als vrouwen heeeel graag in de slachtoffer-rol: ik versus de boze buitenwereld -> vrouw = slachtoffer.
Met elkaar lukt het best aardig om naar een zelfstandig beeld te komen. Dat geeft spanning, maar lukt wel aardig -> vrouw = onafhankelijk.
Maar een situatie waar met vrouw = dader? Nee, dat geeft te veel spanning en dan schieten we weer terug in het patroon vrouw = slachtoffer.

Ik heb het eerder gezegd: de afgelopen 1500 posts zijn ongeveer als volgt samen te vatten:
"Ik ben het slachtoffer hier-en-hier van. Ik voel me wanhopig, ik weet niet wat ik moet doen"
"Dit is inderdaad een kutstreek die je geleverd is: ik heb met je te doen"
"Dank je, fijn te lezen"
"Mijn advies is: ga geld betalen aan degene die je dit heeft aangedaan"
".... ?!?!?!?"

Wat gebeurt hier in alle hoofden?
"Ik ben het slachtoffer hier-en-hier van. Ik voel me wanhopig, ik weet niet wat ik moet doen"
"Dank je, fijn te lezen"
[wat? Paniek! Indringer in het fort. Een man in de slachtofferpositie. Onze veilige basis is in gevaar. Vrouwen en kinderen moeten altijd slachtoffer kunnen zijn! Op de barricaden!]
[Zo, dat hebben we goed geregeld met elkaar]

En we adviseren een wanhopig slachtoffer om zijn zelfs te gaan betalen voor wat hem is aangedaan.

Maar heeft TO's vriendin dan geen hulp nodig?
Ik denk dat dat wel mee valt: genoeg alleenstaande moeders en we hebben in Nederland echt een goed financieel vangnet. Ze is in ieder geval geen slachtoffer. Maar het een sluit het ander ook niet uit. Als je voorgesteld hebt dat er geld naar de vriendin moet: je bent vrij haar te helpen en geld te sturen. Voor ons is dat relatief makkelijk: met die zwangerschap heeft ze ons niets aangedaan. Maar TO wel. Om het van hem te verwachten is onmenselijk.

Ik hoop dat iedereen die dit leest (forummers en meelezers in heel Nederland) na gaat denken over de aannames en patronen die in ons allemaal zitten. En waar we tegen moeten strijden, anders maken we slachtoffers soms zelfs opnieuw slachtoffer.

Mannelijke slachtoffers verdienen steun. Oprechte steun.
Anna2208 schreef:
10-01-2021 23:40
Er zijn voorbeelden waarin mensen recht hebben op compensatie als hen onrecht is aangedaan en er zijn voorbeelden waarin dat niet zo is, maar eigenlijk is deze situatie met geen enkel andere soort situatie te vergelijken omdat hier nieuw leven is ontstaan en de rechten van dit nieuwe leven gaan boven de rechten van de andere betrokkenen.
Nou ik zal eens tegen mijn vriend zeggen dat als ie t in zijn hoofd haalt om vreemd te gaan dat ik dan een schadevergoeding ga eisen :p
Laten we dan maar hopen dat het een jongetje wordt....
Cecilie schreef:
10-01-2021 07:53
*
Mijn mening: dan maar geen seks. Seks wordt hopeloos overgewaardeerd, enorm belangrijk gevonden, gezien als een primaire levensbehoefte.
Dat is heel triest, want seks zorgt ook voor heel veel ellende.

Mijn mening: als je perse geen kind wil, laat je steriliseren, en anders heb je gewoon geen seks met elkaar. Er is veel meer in dit leven wat leuk is om samen te doen.

*

Geld zorgt ook voor heel veel ellende. Internet idem dito.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Ik hoop dat TO's vriendin stabiel is en de boel niet bewust heeft lopen bedonderen. Hoop dat ze een goede moeder voor d'r kind wordt en een fijne familie heeft voor het kind.

Het kan ook nog gebeuren dat TO ontzettend van het kind gaat houden, maar goed, beter was ze niet zwanger geraakt. Een kind moet welkom zijn door beide ouders.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Ceder schreef:
11-01-2021 10:45
Wat hier op dit topic is gebeurd de afgelopen week is heel pijnlijk voor TO en voor alle mensen in dezelfde situatie als hij.

Het VivaForum (en de samenleving in mindere mate) kan niet overweg met vrouwelijke daders. Of nog beter gezegd: mannelijke slachtoffers. En dat is me in meer topics opgevallen.

We gaan hier als vrouwen heeeel graag in de slachtoffer-rol: ik versus de boze buitenwereld -> vrouw = slachtoffer.
Met elkaar lukt het best aardig om naar een zelfstandig beeld te komen. Dat geeft spanning, maar lukt wel aardig -> vrouw = onafhankelijk.
Maar een situatie waar met vrouw = dader? Nee, dat geeft te veel spanning en dan schieten we weer terug in het patroon vrouw = slachtoffer.

Ik heb het eerder gezegd: de afgelopen 1500 posts zijn ongeveer als volgt samen te vatten:
"Dank je, fijn te lezen"
".... ?!?!?!?"

Wat gebeurt hier in alle hoofden?
"Dank je, fijn te lezen"
[wat? Paniek! Indringer in het fort. Een man in de slachtofferpositie. Onze veilige basis is in gevaar. Vrouwen en kinderen moeten altijd slachtoffer kunnen zijn! Op de barricaden!]
[Zo, dat hebben we goed geregeld met elkaar]

En we adviseren een wanhopig slachtoffer om zijn zelfs te gaan betalen voor wat hem is aangedaan.

Maar heeft TO's vriendin dan geen hulp nodig?
Ik denk dat dat wel mee valt: genoeg alleenstaande moeders en we hebben in Nederland echt een goed financieel vangnet. Ze is in ieder geval geen slachtoffer. Maar het een sluit het ander ook niet uit. Als je voorgesteld hebt dat er geld naar de vriendin moet: je bent vrij haar te helpen en geld te sturen. Voor ons is dat relatief makkelijk: met die zwangerschap heeft ze ons niets aangedaan. Maar TO wel. Om het van hem te verwachten is onmenselijk.

Ik hoop dat iedereen die dit leest (forummers en meelezers in heel Nederland) na gaat denken over de aannames en patronen die in ons allemaal zitten. En waar we tegen moeten strijden, anders maken we slachtoffers soms zelfs opnieuw slachtoffer.

Mannelijke slachtoffers verdienen steun. Oprechte steun.
En daar denken we nu al bladzijden lang over na
Maar werkelijk niemand komt met een werkbare oplossing.
Alleen maar roepen hoe erg het is, hebben we ook niks aan.
lilalinda schreef:
11-01-2021 11:28
Wat mis je aan oplossing?
  • TO wil geen kind.
  • Zijn vriendin heeft zich bezwangerd door hem te bedriegen.
  • Haar keuze, haar verantwoordelijkheid, dus sowieso geen verantwoordelijkheid van TO.
  • Zij heeft nu de keuze met de zwangerschap: doorgaan of afbreken.
Dat is het.

Als ik TO was zou ik aan haar vragen op vrij korte termijn die beslissing te nemen, dan kunnen ze het allemaal vastleggen en uit gaan werken.
lilalinda schreef:
11-01-2021 11:28
En daar denken we nu al bladzijden lang over na
Alleen maar roepen hoe erg het is, hebben we ook niks aan.
Ik denk dat TO heel wat te verwerken heeft op emotioneel vlak. Dat lijkt me de eerste stap. Vandaar dat ik steeds maar hamer op gaan praten met een prof, iemand zonder aannames die open kan luisteren naar TO en met hem zijn behoeften in kaart kan brengen. Alleen zo kan hij een kiezen hoe hij hiermee om wil gaan. Wat de beste oplossing is, dat weet ik niet en weten wij allemaal niet. Dat is aan TO, maar is lastig te ontdekken wanneer je omgeving niet het beste met je voor heeft.

De toekomst waar jij steeds op hamert (de rechten van het kind) is belangrijk, maar dat komt daaruit voort. Dat gaan regelen is de volgende stap. Voor mijn gevoel gaan de meeste adviezen hier veel te snel en worden TO's gevoelens niet erkend. Geen pijn mogen hebben, want 'dit is het risico van vrijen' en je vermannen lijken me een slechte basis om vanuit verder te bouwen. Hij moet 100% achter zijn keuzes staan en zijn gevoelens een plek geven, zodat hij niet later wrok of spijt krijgt. Dat is het beste voor hem en daardoor uiteindelijk ook voor het kind.
Poezeman ik wens je sterkte met alles niet makkelijk deze situatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven