Ik wil geen kind

04-01-2021 07:59 1837 berichten
Bericht van de Moderator!

Beste forummers,

Het is niet toegestaan om hier te gaan victim blamen. Ik wil jullie dan ook vragen om nu op te houden met de to de schuld geven van de situatie. Er zijn inmiddels bannen gevallen en dat is nergens voor nodig.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva
.

Hi

Ik weet niet zo goed waar te beginnen, ik ben een man van 34 en ik heb al 10 jaar een relatie.
Maar deze relatie wankelt nu want op 1e kerstdag kwam mijn vriendin bij wijze van verassing met een positieve zwangerschapstest aanzetten. En het was zeker een verassing want ik schrok me rot, ik wil helemaal geen kinderen.

Mijn eerste reactie was of ze het nog weg kon laten halen. Vriendin werd eerst boos en ging daarna huilen.
We kregen knallende ruzie en zij is alleen bij haar ouders gaan eten en daar blijven slapen.

Een dag na kerst hebben we gepraat en kwam het hele verhaal eruit hoe al haar vriendinnen een kindje hadden of zwanger waren en dat ze toen besloot om met de pil te stoppen op eigen houtje en dacht dat ik wel bij zou draaien als ze eenmaal zwanger was en het leuk zou vinden.

Maar ik wil helemaal geen kind en ik wil het liefst dat ze het weg laat halen maar dat wil ze niet.
Wat nu?

Groetjes
N.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-01-2021 10:35
Reden: Bericht van Moderator toegevoegd
15.69% gewijzigd
Poezenman schreef:
12-01-2021 06:41

Kan een mod dit topic alsjeblieft sluiten?
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/464445/66

Je kan hier vragen of ze je topic willen verwijderen vanwege privacy redenen.
Ik wens je heel veel sterkte!
anoniem_402172 wijzigde dit bericht op 12-01-2021 09:15
0.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Poezenman schreef:
Zo ongeveer dacht ze inderdaad, gisteren ben ik naar huis gestuurd door mn werkgever, gisteravond heb ik weer een gesprek met haar gehad en ze wil gewoon heel graag een kindje, ze gaat het niet weg laten halen dus, maar ze wil het ook niet zonder mij doen. En ik heb een kind niks te bieden, maar ik wil ook niet zonder haar. Het is gewoon allemaal kut.

Kan een mod dit topic alsjeblieft sluiten? Er is hier geen sprake van gedwongen abortussen en ik zou het ook geen probleem vinden om financieel wel voor het kind te zorgen en het doet me best een beetje pijn als ik lees hoe ze hier afgefakkeld word, dat verdient ze absoluut niet.
fijn dat jullie het er over kunnen hebben
sterkte met het zoeken naar je vaderrol. Schroom ook niet om daar hulp bij te zoeken
Poezenman schreef:
Zo ongeveer dacht ze inderdaad, gisteren ben ik naar huis gestuurd door mn werkgever, gisteravond heb ik weer een gesprek met haar gehad en ze wil gewoon heel graag een kindje, ze gaat het niet weg laten halen dus, maar ze wil het ook niet zonder mij doen. En ik heb een kind niks te bieden, maar ik wil ook niet zonder haar. Het is gewoon allemaal kut.

Kan een mod dit topic alsjeblieft sluiten? Er is hier geen sprake van gedwongen abortussen en ik zou het ook geen probleem vinden om financieel wel voor het kind te zorgen en het doet me best een beetje pijn als ik lees hoe ze hier afgefakkeld word, dat verdient ze absoluut niet.
Denk dat je daar zelf even om moet vragen in het moderatortopic.
Al is het enige wat je doet financieele steun bieden dan is dat al een hele hoop.
Succes verder ermee!
Poezenman schreef:

Mag ik je tegenspreken Poezenman? Alleen al door de manier hoe en wat je hier zegt, ben ik er van overtuigd dat je wel degelijk dit kind juist heel veel te bieden hebt, in veel meer opzichten dan alleen financieel.

Het krijgen van een kindje is wereld veranderend, en je gaat er van houden, zoals je dat nog nooit van iemand gedaan hebt en dat is voor veel mensen zonder jeugd trauma's al heel beangstigend.
Als je er voor open staat, ga dan eens langs je huisarts, en vraag hem/haar om een verwijzing naar een professional die jou kan ondersteunen in wat voor keuze je ook voor je toekomst maakt.
Ik weet dat het gemakkelijk is gezegd, maar angst is een slechte raadgever, en ik hoop van harte dat je een mogelijkheid vindt om met de angst en de trauma's om te kunnen gaan.

En voor wat het waard is, op basis van wat je hier in het topic hebt gepost, ben ik er van overtuigd dat als je deze uitdaging aangaat, je een prima vader zal zijn. Ik geloof in je!! Nu jijzelf nog..
Cabbitch schreef:
12-01-2021 08:48
Mag ik je tegenspreken Poezenman? Alleen al door de manier hoe en wat je hier zegt, ben ik er van overtuigd dat je wel degelijk dit kind juist heel veel te bieden hebt, in veel meer opzichten dan alleen financieel.

Het krijgen van een kindje is wereld veranderend, en je gaat er van houden, zoals je dat nog nooit van iemand gedaan hebt en dat is voor veel mensen zonder jeugd trauma's al heel beangstigend.
Als je er voor open staat, ga dan eens langs je huisarts, en vraag hem/haar om een verwijzing naar een professional die jou kan ondersteunen in wat voor keuze je ook voor je toekomst maakt.
Ik weet dat het gemakkelijk is gezegd, maar angst is een slechte raadgever, en ik hoop van harte dat je een mogelijkheid vindt om met de angst en de trauma's om te kunnen gaan.

En voor wat het waard is, op basis van wat je hier in het topic hebt gepost, ben ik er van overtuigd dat als je deze uitdaging aangaat, je een prima vader zal zijn. Ik geloof in je!! Nu jijzelf nog..
Eens.
@Poezeman,
Fijn dat je thuis bent,zo te lezen houden jullie veel van elkaar, en loop je niet weg.
Het is logisch dat je geschrokken bent,een kindje is niet niks. Laat topic inderdaad sluiten, Je hebt een kind vast een hoop te bieden, heel veel wIJsheid, geluk en sterkte :heart:
Let op je grenzen Poezenman. Dat zul je zelf moeten doen, je vrouw zal over jouw grenzen haar eigen ideeën hebben. En die grenzen van haar over wat zij denkt dat jij moet doen zullen in de loop van de tijd opschuiven ook nog.

De enige die de toekomst voor zich ziet en jouw rol daarin: ben jij.
Ik wens je veel wijsheid in het bedenken van hoe dit voor jou zou kunnen werken en welke rol jij kan en wil hebben.

Succes
Poezenman schreef:
gisteravond heb ik weer een gesprek met haar gehad en ze wil gewoon heel graag een kindje, ze gaat het niet weg laten halen dus, maar ze wil het ook niet zonder mij doen. En ik heb een kind niks te bieden, maar ik wil ook niet zonder haar.
Wat zij wil is nu niet zo belangrijk, het gaat erom wat jij wil. Hoe jij je toekomst ziet. Of je met haar kan leven ondanks dit verraad. Ik ken er die om veel minder zijn gescheiden.

Het komt dus neer op een keuze maken. Zwart-wit. Of je gaat bij haar weg, of je blijft bij haar. Veel sterkte in het beslissingsproces.
Dat kind gaat er gewoon komen en jij wil in ieder geval een financieel bijdragende rol spelen en behalve dat het de wet is, siert het je ook.
Poezenman schreef:

Fijn dat geld in ieder geval geen probleem is voor je, hoef je daar niet over te denken.
Sterkte Poezeman, dit zijn natuurlijk de moeilijke momenten in het leven :-|
blijfgewoonbianca schreef:
11-01-2021 20:08
De wet is leidend, niet wat ik er van vind.
:hug:
Wat bedoel je met dat je niks te bieden hebt TO? Wat zijn je gedachten en ideeën daarover? Als je die niet hier wilt delen, zet ze dan op papier. Je kunt het altijd privé houden maar misschien biedt dat duidelijkheid.
Wauw Poezenman, jij bent een veel beter mens dan ik. Ik vind het mooi hoe je nu nog steeds over haar spreekt, ik denk dat ik me elke dag opnieuw verraden zou voelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven