Ervaringen met auto delen (bijv. Snappcar)?
vrijdag 17 oktober 2025 om 09:33
Even een apart topic naar aanleiding van het topic 'Auto wegdoen?'. Ik zit zelf (ook) in een situatie dat ik een auto voor de deur heb staan die ik weinig gebruik. Maar vaak genoeg om hem niet weg te doen, ook omdat ik in een dorp woon waar (nog) geen voorzieningen zijn voor autodelen, weinig OV beschikbaar is en de ritjes die ik doe vaak wel iets verder weg zijn.
Door dat laatste lijkt het me niet interessant om zelf een deelauto te gaan gebruiken: die reken je vaak per uur en per kilometer af en die kosten vind ik nog best hoog. Nu vraag ik me af of ik niet zelf mijn auto zou willen delen. Ik zie alleen wel allerlei beren op de weg: gaan anderen wel even netjes met mijn auto om? Hoeveel extra werk krijg je met tanken, schoonhouden en het oplossen van eventuele schades?
Zijn er mensen hier die hun eigen auto delen via initiatieven als bijv. Snappcar en hoe bevalt dat?
Door dat laatste lijkt het me niet interessant om zelf een deelauto te gaan gebruiken: die reken je vaak per uur en per kilometer af en die kosten vind ik nog best hoog. Nu vraag ik me af of ik niet zelf mijn auto zou willen delen. Ik zie alleen wel allerlei beren op de weg: gaan anderen wel even netjes met mijn auto om? Hoeveel extra werk krijg je met tanken, schoonhouden en het oplossen van eventuele schades?
Zijn er mensen hier die hun eigen auto delen via initiatieven als bijv. Snappcar en hoe bevalt dat?
vrijdag 17 oktober 2025 om 10:31
Ik heb het jaren gedaan via snappcar, zo had ik er mijn vaste lasten uit. Men reed keurig, auto kreeg ik schoon terug, een enkele keer een bekeuring van de huurder maar dat werd via Snappcar geregeld. Ja, ik waste de auto iets vaker dan ik normaal zou doen. Op een gegeven moment had ik ook een aantal vaste huurders. Prima bevallen.
vrijdag 17 oktober 2025 om 13:01
Ja ervaring met Snappcar, was prima hoor, al was het een afgeschreven barrel waar ik toen in reed. Er is een keer schade mee gereden, maar veroorzaakt door derden dus dat had mij ook kunnen overkomen. Schade is vergoed door de tegenpartij.
Ik ken ook mensen die zelf een dedicated Snappcar auto hebben als deelauto voor de buurt. Zij verdienen er ook nog wat aan. Alleen doordat het een gloednieuwe (lease)auto is, is hij wat prijzig om te huren.
Ik ken ook mensen die zelf een dedicated Snappcar auto hebben als deelauto voor de buurt. Zij verdienen er ook nog wat aan. Alleen doordat het een gloednieuwe (lease)auto is, is hij wat prijzig om te huren.
vrijdag 17 oktober 2025 om 19:31
Alleen ervaring aan de andere kant: wij zijn een poos ‘vaste’ huurder geweest van een snappcar in ons dorp omdat we een tijdje geen gezinsauto hadden. Beviel ons goed! We hebben altijd zonder problemen gereden en gingen met de auto om alsof hij van onszelf was. Als we hem vol meekregen, ging hij vol terug.
We zitten ook te denken om onze auto op Snapp te zetten, wij gebruiken hem ook te weinig. Is geen flitsende auto maar wel zuinig en rijdt lekker.
We zitten ook te denken om onze auto op Snapp te zetten, wij gebruiken hem ook te weinig. Is geen flitsende auto maar wel zuinig en rijdt lekker.
vrijdag 17 oktober 2025 om 20:06

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in