Schaamteloze acties of uitspraken van bekenden in kraamtijd

26-12-2020 13:23 725 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welke bijzondere / vervelende / gekke dingen heb jij meegemaakt of gehoord van familie / vrienden / kennissen / onbekenden in de eerste weken of maanden na de geboorte van je kind?
Alle reacties Link kopieren
Lotus90 schreef:
05-01-2021 13:40
Klinkt niet leuk allemaal. Dat vind ik oprecht naar voor je. Maar.. Ik vind het tegelijkertijd best wel laag om in iemands thee te spugen. In plaats van diegene gewoon recht in haar gezicht te zeggen hoe je over de dingen denkt.

Je grenzen vanaf het begin zeer duidelijk aangeven en de confrontatie durven aangaan vind ik vele malen volwassener. Hopelijk kan je dat inmiddels wel.

Aan de andere kant: als ik soms zie hoe mensen op een beetje tegengas kunnen reageren, denk ik dat je hen inderdaad toch een stuk gelukkiger maakt door stiekem in hun thee te roggelen.
Het is 13 jaar een boel strijd geweest.
Mijn exschoonmoeder is niet zo gewend aan tegengas. Dat gaf ik wel, maar dat maakte het niet leuker en zorgde ook voor strijd tussen mijn exman en mij.
Want ze deed wel of ze geen woord Nederlands begreep maar ze verstond me prima en fokte dan de boel naar mijn ex lekker op, nadat ze tegen mij had gezegd 'wacht maar, ik zorg wel dat hij boos op je wordt'.
En dan ging ze janken bij haar zoon omdat ik zogenaamd gemeen deed. Wat een kreng was dat.
..
anoniem_397137 wijzigde dit bericht op 11-01-2021 10:21
Reden: Toch te herkenbaar
98.95% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
mybestfriend schreef:
01-01-2021 20:13


En bij de tweede had ik een kraamverzorgster die alleen maar praatte over haar eigen vier kinderen, over de bevallingen en hun karakters. Heel vermoeiend vond ik dat. Ik was kapot en wilde met m’n eigen baby bezig zijn (borstvoeding ging ook niet zo goed), en ze ratelde maar door over haar eigen kinderen. Zittend op een stoel naast m’n bed. En ik was ook niet zo assertief op dat moment, dus veinsde de hele tijd maar interesse.
Pff, ik had ook zo'n kraamverzorgster thuis... Heel aardig en lief hoor, daar niet van, maar mén, wat kon zíj ouwehoeren! We hadden er net vier dagen kraamhotel opzitten (echt, kan het iedereen aanraden! Zo veel rust, heerlijk), en haar energie kwam echt als een soort modderstroom binnen zetten. Die hebben we na haar eerste dag ook laten weten dat we het vanaf dat moment eigenlijk prima alleen konden en dat we lekker van de rust wilden gaan genieten. (ik vond het ook zo wat om te zeggen dat ik gek van haar werd, haha)
Alle reacties Link kopieren
duet schreef:
01-01-2021 20:29
Hier ook, geen verkeerde opmerking maar schoonouders die niet te bereiken waren. Ik ben net voor middernacht bevallen van ons eerste kind. Mijn ouders en zus nog kunnen bereiken, maar schoonouders namen de telefoon niet op. Vervolgens oudste zus van man gebeld, die ons voorzichtig er op wees dat het 1 uur 's nachts was en ze wakker waren geworden met de schrik dat er iets ergs met een van haar ouders zou zijn. Oeps....Dus wij zijn daarna maar gestopt met bellen. De volgende ochtend als eerste weer de schoonouders proberen te bellen, maar weer geen gehoor, daarna de rest van de broers en zussen van man gebeld. Uiteindelijk is de vrouw van de oudste broer maar op haar fiets gesprongen en naar het huis van mijn schoonouders gefietst om daar het nieuws te gaan vertellen. Ons kind was inmiddels al een halve dag oud.
Wij hadden van te voren al tegen iedereen gezegd dat we niemand zouden bellen als de bevalling zou beginnen, en ook niet als ik na 20.00 bevallen zou zijn. Uiteindelijk nog later bevallen (maar wel voor 0.00) en lekker de volgende ochtend rond een uur of tien mijn moeder als eerste via facetime gebeld :) En daarna de rest. Heel erg leuk om zo iedereens verraste gezicht te kunnen zien, want echt níemand wist dat ik ging bevallen (ik werd ingeleid dus "wist" wel wanneer).
Alle reacties Link kopieren
MarijeMarije schreef:
07-01-2021 11:47
Toen mijn moeder vertelde dat ze oma zou worden (1e kleinkind) zei haar zus "ik vind puppies leuker".
:rofl:

Ik heb trouwens ook wel mensen om me heen gehad die vonden dat mijn keizersnede geen echte bevalling was.
Alle reacties Link kopieren
Niet echt schaamteloos, en het valt ook zeker in het niet bij wat ik hier allemaal lees (like, WTF denk ik regelmatig hier.....)

Maar ondanks dat ik een goed gevoel had bij het gros van mijn verloskundigen (grote praktijk, 6 van de 8 gezien tijdens controles) zijn ze me, in ieder geval vier van hen, grof tegengevallen. Twee hebben mijn voortijdige vruchtwaterverlies meerdere keren als hele dunne afscheiding afgedaan (er zat 300ml in een opvangbakje van één nacht.....) zonder te testen, en twee anderen hebben het wijken van de knip door het vroegtijdig oplossen van de hechtingen gebagatelliseerd, waardoor ik een enorm litteken heb, wat door de verloskundige van het ziekenhuis (die, goddank, de bevalling deed) als nalatig is bestempeld (want ik mocht niet naar haar voor controle van m'n oude verloskundigen, want dat was niet nodig), en erger had voorkomen kunnen worden.


Gelukkig is het redelijk genezen, het duurde alleen heel erg lang, en vergde erg veel "onderhoud" steeds.
Alle reacties Link kopieren
Maduixa schreef:
30-12-2020 11:07
:rofl: Mijn voorbeeld was ook niet helemaal uit de lucht gegrepen: Mijn moeder overkwam zoiets nog wel eens toen ze nog voor de klas stond, als ze een krijtje uit haar broekzak wou pakken om op het bord te schrijven.... Gelukkig maar dat we tegnewoordig digiborden hebben denk ik dan! ;-)
Hahaha! Die heb ik ook wel eens gehad ja.
En dat is ook gewoon hilarisch. Ik had ze overigens in de la liggen, net als een pak maandverband en een zwangerschapstest. Vooral leuk als een collega je lokaal gebruikte en op zoek ging 😬.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Annewiep schreef:
30-12-2020 17:45
Gelukkig vallen mijn nare ervaringen in het niet bij een hoop wat ik hier lees.

*Ex-schoonmoeder die ook mijn zoon maar mee nam naar beneden van uit de slaapkamer terwijl ik zelf niet goed kon lopen. Terwijl ik wilde dat hij bij mij bleef. Was net 20 en erg bleu dus durfde er niet tegen in te gaan.

*Mijn broer die 3 dagen later pas kwam kijken (woonde op steenworp afstand) want hij ging het vieren met zijn vrienden (die ik niet kende)

*Mijn jongste is dysmatuur geboren (38 weken 2030 gram)
Hoe vaak ik wel gehoord heb dat het zo makkelijk dan was met de bevalling en dat ze dan zo lekker lang baby blijven.
Ja vind ik echt leuk hoor :facepalm:
Mijn tweede is ook dysmatuur (wel zwaarder dan jouw kind maar aangezien ik ze normaal zwaarder en veel langer (lengte) bak is ze als dysmatuur aangemerkt. Ook omdat ze ondervoed geboren is. De placenta was maar 100gr ipv de ruime kilo bij de anderen). Kwam door, bleek na twee weken, dat ik ziekte van Pfeiffer had.
Ik werd toen doodziek. Waren er ook van die mensen die zeiden dat het zo heerlijk was zodat ik lekker met haar in bed kon liggen. Leuk hoor... kon geen bv meer geven en weet bijna niets meer van haar eerste vier maanden omdat ik doodziek was.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Blauwbloemetje schreef:
31-12-2020 11:45
Na de bevalling van oudste wilden we de ouders bellen (23 jaar geleden, geen mobieltijdperk). Ik was 2 weken overtijd maar schoonmoeder was niet te bereiken. Uiteindelijk naar vriend van schoonmoeder gebeld of hij wist waar ze was maar dat wist hij ook niet. ik moest een nachtje in ziekenhuis blijven en man is 's nachts naar huis gegaan. Om 2.30 werd hij wakker gebeld door schoonmoeder die van haar vriend had gehoord dat ze oma was geworden. Vriend was de hele avond aan het proberen geweest om haar te pakken te krijgen uiteindelijk wist haar hele vriendinnenkring dat ze oma was behalve zijzelf. Waar ze uiteindelijk was geweest is nog steeds niet duidelijk. man vond het jammer dat hij niet haarzelf had kunnen vertellen dat ze voor het eerst oma was.
Bij de tweede (weer bijna 2 weken overtijd) ging het bijna hetzelfde 's nacht bevallen en toen we thuis waren in de ochtend zijn we de ouders gaan bellen. Schoonmoeder weer niet te bereiken. Vele keren geprobeerd in de middag moest man even weg toen belde schoonmoeder op en kon ik haar van de tweede vertellen.
Bij nummer 3 heeft man het haar kunnen vertellen want toen was ze wel bereikbaar, maar toen was schoonvader op vakantie.
Schoonvader ging meerdere keren per jaar op vakantie (hij en zijn vouw werkte beide niet meer). Halverwege de zwangerschap vertelde ze nadat ze teruggekomen waren van vakantie 2 dat jaar dat ze weer zouden gaan als ik uitgerekend was. Toen we hen daar aan herinnerde en man vroeg of hij niet een weekje eerder kon gaan was het antwoord dat ze niet overal rekening mee konden houden en dat ze de vakantie nodig hadden. Dat kind werd toch wel geboren of zij er nu waren of niet dat klopt natuurlijk wel maar het was met name voor man niet leuk om te horen. Dus opa zag kind 3 pas na 1 week geen ramp natuurlijk maar leuk is anders.
Toen hier kind drie kwam hadden mijn ouders de vakantie al geboekt toen ik ze vertelde dan en dan uitgerekend te zijn. Kind 1 kwam op de datum en kind 2 een week later. Ze zouden terugkomen op de uitgerekende datum maar kind 3 kwam een week eerder 😬. Mijn moeder had wel voor de zekerheid stiekem een hele kraammand gemaakt met allemaal cadeautjes en die aan mijn man gegeven.
Zowel zijn ouders als mijn oudste twee kinderen kwamen die dag van de bevalling terug van vakantie. Eigenlijk heel gunstig dat de oudste twee nog bij hun vader waren want ik moest moet met loeiende sirenes naar het ziekenhuis.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
mybestfriend schreef:
02-01-2021 10:05
O ja, eentje over de naam: mijn oudste heeft een klassieke Bijbelse naam die je niet veel hoort (maar volgens mij toch wel redelijk bekend is). Mijn schoonouders hebben zelf hun kinderen populaire jaren 70-namen gegeven zoals Esther, Jeroen, Claudia. Toen mijn schoonvader de -niet veel voorkomende- naam van onze zoon hoorde, zei hij: “Nou wat een rare naam, wij noemen hem bij z’n tweede naam hoor, Pieter. Hè jongen, voor ons ben je gewoon Pieter.” :rofl: Schoonmoeder heeft hem onmiddellijk tot de orde geroepen.

De namen van de kleinkinderen die daarna geboren zijn bij hun andere kinderen zijn veel extremer. Hij was gelukkig dus al zachtjes voorbereid.
Mijn toenmalige schoonmoeder vond de combinatie van eerste en tweede naam zo mooi dat ze dochter steeds met beide namen uitsprak. Wij steeds ‘nee, ze wordt gewoon met alleen de eerste naam aangesproken’.
En maar volhouden hè.
Onze dochters hebben allemaal als baby/peuter een armbandje met naam omgehad. Die kochten we zelf, ons cadeau aan ons kind maar bij de jongste (van 5 kids) had zij die snel gekocht en laten graveren met, jawel, de twee namen. Toen hebben we gezegd dat we hem mooi vonden maar wel met de ene naam erop. Toen heeft ze een nieuwe laten graveren. Op het bestekje dat ze gaf hebben we het maar gelaten. Beetje hormonaal toen, ook net mijn eigen moeder en oma verloren en kon niet zo heel veel van haar hebben toen. Lag aan mij hoor.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
MarijeMarije schreef:
07-01-2021 11:47
Een van mijn tantes heeft niet zoveel met kinderen. Toen mijn moeder vertelde dat ze oma zou worden (1e kleinkind) zei haar zus "ik vind puppies leuker". We hebben er samen flink om gelachen
Ik ook. Puppies vind ik prachtig en onweerstaanbaar, en babies totaal niet. Maar ieder z'n ding. Als iemand blij is met zn kindje, dan is het goed. Dan ga ik maar niet over puppies beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Irish_Wasser_Woman schreef:
11-01-2021 11:12
Niet echt schaamteloos, en het valt ook zeker in het niet bij wat ik hier allemaal lees (like, WTF denk ik regelmatig hier.....)

Maar ondanks dat ik een goed gevoel had bij het gros van mijn verloskundigen (grote praktijk, 6 van de 8 gezien tijdens controles) zijn ze me, in ieder geval vier van hen, grof tegengevallen. Twee hebben mijn voortijdige vruchtwaterverlies meerdere keren als hele dunne afscheiding afgedaan (er zat 300ml in een opvangbakje van één nacht.....) zonder te testen, en twee anderen hebben het wijken van de knip door het vroegtijdig oplossen van de hechtingen gebagatelliseerd, waardoor ik een enorm litteken heb, wat door de verloskundige van het ziekenhuis (die, goddank, de bevalling deed) als nalatig is bestempeld (want ik mocht niet naar haar voor controle van m'n oude verloskundigen, want dat was niet nodig), en erger had voorkomen kunnen worden.


Gelukkig is het redelijk genezen, het duurde alleen heel erg lang, en vergde erg veel "onderhoud" steeds.
Komt toch allemaal ‘hard’ binnen als je net bent bevallen. Weet nog goed dat ik voor controle moest gaan. Inmiddels zwaar onder de medicijnen (postpartumpsychose), man belde. “Nee u heeft ECHT geen afspraak vandaag hoor, maar u kunt wel even tussendoor...”

Man was zo kwaad dat hij het handgeschreven afspraakkaartje van één van de VK’s had meegenomen, vonden ze maar raar. Ze hebben amper gekeken. Want “Alles was goed”. Ben nog geen vijf minuten binnen geweest. De gyn in het ziekenhuis keek twee dagen later nog eens. Die was zo boos... alles opnieuw gehecht en zoon en ik werden vertroeteld door twee verpleegkundigen. Maanden later begreep ik van man dat de gyn nog een telefoontje of twee heeft gewijd aan die praktijk. En één telefoontje naar de kraamverzorgenden dat ze top hadden gehandeld.
Die kraamverzorgster, een jonge meid van begin 20, had gelijk aan de bel getrokken en toen ze geen gehoor kreeg bij de verloskundigenpraktijk haar eigen plan getrokken.

Zonder haar was ik waarschijnlijk geëindigd als een of ander nieuwsbericht van SBS6. Heeft dat ziekenhuis plat gebeld totdat er respons kwam.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
petra123456 schreef:
26-12-2020 19:57
Ik had 3 jaar na 2 gruwelijke ivftrajecten (hartfalen en nierfalen door de bijwerkingen van de medicatie) en 2 drama miskramen (dat het weken duurt en je een bloedtransfusie krijgt 5 weken na de start, ik heb 5 curretwges gehad in totaal bij 2 miskramen) , uitbehandeld ongewenst kinderloos, eindelijk de moed om weer eens een baby vast te houden. Komt schoenmoeder langs zegt, ja het staat je ook gewoon niet, zo'n kindje, daarom gaat het bij jullie niet (haar zoon heeft een genetische afwijking (xchromosomaal) die voor 20 gezonde zaadcellen per jaar verantwoordelijk is).

Ook leuk schoonzus van de bevallen schoonzus die een paar weken later als ik de baby vasthou omdat de moeder even moest wisselen van kant met voeden roept, pas maar straks ontvoert ze haar.

Grootste misser vind ik de kersverse papa die ons 12,5 jaar getrouwd feestje heeft beëindigd. Of eigenlijk hij besloot 20 minuten na de start binnen te komen rennen met dat nieuws en mijn man en ik hadden van het bitterzoet alleen nog bitter over en hebben de mensen bedankt voor hun komst en gezegd dat de faciliteiten tot de eindtijd beschikbare bleven voor wie dat wou maar daar wij weggingen.
In 1 woord schandalig.
Alle reacties Link kopieren
Een mannelijke collega van eind 50 die zichzelf heel grappig vindt, vond het nodig om te melden dat ik toch geen zomervakantie zou moeten nemen, ik had net "vakantie" (verlof tot mei) gehad! Ik ben nog steeds trots op mijn reactie: "als je dat vakantie noemt, wens ik jou eenzelfde zomer toe". En heb karma het werk laten doen... Hij is de hele zomervakantie druk geweest met zn bejaarde vader die op sterven lag. En heeft daarna extra vrije dagen opgenomen om bij te komen.

Ik heb het hem er niet ingewreven hoor, en ik kon er natuurlijk niks aan doen dat dit gebeurde, maar toch heb ik nog wel een paar keer aan zijn opmerking gedacht (6)
Alle reacties Link kopieren
Lonkaa schreef:
13-01-2021 20:34
Een mannelijke collega van eind 50 die zichzelf heel grappig vindt, vond het nodig om te melden dat ik toch geen zomervakantie zou moeten nemen, ik had net "vakantie" (verlof tot mei) gehad! Ik ben nog steeds trots op mijn reactie: "als je dat vakantie noemt, wens ik jou eenzelfde zomer toe". En heb karma het werk laten doen... Hij is de hele zomervakantie druk geweest met zn bejaarde vader die op sterven lag. En heeft daarna extra vrije dagen opgenomen om bij te komen.

Ik heb het hem er niet ingewreven hoor, en ik kon er natuurlijk niks aan doen dat dit gebeurde, maar toch heb ik nog wel een paar keer aan zijn opmerking gedacht (6)


Jeetje, lijkt me niet iets om je over te verkneukelen. En die vergelijking kind krijgen versus je terminale vader moeten verzorgen! Jeetje. Zijn opmerking was nou niet bepaald lollig maar dit (met de kennis die je hebt) achteraf nog touché vinden?? Pas maar op want de échte karma zou nog best kunnen komen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
12-01-2021 22:14
Komt toch allemaal ‘hard’ binnen als je net bent bevallen. Weet nog goed dat ik voor controle moest gaan. Inmiddels zwaar onder de medicijnen (postpartumpsychose), man belde. “Nee u heeft ECHT geen afspraak vandaag hoor, maar u kunt wel even tussendoor...”

Man was zo kwaad dat hij het handgeschreven afspraakkaartje van één van de VK’s had meegenomen, vonden ze maar raar. Ze hebben amper gekeken. Want “Alles was goed”. Ben nog geen vijf minuten binnen geweest. De gyn in het ziekenhuis keek twee dagen later nog eens. Die was zo boos... alles opnieuw gehecht en zoon en ik werden vertroeteld door twee verpleegkundigen. Maanden later begreep ik van man dat de gyn nog een telefoontje of twee heeft gewijd aan die praktijk. En één telefoontje naar de kraamverzorgenden dat ze top hadden gehandeld.
Die kraamverzorgster, een jonge meid van begin 20, had gelijk aan de bel getrokken en toen ze geen gehoor kreeg bij de verloskundigenpraktijk haar eigen plan getrokken.

Zonder haar was ik waarschijnlijk geëindigd als een of ander nieuwsbericht van SBS6. Heeft dat ziekenhuis plat gebeld totdat er respons kwam.

Damn...... :hug:
Alle reacties Link kopieren
Over namen, pas nu ik hier lees besef ik me hoe raar dit was:
Een neefje had 2 namen gekregen, een heel bijzondere langere eerste naam en een wat stoerdere 2e naam die je leuk kon afkorten.
Een achternicht bleef maar roepen dat ze die eerste naam echt niet kon uitspreken. Dus noemde ze het kind een afkorting van de 2e naam, was toch veel leuker.
En als het kind in de puberteit kwam, zou het daar toch op uitkomen dus waarom niet gelijk beginnen.
Die nicht is nogal creatief en heeft diverse dingen gemaakt met de afkorting van de 2e naam erop.
Niemand was daar echt boos over ofzo, het was meer gênant.
Ze heeft het echt jaren volgehouden het kind zo te noemen en dingen te maken met die naam erop, maar het uiteindelijk opgegeven.
Alle reacties Link kopieren
SiMaNo schreef:
13-01-2021 22:02
Jeetje, lijkt me niet iets om je over te verkneukelen. En die vergelijking kind krijgen versus je terminale vader moeten verzorgen! Jeetje. Zijn opmerking was nou niet bepaald lollig maar dit (met de kennis die je hebt) achteraf nog touché vinden?? Pas maar op want de échte karma zou nog best kunnen komen
Misschien niet goed vergelijkbaar nee, maar snap haar gevoel wel. Zwangerschapsverlof is geen vakantie, ookal zien sommige, onwetende, mannen (en andere domme mensen) dit wel zo. Lekker joh, 3 maanden verlof! Denk dat ze dat ongeveer bedoeld, “lekker hè dat verlof!” terwijl hij voor iemand moet zorgen en dus helemaal geen vakantie heeft. Net zoals zwangerschapsverlof dus geen vakantie is, zo iets?
Alle reacties Link kopieren
Eh... Ik beviel in september van mijn tweede, en heb dat jaar ook geen vakantieverlof opgenomen omdat ik voor mijn gevoel 3 maand vakantie had gehad. Zwangerschapsverlof in augustus was voor mij eigenlijk wel gewoon vakantie, hoort dat niet? Mijn bevallingsverlof ook, maar dan met een extra kind. Ik ben beide keren juist ook op vakantie geweest in mijn verlof, omfdat ik dan toch vrij had. En ik ben bij mijn weten niet echt een heel dom mens.

Ik wil helemaal niet doen alsof dat voor iedereen zo is natuurlijk, ik had waarschijnlijk gewoon scheit mazzel. maar misschien had die man ook wel een vrouw die het zo ervaren heeft. Ik vind het absurd om een fijne tijd met een babietje (en nee misschien was jouw tijd niet fijn, maar zo raar is het niet dat mensen dat denken) te vergelijken met een terminaal zieke ouder.
Alle reacties Link kopieren
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
13-01-2021 23:23
Misschien niet goed vergelijkbaar nee, maar snap haar gevoel wel. Zwangerschapsverlof is geen vakantie, ookal zien sommige, onwetende, mannen (en andere domme mensen) dit wel zo. Lekker joh, 3 maanden verlof! Denk dat ze dat ongeveer bedoeld, “lekker hè dat verlof!” terwijl hij voor iemand moet zorgen en dus helemaal geen vakantie heeft. Net zoals zwangerschapsverlof dus geen vakantie is, zo iets?
Ja natuurlijk begrijp ik dat. Heb er zelf 4 gebaard waarvan 2 keer een pnd en 1 keer een zieke baby die de eerste 6 maanden in en.uit het ziekenhuis ging. Het gaat mij erom dat ze het feit dat zijn vader overleed als karma bestempeld en zich daarover verkneukeld. En nee het is niet hetzelfde want een vader verliezen en dus geen vakantie verlof hebben is niet hetzelfde als een kind krijgen !!
Alle reacties Link kopieren
elein schreef:
14-01-2021 00:03
Eh... Ik beviel in september van mijn tweede, en heb dat jaar ook geen vakantieverlof opgenomen omdat ik voor mijn gevoel 3 maand vakantie had gehad. Zwangerschapsverlof in augustus was voor mij eigenlijk wel gewoon vakantie, hoort dat niet? Mijn bevallingsverlof ook, maar dan met een extra kind. Ik ben beide keren juist ook op vakantie geweest in mijn verlof, omfdat ik dan toch vrij had. En ik ben bij mijn weten niet echt een heel dom mens.

Ik wil helemaal niet doen alsof dat voor iedereen zo is natuurlijk, ik had waarschijnlijk gewoon scheit mazzel. maar misschien had die man ook wel een vrouw die het zo ervaren heeft. Ik vind het absurd om een fijne tijd met een babietje (en nee misschien was jouw tijd niet fijn, maar zo raar is het niet dat mensen dat denken) te vergelijken met een terminaal zieke ouder.
Dit dus. En dan ook nog eens over karma praten..... eigenlijk vind ik haar hier nu degene die in de topic " vréselijke dingen die andere zeggen tijdens ziekte /overlijden" kan. Weliswaar niet tegen die man gezegd, maar wel hier durven verkondigen.
Alle reacties Link kopieren
SiMaNo schreef:
14-01-2021 02:27
Dit dus. En dan ook nog eens over karma praten..... eigenlijk vind ik haar hier nu degene die in de topic " vréselijke dingen die andere zeggen tijdens ziekte /overlijden" kan. Weliswaar niet tegen die man gezegd, maar wel hier durven verkondigen.
Vreselijk he, wat een mens kan denken! Daarom plaats ik het ook op een anoniem forum en heb ik dit nooit, maar dan ik nooit, tegen iemand gezegd. Omdat het inderdaad echt totaal niet kan.

Maar het gevoel was er wel en ik zal zijn uitspraak en triomfantelijke schaterlach erbij nooit vergeten.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
11-01-2021 11:22
Hahaha! Die heb ik ook wel eens gehad ja.
En dat is ook gewoon hilarisch. Ik had ze overigens in de la liggen, net als een pak maandverband en een zwangerschapstest. Vooral leuk als een collega je lokaal gebruikte en op zoek ging 😬.
Waarom zou je op je werk een zwangerschapstest in je la hebben liggen??
Maandverband en tampons, of paracetamol oké, maar een zwangerschapstest is toch niet zo acuut dat je die op je werk bij de hand moet hebben?
Alle reacties Link kopieren
Lonkaa schreef:
14-01-2021 07:01
Vreselijk he, wat een mens kan denken! Daarom plaats ik het ook op een anoniem forum en heb ik dit nooit, maar dan ik nooit, tegen iemand gezegd. Omdat het inderdaad echt totaal niet kan.

Maar het gevoel was er wel en ik zal zijn uitspraak en triomfantelijke schaterlach erbij nooit vergeten.
Het gaat er niet.om dat je dat denkt, dat is nog tot daar aan toe. Het hier zo triomfantelijk plaatsen en alsnog trots op.zijn. Die man heeft zijn vader verloren. Hoe bedoel je dramaqueen dat hij moest schaterlachen om zijn eigen stomme grap en dat nooit vergeten?? Sorry heel kinderachtig van je en zelfs rancuneus. I'm out!
Alle reacties Link kopieren
SiMaNo schreef:
14-01-2021 10:57
Het gaat er niet.om dat je dat denkt, dat is nog tot daar aan toe. Het hier zo triomfantelijk plaatsen en alsnog trots op.zijn. Die man heeft zijn vader verloren. Hoe bedoel je dramaqueen dat hij moest schaterlachen om zijn eigen stomme grap en dat nooit vergeten?? Sorry heel kinderachtig van je en zelfs rancuneus. I'm out!
Dus jij hebt nooit dat iets je zodanig raakt, en dat hoeft natuurlijk niets bijzonders te zijn, dat het je bijblijft?

Natuurlijk heeft ze nooit gewild dat die vader doodging en het karma gevoel zit hem ook niet in die ziekte en overlijden, denk ik, meer in het 'vrij zijn en niet willen/kunnen doen wat je wil'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven