Schaamteloze acties of uitspraken van bekenden in kraamtijd

26-12-2020 13:23 725 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welke bijzondere / vervelende / gekke dingen heb jij meegemaakt of gehoord van familie / vrienden / kennissen / onbekenden in de eerste weken of maanden na de geboorte van je kind?
Alle reacties Link kopieren
Positivevibes schreef:
16-09-2021 23:57
Ik werd niet bepaald vanzelf zwanger. Vriendin die wist van mijn hele medische traject, incl miskramen en andere ellende, heeft er geen moment aan gedacht om tijdens de zwangerschap, noch met de geboorte van mijn zoon te feliciteren of vragen hoe het ging of een berichtje of kaartje te sturen.

Wel sprak ze de onsterfelijke woorden ‘dat een dochter toch wel echt veel leuker is dan een zoon’.
Vraag me echt af hoe dat dan tussen jullie gaat. Vriendinnen zeg je, dus denk dat jij blij vertelt (eindelijk?) zwanger te zijn. En dan komt er 0 reactie? Echt waardeloos! Denk dat je voor jezelf best na mag gaan of ze nog wel in de categorie vriendin valt.
Alle reacties Link kopieren
Zo, wat een verhalen hier allemaal. Dit verzin je soms gewoon niet, zo schaamteloos.

Die van mij: lastige start gehad met dochter door mentale problemen. Had na enkele weken de moed een vriendin te vertellen hoe erg ik in de put zat en hulp had gezocht. Enige wat ze kon zeggen was “ja ik vond al dat je zo weinig met je baby deed, je vriend doet alles”. Dit omdat mijn vriend zich om de baby had bekommerd toen zij op kraamvisite was, zodat ik lekker even met vriendin kon kletsen.

Dan sta je al aan de afgrond, wordt je er nog even ingetrapt. en bedankt
Alle reacties Link kopieren
dannas schreef:
26-12-2020 19:40
Mijn vader zei bij één van mijn kinderen ook 'ik kom over een paar dagen wel'. Vond ik toen niet leuk, nu weet ik niet eens meer bij welke het was. Heb mijn verwachtingen ook wel wat bijgesteld.
Dit. Ik ben nu hoogzwanger van mijn 1e en het is het 1e kleinkind van mijn ouders.
Mijn vader heeft me nu kort voor de bevalling meegedeeld dat hij voor een paar maanden naar het buitenland gaat en het kind wel ziet als hij terug is

Om heel eerlijk te zijn kan ik me er niet druk om maken. Dan niet
Alle reacties Link kopieren
apiejapie schreef:
17-09-2021 06:54
Vraag me echt af hoe dat dan tussen jullie gaat. Vriendinnen zeg je, dus denk dat jij blij vertelt (eindelijk?) zwanger te zijn. En dan komt er 0 reactie? Echt waardeloos! Denk dat je voor jezelf best na mag gaan of ze nog wel in de categorie vriendin valt.
Ja zoiets was het. Gewoon nul. Geen reactie, geen interesse, niks. Mijn zoon is net 3 geworden en ze heeft hem nog nooit gezien.

Ondertussen is deze vriendschap inderdaad nogal bekoeld. Via gezamenlijke vrienden zien we elkaar nog wel eens en ik heb bewust zeer keurig wél een kaartje gestuurd toen zij een kind kreeg. Maar opdraven voor haar babyshower, babyborrel, meedoen aan de zeer grote gewenste cadeaus: daar heb ik allemaal voor bedankt ;-)
Alle reacties Link kopieren
Pfff ik zit nu middenin m'n kraamtijd van onze 2e zoon. Morgen staat kraambezoek gepland van een kennis met haar kinderen.
Haar ex-man heeft ook contact opgenomen om een bezoek te plannen (we waren voor de scheiding met hen als koppel bevriend), maar geeft aan dat "het plannen even geduurd heeft want het hele gezin heeft covid gehad dus ons werd aangeraden even weg te blijven bij kwetsbaren, zullen we begin oktober doen?"

Ben ik nou hormonaal dat ik het belachelijk vindt dat die kennis hier niks over gezegd heeft terwijl ze morgen langs komt?
Ik zit hier met een pasgeboren baby nota bene..
Alle reacties Link kopieren
laylalala schreef:
17-09-2021 10:10
Pfff ik zit nu middenin m'n kraamtijd van onze 2e zoon. Morgen staat kraambezoek gepland van een kennis met haar kinderen.
Haar ex-man heeft ook contact opgenomen om een bezoek te plannen (we waren voor de scheiding met hen als koppel bevriend), maar geeft aan dat "het plannen even geduurd heeft want het hele gezin heeft covid gehad dus ons werd aangeraden even weg te blijven bij kwetsbaren, zullen we begin oktober doen?"

Ben ik nou hormonaal dat ik het belachelijk vindt dat die kennis hier niks over gezegd heeft terwijl ze morgen langs komt?
Ik zit hier met een pasgeboren baby nota bene..
Een beetje hormonaal wel denk ik. Anders vraag je je vriendin toch ff wanneer ze ziek zijn geweest. Als je het niet vertrouwt verzet je t voor de zekerheid.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er zelf 1. Mijn broer en schoonzus waren zwanger en ik wist het al. Kom ik op een verjaardag van een tante feliciteert de vriend van mijn oom mij dat ik weer tante wordt. Dus ik bedank vriendelijk (broer en schoonzus waren er al dus ik dacht dat ze het net bekend hadden gemaakt). Zegt ineens iemand. Hoezo wordt jij tante. Bleek dat de vriendin van een neef bekend had gemaakt dat ze zwanger was. De vriend van oom had mij verward met een nichtje en dacht dat ik de zus van die neef was. Tja. Toen was het dus bekend. Achteraf niet zo erg want er kwam gelukkig een gezonde knul.
Ik vond het erg vervelend destijds maar gelukkig begrepen mijn broer en schoonzus het misverstand.
laylalala schreef:
17-09-2021 10:10
Pfff ik zit nu middenin m'n kraamtijd van onze 2e zoon. Morgen staat kraambezoek gepland van een kennis met haar kinderen.
Haar ex-man heeft ook contact opgenomen om een bezoek te plannen (we waren voor de scheiding met hen als koppel bevriend), maar geeft aan dat "het plannen even geduurd heeft want het hele gezin heeft covid gehad dus ons werd aangeraden even weg te blijven bij kwetsbaren, zullen we begin oktober doen?"

Ben ik nou hormonaal dat ik het belachelijk vindt dat die kennis hier niks over gezegd heeft terwijl ze morgen langs komt?
Ik zit hier met een pasgeboren baby nota bene..
Ze zijn toch beter?
En baby’s zijn niet heel bevattelijk voor covid, dat is inmiddels toch wel bekend?
Alle reacties Link kopieren
-April- schreef:
17-09-2021 08:31
Dit. Ik ben nu hoogzwanger van mijn 1e en het is het 1e kleinkind van mijn ouders.
Mijn vader heeft me nu kort voor de bevalling meegedeeld dat hij voor een paar maanden naar het buitenland gaat en het kind wel ziet als hij terug is

Om heel eerlijk te zijn kan ik me er niet druk om maken. Dan niet
Als mijn vader dat nu zou zeggen, zou ik dat ook niet zo erg vinden. Zo vaak zie ik hem toch niet. Maar na mijn vorige bevallingen was ik zó euforisch en trots en dan wil ik dus niets liever dan mijn kind aan de hele wereld showen. Zo'n beetje als Cam in Modern Family op de muziek van de Lion King ;-D
Alle reacties Link kopieren
LaLoupe schreef:
17-09-2021 10:16
Een beetje hormonaal wel denk ik. Anders vraag je je vriendin toch ff wanneer ze ziek zijn geweest. Als je het niet vertrouwt verzet je t voor de zekerheid.
Heb ik inderdaad gedaan, even afwachten hoe lang ze al uit quarantaine zijn. Als dat lang genoeg is en ze nu negatief testen dan is het waarschijnlijk prima. Maar ik schrok er toch even van.
Alle reacties Link kopieren
laylalala schreef:
17-09-2021 10:10
Pfff ik zit nu middenin m'n kraamtijd van onze 2e zoon. Morgen staat kraambezoek gepland van een kennis met haar kinderen.
Haar ex-man heeft ook contact opgenomen om een bezoek te plannen (we waren voor de scheiding met hen als koppel bevriend), maar geeft aan dat "het plannen even geduurd heeft want het hele gezin heeft covid gehad dus ons werd aangeraden even weg te blijven bij kwetsbaren, zullen we begin oktober doen?"

Ben ik nou hormonaal dat ik het belachelijk vindt dat die kennis hier niks over gezegd heeft terwijl ze morgen langs komt?
Ik zit hier met een pasgeboren baby nota bene..
Ze zijn weer beter toch? Gelukkig is covid niet gevaarlijk voor baby's :) De kinderarts gaf bij ons aan (mijn dochter is prematuur geboren) dat als ze het als hebben dat ze geen klachten hebben. Ik zou mij eerder zorgen maken over het RS virus dan covid.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is door een ernstige en zeldzame zwangerschapscomplicatie veel te vroeg geboren en heeft een hele slechte start gehad, slechter kon bijna niet. Toen ze in het ziekenhuis (NICU) lag te vechten voor haar leven kreeg ik de opmerking van een tante dat we vooral moesten genieten :O Waarvan ik dan moest genieten was mij niet helemaal niet duidelijk, ik lag in de kreukels vanwege de spoedkeizersnede die alles behalve 'gentle' is gegaan, we mochten mijn dochter niet eens vasthouden want daar was ze niet sterk genoeg voor en we zaten vol verdriet en zorgen. Vond het zo'n achterlijke opmerking.
Alle reacties Link kopieren
'Je dochter heeft een snor.' Ja, ze had nog wat lanugo over haar hele lichaampje, maar ik heb toch flatteuzere complimenten gehoord.

En dat ze wel een heel lange naam had. Of die niet afgekort mocht worden. Eh nee? Dat er meerdere kaarten vol met een verkeerd gespelde voornaam binnenkwamen, vond ik niet erg. Maar omdat haar eerste naam te moeilijk was, werd het op een van de kaarten: 'Gefeliciteerd met [tweede naam]'.
En mijn oma dacht dat we de naam zelf bedacht hadden, want ze had nog nooit gehoord van die naam... :rofl:

En een van de opa en oma's vonden het nodig om te zeggen dat ze zich niet echt opa en oma voelden omdat ze haar niet mochten bezoeken in het ziekenhuis. Dochter lag op de NICU...
Alle reacties Link kopieren
Schoonmoeder zei dat ellenlange bevalling in ieder geval wel een mooi kind had opgeleverd. Gelukkig zei een ander familielid, tevens kraamhulp, meteen dat een voorspoedige bevalling hetzelfde schitterende kind opgeleverd zou hebben.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
24-10-2021 14:36
Schoonmoeder zei dat ellenlange bevalling in ieder geval wel een mooi kind had opgeleverd. Gelukkig zei een ander familielid, tevens kraamhulp, meteen dat een voorspoedige bevalling hetzelfde schitterende kind opgeleverd zou hebben.
Last van je hormonen? Ik zie echt niets verkeerds in die opmerking. Ze zegt niet dat je niet mag klagen, ze zegt dat je een mooi kind hebt. Ligt je schoonmoeder misschien niet zo goed bij je dat je dit negatief opvat?
Alle reacties Link kopieren
prinses30 schreef:
24-10-2021 15:30
Last van je hormonen? Ik zie echt niets verkeerds in die opmerking. Ze zegt niet dat je niet mag klagen, ze zegt dat je een mooi kind hebt. Ligt je schoonmoeder misschien niet zo goed bij je dat je dit negatief opvat?
Ik zag zelf geen enkele relatie tussen mijn ellenlange bevalling en het schitterende kind. Ik moest vooral lang herstellen van de bevalling en had liever een vlotte en voorspoedige bevalling gehad. Het kwam op mij over als stel je niet aan, je hebt in ieder geval een mooi kind. Naar mijn welzijn informeerde ze inderdaad ook niet.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
prinses30 schreef:
24-10-2021 15:30
Last van je hormonen? Ik zie echt niets verkeerds in die opmerking. Ze zegt niet dat je niet mag klagen, ze zegt dat je een mooi kind hebt. Ligt je schoonmoeder misschien niet zo goed bij je dat je dit negatief opvat?
Als de kraamhulp blijkbaar vindt dat ze tegengas moet geven, dan zal het niet heel vriendelijk gezegd zijn.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
24-10-2021 15:39
Ik zag zelf geen enkele relatie tussen mijn ellenlange bevalling en het schitterende kind. Ik moest vooral lang herstellen van de bevalling en had liever een vlotte en voorspoedige bevalling gehad. Het kwam op mij over als stel je niet aan, je hebt in ieder geval een mooi kind. Naar mijn welzijn informeerde ze inderdaad ook niet.
Ik snap best dat je uitgeput was enzo. Het kwam op jou over dat…maar dat zei ze niet. Goed om je het verschil te realiseren. Niet invullen voor een ander.

Buiten het feit dat het zeker niet aardig is dat iemand niet naar je welzijn informeert. Maar een schaamteloze uitspraak was het niet echt, toch?
dianaf schreef:
24-10-2021 21:22
Als de kraamhulp blijkbaar vindt dat ze tegengas moet geven, dan zal het niet heel vriendelijk gezegd zijn.
Dat was een familielid die toevallig ook kraamhulp was.
Alle reacties Link kopieren
Het was niet bij mezelf, maar toen ik bij iemand anders op kraamvisite was. Het was nogal een zware bevalling geweest, vooral voor de moeder. Ze had een totaalruptuur en een borstontsteking. De baby was gelukkig in orde. Wij wilden net gaan toen vrienden van de vader binnenkwamen. Eén van de mannen feliciteerde zijn vriend (de vader) en zei vervolgens: nou wanneer mag je er weer op? Waarop de vader stamelde, voorlopig nog niet. Waarom de vriend zei: nouja dan moet ze maar wat hand en mondwerk verrichten. De kersverse moeder, kraamverzorgster en ik stonden met onze mond vol tanden. De vader stond maar een beetje te lachen. Wat een hork zeg.
Alle reacties Link kopieren
Positivevibes schreef:
16-09-2021 23:57
Ik werd niet bepaald vanzelf zwanger. Vriendin die wist van mijn hele medische traject, incl miskramen en andere ellende, heeft er geen moment aan gedacht om tijdens de zwangerschap, noch met de geboorte van mijn zoon te feliciteren of vragen hoe het ging of een berichtje of kaartje te sturen.

Wel sprak ze de onsterfelijke woorden ‘dat een dochter toch wel echt veel leuker is dan een zoon’.
Ik neem aan dat dit geen vriendin meer is… Echt WTF
:-o
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Positivevibes schreef:
16-09-2021 23:57
Ik werd niet bepaald vanzelf zwanger. Vriendin die wist van mijn hele medische traject, incl miskramen en andere ellende, heeft er geen moment aan gedacht om tijdens de zwangerschap, noch met de geboorte van mijn zoon te feliciteren of vragen hoe het ging of een berichtje of kaartje te sturen.

Wel sprak ze de onsterfelijke woorden ‘dat een dochter toch wel echt veel leuker is dan een zoon’.
Ik had ook zo'n "vriendin". Niet dat ze die laatste opmerking maakte, maar voor de rest exact hetzelfde. Een beetje type "wel de lusten, niet de lasten" van een vriendschap (lees; ik stond dag en nacht voor haar klaar, maar niet één keer vroeg ze hoe het met mij ging, en met het traject. Ja, bij haar duurde het ook wel 15 maanden.... Ja, staat ook echt gelijk aan 4 jaar, 10 IUI's en een miskraam....)
Alle reacties Link kopieren
okkervil schreef:
25-10-2021 14:40
Het was niet bij mezelf, maar toen ik bij iemand anders op kraamvisite was. Het was nogal een zware bevalling geweest, vooral voor de moeder. Ze had een totaalruptuur en een borstontsteking. De baby was gelukkig in orde. Wij wilden net gaan toen vrienden van de vader binnenkwamen. Eén van de mannen feliciteerde zijn vriend (de vader) en zei vervolgens: nou wanneer mag je er weer op? Waarop de vader stamelde, voorlopig nog niet. Waarom de vriend zei: nouja dan moet ze maar wat hand en mondwerk verrichten. De kersverse moeder, kraamverzorgster en ik stonden met onze mond vol tanden. De vader stond maar een beetje te lachen. Wat een hork zeg.
Wat een goorlap :evil:
Alle reacties Link kopieren
Irish_Wasser_Woman schreef:
25-10-2021 14:54
Ik had ook zo'n "vriendin". Niet dat ze die laatste opmerking maakte, maar voor de rest exact hetzelfde. Een beetje type "wel de lusten, niet de lasten" van een vriendschap (lees; ik stond dag en nacht voor haar klaar, maar niet één keer vroeg ze hoe het met mij ging, en met het traject. Ja, bij haar duurde het ook wel 15 maanden.... Ja, staat ook echt gelijk aan 4 jaar, 10 IUI's en een miskraam....)
Maar dat is ook het stomme: dat mensen menen dat ze moeten vergelijken en denken te “weten wat jij voelt”. Ik haatte het wanneer mensen dan zeiden: bij ons ging het ook niet vanzelf, wij deden er 8 maanden over. Met zo’n opmerking voelde ik mij niet gehoord, want wij konden überhaupt niet zwanger worden zonder ICSI (die kans was gewoon nihil) en waren een aantal behandelingen, verdriet en een miskraam verder en verkeerden op dat moment nog steeds in onzekerheid of het ons ooit gegeven zou zijn samen ouders te worden. Dan schieten zulke goed bedoelde maar volkomen onzinnige opmerkingen ook gewoon helemaal niet op…
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
okkervil schreef:
25-10-2021 14:40
Het was niet bij mezelf, maar toen ik bij iemand anders op kraamvisite was. Het was nogal een zware bevalling geweest, vooral voor de moeder. Ze had een totaalruptuur en een borstontsteking. De baby was gelukkig in orde. Wij wilden net gaan toen vrienden van de vader binnenkwamen. Eén van de mannen feliciteerde zijn vriend (de vader) en zei vervolgens: nou wanneer mag je er weer op? Waarop de vader stamelde, voorlopig nog niet. Waarom de vriend zei: nouja dan moet ze maar wat hand en mondwerk verrichten. De kersverse moeder, kraamverzorgster en ik stonden met onze mond vol tanden. De vader stond maar een beetje te lachen. Wat een hork zeg.
Gadverdamme. Van hetzelfde niveau als ‘Gehecht? Heb je toch wel gezegd: doe er maar een steekje extra bij? Bwahahaha’. Gehoord bij schoonzus van ook zo’n ‘veteranenvoetbalvriend’ van de vader. Ik zie schoonpa nog staan: ‘Zoiets neem je toch mee naar buiten om ‘m ergens discreet in een hoekje een ram op zijn bek te verkopen zeg!’.

Op zo’n momenten ben ik echt blij met de nerdy vrienden van man. Die quasi begripvol de vraag stelden: ‘En was het met of zonder ingrepen?’. Nou zonder. ‘Oh dat is wel fijn want dan herstel je ook veel sneller. Heb ik gehoord dan’. Om ‘m af te maken met: ‘En willen jullie borstvoeding geven of flesvoeding?’. Nou we gaan voor flesvoeding. ‘Oh dan moet je wel opletten met de speentjes…vanwege de stand van de tanden, heb ik gehoord’. En mijn beste vriendin gelijk erop met: ‘Welke tanden? Het kind is twee dagen oud’ :hihi:
Nee heb je, ja kun je krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven