Schaamteloze acties of uitspraken van bekenden in kraamtijd

26-12-2020 13:23 725 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welke bijzondere / vervelende / gekke dingen heb jij meegemaakt of gehoord van familie / vrienden / kennissen / onbekenden in de eerste weken of maanden na de geboorte van je kind?
Alle reacties Link kopieren
laylalala schreef:
14-01-2021 08:31
Waarom zou je op je werk een zwangerschapstest in je la hebben liggen??
Maandverband en tampons, of paracetamol oké, maar een zwangerschapstest is toch niet zo acuut dat je die op je werk bij de hand moet hebben?
Omdat je 'm gauw in je pauze gekocht hebt wellicht?
Alle reacties Link kopieren
shala91 schreef:
14-01-2021 22:02
Dus jij hebt nooit dat iets je zodanig raakt, en dat hoeft natuurlijk niets bijzonders te zijn, dat het je bijblijft?

Natuurlijk heeft ze nooit gewild dat die vader doodging en het karma gevoel zit hem ook niet in die ziekte en overlijden, denk ik, meer in het 'vrij zijn en niet willen/kunnen doen wat je wil'.
Dit soort dingen niet nee.Ik heb geleerd zaken los te laten die niet de moeite waard zijn en al helenaal niet rancuneus over zijn. Nu ik dit hier schrijf vind ik dit ook al genoeg om inderdaad los te laten. Ieder zijn ding.
Alle reacties Link kopieren
laylalala schreef:
14-01-2021 08:31
Waarom zou je op je werk een zwangerschapstest in je la hebben liggen??
Maandverband en tampons, of paracetamol oké, maar een zwangerschapstest is toch niet zo acuut dat je die op je werk bij de hand moet hebben?
Niet voor mijzelf, voor leerlingen 😉.
En ja, daar wordt wisselend over gedacht en dat mag, maar als ik ongeruste leerlingen heb met een mogelijk zwangerschapsprobleem wil ik ze niet naar de winkel hoeven sturen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
suzyqfive schreef:
14-01-2021 23:41
Niet voor mijzelf, voor leerlingen 😉.
En ja, daar wordt wisselend over gedacht en dat mag, maar als ik ongeruste leerlingen heb met een mogelijk zwangerschapsprobleem wil ik ze niet naar de winkel hoeven sturen.
Oh dat vind ik echt heel lief!
suzyqfive schreef:
14-01-2021 23:41
Niet voor mijzelf, voor leerlingen 😉.
En ja, daar wordt wisselend over gedacht en dat mag, maar als ik ongeruste leerlingen heb met een mogelijk zwangerschapsprobleem wil ik ze niet naar de winkel hoeven sturen.
:love: wat lief en goed doordacht!
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
14-01-2021 23:41
Niet voor mijzelf, voor leerlingen 😉.
En ja, daar wordt wisselend over gedacht en dat mag, maar als ik ongeruste leerlingen heb met een mogelijk zwangerschapsprobleem wil ik ze niet naar de winkel hoeven sturen.
Daar had ik helemaal niet aan gedacht. Wat lief! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Het viel bij mij nog mee, alleen m'n oma die zei 2 weken nadat ik bevallen was: en nu nog afvallen (ze is zelf ook vol)
Alle reacties Link kopieren
Annewiep schreef:
15-01-2021 07:43
Oh dat vind ik echt heel lief!
Ik ook :heart:
Alle reacties Link kopieren
Zag dat dit topic is gebruikt voor Viva-Facebook, gesponsorde/voorgestelde berichten (ik het Viva niet geliket, maar kreeg het op mijn tijdlijn). Even voor de duidelijkheid, ik ben geen Viva-medewerker ;) en was ook niet mijn bedoeling...
Alle reacties Link kopieren
lenthe_ schreef:
06-02-2021 21:39
Zag dat dit topic is gebruikt voor Viva-Facebook, gesponsorde/voorgestelde berichten (ik het Viva niet geliket, maar kreeg het op mijn tijdlijn). Even voor de duidelijkheid, ik ben geen Viva-medewerker ;) en was ook niet mijn bedoeling...
We know. Dit doet Viva wel vaker, helaas...
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Kuzu schreef:
08-01-2021 13:35
Het is 13 jaar een boel strijd geweest.
Mijn exschoonmoeder is niet zo gewend aan tegengas. Dat gaf ik wel, maar dat maakte het niet leuker en zorgde ook voor strijd tussen mijn exman en mij.
Want ze deed wel of ze geen woord Nederlands begreep maar ze verstond me prima en fokte dan de boel naar mijn ex lekker op, nadat ze tegen mij had gezegd 'wacht maar, ik zorg wel dat hij boos op je wordt'.
En dan ging ze janken bij haar zoon omdat ik zogenaamd gemeen deed. Wat een kreng was dat.
Zo zijn ze hoor, die Turkse schoonmoeders
Alle reacties Link kopieren
DG2015 schreef:
07-02-2021 19:41
We know. Dit doet Viva wel vaker, helaas...
Zó erg is dit toch niet?
Alle reacties Link kopieren
gaultier schreef:
07-02-2021 20:53
Zo zijn ze hoor, die Turkse schoonmoeders
Allemaal?
SiMaNo schreef:
07-02-2021 21:36
Allemaal?
Nee maar het best typisch. Schoonmoeder is in de Turkse cultuur een beladen woord
Alle reacties Link kopieren
gaultier schreef:
07-02-2021 22:37
Nee maar het best typisch. Schoonmoeder is in de Turkse cultuur een beladen woord
In meerdere culturen..
Inclusief de Nederlandse. Ken je al die (universele) grapjes over schoonmoeders niet?
"Nu de baby geboren is ben je die zwangerschap zo vergeten hè?"

Nou nee, 9 maanden 24/7 kotsmisselijk, overgeven, sondevoeding, traumatische ziekenhuisopnames ben ik niet vergeten nee >:-(


Mijn ex-schoonmoeder kwam gewoon met familie aan de deur, een paar dagen na de bevalling. Die mochten toch wel op bezoek komen, want nu in de buurt en wonen ver weg? O_o
marielouisa schreef:
15-01-2021 13:04
Het viel bij mij nog mee, alleen m'n oma die zei 2 weken nadat ik bevallen was: en nu nog afvallen (ze is zelf ook vol)
Ohja, mijn ex-schoonmoeder ook zoiets:" ik paste de dag na de bevalling weer in mijn oude kleren."
Alle reacties Link kopieren
nachtvlinder1977 schreef:
07-02-2021 23:49
Ohja, mijn ex-schoonmoeder ook zoiets:" ik paste de dag na de bevalling weer in mijn oude kleren."
Oh die opmerking kreeg een vriendin ook van een tante (geloof ik). Nou is zij meestal wel gevat dus haar reactie was 'Dat snap ik, maar ik draag dan ook geen tenten'
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
07-02-2021 20:58
Zó erg is dit toch niet?
Nee, ik lig er ook niet wakker van hoor...
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Janeway103 schreef:
08-02-2021 10:01
Oh die opmerking kreeg een vriendin ook van een tante (geloof ik). Nou is zij meestal wel gevat dus haar reactie was 'Dat snap ik, maar ik draag dan ook geen tenten'
:-D
Wij kwamen met verse baby uit het ZH uit de auto, en werden gespot door de linkerbuurvrouw, waar dus maar een heel kort praatje mee werd gehouden.

Verder deden we de eerste week super rustig aan met bijna geen bezoek. Toen we na een paar dagen de naamsticker op het raam plakte, kregen we van allerlei buurtgenoten felicitaties: heel leuk. Maar ook kwam ineens de volwassen dochter van de bejaarde rechterbuuf aan de deur: haar moeder was wel erg gekwetst dat de andere buuf al dagen wist dat wij een kind hadden, maar we waren nog niet naar HAAR toe gekomen. 🙄

Pas een aantal jaar later begrepen we dat de oude buurvrouwen ooit goed contact hadden gehad, maar daarna erge ruzie. En wij waren daar tussenin komen wonen, en waren onbewust een soort territorium om te claimen voor die dames. Vreselijk!
Alle reacties Link kopieren
lenthe_ schreef:
26-12-2020 13:32
TO trapt af... Kind was net geboren, vriend belt zijn moeder, kort gesproken, zij was natuurlijk heel blij. Vriend wil daarna zijn vader bellen (die was op dat moment niet thuis) en z'n siblings, krijgen we binnen 10 seconden een WhatsApp in de familieapp: Lenthe en man zijn ouders geworden van een zoon!
Ok, en bedankt! Leuk dat we dit zelf ook konden vertellen aan onze dierbaren

Inmiddels 2e kindje gekregen en bij het bellen met schoonmoeder om het nieuws te vertellen duidelijk gezegd dat we graag zelf iedereen op de hoogte wilden stellen. En dat begreep ze volkomen ;)

Ik heb weer een nieuwe (alhoewel niet te vergelijken met andere verhalen in dit topic)
Kind2 heeft een moeilijke start gehad (tijd in het ziekenhuis gelegen) en dit heeft wel een impact op ons gehad. Als er nu mensen op kraamvisite komen, vragen de meesten er wel naar, maar er zijn ook (goede) vriendinnen die gewoon niet vragen naar wat er is gebeurd.
Als je op kraamvisite komt, dan vraag je toch naar de bevalling (zonder de echte details) en naar de tijd in het ziekenhuis? Dan ga je toch niet vertellen over je eigen tuin? Ik ben wel teleurgesteld in sommige vriendinnen.

Iemand nog andere verhalen?
Alle reacties Link kopieren
lenthe_ schreef:
16-09-2021 22:21
Inmiddels 2e kindje gekregen en bij het bellen met schoonmoeder om het nieuws te vertellen duidelijk gezegd dat we graag zelf iedereen op de hoogte wilden stellen. En dat begreep ze volkomen ;)

Ik heb weer een nieuwe (alhoewel niet te vergelijken met andere verhalen in dit topic)
Kind2 heeft een moeilijke start gehad (tijd in het ziekenhuis gelegen) en dit heeft wel een impact op ons gehad. Als er nu mensen op kraamvisite komen, vragen de meesten er wel naar, maar er zijn ook (goede) vriendinnen die gewoon niet vragen naar wat er is gebeurd.
Als je op kraamvisite komt, dan vraag je toch naar de bevalling (zonder de echte details) en naar de tijd in het ziekenhuis? Dan ga je toch niet vertellen over je eigen tuin? Ik ben wel teleurgesteld in sommige vriendinnen.

Iemand nog andere verhalen?
Van harte gefeliciteerd in elk geval met de geboorte van je tweede!

Ik vond dat soort dingen ook irritant. Ik ben april 2020 bevallen van mijn tweede en heb vrijwel geen kraambezoek gehad door Corona. Ik had het voor de verwerking van de bevalling gewoon nodig om af en toe dat verhaal even kwijt te kunnen. En als er dan in de eerste maanden maar een handjevol bezoek komt en die zijn soms ook nog eens niet geïnteresseerd, dan is dat inderdaad even pijnlijk. Maar zo heb ik ook een keer kraambezoek gehad bij mijn eerste dag het verhaal niet wilde horen vanwege eigen overwerkt trauma, dat kan natuurlijk ook een reden zijn.
Alle reacties Link kopieren
lenthe_ schreef:
16-09-2021 22:21
Inmiddels 2e kindje gekregen en bij het bellen met schoonmoeder om het nieuws te vertellen duidelijk gezegd dat we graag zelf iedereen op de hoogte wilden stellen. En dat begreep ze volkomen ;)

Ik heb weer een nieuwe (alhoewel niet te vergelijken met andere verhalen in dit topic)
Kind2 heeft een moeilijke start gehad (tijd in het ziekenhuis gelegen) en dit heeft wel een impact op ons gehad. Als er nu mensen op kraamvisite komen, vragen de meesten er wel naar, maar er zijn ook (goede) vriendinnen die gewoon niet vragen naar wat er is gebeurd.
Als je op kraamvisite komt, dan vraag je toch naar de bevalling (zonder de echte details) en naar de tijd in het ziekenhuis? Dan ga je toch niet vertellen over je eigen tuin? Ik ben wel teleurgesteld in sommige vriendinnen.

Iemand nog andere verhalen?
Gefeliciteerd met jullie tweede kindje. Ik snap dat je teleurgesteld bent in goede vriendinnen. Misschien willen ze het niet ter sprake brengen, omdat ze niet weten wat ze moeten zeggen en het dan maar onder het tapijt vegen. Leuk is anders…

Ik heb er zelf nog een overigens. Toen ik na een lang traject eindelijk moeder mocht worden vroeg ik de ex vrouw van mijn man (onze band is best ok, komen ook bij elkaar over de vloer) of ze een kaartje wilde ontvangen. Ik wilde haar niet kwetsen maar ook niet buitensluiten. Geen antwoord. Op de dag van de bevalling belde mijn man haar. Ze leek oprecht geïnteresseerd en vond het geen probleem foto’s te ontvangen. Mijn man stuurde 3 foto’s: twee van onze dochter en 1 van ons 3-en. Over die laatste foto heeft ze wekenlang stampij gemaakt binnen de familie. Ging alleen over haar. Daar heb ik mij wel aan gestoord. Dit was ook even mijn moment en als het allemaal te lastig/pijnlijk was, had ze dat ook eerder kunnen melden.

Andere nare opmerkingen: of en wanneer we voor baby #2 gingen (nee) en of ik het jammer vind dat ik geen echte bevalling heb gehad (geplande c-section) - wederom nee.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Ik werd niet bepaald vanzelf zwanger. Vriendin die wist van mijn hele medische traject, incl miskramen en andere ellende, heeft er geen moment aan gedacht om tijdens de zwangerschap, noch met de geboorte van mijn zoon te feliciteren of vragen hoe het ging of een berichtje of kaartje te sturen.

Wel sprak ze de onsterfelijke woorden ‘dat een dochter toch wel echt veel leuker is dan een zoon’.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven