Hét (r)emigreren Topic

18-03-2009 16:57 4718 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

Ainne --> Ierland

Alejandra --> Bolivia

Anais --> Turkije

Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)

Bloempje --> Egypte

Caramella --> Net terug uit de UK

Chicha --> Spanje

Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*

Choc_11 --> Frankrijk

Discovery --> Nederland

Guiri --> Spanje

Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL

Ine --> Oostenrijk

JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur

Kodak --> US

Lapin --> Zwitserland

Liubi --> Duitsland

Marloussie --> Noorwegen *zwanger*

Moonglade --> Nederland

Nymeria --> UK

Orbit --> Nederland (terug uit Australië)

Raccoon --> US

Razzmatazz --> Frankrijk

Rubis --> Frankrijk

Saby --> Italië

Sanne --> Australië

Sarah2ndLife --> Australië

SFO --> US

Snjokorn --> IJsland

Spinnetje --> Zuid-Afrika

Speculaasje --> Israel

Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)

Undertaker --> gaat (terug) naar Australië

Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *

Visotsky --> Ierland *zwanger*

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
Komt ' ie dan. . .

Helemaal niet spannend hoor. Doos goed verpakken in kranten (isoleert, weegt ook meer maar ja). In het ruim van het vliegtuig is het toch koud dus dat overleven ze ook wel en hier woon ik op nog geen 10 minuten van het vliegveld vandaan. Het werkt goed hoor (alleen zo'n doos van 20 blijkt altijd toch aan de kleine kant te zijn).
Snjókorn falla, á allt og alla
Ha meiden!! Zo, Specu is terug uit de convent. Vanmorgen om half 6 werd ik al wakker van het lawaai, toch nog even geslapen- een uur of 8 ben ik ns poolshoogte gaan nemen op het grote plein, om uiteindelijk tegen negenen richting Kerk te gaan. Ik werd begroet door bewaking met "wat moet je, wat doe je hier". Duhhuhhh, we hebben een huis hier in de convent. Zag een bevriende geestelijke (daardoor geen id-controle) en toen richting veiligheidscontrole, denk aan vliegveld. In de Kerk waren dranghekken gezet, en bewaking liep heel gewichtig te doen. Eigenlijk waren er niet eens zoveel mensen in de kerk, misschien 100-150? De Armeense gemeenschap is klein, en om in de Kerk te kunnen zijn op deze dag, moest je ongeveer een maand tevoren je inschrijven op een speciale lijst in het Patriarchaat, en de politie moest ook het fiat geven. De Armeense Patriarch ontving, ondanks zijn hoge leeftijd, de Paus in de St.James Kathedraal. In de Kerk ligt de broer van Jezus, Jacobus de leider van de eerste christelijke gemeente van Jeruzalem begraven. Seminaristen liepen al zingend voor in de processie, gevolgd door Armeense geestelijkheid, dwz. alle Aartsbisschoppen en de voltallige Synode, en dan de Paus, omringd door security. Armeense geestelijken zijn altijd gekleed in het zwart, de paus in het wit. Mensen hielden hun kinderen omhoog, zodat de paus ze kon zegenen- naast mij hielden vrienden hun pasgeboren kleindochter vast, en de paus kuste haar. Daarna een speech van een Aartsbisschop, waarin hij o.a. aandacht vroeg voor de erkenning van de Armeense genocide, en een speech van de paus. Ik besef dat het heel bijzonder was dat ik erbij kon zijn.

Foto's op FB!!!!!
Snjokorn, over dat salaris.. ik heb ook eigenlijk geen idee. Denk dat het niet eens veel verschild van NL salarissen. Mijn zusje is ook fysio, beginnend, maar heeft een soort nul uren contract geloof ik. Ik heb HBO-V gedaan en had ook ongeveer zo'n salaris.

Goede organisatie ;), die aanvoer van frikandellen en bitterballen :D.

JJ, doorzetten hoor!!! Lijkt me ook heel lastig zo in je eentje, maar je krijgt vast spijt als je nu niet blijft..

Je plannen klinken geweldig, wow.. wat een leuk vooruitzicht! Portugees is een prachtige taal en spaans ook trouwens. Hartstikke leuk!! Zet em op en als het je even teveel wordt, kom je hier toch even spuien? Soms lucht dat ook al wel genoeg op. Geniet ervan.

Enne.. kun je ons niet een beetje meenemen op reis door foto's te plaatsen op FB?

Varisha, jou had ik nog geen welkom geheten. Er is zoveel te doen in het buitenland, lijkt me heel lastig om een keuze te maken. Wel gaan hoor, als je eenmaal die kriebel hebt, krijg je spijt als je niet gegaan zou zijn.

Ainne, het helpt als je een onderbroek over de panty doet. Dus onderbroek aan, panty aan en dan nog een onderbroek. Dan zakt zo'n panty niet zo af. Vreselijke dingen zijn het..

Wat ik mis? Even kijken wat ik ook al weer in die tassen heb zitten ;). Drop en hagelslag mis ik bijna nooit. Hoe langer ik weg ben, hoe minder ik ook mis trouwens. Filet american kan ik soms heel erg missen, daar is hier ook geen alternatief voor. Maar kaas is hier ook wel prima, als mijn NL kaas op is, is die andere kaas ook prima.

Sultana's mis ik wel, die sla ik groot in. Knorrmixen enzo, mis ik ook, maar ik ben hier wel creatiever geworden met koken.

Ow, bijna vergeten: sandwichspread en NL brood. Hier is dat duitse, zure brood normaal, maar ik lust het echt niet.

NL mayonaise smaakt ook lekkerder (is veel zoeter en vetter :S).

En wat ik in NL altijd zo heerlijk vind, zijn die enorme groenteafdelingen waar je zoveel keuze hebt. Hier is het heel seizoensgebonden wat er in het vak ligt en dan nog heb je beperkte keuze.

Specu, wat een bijzondere wereld is dat waar jij in leeft. Ik ga zo foto's kijken, ben heel nieuwsgierig!

Wat mooi en wat indrukwekkend, vooral de zegening van die kinderen.

Chicha, ik ben niet zo stoer hoor.. Eigenlijk verre verre van..

Maar ik ben wel single idd ;)!!!!!!!!! Dat zou eigenlijk gevierd moeten worden, he? Is al weer veel te lang geleden..

Heb de buurman heel kort gisteren gezien, hij stond toevallig op de oprit toen ik voorbij reed en ik heb hem zijn stukje kaas maar meteen gebracht.

Heb hier mijn asperges en een deel van de kaas al naar zijn bestemming gebracht, iedereen weer blij .

Een deel van de rommel is al opgeruimd en ik heb zelfs mijn gras gemaaid. Moet maar eens op zoek naar een knaapje van een jaar of 15 die dat af en toe kan doen.. Grasmaaien kan ik nog wel zelf, maar die kettingzaag voor de heg.. Mwah.

Morgen een van de terrasjes schrobben en de tuinmeubelen een sopje geven. Heb eindelijk weer energie om dingen te doen en er komt weer wat uit mijn handen, fijn!
Sarah, je hebt me niet gekwetst, maar ik voelde me aangesproken door je opmerking over het moeten verhuren als laatste optie, omdat ook ik niet zo positief was over verhuren.

tis wel makkelijk om tegen iemand te zeggen , niet te verhuren, maar niemand betaald het voor mij.

Niet boos hoor, maar ik vind dat we geen keus hebben.

Nou ja, maakt ook niet uit. Ik wil er niet meer van maken dan het is, want ik heb het vast verkeerd gelezen.
Fotos komen op FB, dat zeker! Vooral nu ik weer internationale vrienden maak ga ik weer eens iets op FB doen!

Oke, zoals het er nu voorstaat, ik heb een betaalbaar studiootje op Cur. gezien en ook een betaalbare huurauto. Daar moet je gewoon een auto hebben. Klinkt luxe maar is het niet daar. Openbaar vervoer.... ja losse 8 persoonsbusjes die ergens heen rijden! Schiet echt niet op als je in de eerst dagen langs alle grote hotels en bedrijven wil gaan om werk te zoeken enzo.

Ik heb de desbetreffende mensen gemaild, wat familie is ook voor me aan het zoeken. Als het lukt dan ga ik daarheen. Word het allemaal te moeilijk en te duur dan ga ik hier nog ffies vakantie houden, en dan rustig aan terug naar huis. Het geld wat over is gaat dan fijn door naar de volgende bestemming van het najaar! Dan neem ik een baantje in NL, woon weer bij mams en vertrek weer in oktober ofzo. Er zit weer wat rust in me, nu even afwachten wat er in mn mailbox verschijnt.

*Sorry voor al mn ego posts*
quote:Ine schreef op 15 mei 2009 @ 22:00:

Sarah, je hebt me niet gekwetst, maar ik voelde me aangesproken door je opmerking over het moeten verhuren als laatste optie, omdat ook ik niet zo positief was over verhuren.

tis wel makkelijk om tegen iemand te zeggen , niet te verhuren, maar niemand betaald het voor mij.

Niet boos hoor, maar ik vind dat we geen keus hebben.

Nou ja, maakt ook niet uit. Ik wil er niet meer van maken dan het is, want ik heb het vast verkeerd gelezen.

o lieve Ine, nee joh, was helemaal niet tegen jou persoonlijk bedoeld joh!! meer algemeen, maar het was wel een antwoord op jou, daarom kwam ie rot aan bij je, was zeker niet de bedoeling

he getsie, vind ik nou niet leuk.

dikke knuf ff dan bij deze okay!!
Hallo meisjes, ben ik weer, net terug uit NL.

Ik kan echt niet meer op jullie reageren, wat wordt er idioot veel geschreven hier. :-)

Mijn kast ligt weer vol met drop, kroepoek van Conimex en roze koeken (dit keer). De diepvries is gevuld met witte zachte puntjes en pain de Boulogne van AH. En we hebben net 6 haringen met zijn tweetjes opgegeten, man ook weer helemaal blij (want die was gewoon in Zwitserland achtergebleven dit keer en had dus ook geen kroketten en frikandellen gegeten, hahahahha).

Ik heb de Bijenkorf half leeggekocht, dus die gaat voorlopig ook niet failliet.

En nu lekker naar bed in mijn eigen waterbed. Morgen lees ik jullie verhalen even snel door.

Truste.
Lapin je inkopen: geweldig.

roze koeken!!!!
Sarah, die waren in de aanbieding bij AH, 2 halen 1 betalen . Evenals de Conimex kroepoek.

Ik werd helemaal nostalgisch toen ik die dingen zag liggen. Vroeger op school in de lunchpauze kocht ik die dingen wel eens bij de concierge. Eigenlijk zijn ze helemaal niet zo lekker.

Smileys doen het hier nog steeds niet en ik word om de haverklap geaborteerd hier. Hebben ze nou die problemen bij Viva nog niet opgelost?
Hmm.. Door alle die lekkere eetlijstjes van jullie kom ik tot het besef dat ik niet optimaal op dat vlak van NL heb genoten vorige week
Ik heb zo waa waa waa waanzinnig gedroomd
Haha, Spinnetje!

Door al die lijstjes krijg ik honger. Elke keer noemt iemand weer iets en dan denk ik: "Oh ja, dat is ook écht lekker!"

En hebben meer mensen dat ze de hele tijd van de viva-site worden gegooid?

Nou, ik ga lekker eten koken, doei!!!!

Oh Sarah, dubieuze grapjes wil ik altijd horen!
he Sanne, schijnt echt heel erg in het nieuws te zijn he van dat rugbyteam, maar de vrouw in kwestie is geloof ik ook niet helemaal koosjer, want ze had een weddenschap lopen hoeveel sporters ze kon krijgen.

we lullig dat de man dan de lul is , hahahah wat een leuke zin.

lapin, idd, roze koeken voortgezet onderwijs voedsel, eigenlijk is alleen het roze laagje lekker.

maar voor jou is het nu: alles wat van ver komt is lekker.
Spinnetje, ik deed dat in het begin ook. Met mensen afspreken, overal naartoe of op bezoek laten komen. Op het laatst heb je een hele waslijst aan mensen die je wilt zien of die je, voor je gevoel, een soort van verplicht moet zien.

Ik doe dat niet meer, word daar helemaal horendol van en kom dan helemaal gestresst thuis, net als jij nu.

Dat hele gedoe met ex enzo kostte al zoveel energie dat ik nog minder heb gedaan dan ik wilde. Ik heb er echt geen zin in om een hele lijst mensen 'af te werken', dat is tegenover die mensen ook niet fair. Er is een hele goede vriendin die ik graag zie, maar die komt mij hier ook regelmatig opzoeken.

Zo ben ik ook met zoon en mijn moeder naar de dierentuin geweest. Geen verplichting, gewoon relaxen. Is echt veel leuker dan bijna elke avond op pad zijn en van afspraak naar afspraak rennen..
Lapin!!! Fijn dat je terug bent, begon me echt al zorgen te maken!

Heb je het leuk gehad?

Ik heb mijn tijd tot nu toe echt verdaan en zit echt te niksen.. zal ik gewoon een vrije dag nemen en behalve straks lekker koken (spaghetti-feta-schotel uit de oven), he-le-maal niets meer doen??? ;)

Sarah, het is oke.
Doe dat laatste maar Ine, lekker een luie dag van maken.

Ik daarentegen ben weer druk bezig met al het dierenleed van de hele wereld verdedigen op het topic over de kattentas op entertainment.
Eerst even een egoposting voordat ik ga bijlezen.

Ik zit nu op m'n balkonnetje, in de zon. EINDELIJK (uiteraard zijn de katten 'm gesmeerd, maar ik hoor ze nog).

Baguette gezond erbij en een kop thee. Goed begin van 't weekend.
Ik doe het ook gewoon. Boeien! De zon begint te schijnen, dus strakies nog even op het terras zitten. (Snjokorn, ik zit met koffie en broodje rundvleessalade). Laptop op schoot, zoon druk aan het spelen met nieuw gekregen oud speelgoed.

Hij zocht al zijn gekregen auto's vanmorgen tussen zijn eigen auto's uit en zit er nu druk mee te spelen. Er zit een soort paardenstalling bij, die nu als garage dienst doet en toevallig zit Takel er ook bij, uit de film Cars.

Ow, ben je weer aan het rellen, Lapin? Haha! Ja, dat heb je gemist natuurlijk.

Was dat niet dat topic over die vrouw die haar eigen kat had vermoord en er een tas van gemaakt had? Ofzo?
He Ine, ja dat topic. En er wordt daar een partij 'uit de nek geluld' niet normaal meer. Maar ik ben er al mee op gehouden, want het is veel te mooi weer om je zo te ergeren aan domme types.

Blijf lekker op het terras zitten met je broodje rundvleessalade (lekker trouwens). Ik ga even gras maaien, het staat bijna een halve meter hoog. En daarna ga ik vleesspiesjes gemarineerd met shoarmakruiden uit NL op de bbq gooien.

Ik heb trouwens van Lapinlief een heel klein laptopje gekregen gisteren. Daar kan ik later ook mee op het terras gaan zitten.

Snjokorn, geniet van het lekkere weer.
Haha.. ik heb een stukje gelezen. Ach ja, sommige forummers hebben standaard een afwijkende mening zodat er een discussie loskomt. Allemaal zo makkelijk. En vaak weet je van te voren ook al wie dat zullen zijn. Nou ja, als dat iemand z'n dag weer goed maakt.

Leuk zijn die laptopjes he? Hartstikke handig!

Inmiddels ben ik misselijk van de tweede zak bugles met knijpkaas. Sinds ik terug ben eet ik me helemaal vol met alle lekkere dingen. De enige hoop is dat het straks allemaal op is en ik weer een beetje op de lijn kan letten..
De zon is nu even achter de wolken en ik lig nu binnen op de bank (uitgeklapte slaapbank, lekker veel ruimte), de deur staat open en de katten zitten braaf op het balkon, springen af en toe eens naar beneden maar komen gelukkig snel weer terug. Voor mij is het wel duidelijk dat ze me de vorige keer zijn gaan zoeken.

Even wat anders, gaan jullie vanavond naar het songfestival kijken? Nederland is dan wel niet door (rare zin maar jullie begrijpen wat ik bedoel) maar een aantal van onze "woonlanden" zijn wel door.
Hhhm kroketten. Ik mis de hema (goh) en verder tsja, ik heb eigenlijk geen recht van spreken want ik kom nog regelmatig in NL

Maar Sanne, dat klinkt goed hoor van die 30 vivas. Toen ik een tijd in het ziekenhuis lag kreeg ik ook staaaaapels van vriendinnen.

Over vriendinnen gesproken, die mis ik wel heel erg. Je kunt natuurlijk wel nieuwe vriendinnen maken maar mijn oude mis ik gewoon. Die zijn onvervangbaar. En die echt diepzinnige gesprekken voer ik toch het best in mijn moedertaal. Mijn duits is inmiddels vloeiend maar dat is toch anders. Hebben jullie dat niet?

Mijn vriend kan dinsdag zijn sofinummer ophalen in Nederland, spanned hoor.

Varisha, mijn vriendin sprak geen woord Italiaans toen ze naar Rome vertrok. Ze ging gewoon met 1 koffer en zonder plan. Wel frans en spaans vloeiend. Ze werkte eerst in het Hardrockhotel en daarna op het vliegveld. Nu is ze inmiddels 6 jaar daar en heeft een eigen huis en een eigen bedrijf. Ze heeft wel heel veel lef en spreekt veel talen ,dat scheelt, daarmee kom je gewoon heel ver.
Hallo! Ik kan nu supersnel moeiteloos internetten! Super!

Met dank aan Rod Stewart!

Achter mijn huis is er vanavond een concert van Rod Stewart. Bij het opbouwen van het podium hebben ze een telefoon-kabel geraakt en zat ik dus zonder internet.

De telefoonmaatschappij is de hele ochtend bezig geweest om de aansluiting te herstellen en ze hebben gratis een wifi router bij me achtergelaten.

Draadloos internet. Geweldig..
Haha Chicha, met dank aan Rod Stewart..........

Heb net mijn eerste roze koek naar binnen gewerkt bij de koffie. Zat toch minder smaak aan dan ik me kan herinneren. Eigenlijk helemaal niet zo lekker, nou ja.

De koeien staan weer hier naast onze tuin. Gezellig hoor, zit je lekker te bbqen met het geluid van grazende koeien naast je, werkt heel rustgevend.

De hondjes zijn weer terug uit de kennel en Otto is weer een beetje magerder teruggekomen terwijl hij toch goed gegeten heeft daar. Ik denk dat hij de hele tijd te nerveus bezig is. Het komt wel weer goed. Ze hebben net, naast hun bak hondevoer, stukjes brood met kaas, kipfilet met shoarmakruiden en hondekoekjes gegeten.

Weet iemand hier trouwens of Zwitserland door is met het Songfestival?
quote:lapin schreef op 16 mei 2009 @ 20:46:

Weet iemand hier trouwens of Zwitserland door is met het Songfestival?Volgens mij niet Lapin.
Roze koek, getver! Ik herinner me inderdaad dat je die kocht in de kantine van school.

Ik heb ze nooit meer gegeten sinds ik er eentje had met beestjes erin.

Mooie meid die van Zweden!

Ik vind IJsland best goed...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven