Hét (r)emigreren Topic

18-03-2009 16:57 4718 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

Ainne --> Ierland

Alejandra --> Bolivia

Anais --> Turkije

Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)

Bloempje --> Egypte

Caramella --> Net terug uit de UK

Chicha --> Spanje

Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*

Choc_11 --> Frankrijk

Discovery --> Nederland

Guiri --> Spanje

Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL

Ine --> Oostenrijk

JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur

Kodak --> US

Lapin --> Zwitserland

Liubi --> Duitsland

Marloussie --> Noorwegen *zwanger*

Moonglade --> Nederland

Nymeria --> UK

Orbit --> Nederland (terug uit Australië)

Raccoon --> US

Razzmatazz --> Frankrijk

Rubis --> Frankrijk

Saby --> Italië

Sanne --> Australië

Sarah2ndLife --> Australië

SFO --> US

Snjokorn --> IJsland

Spinnetje --> Zuid-Afrika

Speculaasje --> Israel

Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)

Undertaker --> gaat (terug) naar Australië

Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *

Visotsky --> Ierland *zwanger*

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
heej ladies, het forum loopt telkens vast bij mij. daarom post ik zo weinig.zijn er van jullie meiden die willen mailen???hoop toch veel contact te hebben met mensen uit het buitenland...zodat ik goed en zorgvulidg een land kan kiezen waar ik graag naar toe wil....want weet t ff niet meer hoor :p

viva_varisha@live.nl

kijk maar ;p
Wish me luck girls, ik ben met een MONSTER van een lamb shank bezig. Anderhalve kilo. Ben net speciaal naar de winkel geweest om een casserole dish te kopen die groot genoeg is.

Waaah.
Lekker Ainne, wat ga je erbij eten??

Lamsbout is hier hét zondagsmaal (maar vandaag even niet want het is bbq weer). Zelf maak ik het bijna nooit klaar, is zo veel voor 1 persoon.
Snjókorn falla, á allt og alla
Wij eten meestal een traditionele roast op zondag, beef or lamb, maar ik heb nog nooit een bout gedaan, maar Vent wilde het graag, zo eentje waarbij het vlees van het bot valt.

Ben benieuwd. 't Ding is echt belachelijk groot, krijgen we nooit op, nou ja, de slager om de hoek kent me inmiddels goed, en dan kost 't niet zo veel.

Geen idee nog wat we erbij eten, misschien roast potatoes ik bedenk nog wel wat. Groenten zitten al min de casserole.
Varisha als je firefox download (gratis) als internet-browser, dan gaat 't goed hier op het forum. Belachelijk dat dat nodig is, maar ik moet zeggen, 't is vrijwel gelijk aan internet explorer dus goed te doen.
Varisha, wat apart dat je weg wil en je weet niet waartoe,

weet je waar je eens naartoe moet gaan, maar de emigratie beurs,dat is hartstikke leuk voor je, alle landen zijn dara vertegenwoordigt ,met mensen ook van ambassades e.d.

Hij is echter net geweest in Maart in Nieuwengein, maar hou de site in de gaten zou ik zeggen.

www.emigratiebeurs.nl

als je bv eens wat meer van Australie wilt weten kun je kijken op xpditeforum.

die nu even op zijn kont ligt anders deed ik meteen de link erbij, het is heel leerzaam en je komt een hoop te weten.
Alejandra, je vroeg over mijn hardlopen. Ik probeer 3x in de week te gaan maar meestal loopt het toch uit op maar 2x in de week. Maar ondanks dat heb ik mijn conditie al aardig opgebouwd en doe het nog steeds met veel plezier. Mocht je gaan lopen, probeer dan eens het Start2Run programma. Dat werkt heel motiverend. Succes alvast.

Nog even over wat ik mis uit Nederland. Die lijst wordt steeds korter. Het eerste jaar sjouwden we dozen vol mee naar Frankrijk, maar nu houden we het bij oude kaas, Ketjap, drop (veel), en satésaus. En het eerste dat ik doe in Nederland is een Fricadel Speciaal eten.

Zit nu net te lezen over Lapin's roze koeken. Mmmm het water loopt me in de mond. En eens met Sarah, dat roze laagje bewaarde ik ook altijd voor het laatst. Dan lag het rondom me heen bezaaid met van die droge cakekruimels, liep ik rond met plakhanden, maar had ik wel dat roze laagje nog. Met Tompoezen hetzelfde trouwens, het bovenste laagje bewaar ik voor het laatst.

Hope je hebt helemaal gelijk. Diepzinnige gesprekken maar ook lekker slap beppen met NL-se vriendinnen kan zo heerlijk zijn. Dat mis ik inderdaad hier ook wel. (Forum is een alternatief maar toch heel anders).

Lapin, het geluid van grazende koeien???? Hoe klinkt dat eigenlijk. En wat vinden ze ervan dat jij hun zusje net op de BBQ legt? Hier ook koeien in de buurt maar ik heb ze nooit horen grazen. Ze hebben wel van die grote bellen om, die je in de wijde omtrek hoort.

Ik bel 1 à 2 keer per week met mijn ouders. Meestal met mijn vader (ben een echt papa's kindje). Mijn vader neemt altijd de telefoon op en hij is ook altijd degene die belt. Mijn moeder drukt steeds op de verkeerde knopjes en dan hoor je alleen nog maar tuut tuut tuut. En als ik mijn vader aan de lijn heb dan komen de verhalen. Aan het eind van het gesprek krijg ik dan altijd mijn moeder nog even, maar hebben we eigenlijk niets meer te melden. De telefoon staat op de luidspreker bij mijn ouders. Eigenlijk wel sneu voor mijn moeder. Ik ga dit toch eens anders aanpakken.

Choc nog iets leuks gevonden op de Brocante?

Kom ineens allemaal vieze dingen over roze koeken tegen.
Specu.......Ik wil er net als Ainne niks over horen!!!! Hoeveel roze koeken ik wel niet verslonden heb in die zes jaar op de middelbare school.....ieuw, hoeveel luizenbloed ik dus wel niet gegeten/gedronken heb.....

En Ainne, lambshank is echt lekker he? Lekker met roasties en veggies. Hmm....Tsja, ik moet mijn Nepbrit toch een beetje tevreden houden.

En wat betreft ons thema van vandaag, haha! Ik bel iedereen altijd met skype, echt superhandig. Als je van computer naar computer belt is het gratis. Bel je naar een huistelefoon dan is het ongeveer 1 eurocent per minuut en bel je naar een mobiel dan is het ongeveer 15 eurocent. Mijn ouders spreek ik elk weekend, dan zitten ze heel sarcastisch met hun stroopwafel voor de webcam te zwaaien. Tsss.... En verder hebben wij nog meer mensen die we elke week wel spreken. Zondagavond is hier dus bel-avond!

En aangezien ik net uitgebeld ben, ga ik nu slapen, want het is alweer 2 uur. Doeiii
Hahaha Rubis, ik zie je al zitten met die roze koek. Dat is bijna niet te doen om alleen het roze laagje over te houden voor het laatst.

Grazende koeien, ja hoe kan ik dat geluid nou omschrijven? Je hoort ze met hun tong het gras losscheuren en dan wordt er gemaald in die bek. De koeien die hier naast staan hebben gelukkig geen bel om, die aan de andere kant van het dorp wel. En dat hoor je hier ook de hele tijd op de achtergrond, maar niet zo hard. Leuk geluid wel (als het uit de verte komt).

Ainne, dat Firefox ga ik echt niet installeren. In het verleden liep mijn computer hier iedere keer op vast. Het wordt tijd dat ze het nu eens oplossen bij de Viva, wat een computerafdeling van niks zeg.

Heb net mijn moeder weer geboekt bij Easyjet. Ze vliegt woensdag 17 juni hierheen en blijft dan een week. Kostte maar 100 euro, lekker goedkoop. Schoonmoeder wilde niet, want de vloer moest nog geboend worden . (ze is gewoon moe en zit niet lekker in haar vel, dat is de echte reden).

Even met de hondjes lopen en dan lekker chicken-curry eten.
Lapin, hoe kom je aan chicken-curry? Hier is dat niet te krijgen, dus dat laten we altijd door vrienden meenemen die in Engeland wonen. In Wales wonen ze en nu herinner ik me ineens weer dat Nymeria naar Wales is vandaag. Waar zit je precies?
mhmhh en ik zit aan de babi pangang... mhh zalig.. echt zondagavond food.. (en maandag en waarschijnlijk dinsdag ook nog wel een beetje over) hahahah
Rubis, die maak ik zelf met een curry van Rajah, mild curry paste. Kipfilet bakken, uitje, stukjes bloemkool en doperwtjes erdoor, paar lepels curry paste en cocosmelk erdoor roeren. En dan een tijdje laten pruttelen.

Verkopen ze dat soort mixen niet bij jou?

Disco, babi pangang, mijn favoriet. Nu ben ik jaloers.
@lapin, ik heb dus zo'n muis alleen het model op de foto houdt dat ding niet goed vast. Je onderarm en pols moeten in een rechte lijn op het bureaublad rusten. Het alternatief voor deze muis was een soort joystick, maar daar heb ik andere, niet-werkgerelateerde associaties bij

Ik heb vandaag niet gekookt, man en ik zijn uit eten geweest.

Hou blijf jij zo slank, Lapin? Babi pangang, indisch, koeken, rundvleessalade ed? Yalla, ik ga languit, het is ineens bloedheet geworden, niks lente meer. Blubblubblub, pffff -het geluid van de nargile, weer ns wat anders dan grazende koeien
Discovery, ik ben ook jaloers.

Een goeie (indo)chinees heb ik hier in dit land nog niet gevonden.
Hoi allemaal,

Bloempje hier uit Cairo, Egypte. Ik heb eerder weleens op dit (of was het het oude) topic rondgehangen, maar niet blijven hangen. Ik weet eigenlijk niet eens waarom. Nu ik eindelijk een beetje een goede internetverbinding heb, wil ik graag vaker meeschrijven.

Ik zag iets over een dagtopic? Hoe vaak bel je het thuisfront? Voor mij gaat het normaal gesproken als volgt: Mijn ouders 1 keer per week. Mijn zus 1 keer per 2 weken. Mijn vrienden is lastiger te omschrijven. Iedere week bel ik er wel 1 of 2, maar iedere week weer andere vrienden.

Op dit moment bel ik mijn moeder bijna dagelijks, omdat ze midden in de chemokuren zit (borstkanker). Dat is ook 1 van de redenen waarom ik vaker wil posten: een beetje mijn verhaal kwijt kunnen in mijn eigen taal aan mensen die weten hoe vervelend het is om dan zo ver weg te zitten. Ik woon hier alleen en heb dan wel een behoorlijk grote kennissenkring, maar ik loop niet echt met mijn verdriet te koop. Op dit moment voel ik me behoorlijk schuldig dat ik voor mezelf en mijn eigen carriere kies, in plaats van bij mijn moeder te zijn. Hopelijk vind ik hier een luisterend oor. Natuurlijk kom ik ook voor de gezelligheid af en toe een kijkje nemen.
Af en toe een huppeltje op de plaats is ook ok
Gatver, dat verhaal over die kleurstof van die beestjes. Ielgh. Ik houd gelukkig niet van roze koeken en ook niet van campari. Pfieuw! Nou ja, verder lust ik alle mogelijk zoete zooi, dus daar zal vast en zeker iets roze tussen zitten wat dan ook weer gekleurd is met die beesies.

Zoon zit in een soort peuterpuberteit ofzo. Jee! Word er helemaal horendol van.. Het is vooral 's avonds en begin van de middag, misschien ook wel net de momenten dat hij moe is, bedenk ik me net. Zo was hij echt nooit! Hij was eigenlijk altijd braaf, maar nu.. en luisteren? ho maar!

Kan hem dan wel achter het behang plakken.. lastig hoor.

Maar ik heb wel goed nieuws: meneer heeft bijna een uur op de wc gezeten (hij liep een deel van de middag in zijn blote billen, omdat het hier zooo heet was en toen begon hij zelf ineens over 'grote poep en kleine poep'.. ehm, wil je naar de wc???? Nou, dat wilde hij wel. Boekje mee, kinderbril erop, Takel (=een auto) mee en dan maar wachten. Ondertussen heb ik tot grote hilariteit van zoon geplast op de wc in de badkamer ernaast (wij wonen klein, op 55 m2, dus alles is dicht bij elkaar). Uiteindelijk heb ik nog wat in de kamer opgeruimd en gerommeld en toen riep hij me en zei dat hij geplast had. Ja, hoor! Gelukt! Of het hem echt iets zegt, weet ik niet.. ik krijg er niet zoveel hoogte van nog.

En oja, het is ook ineens hip om mij bij mijn voornaam te noemen. Mijn ouders noemen mij natuurlijk gewoon zo en hij nu ook.. Soms ben ik mama, soms Ine. Moet er wel om lachen, want het klinkt heel grappig (hij kan geen R zeggen).

Helaas heb ik een belletje van de buurman gemist door het wcavontuur! Zag ik net pas! Ik bel morgen wel terug..

(zie er nl nogal tokkie uit, omdat ik de hele middag in de zon heb gelegen).

Bellen. Oja. Ik haat bellen en vooral gebeld worden. Echt, ik vind het verschrikkelijk. Waarom? Geen idee.

Mijn ouders bel ik net als Chicha, ongeveer 1 a 2 keer per maand, ik vergeet het vaak echt gewoon. En vriendinnen mail of sms ik alleen. Dan kan iedereen antwoorden op een moment dat het hun past en ik ook.

Hey Specu, die muis is hartstikke blits! Is dat handig om mee te werken? Of moest je heel erg wennen? Lijkt me dat je aan zo'n joystick zo gewend bent ;).

Oja, Rubis, satesaus!!! Jaaaaaa! Heb ik ook vijf pakjes van meegenomen. Een vriendin had hier die pasta laten staan, die je aan moet lengen met water of melk, maar die vind ik stukken minder lekker. Nu heb ik die van Knorr, die is heerlijk. Beetje sambal erdoor.. jammie!

En dat herken ik ook wel, van die boodschappen. In het begin bedachten we allerlei dingen die we zouden kunnen missen. Maar gaandeweg de tijd, mis je steeds minder en vind je ook wel nieuwe dingen in je nieuwe land.

Laatste keer in NL wilde ik heel graag een broodje hamburger eten, geen idee waarom, die at ik nooit. Hij viel ook tegen doordat er rauwe uitjes op zaten en niet van die gebakken ui, zoals ik me dat voorgesteld had.

En tompoucen eet ik ook regelmatig als ik in NL ben.

Heb echt de hele middag lekker in de tuin liggen lezen/zonnen. Het is weer heerlijk weer hier! Fijn!
Twee keer.
quote:Bloempje13 schreef op 17 mei 2009 @ 19:39:

Op dit moment bel ik mijn moeder bijna dagelijks, omdat ze midden in de chemokuren zit (borstkanker). Dat is ook 1 van de redenen waarom ik vaker wil posten: een beetje mijn verhaal kwijt kunnen in mijn eigen taal aan mensen die weten hoe vervelend het is om dan zo ver weg te zitten. Ik woon hier alleen en heb dan wel een behoorlijk grote kennissenkring, maar ik loop niet echt met mijn verdriet te koop. Op dit moment voel ik me behoorlijk schuldig dat ik voor mezelf en mijn eigen carriere kies, in plaats van bij mijn moeder te zijn. Hopelijk vind ik hier een luisterend oor. Natuurlijk kom ik ook voor de gezelligheid af en toe een kijkje nemen.

Hoi Bloempje13,

Welcome back.

Ik kan me in je situatie verplaatsen, mijn ouders hebben kanker gehad en dan moet je dus echt die klote vervelende afweging maken ga ik naar NL of blijf ik hier.

Ik ben inderdaad een aantal keer terug naar NL gegaan, nadat ze geopereerd waren en vooral toen ze allebei opnieuw kanker kregen en tegelijkertijd onder behandeling waren.

Ik kreeg van m'n jongste zus altijd wel een uitgebreide mail met updates dus dat scheelde ook al.

Sterkte ermee, we horen van je.
Gelukkig eet ik geen roze koeken en drink geen campari maar ja die luisjes zulles vast ook wel gebruikt worden voor andere dingen... Gelukkig maar dat we niet alles weten.

Dagtopic: ik bel gemiddeld 1 à 2 x per week met mijn moeder. De kinderen vinden het ook leuk om dan even met oma te praten.Met vriendinnen eigenlijk alleen mailen behalve mijn beste vrienden. Die bel ik wel regelmatig. Bellen inderdaad via skype.

Bloempje: wat een verhaal. Kan me voorstellen dat je nu wel heel graag bij je moeder wilt zijn. Hopelijk kan je wel vaak langsgaan. Tuurlijk kan je hier altijd van je afschrijven.

Ine: hoe oud is je zoontje nu? Twee of zo? Op die leeftijd zijn ze zo leuk maar ook zo vermoeiend. Ik heb vaak het gevoel dat ik niks anders doe de hele dag dan achter Joshua aan te rennen.

Ainne: is het nog gelukt met het lam? Wel een hele prestatie dat je dat allemaal zo maakt. Ik vind een roast ook wel lekker (maar geen lam dan, alleen beef) maar de dichtsbijzijnde pub doet heerlijke sunday roasts. Ik ben niet zo'n keuken prinses (understatement van het jaar)

Rubis: we waren in Cwmavon of althans daar vlakbij. Dat is een klein plaatsje niet zo gek ver van Cardiff vandaan.

Vrienden van ons die vroeger in dezelfde buurt als wij in Londen woonden (Highgate) wonen nu daar sinds 8 maanden en we waren nog nooit op bezoek geweest.

Echt een mooi huis hebben ze. Het is een barn conversion dus was vroeger een schuur en dat hebben ze helemaal om laten bouwen tot een huis. De achterzijde van het huis is een groot schuifpui op de beneden verdieping met een geweldig uitzicht op een klein meertje. Ik was helemaal jalours....

Het was wel super leuk om te zien waar ze woonden.

We hebben ongeveer 2,5 uur over de heenreis gedaan en 3 uur over de terugreis dus iedereen was ook moe toen we thuis kwamen. Heb net de kindertjes op bed gelegd en ze waren gelijk in slaap dus nu lekker rustig.
Chica: iets leerzaams doen op de universiteit? Nee, dat doe ik niet. Zeker niet op zaterdag avond

Maar er is ook een bar op de universiteit in de student union en daar organiseren ze vaak dingen zoals met songfestival was er dus een groot scherm geregeld en allerlei internationale studenten zodat er een beetje sfeer was.

Heel handig die bar trouwens. Na colleges nog even wat drinken of juist voor die tijd even moed indrinken, ideaal
De kleurstof zit ook in lippenstift, maar ik geloof dat het ook best gezond is enzo.

Bloempje, werkte jij niet op de Nederlandse school in Cairo? Bij ziekte en sterfgevallen op het thuisfront is het vreselijk om ver weg te zitten. Maar dat is meer voor jezelf als voor het thuisfront.

Gelukkig bestaat internet tegenwoordig, maar een ouderwetse brief met de post kan ook fijn zijn om te krijgen. Misschien vaak een mooie kaart sturen, al is het maar om de dagen wat op te vrolijken.

Terug gaan heeft geen zin.

Pfffft, het is nog geen half zes, te vroeg voor koffie, te laat voor een borrel.
Hmm.. Ik ben een beetje te laat voor de dagtopic haha. Maar mijn moeder belt me elke zondag, mijn vader als hij er aan denkt (= 1x per maand ofzo) en met vriendinnen enzo bel ik eigenlijk noot.

Ik heb alleen een mobiele telefoon en daarmee is bellen naar NL erg duur en veel van mijn vriendinnen studeren nog dus die besteden hun studiebeurs aan biertjes in de kroeg

@bloempje: sterkte!

Ps: heb dat liedje van Noorwegen gister op BVN gehoord (en gezien; weet niet wat erger is...) en krijg hem niet meer uit mijn hoofd nu

Ow en Specu, ben jaloers op je dat het zomer begint te worden. Hier komt de winter er aan en zonder centrale verwarming is het dan 's avonds ook behoorlijk koud...
Ik heb zo waa waa waa waanzinnig gedroomd
Bloempje, dat hoor ik wel vaker van mensen die in het buitenland wonen, je schuldig voelen omdat je voor jezelf kiest daardoor. Ik herken het wel. Toen mijn vader overleed wilde ik ook het liefst dichter bij mijn moeder in de buurt wonen, maar helaas. Ik ging naar NL zo vaak ik kon (en nog steeds) en ze komt vaak hierheen. Heb je dit tegen je moeder gezegd dat je je schuldig voelt? Alleen al het uitspreken ervan lucht al een beetje op is mijn ervaring. Wanneer is je moeder klaar met de chemo?

Chicha, wat doe jij in godsnaam om half 6 smorgens uit bed? Dan hoor je er nog in te liggen? Neem die borrel maar

Ik zit hier aan mijn tweede kop koffie met koude voeten achter de computer. De deur naar het terras staat open voor de honden, maar het is een beetje fris buiten. En ik ben te lui om naar boven te lopen voor een paar sokken
Spinnetje, heb je nog iets gemerkt van de verkiezingen? Zuma kan leuk dansen, dat is wel positief, toch?

Nou nog regeren.

Lapin, ik ben weer teruggegaan naar bed. Zit nu voor het eerst van mijn leven te internetten op de bank! Leuk!

Maar nu ga ik douchen, de werkster komt zo en dan wil ik weg zijn.

Komend weekend hebben we een communie op het vasteland en ik moet nog een kadootje verzinnen voor een 10-jarige knul- Zou een vis-hengel leuk zijn?
quote:chicha schreef op 18 mei 2009 @ 10:26:

Spinnetje, heb je nog iets gemerkt van de verkiezingen? Zuma kan leuk dansen, dat is wel positief, toch?

Nou nog regeren.

Komend weekend hebben we een communie op het vasteland en ik moet nog een kadootje verzinnen voor een 10-jarige knul- Zou een vis-hengel leuk zijn?

De verkiezingen waren elke dag op tv en in wijken als Soweto leefde het echt enorm. Ik moet zeggen dat ik er vrij weinig van heb gemerkt.

Komt ook omdat ANC de grootste partij is (met geld) en die richten hun campagnes niet op de blanken of rijkere klasse hier. Natuurlijk staat het nieuws er bol van en gebeuren er wat rellen hier en daar maar toch bleef het een "ver van mijn bed show".

Waar ik het aan merkte op het werk is dat ik de dag van de verkiezingen zo ongveer de enige was op het werk omdat stemmen hier een gode dag in beslag kan nemen..

Verder wordt er onderling weinig over gesproken, vooral op werk. Dit omdat het toch een redelijk gevoelig onderwerp is. En op het werk is het niet toegestaan ook om het over politiek te hebben.

Een vishengel vind ik persoonlijk een erg leuk en origineel cadeau! Die ga ik onthouden :-)
Ik heb zo waa waa waa waanzinnig gedroomd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven