Eens een ex altijd een ex?

15-05-2009 20:05 14 berichten
Wat vinden jullie... eens een ex, altijd een ex?

Ik zou never nooit niet weer wat met mijn ex willen dus voor mij geldt dat wel.

Ben benieuwd hoe jullie erover denken en of het je wel eens overkomen is.

Misschien hangt het er vanaf hoe de relatie was, waarom deze is verbroken enzovoort

Ik kan bijna stellig zeggen: ja voor mij eens een ex altijd een ex

Nu was mijn relatie ook niet fijn (meer) en moet ik er niet aan denken. Bij ons werkte het gewoon niet.

Maar zelfs als het niets serieus was of gewoon een fijne relatie... het is toch niet voor niks over gegaan. Of zie ik dat verkeerd?

Nu wil het geval dat een nichtje van mij in deze situatie verkeert. Haar ex dus ging in het verleden vreemd. Niet doorlopend maar vlak voordat het uit ging. Wat de reden precies was weet ik niet. Nu proberen ze het weer.

Dom? Of is het een geval van oude liefde roest niet en dat ze nu beiden wijzer/verstandiger zijn.

I hope so
Alle reacties Link kopieren
tja, hangt er vanaf waarom het een ex is? denk je ook niet?! Zeg nooit nooi...
Dat lijkt me iets tussen je nicht en haar ex.... Niet mee bemoeien.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ik denk ook dat het er erg aan ligt waarom de exen exen zijn geworden. Een hernieuwde relatie tussen exen kan heel goed gaan, maar het kan ook helemaal verkeerd gaan.

In de eerste situatie zie je vaak dat de relatie eerder onmogelijk was door omstandigheden (bijv. een omgeving die er op tegen was, te lange reisafstand tussen de geliefden of gewoon nog erg jong).

Als een relatie problematisch was dan is de kans op slagen van een tweede ronde wel erg klein.
Nee, ik vind niet per se dat een ex altijd een ex moet blijven. Ik vind dat veel te stellig. Mensen kunnen zich vergissen en mogen gelukkig terugkomen op zo'n vergissing. Waarom zou het moment waarop een van de twee het uitmaakt per se bepalend moeten zijn voor altijd, ook als het misschien een foute beslissing was, te snel genomen op een moment van kwaadheid?

In veel gevallen zal het misschien opgaan dat een relatie die uit is ook uit blijft, maar ik denk dat je jezelf een hoop kunt ontzeggen als je het jezelf als absolute regel gaat opleggen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:Poezewoes schreef op 15 mei 2009 @ 20:20:

Dat lijkt me iets tussen je nicht en haar ex.... Niet mee bemoeien. Dat doe ik ook zeker niet maar ik vroeg het me af...

Je moet het toch zelf ondervinden.

Het hangt denk ik echt van de relatie af.. Bij hun zat er bijna tien jaar tussen.

Het is idd hun zaak of ze wel of niet hun relatie nieuw leven in blazen.

Ik ging er alleen over nadenken hoe ik dat zou zien.. .in mijn geval is het niet zo moeilijk. Never nooit niet.

Was gewoon benieuwd of er hier ook meiden zijn die het wel hebben ervaren.. positief als negatief
Voor mij is het wel zo; Eens een ex, altijd een ex.

Ik kan me niet voorstellen dat ik opnieuw zou proberen een relatie te beginnen met iemand waarmee het eerder niet werkte.

Dat anderen dat wel kunnen/willen is natuurlijk aan hun, maar ik vraag me altijd af of de redenen waarom de relatie uitging niet heel hard terug gaan komen.
Voor mij is het wel zo; Eens een ex, altijd een ex.

Ik kan me niet voorstellen dat ik opnieuw zou proberen een relatie te beginnen met iemand waarmee het eerder niet werkte.

Dat anderen dat wel kunnen/willen is natuurlijk aan hun, maar ik vraag me altijd af of de redenen waarom de relatie uitging niet heel hard terug gaan komen.
Nadat ik de relatie had verbroken ben ik weer terug bij mijn ex ...

Het was uitgegaan omdat we veels te jong waren toen we erin stapten [allebei 16] Ben nu ruim 25 jaar met hem getrouwd,hij is mijn grote liefde .

Mijn dochter heeft ook haar relatie verbroken na 6 jaar .Was ook 16 toen deze begon .Ze voelde zich erg alleen staan in de relatie na overlijden van twee dierbaren snel achter elkaar .

Ik denk dat het erg ligt waarom een relatie stuk loopt ,mijn dochter geeft heel duidelijk aan dat ze erg van haar ex houd maar geen relatie met iemand wil die alleen voor de lusten gaat
Dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk. Ligt aan wat je zelf wil/verwacht en hoe je zelf bent.

Ik zou geen relaties meer willen met mijn exen. Het is uitgegaan omdat het niet werkte, maakt niet op welke manier, maar ik wil daar niet meer in investeren.
Ja dat is voor iedereen weer anders natuurijk. Hangt helemaal van de situatie en de personen af.
dat ligt aan de ex en waarom het uit ging. Met mijn laatste ex: absoluut niet, geen denken aan, wil ik me niet eens een voorstelling van maken! Toch waren we 2 jaar samen.

Mijn 1e ex daarintegen: We waren na laatste ex weer wat aan het flirten, en ik had na een paar dates eigenlijk als missie om hem weer terug te krijgen. Toen middenin mijn missie ontmoette ik mijn vriend, en in 1 klap ex1 vergeten. En ik wilde helemaal niet, maar het gevoel was te groot. Het was alsof mijn lichaam anders deed dan mijn hoofd wilde. Maar uiteindelijk ben ik daar heel blij mee want we zijn nog steeds dolgelukkig! Ik had dit nooit met ex1 kunnen hebben. (alhoewel wel anders natuurlijk) Maar nee ik had het niet beter kunnen treffen, wij zijn echt een match!
Ik moet er nu echt niet aan denken om weer iets te beginnen met mijn ex. T is toen uit gegaan omdat hij qua karakter toch niet zo goed bij mij paste als ik dacht. Hij moet wel heel erg veranderd zijn wil ik t weer met hem gaan proberen. Maar dan nog knaagt het aan me dat hij het ooit uit heeft gemaakt. Dan is je vertrouwen in die persoon toch wel gekrenkt.

Het hangt er dus echt wel vanaf hoe de relatie is geeindigd en waarom. En hoe lang hij al je ex is als je hem weer tegenkomt. Na jaren en jaren kan iemand echt wel positief zijn veranderd. Dus verschilt van keer tot keer denk ik. Maar ikzelf zie het bij mij niet gebeuren
Ex is een afkorting van exit, dus nee...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven