Red flags

28-01-2021 16:25 180 berichten
Wat zijn red flags voor jou bij mensen? Zijn er dingen die jij altijd over het hoofd ziet maar waarvan men zegt 'told you so?'.

Ik trap af:

- over zichzelf zeggen ' ik ben veel te lief'.
- tijd/aandacht gebruiken om te straffen of belonen. Negeren na een ruzie of als je iets verkeerds zegt. Uit het niks afzeggen.
- bovenstaande maar met intimiteit.
- veel te veel drinken, maar zeggen ' ik kan het hebben'
- een vies huis. Af en toe kan altijd, maar nooit schoonmaken getuigt van issues.

Ik ben zelf natuurlijk niet perfect en ik werk er aan. Voor mezelf alleen bezig om dingen op een rijtje te zetten voor therapie.
Roodkapjeendewolf schreef:
28-01-2021 18:17
Het lijkt me het meest belangrijkst om je eigen rode vlaggen te herkennen!
Vervelend, verontrustend en eigenaardig gedag is bij een ander vrij goed te herkennen. De vraag is hoe ga je hiermee om. Kun je bij jezelf blijven en je grenzen voelen en aangeven? Kun je voor jezelf zorgen en opkomen? Kun je op een gezonde manier aan iemand hechten zonder jezelf te verliezen? Weet je wat je kernwaardes zijn? Als je dit niet kunt, zijn dat rode vlaggen. Dan ben je kwetsbaar voor de verkeerde mensen
Klopt, dat ben ik nu ook aan het leren in therapie.
Alle reacties Link kopieren
abracadabra schreef:
28-01-2021 17:03
Whahaha nou moet ik zeggen dat ik daar een keer ingetrapt ben... had een eerste date en man bleef het maar over Netflix n Chili hebben. En hij me maar raar aankijken toen ik over series begon. Dat werd m niet.
Helemaal uit de dating scene, kan iemand dit vertalen?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Belle73 schreef:
28-01-2021 19:11
Helemaal uit de dating scene, kan iemand dit vertalen?
Bootycall
Wanna grow up to be
Be a debaser
Black_Phillip schreef:
28-01-2021 18:56
Hij negeerde me want ik was het oneens met hem en toen werd hij boos en had hij even geen zin in me.
Dat is niet oke nee. Mega red flag en zou voor jou echt een breekpunt moeten zijn.
Black_Phillip schreef:
28-01-2021 18:56
Hij negeerde me want ik was het oneens met hem en toen werd hij boos en had hij even geen zin in me.
Good riddance dus. Dit moet je niet willen.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Ja, alleen zag ik dat toen niet.
Bij elke foute vrouw past een foute man.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
katkaatje schreef:
28-01-2021 17:26
Ik voel me heel suf nu, maar is ‘Netflix en chill’ niet daadwerkelijk ‘Netflix en chill’? Begin me nu zorgen te maken, want stelde dat vandaag voor aan een teamlid die heel gestrest was. Dat ze vanavond lekker met haar man ‘Netflix en chill’ moest doen. Nu lees ik dat dit misschien iets heel anders is, en dat dat dus reuze ongepast was van me. O_O :facepalm:

Hahah maakt niet uit hoor. Het is net als "kom je nog een kopje thee drinken?" Dat kan echt betekenen dat je thee wilt drinken, het kan ook betekenen dat er helemaal geen thee gedronken wordt. :-D
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Voor mij zijn rode vlaggen vooral mensen die uit interessantdoenerij Engelste termen als “Red Flag” gebruiken.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
oudebaas schreef:
28-01-2021 19:48
Voor mij zijn rode vlaggen vooral mensen die uit interessantdoenerij Engelste termen als “Red Flag” gebruiken.

Of jezelf 'oude baas' noemen terwijl je je niet als een baas gedraagt hier.
ellerlilalinne wijzigde dit bericht op 28-01-2021 19:53
0.57% gewijzigd
Bedankt voor opheldering, het is dus te vergelijken met 'kom je nog binnen voor een kop koffie?'. Wat handig toch zo'n forum.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
oudebaas schreef:
28-01-2021 19:48
Tsja, dat is de tendens tegenwoordig. Get used to it :)
Wanna grow up to be
Be a debaser
Belle73 schreef:
28-01-2021 19:50
Bedankt voor opheldering, het is dus te vergelijken met 'kom je nog binnen voor een kop koffie?'. Wat handig toch zo'n forum.

Ja idd. Ik weet nog de eerste keer dat ik met een vriendin meeging na het stappen met twee bekenden en we de vraag kregen 'komen jullie nog wat drinken?' Ik zat maar te denken wanneer krijgen we dat drankje nou. :rofl:
-Als iemand ouder dan een jaar of 25 nog bij zijn ouders woont uit gemakzucht.
-Als iemand in de schuldsanering zit.
-Als iemand van job naar job verhuisd omdat zijn/haar contract steeds niet wordt verlengd.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
- Als iemand zichzelf meisje of jongetje noemt.

- Vrouwen die zeggen 'ik val op foute mannen'.
mevrouwiglesias schreef:
28-01-2021 20:02
-Als iemand ouder dan een jaar of 25 nog bij zijn ouders woont uit gemakzucht.
-Als iemand in de schuldsanering zit.
-Als iemand van job naar job verhuisd omdat zijn/haar contract steeds niet wordt verlengd.
Hoezo is dat laatste een red flag?
katkaatje schreef:
28-01-2021 16:43
Niet alleen ongezond, maar (voor mij in elk geval) ook bijzonder onaantrekkelijk. Bovendien valt het in de praktijk vaak vies tegen, maar wordt het vooral als excuus gebruikt om “nu eens voor mezelf te kiezen”.
Wat ik moeilijk vind aan pleasers is dat ze precies zeggen wat je horen wil, en doen wat zij denken dat jij graag wil.

Om je vervolgens te verwijten dat je geen oog voor ze hebt.

Ja HALLO, ik kan geen gedachten lezen he. En ik wil helemaal niet dat anderen zeggen wat ik wil horen of zichzelf opzij zetten voor mij.

Pleasers vind ik een beetje eng. Dan denk je dat je het gezellig hebt samen, maar dan blijkt dat dat helemaal niet zo is.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
- Als hij zijn kinderen uit vorige relatie niet op één zet. Ze maar 1 keer in de 14 dagen wil zien.
- Als hij een swinger is.
- Teveel drinkt
- Drugs gebruikt
- Rookt
- Bodybuilding of Crossfit doet
- Een schare aan ex-scharrels heeft die nog om hem heen draaien.
- Als man RTL Boulevard kijkt
ellerlilalinne wijzigde dit bericht op 28-01-2021 20:54
5.17% gewijzigd
Het is makkelijker om te zeggen wat een man leuk maakt en relatiemateriaal.
Als hij zijn ex van alles de schuld geeft, inclusief dat de kinderen liever niet meer bij hem komen.
Als iemand qua zelfbewustzijn op drama-niveau in het leven staat en met gebeurtenissen en conflicten omgaat in termen van schuld etc.

Niet positief, niet spontaan zijn, geen humor, sarcasme/cynisch/vermoeid/weinig energie qua uitstraling.

Workaholic.

Eeuwige vrijgezel/bindingsangst/mama issues.

Verongelijktheid, problemen, "alles overkomt mij maar het is niet mijn schuld."

Mooie/intelligente/street smart praat die indruk maakt maar vervolgens niet wordt waargemaakt, talk the talk maar walkt niet de walk zeg maar.

Aansturen op seks zonder verdere belangstelling in mij als persoon.

Dan houdt het wat mij betreft snel op.
Hexopbezemsteel schreef:
28-01-2021 20:18
Wat ik moeilijk vind aan pleasers is dat ze precies zeggen wat je horen wil, en doen wat zij denken dat jij graag wil.

Om je vervolgens te verwijten dat je geen oog voor ze hebt.

Ja HALLO, ik kan geen gedachten lezen he. En ik wil helemaal niet dat anderen zeggen wat ik wil horen of zichzelf opzij zetten voor mij.

Pleasers vind ik een beetje eng. Dan denk je dat je het gezellig hebt samen, maar dan blijkt dat dat helemaal niet zo is.
Ja klopt.
‘Gaat het?’
-‘ja hoor.’
Weet je het zeker?’
-ja gaat echt goed’

10 minuten later:
-‘waarom zie je niet dat het niet goed met me gaat?’

Pffff
Wanna grow up to be
Be a debaser
Als hij een voetballer is.
stellar schreef:
28-01-2021 18:07
Zou t niet verstandiger zijn om bezig te zijn met jezelf ipv lijstjes maken over “red flags”
Daarnaast, een red flag is geen algemeen gegeven, wat voor de een een red flag is kan voor de ander geen probleem zijn.

Eens!! En ik lees veel posts dat agressie in het verkeer een rode vlag is. Ik ben erg agressief in de auto (niet qua rijden maar qua irritatie naar medeweggebruikers, frustraties van de dag komen er in de auto uit). Slechte eigenschap van mij. Gelukkig heeft mijn partner dit niet als rode vlag gezien :hyper:
Ellerlilalinne schreef:
28-01-2021 20:28
- Als hij zijn kinderen uit vorige relatie niet op één zet. Ze maar 1 keer in de 14 dagen wil zien.
- Als hij een swinger is.
- Teveel drinkt
- Drugs gebruikt
- Rookt
- Bodybuilding of Crossfit doet
- Een schare aan ex-scharrels heeft
- Als man RTL Boulevard kijkt
Nou weer een lijst waar ik grotendeels aan voldoe (vooral het tweede gedeelte)

Tiswat

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven