huisvesting van partner
woensdag 9 december 2020 om 11:25
Hallo,
Ik heb een hele tijd geleden besloten dat ik niet meer wil samenwonen. Enkel nog met mijn kinderen.
Mij partner weet dit al een hele tijd. Volgende maand is mijn verhuis gepland maar hij gaat niet op zoek naar een woning. De woning waar we nu wonen, is verkocht en hier kan hij dus niet blijven. Als ik vraag wat zijn plan is, kan hij hierop niet antwoorden. De laatste keer dat ik het vroeg, zei hij dat hij in zijn auto ging wonen.
Ik heb een beetje het gevoel dat ik gemanipuleerd wordt om dan maar uit medelijden te zeggen dat hij toch bij ons kan komen wonen maar dat wil ik dus echt niet. Hoe zien jullie dit?
Ik heb een hele tijd geleden besloten dat ik niet meer wil samenwonen. Enkel nog met mijn kinderen.
Mij partner weet dit al een hele tijd. Volgende maand is mijn verhuis gepland maar hij gaat niet op zoek naar een woning. De woning waar we nu wonen, is verkocht en hier kan hij dus niet blijven. Als ik vraag wat zijn plan is, kan hij hierop niet antwoorden. De laatste keer dat ik het vroeg, zei hij dat hij in zijn auto ging wonen.
Ik heb een beetje het gevoel dat ik gemanipuleerd wordt om dan maar uit medelijden te zeggen dat hij toch bij ons kan komen wonen maar dat wil ik dus echt niet. Hoe zien jullie dit?
zondag 3 januari 2021 om 20:54
Hij kan altijd nog zijn eigen kringloopwinkel beginnen als hij zoveel troep heeftProetel schreef: ↑03-01-2021 19:36En dit... ja dit klopt wel. Ik heb hem zo veel mogelijk tegemoet gekomen in de hoop dat hij het zelf zou gaan opruimen. Hij is daar in totaal wel heel veel uren aan bezig geweest. We spreken over ongeveer 2 ruimtes van 80 vierkante meter die tot boven volgestouwd stonden.
zondag 3 januari 2021 om 21:03
Gefeliciteerd!Proetel schreef: ↑03-01-2021 19:34Mijn excuses dat ik niet meteen heb gereageerd. Het was voor mij effe aankijken of hij nu wel of niet al zijn rommel weg zou gaan hebben.
en wonder boven wonder... mijn huis was ontdaan van zijn spullen op 31 december.
Ik heb het vandaag met een goeie vriendin goed kunnen praten hierover. Ik ben echt tot het inzicht gekomen dat ik véél te snel in een nieuwe relatie gestapt ben. Volgens mij heb ik dat gedaan om het verdriet van mijn vorige relatie (waar ik werd bedrogen en vervolgens ingeruild) niet te moeten voelen.
Ik snap heel goed dat dit voor jullie allemaal heel raar en ruggengraatloos klinkt. Maar het is zoals het is. En dit was eens maar nooit meer.
En u hoeft naar ons geen excuses te maken. Het is uw leven, en u heeft genoeg ellende gehad van uw verkeerde keuze.
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.
Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.
Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
zaterdag 30 januari 2021 om 22:53
Nadat ik ex een aantal weken niet meer gesproken of gezien had, stond hij deze namiddag opeens overwacht voor de deur.
Hij vond dat ik hem moest binnenlaten en hij vond het niet kunnen dat we geen relatie meer hebben omdat we zo goed bij elkaar passen en hij me niet wil laten gaan. Uiteraard heb ik hem niet binnen gelaten maar ik kreeg hem dus ook niet zo heel vlot weg aan de voordeur...
Nu heb ik schrik dat dit voor hem de drempel heeft verlaagd om tot hier te komen. Op zich is het best wel even rijden vanaf zijn moeder, waar hij nu woont, tot hier. Het gaat al snel om 40 min...
Wat kan ik doen om hem de volgende keer sneller af te schepen? De politie bellen? of is dat overdreven?
Hij vond dat ik hem moest binnenlaten en hij vond het niet kunnen dat we geen relatie meer hebben omdat we zo goed bij elkaar passen en hij me niet wil laten gaan. Uiteraard heb ik hem niet binnen gelaten maar ik kreeg hem dus ook niet zo heel vlot weg aan de voordeur...
Nu heb ik schrik dat dit voor hem de drempel heeft verlaagd om tot hier te komen. Op zich is het best wel even rijden vanaf zijn moeder, waar hij nu woont, tot hier. Het gaat al snel om 40 min...
Wat kan ik doen om hem de volgende keer sneller af te schepen? De politie bellen? of is dat overdreven?
zaterdag 30 januari 2021 om 22:58
Zeggen dat je de politie belt. Klinkt als een schijtlijster die dan wel gaat. En als hij te lang blijft hangen dan doen alsof je belt en als dat niet werkt echt bellen. En hem filmen.
"Ik wil dat je gaat."
*blijft*
"Ik bel de politie." (doen alsof)
*blijft*
Dan echt politie bellen.
Of als je een nieuwe vriend hebt zeggen dat je een nieuwe vriend hebt. (edit: het kan zijn dat zeggen dat je een nieuwe vriend hebt niet bij je situatie past)
"Ik wil dat je gaat."
*blijft*
"Ik bel de politie." (doen alsof)
*blijft*
Dan echt politie bellen.
Of als je een nieuwe vriend hebt zeggen dat je een nieuwe vriend hebt. (edit: het kan zijn dat zeggen dat je een nieuwe vriend hebt niet bij je situatie past)
madamzonderm wijzigde dit bericht op 30-01-2021 23:31
12.06% gewijzigd
zaterdag 30 januari 2021 om 22:58
Vriendelijk open doen, vriendelijk vertellen dat jullie uit elkaar zijn en dat je hem niet meer wenst te zien.
Toedels, Adios.
Deur terug dicht doen voor zijn neus.
En als ie gaat lopen muiten daarna, op de deur blijft bonken, ... politie bellen.
Als ie 7 keer het deksel (en de deur) op zijn neus krijgt leert ie het hopelijk af om nutteloos langs te komen.
Toedels, Adios.
Deur terug dicht doen voor zijn neus.
En als ie gaat lopen muiten daarna, op de deur blijft bonken, ... politie bellen.
Als ie 7 keer het deksel (en de deur) op zijn neus krijgt leert ie het hopelijk af om nutteloos langs te komen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
zaterdag 30 januari 2021 om 23:02
Ik zou niks zeggen over een eventuele nieuwe partner.madamzonderm schreef: ↑30-01-2021 22:58
Of als je een nieuwe vriend hebt zeggen dat je een nieuwe vriend hebt.
Dat werkt bij veel ex'en - zeker mannen - als een rode lap op een stier.
Gaan ze je nog meer achtervolgen.
Is dit nu later?
zaterdag 30 januari 2021 om 23:13
Probeer niet bang of in paniek te raken, hij is wanhopig, je was altijd te overtuigen en na een maandje bij zijn moeder en een avondklok.........Bedenk dat je het absolute recht hebt om hem te weigeren en probeer dat ook op een rustige manier uit te stralen. Het kan ook zijn dat hij het nu snapt en je niet meer lastig valt.
zaterdag 30 januari 2021 om 23:16
Idd dit,zou zelf wel klaar zijn met herhalen,vriendelijk.. etc.
Denk dat hij ,"een volgende keer laat ik de honden los" beter begrijpt
nighttripper wijzigde dit bericht op 30-01-2021 23:16
0.87% gewijzigd
Vraag blijft,why is the rum gone?
zaterdag 30 januari 2021 om 23:24
oh wist ik niet.
Want ik dacht dat een bezette vrouw minder interessant en hoopvol is dan een vrijgezelle vrouw.
en ging uit van verhalen waar soms door nieuwe vriend nog eens werd gezegd dat het contact voorbij was en wel werkte toen dat wel nodig was.
Ik zou niet open doen maar door een raampje dat alles zeggen.
zaterdag 30 januari 2021 om 23:27
Ik ken genoeg drama-verhalen waar ze dan niet alleen de vrouw gaan stalken, maar zeker de man.madamzonderm schreef: ↑30-01-2021 23:24oh wist ik niet.
Want ik dacht dat een bezette vrouw minder interessant en hoopvol is dan een vrijgezelle vrouw.
en ging uit van verhalen waar soms door nieuwe vriend nog eens werd gezegd dat het contact voorbij was en wel werkte toen dat wel nodig was.
Tot hem aanvallen of omver rijden toe.
Of zichzelf continu vergelijken met die kerel en dan elke keer weer afkomen met "wat heeft hij meer dan ik had, ik ben toch veel beter" en met die boodschap zo'n beetje dagelijks voor je deur staan.
Hij komt er maar vanzelf achter dat je eventueel een nieuwe partner hebt.
Is dit nu later?
zaterdag 30 januari 2021 om 23:30
Okay ja misschien was ik te snel en past dit niet bij hem. Een situatie als je schetst is echt onwenselijk.Wissewis schreef: ↑30-01-2021 23:27Ik ken genoeg drama-verhalen waar ze dan niet alleen de vrouw gaan stalken, maar zeker de man.
Tot hem aanvallen of omver rijden toe.
Of zichzelf continu vergelijken met die kerel en dan elke keer weer afkomen met "wat heeft hij meer dan ik had, ik ben toch veel beter" en met die boodschap zo'n beetje dagelijks voor je deur staan.
Hij komt er maar vanzelf achter dat je eventueel een nieuwe partner hebt.
Een familielid had een ex die weer contact zocht. Haar vriend stuurde bericht haar met rust te laten. Dat hielp toen.
Wel stom maar vast onvermijdelijk dat als ze een nieuwe vriend heeft die ex erachter komt.
Ik heb wat toegevoegd aan dat bericht.
zaterdag 30 januari 2021 om 23:33
Gelukkig heb ik absoluut geen nieuwe vriend en ik ben eigenlijk ook van plan om zéér lang vrijgezel te blijven. Ik was daarstraks in het boek 'de aantrekkingskracht van foute mannen' van Carolien Roodvoets en daarin staat dat bepaalde mensen zo veel hebben meegemaakt dat ze eigenlijk niet meer in staat zijn om een relatie aan te gaan. Wel, ik reken mij daaronder.
zaterdag 30 januari 2021 om 23:34
Er zijn natuurlijk kerels die terugdeinzen als er een ander is.madamzonderm schreef: ↑30-01-2021 23:30Okay ja misschien was ik te snel en past dit niet bij hem. Een situatie als je schetst is echt onwenselijk.
Een familielid had een ex die weer contact zocht. Haar vriend stuurde bericht haar met rust te laten. Dat hielp toen.
Wel stom maar vast onvermijdelijk dat als ze een nieuwe vriend heeft die ex erachter komt.
Ik heb wat toegevoegd aan dat bericht.
En die stoppen na 1 berichtje van die andere.
Er zijn andere kerels die dan net denken dat ze recht hebben in een potje knokken met die nieuwe kerel
Als ie na een maand 0 contact effe - zonder afspraak - 3 kwartier enkel rijdt om voor de deur te komen staan en kwaad is dat ie niet binnen mag en begint over "ik ben de ideale man en we hadden het zo goed" zou ik hem eerder in groep 2 zetten dan in groep 1.
Die kan potentieel problemen gaan veroorzaken als er iemand nieuw is.
(Ik hoop het natuurlijk niet voor opstartster, maar ik zou de kat dus niet bij de melk zetten.)
Is dit nu later?
zaterdag 30 januari 2021 om 23:49