huisvesting van partner
woensdag 9 december 2020 om 11:25
Hallo,
Ik heb een hele tijd geleden besloten dat ik niet meer wil samenwonen. Enkel nog met mijn kinderen.
Mij partner weet dit al een hele tijd. Volgende maand is mijn verhuis gepland maar hij gaat niet op zoek naar een woning. De woning waar we nu wonen, is verkocht en hier kan hij dus niet blijven. Als ik vraag wat zijn plan is, kan hij hierop niet antwoorden. De laatste keer dat ik het vroeg, zei hij dat hij in zijn auto ging wonen.
Ik heb een beetje het gevoel dat ik gemanipuleerd wordt om dan maar uit medelijden te zeggen dat hij toch bij ons kan komen wonen maar dat wil ik dus echt niet. Hoe zien jullie dit?
Ik heb een hele tijd geleden besloten dat ik niet meer wil samenwonen. Enkel nog met mijn kinderen.
Mij partner weet dit al een hele tijd. Volgende maand is mijn verhuis gepland maar hij gaat niet op zoek naar een woning. De woning waar we nu wonen, is verkocht en hier kan hij dus niet blijven. Als ik vraag wat zijn plan is, kan hij hierop niet antwoorden. De laatste keer dat ik het vroeg, zei hij dat hij in zijn auto ging wonen.
Ik heb een beetje het gevoel dat ik gemanipuleerd wordt om dan maar uit medelijden te zeggen dat hij toch bij ons kan komen wonen maar dat wil ik dus echt niet. Hoe zien jullie dit?
dinsdag 29 december 2020 om 18:56
Het ergste is nog dat hij al 2 weken vakantie heeft en úren "rust".
Volgens hem heeft hij rust nodig. Maar ik wil orde en netheid en wel nu...
Waarop hij dan als een klein kind kwaad gaat zitten wezen.
Mijn moeder was hier vorige week en die zei ook dat het ongehoord is om zo een rommel te gaan maken.
En ja, ik weet het, ik had die noooooit binnen moeten halen...
Mijn moeder was hier vorige week en die zei ook dat het ongehoord is om zo een rommel te gaan maken.
dinsdag 29 december 2020 om 19:04
dinsdag 29 december 2020 om 19:11
Vrijdag is einde van de week.Proetel schreef: ↑29-12-2020 18:56Het ergste is nog dat hij al 2 weken vakantie heeft en úren "rust".
Hij gaat er dan uit. Alles wat hij achter laat, gaat naar de stort. Simpel. ( en zelf veroorzaakt, maar dat weet je zelf ook wel)
dinsdag 29 december 2020 om 19:22
Ga hem nou niet voer voor argumenten en verwijten geven. Accepteer dat hij zijn troep moet gaan opruimen. Maar dat is dan letterlijk en figuurlijk opruimen en hem verwijderen uit je leven.
Vraag een vriendin of je moeder om daarmee te helpen, als je dat moeilijk vindt.
Vraag een vriendin of je moeder om daarmee te helpen, als je dat moeilijk vindt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dinsdag 29 december 2020 om 20:46
De troep moet jezelf opruimen. Leg je daarbij neer. De dag dat jij weggaat zet je alles voor de deur in dozen en verander je het slot. Desnoods ruil je met iemand van slot als je geen geld hebt. Dit laatste stukje uitzingen en bijna je nieuwe leven beginnen. Hem moet je nooit meer binnen laten. Hij lost zijn eigen zaken maar op.
dinsdag 29 december 2020 om 21:27
Dit. Opgeruimd staat netjes. Afwachten tot híj iets gaat doen, is ontzettend passief. Pak nou gewoon eens door.viva-amber schreef: ↑29-12-2020 19:04Ik zou je verlies nemen mbt rommel en hem er op 1 jan uitzetten. Alles wat hij niet mee neemt zou ik bij het grofvuil melden en buiten zetten zodat het opgehaald kan worden.
dinsdag 29 december 2020 om 21:30
Dat vraag ik me ook af (ik ben inderdaad zwanger van mijn eerste kind, dat wel).
dinsdag 29 december 2020 om 23:52
Ik zou incalculeren dat je alles zelf mag doen.Proetel schreef: ↑29-12-2020 18:44Ondertussen zijn we uit elkaar. In overleg heb ik toegestaan dat hij mag blijven tot eind deze week. Nu is het zo dat hij van mijn zolder een enorme rommel heeft gemaakt. Overal liggen dozen geslingerd en ligt er zooi. Als ik hem erop aanspreek, wordt hij boos en vindt hij dat ik te veel druk leg.
Ik spreek hem hierop aan omdat ik mijn huis leeg wil eind deze week... Maar opnieuw heeft hij geen enkel begrip hiervoor... what to do? Ja, de sloten veranderen en hem er uitzetten zou misschien helpen maar dan moet ik alsnog zelf al die zooi opruimen...
Paar vuilzakken, alles erin smijten en vrijdag gaat alles buiten.
Kennelijk zijn het dan toch niet zo'n belangrijke spullen dat hij ze niet zelf inpakt.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
woensdag 30 december 2020 om 07:10
Veel eerder in dit topic hadden we een discussie over de verschillende opties die JIJ had met zijn spullen: op de stoep zetten, bij zijn moeder droppen, etc. Toen al ging niemand, ook jij zelf niet, er vanuit dat hij de boel zelf netjes en op tijd zou gaan inpakken en weghalen. Waarom verbaast het je dan nu dat dit inderdaad zo loopt?
woensdag 30 december 2020 om 07:29
Lariba schreef: ↑30-12-2020 07:10Veel eerder in dit topic hadden we een discussie over de verschillende opties die JIJ had met zijn spullen: op de stoep zetten, bij zijn moeder droppen, etc. Toen al ging niemand, ook jij zelf niet, er vanuit dat hij de boel zelf netjes en op tijd zou gaan inpakken en weghalen. Waarom verbaast het je dan nu dat dit inderdaad zo loopt?
Ze zal wel genoeg aan haar hoofd hebben en er vanuit gaan dat haar ex toch wel wat stappen zal nemen om onderdak te vinden en zijn spullen op te ruimen of te bewaren.
Ik denk dat die ex een soort van bevroren is door wat er gebeurt en geen idee heeft wat hij nu moet. Het gaat er straks echt op neerkomen dat hij op straat staat en actie hoef je van hem niet te verwachten. Zou wel oppassen met zijn spullen in vuilniszakken stoppen, misschien wordt hij dan wel kwaad. Hij zit heel erg klem nu natuurlijk en de realiteit wordt steeds harder, hij kan er niet meer om heen.
woensdag 30 december 2020 om 17:14
Waarom laat je zijn rust nodig hebben voor gaan op jou orde en netheid nodig hebben?Proetel schreef: ↑29-12-2020 18:56Het ergste is nog dat hij al 2 weken vakantie heeft en úren "rust".
Ga op je strepen staan, eruit met zijn troep kan hij daarna rust nemen zonder jou er mee op te zadelen
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
woensdag 30 december 2020 om 21:59
Hij kan naar z'n moeder een straat verder. Weg met die bloedzuiger.Kittenxx schreef: ↑30-12-2020 17:27dit is wat ik zou doen : voor morgenavond voor 1 nacht voor hem een hotelkamer boeken, hem eruit gooien naar dat hotel. En ook voor morgen een slotenmaker regelen . Zo kun jij 2020 in je eentje afsluiten en helemaal fris beginnen in 2021.
Op 2 januari zijn zooi in vuilniszakken doen en buiten de deur zetten, kan hij dan op komen halen.
De kosten voor die hotelovernachting zou ik er voor hebben.