huisvesting van partner

09-12-2020 11:25 294 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb een hele tijd geleden besloten dat ik niet meer wil samenwonen. Enkel nog met mijn kinderen.
Mij partner weet dit al een hele tijd. Volgende maand is mijn verhuis gepland maar hij gaat niet op zoek naar een woning. De woning waar we nu wonen, is verkocht en hier kan hij dus niet blijven. Als ik vraag wat zijn plan is, kan hij hierop niet antwoorden. De laatste keer dat ik het vroeg, zei hij dat hij in zijn auto ging wonen.

Ik heb een beetje het gevoel dat ik gemanipuleerd wordt om dan maar uit medelijden te zeggen dat hij toch bij ons kan komen wonen maar dat wil ik dus echt niet. Hoe zien jullie dit?
mabelle schreef:
30-01-2021 23:49
Dit. Ik zou de deur niet eens open doen...
Moet je natuurlijk wel weten wie er voor de deur staat.

Hier zie ik dat toch echt niet zonder de deur te openen.
En het kan maar eens zo mijn schoonmoeder (zonder mobiel) zijn.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Proetel schreef:
30-01-2021 22:53
Nadat ik ex een aantal weken niet meer gesproken of gezien had, stond hij deze namiddag opeens overwacht voor de deur.
Hij vond dat ik hem moest binnenlaten en hij vond het niet kunnen dat we geen relatie meer hebben omdat we zo goed bij elkaar passen en hij me niet wil laten gaan. Uiteraard heb ik hem niet binnen gelaten maar ik kreeg hem dus ook niet zo heel vlot weg aan de voordeur...

Nu heb ik schrik dat dit voor hem de drempel heeft verlaagd om tot hier te komen. Op zich is het best wel even rijden vanaf zijn moeder, waar hij nu woont, tot hier. Het gaat al snel om 40 min...

Wat kan ik doen om hem de volgende keer sneller af te schepen? De politie bellen? of is dat overdreven?
Zonder aankondiging is dit toch wel heftig. Niet in discussie gaan, zeggen dat je hier niet van gediend bent en vriendelijk de deur weer dichtdoen.
Gatekeeper* schreef:
30-01-2021 23:01
Wat een engerd.
Nou inderdaad, niet vriendelijk doen, dit is stalken, zonder bericht ff op de stoep staan. Zeggen dat je een melding doet bij de politie en dat je er niet van gediend bent hoor. Kijk maar een beetje over je schouder voorlopig.
De laatste keer dat ik het vroeg, zei hij dat hij in zijn auto ging wonen.
Ik hoop wel dat de verwarming het doet
Ik zou hem negeren, dat hele gedram. Je moet mij binnen laten. Wanneer hij niet binnen 5-10 min weg is dan zou ik idd de politie bellen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
MissMaran schreef:
31-01-2021 02:00
Nou inderdaad, niet vriendelijk doen, dit is stalken, zonder bericht ff op de stoep staan. Zeggen dat je een melding doet bij de politie en dat je er niet van gediend bent hoor. Kijk maar een beetje over je schouder voorlopig.
Een melding bij de politie omdat hij 1x voor je deur staat, en ook weer afdruipt? Kom op zeg.
.
Proetel schreef:
30-01-2021 22:53
Nadat ik ex een aantal weken niet meer gesproken of gezien had, stond hij deze namiddag opeens overwacht voor de deur.
Hij vond dat ik hem moest binnenlaten en hij vond het niet kunnen dat we geen relatie meer hebben omdat we zo goed bij elkaar passen en hij me niet wil laten gaan. Uiteraard heb ik hem niet binnen gelaten maar ik kreeg hem dus ook niet zo heel vlot weg aan de voordeur...

Nu heb ik schrik dat dit voor hem de drempel heeft verlaagd om tot hier te komen. Op zich is het best wel even rijden vanaf zijn moeder, waar hij nu woont, tot hier. Het gaat al snel om 40 min...

Wat kan ik doen om hem de volgende keer sneller af te schepen? De politie bellen? of is dat overdreven?
Okay, dit is problematisch. Hij vindt dat hij bij jou naar binnen mag, hij vindt dat jullie nog samen moeten zijn. Met andere woorden: hij accepteert niet dat jij de relatie hebt beëindigd en hem de toegang tot jouw woning hebt ontzegd.

Hij is afgedropen, dus wat er feitelijk gebeurd is valt nu wel mee, maar bedenk je even wat je de volgende keer gaat doen als die komt. Kun je zien wie er voor jouw deur staat? Zou er winst te behalen zijn om preventief nog een bericht erachteraan te sturen dat je hier niet van gediend bent en dat je hem niet meer wilt spreken? Of zou dit olie op het vuur zijn?

Een tweede keer dwingend aan je deur staan zou het voor mij een hele stuk enger maken omdat het een patroon is dan en ook aangeeft dat hij ongezond veel bezig blijft met jou. Ik zou dan inderdaad de politie bellen, al is het maar dat daar een melding staat over hem.
Negeren. Aandacht geeft alleen maar reden om door te gaan.
Dus koop een Ring deurbel of een lamp met camera, zodat je kunt zien wie er voor de deur staat. Niet open doen, berichten negeren en als je hem toevallig toch tegen komt, dan heel kort en duidelijk zijn "het is voorbij en ik wil je niet terug. Ik wil dat je me met rust laat". Meer niet, geen ruimte voor discussie laten en verder nergens op reageren. Dus ook niet op zijn smeekbedes. Blijven negeren
impala schreef:
31-01-2021 06:35
Een melding bij de politie omdat hij 1x voor je deur staat, en ook weer afdruipt? Kom op zeg.
Je hoeft de melding niet gelijk te doen maar zeker wel iets zeggen in die trant, hij komt zonder bericht helemaal op de bonnefooi naar haar nieuwe huis, dat is niet best hoor zeker niet met de geschiedenis dat ie niet uit haar vorige huis wilde, hij moet weten dat ie heel erg over de schreef gaat.
Wissewis schreef:
30-01-2021 23:51

Volgens mij zijn er genoeg mensen die de deur dan het liefst dicht zouden laten. :biggrin:
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.

Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
Wissewis schreef:
30-01-2021 23:51

Kan dat bij jullie nog? Hier moet je met name 's avonds echt de deur niet open doen hoor, zonder te weten wie het is.

En hebben ze bij jullie geen kijkgaatjes in de deuren? (deurspion)
Proetel schreef:
30-01-2021 23:33
Gelukkig heb ik absoluut geen nieuwe vriend en ik ben eigenlijk ook van plan om zéér lang vrijgezel te blijven. Ik was daarstraks in het boek 'de aantrekkingskracht van foute mannen' van Carolien Roodvoets en daarin staat dat bepaalde mensen zo veel hebben meegemaakt dat ze eigenlijk niet meer in staat zijn om een relatie aan te gaan. Wel, ik reken mij daaronder.
Dit heb ik ook gelezen in het boek en dacht toen echt niet maar na nog een paar destructieve relaties ben ik tot deze zelfde conclusie gekomen.
Proetel schreef:
30-01-2021 23:33
Gelukkig heb ik absoluut geen nieuwe vriend en ik ben eigenlijk ook van plan om zéér lang vrijgezel te blijven. Ik was daarstraks in het boek 'de aantrekkingskracht van foute mannen' van Carolien Roodvoets en daarin staat dat bepaalde mensen zo veel hebben meegemaakt dat ze eigenlijk niet meer in staat zijn om een relatie aan te gaan. Wel, ik reken mij daaronder.
Ik beb ook dat boek gelezen en het is heel verhelderend. Ik ben ook 1 van die vrouwen die geen relatie meer wil. Ik heb voor mijn gevoel te veel traumatische ervaringen in een relatie gehad. Ben nu meer dan 1.5 jaar vrijgezel en het bevalt mij ontzettend goed. Het geeft mij rust en ik heb niet meer het gevoel dat ik constant in angst leef.

To je bent echt ontzettend goed bezig en wees daar ontzettend trots op. Blijf aan jezelf werken en dat je ook blij in het leven kunt zijn zonder het gevoel te moeten hebben dat je een man in je leven nodig hebt.

Blijf vooral "zakelijk" reageren. Gewoon kort en krachtig en ga niet hele gesprekken aan.
Volgende keer als hij voor je deur staat zeg heel duidelijk dat je daar niet van gediend bent en dat je echt klaar met de relatie bent. En geef ook aan dat als hij niet weg gaat of steeds terug blijft komen dat je dat niet prettig vind en dan eventueel de politie in zal schakelen.

Misschien een video deurbel zodat je kan zien als hij voor de deur staat? Geeft misschien een "veilig" gevoel.
Blijf in jezelf geloven !
docotrandus schreef:
31-01-2021 10:22
Volgens mij zijn er genoeg mensen die de deur dan het liefst dicht zouden laten. :biggrin:
Schoonmoeder van 87 is nogal van 't vasthoudende type als 't echt moet :-D.

Ik heb een paar weken geleden per ongeluk de bel niet gehoord.

Resultaat: Schoonmoeder heeft 3u in haar auto gezeten in onze straat.
Tegen 17u "moest er toch écht iemand thuis zijn bij ons" en heeft ze nog eens geprobeerd.

Het hielp ook niet dat ze haar eigen huissleutel weer eens kwijt was en dus niet in haar huis kon.

Nu ja, anders had ze 4u binnengezeten bij ons want uiteindelijk bleek dat mijn man de reserve-sleutel mee had naar zijn werk :-D.
Nu had ik haar maar 1u op mijn dak.
Waarbij ik dan standaard nog moet lullen als Brugman om haar uberhaupt binnen te krijgen "want ze wil niet storen".

De ijstaart die ze voor de gezamenlijke Kerst had gekocht was na een halve dag in de auto wel gesmolten :-D.
Is dit nu later?
En nope, ik ga geen gaten maken in de deur.

Dan trek ik toch liever 2 seconden de deur of 't raam open.

Diezelfde deur is nogal smal, dus als ik in de opening sta komt er toch écht niemand in.
Is dit nu later?
Jullie raden nooit wie er na maanden ineens weer voor de deur verscheen, gisteren o_o
Ik was thuis en hoorde de bel dus ik ging kijken wie het was... Die gek stond met zijn koffers voor de deur. Of hij toch aub niet bij mij kon blijven want hij was uit zijn huurhuis gezet :facepalm:
Na heel veel moeite heb ik hem weer weg gekregen. Hij stak letterlijk zijn voet tussen de deur en ik had mijn gsm niet bij de hand om de politie te verwittigen.

Nu heb ik énorm veel schrik en zou eigenlijk aangifte willen doen bij de politie. Of vinden jullie dit overdreven?
Proetel schreef:
01-07-2021 21:59
Jullie raden nooit wie er na maanden ineens weer voor de deur verscheen, gisteren o_o
Ik was thuis en hoorde de bel dus ik ging kijken wie het was... Die gek stond met zijn koffers voor de deur. Of hij toch aub niet bij mij kon blijven want hij was uit zijn huurhuis gezet :facepalm:
Na heel veel moeite heb ik hem weer weg gekregen. Hij stak letterlijk zijn voet tussen de deur en ik had mijn gsm niet bij de hand om de politie te verwittigen.

Nu heb ik énorm veel schrik en zou eigenlijk aangifte willen doen bij de politie. Of vinden jullie dit overdreven?
Maak in elk geval melding bij de politie. Die vent is niet goed.
Dat was denk ik flink schrikken. Ik zou sowieso contact opnemen met de politie, of het nou een melding of aangifte is (misschien even overleggen met hen wat de beste keuze is), maar dan zijn zij op de hoogte als het nogmaals gebeurt en weten zij dat se meteen in actie moeten komen

Goed dat je hem niet hebt binnengelaten trouwens!
Ik kan me nog herinneren dat je misschien nog met hem door wilde, gelukkig niet meer.., ik zou wel een melding maken.
Wat een gek! Ik zou in ieder geval gaan praten met de politie en dan schetsen zij jou de opties wel. Melding, aangifte, Veilig Thuis of hoe dat ook heet in België. Dit is niet de eerste keer hè?
anoniem_67dfd0d38a1ae wijzigde dit bericht op 01-07-2021 23:04
8.89% gewijzigd
In een van je laatste posts hier vroeg je ook al of het overdreven is om de politie te bellen. Waarom twijfel je? Je voelt je bedreigd/geïntimideerd.
Ik weet niet of ze een aangifte willen opnemen als ie "gewoon" voor de deur heeft gestaan.

Het is bij wet niet verboden om je ex even op te zoeken samen met wat bagage, in de hoop dat ze je terugneemt.

Als je hem maanden niet gezien hebt zou ik even afwachten of hij nog terugkomt of het bij 1 probeersel houdt.
Of héél misschien melding maken.
Is dit nu later?
Wissewis schreef:
01-07-2021 23:05
Ik weet niet of ze een aangifte willen opnemen als ie "gewoon" voor de deur heeft gestaan.

Het is bij wet niet verboden om je ex even op te zoeken samen met wat bagage, in de hoop dat ze je terugneemt.

Als je hem maanden niet gezien hebt zou ik even afwachten of hij nog terugkomt of het bij 1 probeersel houdt.
Of héél misschien melding maken.
Aanbellen is niet verboden, een voet tussen de deur houden is volgens mij huisvredebreuk.

Een melding maken lijkt mij verstandig.
Als hij dan een keer terugkomt, en er wel een aangifte nodig is, weet de politie dat het niet de eerste keer is.

(Misschien heeft een melding in België meer gevolgen).
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Neem een ketting op je deur en/of videodeurbel.

Wat een gek, maar ik denk niet dat de politie hier veel mee gaat doen.
Nee, maar wanneer er wat gebeurt dat is er in ieder geval al een melding.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven