Mode & Beauty alle pijlers

curly girl methode

29-06-2020 13:36 771 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi!

Er is hier al een topic over maar uit 2017, we zijn nu een paar jaar verder dus dacht ik open even een nieuwe ;)

Ik heb zelf lang haar, met wat slag. Ik wil graag de curly girl methode uit proberen; dit wil zeggen shampoo’s met geen sulfaten, silicionen etc. zodat je meer slag/krul in je haar kunt krijgen.
Ik vind dit wel lastig om uit te zoeken; vooral omdat het om best dure shampoos gaat

Ik hoor graag wie deze methode volgt of heeft gevolgd en of iemand tips heeft!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had in december bijna mijn haar in een pixie laten knippen. Blij dat ik het niet gedaan heb want met een pixie moet ik elke 5 weken naar de kapper. Ik denk dat het nog wel even duurt voordat de boel weer open gaat.

Ik heb nu een bob die wat langer is dan ik zou willen maar goed... dit is niet zo spannend. Als het echt te lang wordt knip ik zelf.

Aangezien ik tegenwoordig eigenlijk nergens meer kom doe ik ook weinig aan mijn haar en het werkt! Ik was het 1x per week en 1x per week co-wash en laat het aan de lucht drogen. Soms met een beetje Aveda spray en soms een beetje Boucleme gel. Verder niets en het zit best aardig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oeh, inderdaad maar goed dat je dat niet gedaan hebt.

We hebben dezelfde wasroutine zie ik. Ik ben 3 cowashes aan het testen, Boucleme, Keracare en Dry and itchy. De laatste 2 bevallen het best.

Ik doe niet altijd producten in mn haar ook, alleen bij zoommeetings wel, dan ben je best prominent in beeld.

Ik punt het soms ook een beetje bij en komende vrijdag ga ik weer een uitgroeipakketje ophalen bij mn kapper.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben nog steeds zoekende naar de juiste producten.
Heb vandaag glijmiddel gekocht!!!! Ik ben benieuwd. Tegen de pluis.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mag ik hier ook verkopen? Ik heb een nagenoeg volle pompfles Orange marmelade. Ik ben gestopt met de methode dus kan er niks mee. Zonde want het is duur spul
Alle reacties Link kopieren Quote
Volgens mij mag je hier niet verkopen maar er zijn wel FB groepen waarin dat soort dingen verkocht mogen worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bergje65 schreef:
27-01-2021 18:39
Mag ik hier ook verkopen? Ik heb een nagenoeg volle pompfles Orange marmelade. Ik ben gestopt met de methode dus kan er niks mee. Zonde want het is duur spul
Lastige van OM is dat je het in de koelkast moet bewaren. En dat maakt verkopen lastig, als het verstuurd moet worden dan.
Alle reacties Link kopieren Quote
vivapimpelmees schreef:
27-01-2021 22:43
Lastige van OM is dat je het in de koelkast moet bewaren. En dat maakt verkopen lastig, als het verstuurd moet worden dan.
Het is geen zomer en de fles mag heus wel even uit de koelkast hoor. Volgens mij is 7 graden een prima temperatuur voor de OM en dat is het buiten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bergje65 schreef:
28-01-2021 14:25
Het is geen zomer en de fles mag heus wel even uit de koelkast hoor. Volgens mij is 7 graden een prima temperatuur voor de OM en dat is het buiten.
Pakjes liggen soms dagen in een sorteercentrum. Met dit soort producten neem ik dat risico gewoon niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
vivagirl schreef:
27-01-2021 18:37
Ik ben nog steeds zoekende naar de juiste producten.
Heb vandaag glijmiddel gekocht!!!! Ik ben benieuwd. Tegen de pluis.
Heb ik ook een tijd gebruikt. Beetje wisselend resultaat: bij vochtig weer kwam er evengoed nog pluis in. Volgens mij door de glycerine, maar daar weet very_cherry meer over te vertellen dan ik.
Ik gebruik nu het bye bye frizz serum van pretty curly girl, dat is vergelijkbaar spul maar zonder glycerine (helaas niet vergelijkbaar qua prijs)
Alle reacties Link kopieren Quote
Aija schreef:
28-01-2021 14:52
Heb ik ook een tijd gebruikt. Beetje wisselend resultaat: bij vochtig weer kwam er evengoed nog pluis in. Volgens mij door de glycerine, maar daar weet very_cherry meer over te vertellen dan ik.
Ik gebruik nu het bye bye frizz serum van pretty curly girl, dat is vergelijkbaar spul maar zonder glycerine (helaas niet vergelijkbaar qua prijs)
Ik heb het nog niet gebruikt, dus ik kan nog geen resultaat melden.
Er is zoveel spul te krijgen en iedereen krijgt andere resultaten...... vind het moeilijk om keuzes te maken wat ik ga kopen. Ik hoop op het beste met glijmiddel, heb best veel luis, maar moet ook hoognodig naar de kapper.

Ik krijg ook nog steeds geen goeie cast. Of ik verwacht te veel van een cast. Is dat echt keihard?
Ik heb soms wel een beetje dat het een heel klein beetje hard is op sommige plukjes, maar dat ik dat nou een cast durf te noemen?.....
En ik wacht ook nog dat ik een weelderige bos krullen hebben, het is nog steeds een beetje slierterig.
Creme spoeling is wel op, ik had Kruidvat Great Lengths, heb nu Garnier Loving Blends Milde Haver gekocht.
Alle reacties Link kopieren Quote
vivapimpelmees schreef:
28-01-2021 14:30
Pakjes liggen soms dagen in een sorteercentrum. Met dit soort producten neem ik dat risico gewoon niet.
Is het sowieso niet beperkt houdbaar? Ik heb nog een bodempje in de koelkast staan maar heb er sinds de pandemie niet meer aan geroken...
Alle reacties Link kopieren Quote
vivagirl schreef:
28-01-2021 18:46
Ik krijg ook nog steeds geen goeie cast. Of ik verwacht te veel van een cast. Is dat echt keihard?
Ik heb soms wel een beetje dat het een heel klein beetje hard is op sommige plukjes, maar dat ik dat nou een cast durf te noemen?.....
En ik wacht ook nog dat ik een weelderige bos krullen hebben, het is nog steeds een beetje slierterig.
Creme spoeling is wel op, ik had Kruidvat Great Lengths, heb nu Garnier Loving Blends Milde Haver gekocht.
Als ik een cast krijg wordt mijn haar inderdaad echt hard. De paarse Boucleme doet dat bij mij. Ik ben er overigens geen fan van.

W.b. cremespoeling.... ik gebruik dat sinds een maand of zo niet meer en gek genoeg voelt mijn haar beter. Niet als ik het net gewassen heb, dan mis ik die zachtheid maar als het droog is zit het mooi luchtig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady_Day schreef:
28-01-2021 18:59
Als ik een cast krijg wordt mijn haar inderdaad echt hard. De paarse Boucleme doet dat bij mij. Ik ben er overigens geen fan van.

W.b. cremespoeling.... ik gebruik dat sinds een maand of zo niet meer en gek genoeg voelt mijn haar beter. Niet als ik het net gewassen heb, dan mis ik die zachtheid maar als het droog is zit het mooi luchtig.
Dat ga ik ook een keer proberen.
Gebruik je nog wel shampoo dan? Of leave in?

Oke, een cast is dus wel echt hard.
Ik had het vroeger wel eens van mousse, maar lukt nu niet.
Heb nu wel andere mousse. Had Kruidvat, heb nu de Syoss.
Ik heb ook gel, ook een crul creme.......
Alle combinaties al geprobeerd....
Maar goed, ik ben al heel tevreden met hoe het nu is, veel meer krul, ook boven op.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady_Day schreef:
28-01-2021 18:59
Als ik een cast krijg wordt mijn haar inderdaad echt hard. De paarse Boucleme doet dat bij mij. Ik ben er overigens geen fan van.

W.b. cremespoeling.... ik gebruik dat sinds een maand of zo niet meer en gek genoeg voelt mijn haar beter. Niet als ik het net gewassen heb, dan mis ik die zachtheid maar als het droog is zit het mooi luchtig.
Cremespoeling is wat anders dan een conditioner...
Alle reacties Link kopieren Quote
vivagirl schreef:
28-01-2021 19:09
Dat ga ik ook een keer proberen.
Gebruik je nog wel shampoo dan? Of leave in?

Oke, een cast is dus wel echt hard.
Ik had het vroeger wel eens van mousse, maar lukt nu niet.
Heb nu wel andere mousse. Had Kruidvat, heb nu de Syoss.
Ik heb ook gel, ook een crul creme.......
Alle combinaties al geprobeerd....
Maar goed, ik ben al heel tevreden met hoe het nu is, veel meer krul, ook boven op.
Ik was mijn haar 1x in de week met shampoo en 1x tussendoor met een co-wash van Aveda.

Ik gebruik soms gel (Boucleme) en soms een texture spray (Aveda). En heel soms een beetje creme.
Alle reacties Link kopieren Quote
vivapimpelmees schreef:
28-01-2021 20:09
Cremespoeling is wat anders dan een conditioner...
Oh, conditioner gebruik ik niet meer. Cremespoeling? Volgens mij heb ik dat nooit gebruikt dan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady_Day schreef:
28-01-2021 20:40
Ik was mijn haar 1x in de week met shampoo en 1x tussendoor met een co-wash van Aveda.

Ik gebruik soms gel (Boucleme) en soms een texture spray (Aveda). En heel soms een beetje creme.
Ik moet gewoon van alles blijven proberen.
Het is echt al een vooruitgang, maar het kan nog veel beter 😄
Alle reacties Link kopieren Quote
vivapimpelmees schreef:
27-01-2021 22:43
Lastige van OM is dat je het in de koelkast moet bewaren. En dat maakt verkopen lastig, als het verstuurd moet worden dan.
Ik bewaar mijn fles OM nu al meer dan een half jaar gewoon op een plank in mijn kleedkamer. Gaat prima.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren Quote
vivapimpelmees schreef:
28-01-2021 14:30
Pakjes liggen soms dagen in een sorteercentrum. Met dit soort producten neem ik dat risico gewoon niet.
Het is geen donornier he :mrgreen: :mrgreen:
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dochter krijgt geen cast. Jullie idee hoe dit zou kunnen komen?

Hebben al diverse soorten gel geprobeerd maar niks geen cast.
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien sterkere gel proberen?
Snot gel is fijn en ook boucleme de paarse.
Alle reacties Link kopieren Quote
Robinson schreef:
30-01-2021 15:56
Misschien sterkere gel proberen?
Snot gel is fijn en ook boucleme de paarse.
Snot gel?
Alle reacties Link kopieren Quote
vivagirl schreef:
27-12-2020 09:18
Ja, heb ik wel gedaan.
Great lenghts van Kruidvat.

Goedemorgen,ik val weer eens binnen.

Naar aanleiding van het vorige topic heb ik Oil en Rescue van Kruitvat gekocht. Is bovenstaande een vervanging hiervan? Oil & Rescue hebben ze namelijk niet meer en dat beviel juist zo goed.

Ik gebruik tegenwoordig shampoobars en dat bevalt heel goed, alleen moet ik af en toe een shampoo gebruiken tegen jeukende/kapotte hoofdhuid en daarna was die O&R heel fijn. Nu is alleen de shampoobar niet genoeg, helaas en vooral het haar aan de voor/bovenkant is weer droog.

Vanwege allergie heb ik liever geen leave ins.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
vivapimpelmees schreef:
28-01-2021 20:09
Cremespoeling is wat anders dan een conditioner...
Wat is het verschil?

Ik hou juist wel van cast, ik scrunch ‘m er zelfs soms niet helemaal uit omdat ik dan zo blij ben met de definitie:)

Hier blijft het zoeken naar de goede mix van producten, mijn haar heeft zowel proteïne als moisture nodig, ja en wat dan in welke stap he. De Ecoslay Ricepudding doet helaas niet veel voor me. Ik zit te loeren naar Curlssmith, dat lijken me fijne producten. Iemand ervaring?
Alle reacties Link kopieren Quote
Frietmetmayo schreef:
30-01-2021 16:09
Snot gel?
Deze, van crème of Nature. Altijd ff mengen met water, geeft een hele goeie cast.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven