Mode & Beauty alle pijlers

curly girl methode

29-06-2020 13:36 771 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi!

Er is hier al een topic over maar uit 2017, we zijn nu een paar jaar verder dus dacht ik open even een nieuwe ;)

Ik heb zelf lang haar, met wat slag. Ik wil graag de curly girl methode uit proberen; dit wil zeggen shampoo’s met geen sulfaten, silicionen etc. zodat je meer slag/krul in je haar kunt krijgen.
Ik vind dit wel lastig om uit te zoeken; vooral omdat het om best dure shampoos gaat

Ik hoor graag wie deze methode volgt of heeft gevolgd en of iemand tips heeft!
Lady_Day schreef:
13-12-2020 08:56
Die Wella-gel heb ik ooit geprobeerd. Heel plakkerig spul en mijn haar werd er keihard van.
Oh klinkt goed!
Alle reacties Link kopieren Quote
BosscheBol1984 schreef:
13-12-2020 09:03
Oh klinkt goed!
Ik kreeg de cast er niet uit dus hier was het geen succes maar het deed wel waar jij naar zoekt ;)
Ow, dat is dan weer minder Lady Day!
Alle reacties Link kopieren Quote
BosscheBol1984 schreef:
13-12-2020 09:09
Ow, dat is dan weer minder Lady Day!
Ik ben niet zo'n fan van 'cast' ben ik achter gekomen. In het begin was ik razendenthousiast over Orange Marmalade en de paarse Bouclème maar ik krijg de cast er nooit helemaal goed uit. En zeker als ik een refresh doe dan heb ik harde punten. Ik vind het een vreselijk gevoel en gebruik nu de gele Bouclème.

Zelfgemaakte lijnzaadgel geeft trouwens ook een cast.
Ik heb zelf jarenlang af en aan de cg methode gedaan, inmiddels ben ik er achter dat echt strikt de methode volgen niets voor mij is. Ik gebruik nou ipv gel, wax in mn haar en dat gaat verbazingwekkend goed! Mn haar heeft nog nooit zo goed gezeten :)
Het is dus voor iedereen verschillend, en je moet doen wat het beste werkt voor jezelf ;)
Afbeelding


Dit werkt bij mij heel goed. Heb half lang haar en wel wat krullen van mijzelf maar laatste tijd meer slag (overgang en het weer) dan stevige krullen. Weet niet of het ook werkt met heel lang haar. Maar het is het proberen waard.

Onder het douchen de hoofdhuid goed masseren. Na het douchen het haar niet kammen maar gelijk in een T-shirt wikkelen, desnoods het water er even uitknijpen.
Dan na paar minuten je stylngproduct erin doen en ik zet het dan losjes in een klem vast.
Mijn krullen zitten op een natuurlijke manier goed in elkaar, geen pluis maar volle bos krullen. Mijn haar lijkt voller en de krullen blijven de hele dag zitten.

En ook geen schilfers meer. Het gevoel van build up is ook weg na een massage.


https://www.douglas.nl/productbrand_520 ... zQQAvD_BwE
Als je in België naar de Kruidvat kunt : Garnier Fructis Hairfood is super voor mijn krullen. Ik gebruik het zowel als haarmasker (uitspoelen) als dat ik een beetje in droog haar masseer tegen de pluis en voor wat cast. Bij mij werkt de banaan het fijnste en hij was CG (weet niet of dat nog zo is, ben niet meer strikt CG)
Saray01 schreef:
13-12-2020 09:16
Ik heb zelf jarenlang af en aan de cg methode gedaan, inmiddels ben ik er achter dat echt strikt de methode volgen niets voor mij is. Ik gebruik nou ipv gel, wax in mn haar en dat gaat verbazingwekkend goed! Mn haar heeft nog nooit zo goed gezeten :)
Het is dus voor iedereen verschillend, en je moet doen wat het beste werkt voor jezelf ;)
doe ik ook hoor; ik doe het ook al een poosje. maar ik wil nu toch een harde cast gaan proberen ipv een zachtere.
Aija schreef:
12-12-2020 18:52
Door de sulfaten toch, want als final wash kan ie wel. Vanwege een allergische reactie (wrs op shampoo) had ik droge, jeukende eczeemachtige plekken en met de neutral shampoo weet ik dat ik er vrij snel weer vanaf ben (heb dat vaker gehad). Vandaar dat ik die nu gebruik.
Maar ik ben dus oprecht verbaasd over hoe goed mijn haar nog zit, ook na 4 dagen niet wassen dus. Ik had me ingesteld op ramp-haar de komende weken
De Dry & Itchy shampoo van As I Am is wel CG en helpt heel goed tegen een droge, jeukende hoofdhuid!! Hier bestaat ook een conditioner en c-wash van!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind de Wella nog steeds heel fijn. Flinke cast, maar ik krijg t er goed uitgescruncht.
En dat ie plakkerig is helpt bij mij juist om volume en Krul erin te kneden. Dus ik vind m fijn! Wel vaak eerst wat gele boucleme erin. Maar ook zonder is t prima.
Alle reacties Link kopieren Quote
happyface97 schreef:
13-12-2020 12:08
De Dry & Itchy shampoo van As I Am is wel CG en helpt heel goed tegen een droge, jeukende hoofdhuid!! Hier bestaat ook een conditioner en c-wash van!
Het komt dus vanuit een allergie, als dat weg is heb ik er ook geen last meer van.
Ik heb die shampoo even opgezocht, is die met teatree toch? Ga eens een proefje bestellen van de week. Ik heb eerder een keer shampoo met teatree gehad en dat was vrij dramatisch, maar proberen kan altijd.
Alle reacties Link kopieren Quote
BosscheBol1984 schreef:
13-12-2020 10:23
doe ik ook hoor; ik doe het ook al een poosje. maar ik wil nu toch een harde cast gaan proberen ipv een zachtere.
Wella geeft bij mij amper cast.
Ik gebruik nu zowel de gele als de paarse Boucleme, heel tevreden over.

En van lijnzaadgel met suiker krijg ik ook kneiterharde cast.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik sluit me graag bjj jullie aan.

Net begonnen. Dag voor kerst mijn final wash gedaan........had ik misschien beter niet kunne doen, want het zit nergens meer naar. Maar ik zet gewoon door.

Ik heb 2b krullen. Hoge porosity en medium elasticity. Ik verf mijn haar.
Daarnaast zit ik veel met mijn haar in het zeewater en in de zon. Mijn kapster zag daar veel schade van.
Ook draag ik het graag in knot, maar heb het gevoel dat dit niet heel goed voor mijn haar is.
Ook ben heel veel afgevallen en heb daardoor (plus de tijd van het jaar) ook best veel last van haar uitval.

Alles bij elkaar zou ik graag de schaar er in zetten maar ik ga eerst dit probleren.
Ik heb lang haar, tot mijn bh bandje.
Het krult mooi als het nat is, maar ontzettend veel last van pluis.
Ik heb nu de Kruidvat great lengths producten gekocht (niet de shampoo, die is niet cg toch?). Moet nog een shampoo kopen, denk dat het die van Petal wordt. Morgen weer wassen.
Van een leave in wordt mijn haar wat vettig en slierterig. Ik ga proberen met de Nature Box spray.
Ik heb een difuser en microvezel handdoek.

Zoals ik het lees is het een questie van proberen.
Alle reacties Link kopieren Quote
En wat gebruik je voor styling?
Alle reacties Link kopieren Quote
vivapimpelmees schreef:
26-12-2020 13:20
En wat gebruik je voor styling?
Ik heb de eurofit pot van kruidvat, en ook een mousse van kruidvat, ultra strong hold.
Beiden cg als het goed is.

Ik wil nog een olie erbij kopen, dat vond ik voorheen fijn bij ee refresh.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tip wat betreft leave in bij wavy haar: niet meer dan een erwtje gebruiken.
Als ik meer gebruik wordt het vet en slierterig.
Gebruik ik niks, dan heb ik niet zo’n mooie clumbs.
Alle reacties Link kopieren Quote
helena2 schreef:
26-12-2020 15:27
Tip wat betreft leave in bij wavy haar: niet meer dan een erwtje gebruiken.
Als ik meer gebruik wordt het vet en slierterig.
Gebruik ik niks, dan heb ik niet zo’n mooie clumbs.
Heel goed mogelijk dat ik te veel heb gebruikt. Ik had voorheen iets uit een spuitfles, kan deze nu niet meer vinden, en ook niet cg, maar nooit vet haar. Vond deze zeer fijn.
Maar het zal nu van alles proberen worden.
Minder leave in ga ik als eerste proberen.
Alle reacties Link kopieren Quote
En ik zou veel maskers doen als je haar zo beschadigd is.
Alle reacties Link kopieren Quote
helena2 schreef:
26-12-2020 21:52
En ik zou veel maskers doen als je haar zo beschadigd is.
Flink stuk er af helpt ook! :)

Ik weet nog dat ik vorig jaar zat te zemelen over mijn droge pluk. Ik moest er ineens aan denken. Totaal geen last meer van. Ik ben niet 100% CG mer maar mijn haar is er wel flink van opgeknapt. Ik doe nu 1x per maand een 'final wash' met een masker daarna maar ook zonder voelt mijn haar niet meer droog, ondanks dat ik het verf.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kapper ga ik zeker heen zodra het weer kan. Zal zeker nodig zijn.
En masker heb ik ook in huis.
Morgen eens kijken of het na het wassen iets beter is.
Alle reacties Link kopieren Quote
vivagirl schreef:
27-12-2020 00:15
Kapper ga ik zeker heen zodra het weer kan. Zal zeker nodig zijn.
En masker heb ik ook in huis.
Morgen eens kijken of het na het wassen iets beter is.
Heb je geen masker na je final wash gedaan?
Alle reacties Link kopieren Quote
vivapimpelmees schreef:
27-12-2020 01:33
Heb je geen masker na je final wash gedaan?
Ja, heb ik wel gedaan.
Great lenghts van Kruidvat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb vanochtend een gelatinemasker gemaakt en in mijn haar gedaan. Deels althans, halverwege gooide ik maatbeker waar het in zat om :facepalm: dus heb ik daarna maar heel goed gemasseerd om het toch overal te krijgen.
Hele goede krul nu!

Andere vraag, niet cg maar misschien wel herkenbaar. Mijn haar is niet heel dik, maar wel veel. Ik verlies dus ook veel haar en dat is niet veranderd sinds de cg. Altijd wel ergens op mijn kleding, maar ook overal in huis vind ik het terug, in de auto, etc. Spul dat uit de was komt (kleding, handdoeken) heeft regelmatig zo'n grote klit erop zitten. Hebben jullie dat ook en wat doe je er aan?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb gisteren best iets slims gedaan (vind ik zelf dan...).
Mijn knipbeurt ging niet door vanwege de lockdown. Laatste knipbeurt was van begin oktober. Ik merkte dat ik wat dode puntjes had en kan natuurlijk pas eind deze maand naar de kapper.

Gistermiddag mijn haren gewassen en laten drogen. Ik had megaharde cast en daardoor kon ik de dode puntjes goed zien. Ik heb een kappersschaar en heb clumb voor clumb een stukje afgeknipt en daarna de cast er pas uitgeknepen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een rust hier!
Hoe is het met jullie coronacoupes?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven