Morgen door sneeuw naar werk (eerste werkdag)?
zondag 7 februari 2021 om 14:27
Hi! Ik heb morgen een eerste werkdag bij een nieuwe baan, en moet daarom op kantoor werken, introductie enzo. In de functie zelf kan ik in principe wel thuiswerken, op andere dagen.
Het is een halfuur rijden, ik ben er nog nooit geweest (sollicitatie was via Skype) dus weet niet of de wegen sneeuwvrij zijn/er hellingen of bruggetjes zijn. Heb ook nog nooit in de sneeuw auto gereden, en het is onduidelijk of het morgen nog code rood is of niet..
Ik zie er wat tegenop, maar voor nu is het plan om gewoon heel vroeg weg te gaan en langzaam te rijden. In de buurt waar ik woon zijn de straten niet sneeuwvrij en rijdt iedereen stapvoets, op de snelweg zal het wel goed te doen zijn.
Wat zouden jullie doen als het morgen nog steeds onduidelijk is of het wel/geen code rood is?
Het is een halfuur rijden, ik ben er nog nooit geweest (sollicitatie was via Skype) dus weet niet of de wegen sneeuwvrij zijn/er hellingen of bruggetjes zijn. Heb ook nog nooit in de sneeuw auto gereden, en het is onduidelijk of het morgen nog code rood is of niet..
Ik zie er wat tegenop, maar voor nu is het plan om gewoon heel vroeg weg te gaan en langzaam te rijden. In de buurt waar ik woon zijn de straten niet sneeuwvrij en rijdt iedereen stapvoets, op de snelweg zal het wel goed te doen zijn.
Wat zouden jullie doen als het morgen nog steeds onduidelijk is of het wel/geen code rood is?

zondag 7 februari 2021 om 14:31
Oei oké! Het lijkt me alleen lastig om morgenochtend om 07.00 in te schatten of ik weg moet gaan, gezien er dan nog meer sneeuw ligt en het nieuws waarschijnlijk nog weinig updates heeft? En m'n baas waarschijnlijk nog slaapt.. haha.

zondag 7 februari 2021 om 14:34
redbulletje schreef: ↑07-02-2021 14:31Kun je iemand bereiken via mail/app? In dat geval zou ik vragen hoe zij het zelf doen. Als jouw inwerker zelf ook niet komt vanwege de sneeuw heb je nog kans dat je voor jan lul de weg op gaat.
En dit.

zondag 7 februari 2021 om 14:36

zondag 7 februari 2021 om 14:36
Hier kan je dus niet eens de weg meer op zonder vast komen te zitten.
Heel veel mensen staan nu vast in de sneeuw, de snelwegen zijn hier ook totaal niet te doen.
Maar vannacht willen ze wel massaal gaan sneeuwschuiven en strooien hier om de wegen toch ietwat begaanbaar te maken.
Alleen wij wonen zo afgelegen dat ik niet weet of dat voor ons gaat lukken.
Afwachten dus voor nu.
Heel veel mensen staan nu vast in de sneeuw, de snelwegen zijn hier ook totaal niet te doen.
Maar vannacht willen ze wel massaal gaan sneeuwschuiven en strooien hier om de wegen toch ietwat begaanbaar te maken.
Alleen wij wonen zo afgelegen dat ik niet weet of dat voor ons gaat lukken.
Afwachten dus voor nu.

zondag 7 februari 2021 om 14:44
Met dit weer zou ik daar totaal niet op vertrouwen. Vandaag rijdt het OV ook niet.

zondag 7 februari 2021 om 14:45
Dat zal niet rijden en daar zou ik zeker niet op vertrouwen.
zondag 7 februari 2021 om 14:48
Echt wel. Mijn man werkt gewoon vandaag, en er ligt hier 15 cm.Dopperfles schreef: ↑07-02-2021 14:44Met dit weer zou ik daar totaal niet op vertrouwen. Vandaag rijdt het OV ook niet.
ik geef mn bek ook maar een douw

zondag 7 februari 2021 om 14:49
Dat is appels met peren vergelijken. NL is gewoon niet ingesteld op veel sneeuw. Veel mensen hebben geen winterbanden. Er worden geen sneeuwkettingen gebruikt en mensen weten de technieken niet om te rijden met deze weersomstandigheden. Het OV in NL is er ook niet op ingesteld. Niet te vergelijken met landen waar het maanden zulk weer is.

“Het grootste deel van het OV rijdt niet vandaag”. Beter? NS rijdt in ieder geval niet meer. De bussen hier ook niet.Madeliefjees schreef: ↑07-02-2021 14:48Echt wel. Mijn man werkt gewoon vandaag, en er ligt hier 15 cm.
anoniem_402361 wijzigde dit bericht op 07-02-2021 14:50
13.73% gewijzigd

zondag 7 februari 2021 om 14:51
Madeliefjees schreef: ↑07-02-2021 14:48Echt wel. Mijn man werkt gewoon vandaag, en er ligt hier 15 cm.
Hier ligt ruim 30 cm en het verkeer is geen beginnen aan, iedereen staat vast. En er rijden geen treinen.
zondag 7 februari 2021 om 14:51
Niet overal rijdt het ov hoor, en we hebben geen idee over welke regio dit gaat, dus is er weinig zinnigs over te zeggen.Madeliefjees schreef: ↑07-02-2021 14:48Echt wel. Mijn man werkt gewoon vandaag, en er ligt hier 15 cm.