Is dit raar??

10-02-2021 23:12 93 berichten
Hi forummers,

Ik ben opgegroeid zonder vader in mijn leven, via via heb ik destijds zijn adres achterhaald en ben ik er heen gegaan maar hij wilde niks van mij weten, ik zag dat hij meerdere kinderen had en nu wil ik eigenlijk contact zoeken met hun, ze zijn mijn halfzussen.
Zouden jullie dit raar vinden als een vreemde plots contact zou zoeken om vragen te stellen over je vader?
Alle reacties Link kopieren
Beste Piper, je handelt op basis van een negatief georiënteerde veronderstelling, namelijk dat je halfzussen/broers er net zo over denken als je vader. Er zijn ook andere scenario's mogelijk, bijvoorbeeld dat ze erg blij zijn met een extra familielid. Mijn advies: leg contact en kom er zo achter hoe het verder gaat. Niet geschoten is zeker mis...
Je wil weten hoe hij als vader is zeg je. Maar wat schiet je daar mee op als hij duidelijk geen vader voor jou is geweest? Ga je je er beter door voelen om te weten dat hij voor zijn gezin wel een topvader is geweest ? Ik denk dat dat jou alleen maar meer verdriet zal doen en het leven van je half zussen overhoop gooit. Je vader is duidelijk geweest, hij wil jou niet in zijn leven, waarom dan toch wanhopig proberen daar een plekje in te veroveren? Wat voor goeds heeft hij voor jou gedaan om dat te verdienen.
Hebben zij wél contact met je vader dan?

Voor 't zelfde geld is hij bijvoorbeeld gescheiden en heeft nauwelijks nog naar zijn kinderen omgekeken.

En dan staat er ineens zo'n "spook uit het verleden" voor hun deur. Wat hun leven op zijn kop zet en waar ze zelf weinig mee kunnen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
To, ik vermoed dat je uit een affaire bent ontstaan.

Het is niet raar dat jij je vader en broers/zussen wil kennen. Wanneer zij niet weten van jou bestaan, dan kan het voor hun wel een grote schok zijn om jou te ontmoeten. Misschien dat er in het begin ook wel ongeloof mee speelt, want zij moeten dan ook het vreemdgaan verwerken.

Het is niet raar dat de eerste reactie dan schrik is, ongeloof of boosheid.

Misschien een rare vraag: hoe weet jij 100% zeker dat hij je vader is?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
11-02-2021 05:51
To, ik vermoed dat je uit een affaire bent ontstaan.

Het is niet raar dat jij je vader en broers/zussen wil kennen. Wanneer zij niet weten van jou bestaan, dan kan het voor hun wel een grote schok zijn om jou te ontmoeten. Misschien dat er in het begin ook wel ongeloof mee speelt, want zij moeten dan ook het vreemdgaan verwerken.

Het is niet raar dat de eerste reactie dan schrik is, ongeloof of boosheid.

Misschien een rare vraag: hoe weet jij 100% zeker dat hij je vader is?
Jaren geleden moest ik mijn moeders flat leegruimen en ik vond een foto van een man die veel op mij leek. Toen heb ik mijn moeder gevraagd wie die man was en ze herkende hem zowaar. Toen heb ik gegoogled op zijn naam en hem gevonden op facebook.
100% dat ik het zou doen.

Laat je vaders probleem lekker bij hem en ga voor wat jij nodig hebt
Weet je wat pas raar is??
Een 'boerderijkat' uit het asiel halen die nooit naar buiten wil :bonk:
PiperAlpha87 schreef:
11-02-2021 07:03
Jaren geleden moest ik mijn moeders flat leegruimen en ik vond een foto van een man die veel op mij leek. Toen heb ik mijn moeder gevraagd wie die man was en ze herkende hem zowaar. Toen heb ik gegoogled op zijn naam en hem gevonden op facebook.
Daarvoor had je nooit naar je vader gevraagd?

Het heeft wel een hoog DNA onbekend gehalte. Je weet niet 100% zeker of hij je vader is, maar ik snap best dat je het wil weten.

Op welke manier zou je contact willen leggen met je zussen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
11-02-2021 07:40
Daarvoor had je nooit naar je vader gevraagd?

Het heeft wel een hoog DNA onbekend gehalte. Je weet niet 100% zeker of hij je vader is, maar ik snap best dat je het wil weten.

Op welke manier zou je contact willen leggen met je zussen?
Zijn reactie op mij zei genoeg en ook het feit dat mijn moeder hem herkende.
Hoe ik het beste contact kan leggen is mijn volgende vraag
PA ik ga je een pb sturen!
PiperAlpha87 schreef:
11-02-2021 00:31
Ik weet niet eens of mijn grootouders nog leven, en mijn vader stond niet te springen toen ik aan de deur stond dus ik denk mn halfzussen ook niet.

Ik denk eerder dat je halfzussen niets van jouw bestaan af weten.

Dat jij er bent zegt ook helemaal niets over hen, alleen over hun vader.

Ik begrijp heel goed je behoefte voor contact. Je bent echt niet uniek. Kijk ook maar eens naar de problematiek rond adoptie. Is natuurlijk niet hetzelfde, maar de behoefte om te weten "uit wat voor nest je komt" wel.

Begin eens met een mailtje of kaartje te sturen. En leg uit wie je bent en dat je graag contact zou willen hebben. Aanbellen terwijl ze waarschijnlijk niet van je bestaan afweten lijkt me een stuk lastiger.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik zou dat niet raar vinden en je begrijpen en ik zou ook best over mijn vader willen vertellen als jou dat vooruit zou helpen. Je moet gewoon rekening houden met alle mogelijke reacties. Van verbaasd tot boos. Het heeft allemaal niets met jou te maken. Succes!
Je weet toch al hoe hij als vader naar jou is? Waarom wil je weten hoe hij als vader is naar je half zussen? Dit lijkt mij een recept voor pijn en verdriet.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Als je oudste halfzus maar 7 maanden ouder is dan jij en je vader bij hen het gezin vormt, dan ben je volgens mij uit een affaire tussen hem en je moeder geboren.

Ik zou dus eerst je moeder bevragen. Hoe ben jij tot stand gekomen, wat waren de omstandigheden, hoe is hij uit beeld geraakt. Dat soort dingen.
Wat heeft je moeder gedaan om je vader in beeld te houden? Wist je vader wel van je af uberhaubt? Dat je moeder zwanger van hem was?

Ik zou dat eerst allemaal uitzoeken.

En dan met die informatie, en als het positief klinkt, je vader een brief sturen. Kijken of hij contact wil.

Ik zou in deze fase nog helemaal niet de andere mensen in zijn kring contacten. Als je contact met je vader wilt, dan zou ik niet achter zijn rug om in het leven van zijn naasten gaan komen. Daarmee zadel je hem op met veel vragen van mensen die er in eerste instantie niets mee van doen hebben die hij misschien niet wil of kan beantwoorden. En dan wil hij helemáál niets met je te maken hebben.
PiperAlpha87 schreef:
11-02-2021 01:00
Het is inderdaad vooral mijn nieuwsgierigheid dat ik wil weten wie hij is maar het is niet verstandig om hun levens overhoop te halen.

Nou ja, levens overhoop halen. Shit happens. In ieder leven. Ze hebben misschien daarna een ander beeld van hun vader, maar hun leven ligt vast niet overhoop. Ik vind dat zij ook recht hebben om van jouw bestaan op de hoogte te zijn.

Mijn situatie is iets anders (donorkind), maar ik heb pas eind 30 2 halfzussen ontmoet, met wie ik nu best wel al een band heb opgebouwd in de 2 jaar dat ik ze ken. Ik merk dat we van begin af aan, toch ook door de biologische connectie, makkelijk met elkaar omgingen.
Doreia* schreef:
11-02-2021 13:39
Als je oudste halfzus maar 7 maanden ouder is dan jij en je vader bij hen het gezin vormt, dan ben je volgens mij uit een affaire tussen hem en je moeder geboren.

Ik zou dus eerst je moeder bevragen. Hoe ben jij tot stand gekomen, wat waren de omstandigheden, hoe is hij uit beeld geraakt. Dat soort dingen.
Wat heeft je moeder gedaan om je vader in beeld te houden? Wist je vader wel van je af uberhaubt? Dat je moeder zwanger van hem was?

En dan met die informatie, en als het positief klinkt, je vader een brief sturen. Kijken of hij contact wil.

Ik zou in deze fase nog helemaal niet de andere mensen in zijn kring contacten. Als je contact met je vader wilt, dan zou ik niet achter zijn rug om in het leven van zijn naasten gaan komen. Daarmee zadel je hem op met veel vragen van mensen die er in eerste instantie niets mee van doen hebben die hij misschien niet wil of kan beantwoorden. En dan wil hij helemáál niets met je te maken hebben.

Dit vind ik wel een goed punt. Ik zou pas contact met zijn andere kinderen zoeken, als het spoor met hemzelf al helemaal is doodgelopen.
Hier ook zon vader

Maar ik zou zeggen gewoon lekker doen.
Wat rot voor je dat je vader zo afwijzend is naar jou toe. Als je het aankan zou ik zeker contact zoeken met je halfbroers/zussen.

Maar bereid je ook voor dat deze mss hetzelfde reageren als je vader.

Succes en sterkte.
Doreia* schreef:
11-02-2021 13:39

Helemaal eens met deze post, je zoektocht begint in eerste instantie bij je moeder.

Daarnaast zie ik ook reacties als ‘duidelijk dat hij geen goeie vader is dus” of dat het een lul is, omdat je (waarsch)geboren bent uit een affaire. Maar wat weet je eigenlijk over de basis? Dat hij een lul is, omdat hij ooit een affaire had met je moeder, houdt natuurlijk niet automatisch in dat het een slechte vader is. Dan zou je het nl je moeder ook kwalijk kunnen nemen iets met een gebonden man (met kind) te hebben gehad, terwijl ze waarschijnlijk altijd een hele lieve en goeie moeder voor jou is geweest. De affaire an sich van destijds zegt niets over vader-/moederkwaliteiten.

Misschien wist hij niet eens van jouw bestaan of heeft je moeder hem ‘gebruikt’ als zaaddonor om vervolgens niet te bemiddelen in het contact met hem als vader? Op basis van wat je hier nu schrijft vind ik veel uitspraken nogal gebaseerd op eigen invullingen.

Overigens begrijp ik zeker wel jouw nieuwsgierigheid richting hem, menselijk ook. Wel mis ik enige oprechte nieuwsgierigheid naar je evt halfzussen en lijkt het alsof je alleen maar contact met hen wilt om meer over je vader te weten te komen en dan met name zijn vaderschap in het algemeen. Waarom is het voor jou zo belangrijk om juist te weten hoe hij is als vader? Ik denk dat ik juist meer van hem persoonlijk als mens zou willen weten zoals, wat doet hij voor werk, welke genetische ziekten komen er in zijn familie voor etc.

Maar nogmaals, ik zou eerst mijn moeder het hemd van het lijf vragen. Weet zij trouwens dat je hem bent gaan opzoeken en dat je nu speelt met de vraag zijn kinderen te benaderen?
Die vader wou niet he. Staat in op. Dat hij dan wat te verklaren heeft is zijn probleem. Broek aanhouden als je vrouw zwanger is was ooit een goed idee geweest. Dat hij nu geeneens het fatsoen heeft zijn kind te woord te staan maakt wmb de weg vrij zelf verder te zoeken. Die kinderen weten het misschien niet maar dat is niet door to. Zijn fout.
Feefeline schreef:
11-02-2021 16:09
Die vader wou niet he. Staat in op. Dat hij dan wat te verklaren heeft is zijn probleem. Broek aanhouden als je vrouw zwanger is was ooit een goed idee geweest. Dat hij nu geeneens het fatsoen heeft zijn kind te woord te staan maakt wmb de weg vrij zelf verder te zoeken. Die kinderen weten het misschien niet maar dat is niet door to. Zijn fout.

Maar kun jij je dan ook niet voorstellen dat dit zijn eerste reactie is geweest? En zo ver ik hier kan lezen van TO is er geen 100% zekerheid dat hij ook daadwerkelijk haar vader is en is haar vermoeden alleen gebaseerd op een oude foto en wat gelijkenissen.

Ik vind, op basis wat TO hier schrijft, dat er nog heel veel verder uit te zoeken is voordat je iemand f2f confronteert. Maar goed, misschien denk jij hier anders over, dat kan.
Ik zou eerst je vader zelf contacteren, je weet niet of hij er nu wel voor openstaat immers. En je halfzussen willen 'gebruiken' voor info over je vader, tja ik denk dat zij dat zullen aanvoelen als jij er zo in gaat en dat dat niet heel constructief is.
Feefeline schreef:
11-02-2021 16:09
Helemaal mee eens.
Het ligt er ook aan of de vader gescheiden is van de moeder van de halfbroers en zussen.

Als de vader vreemd is gegaan en zijn vrouw weet dat niet, dan leg je een bom onder het huwelijk van de ouders van je halfbroers en zussen.
Het zou best kunnen dat ze daar niet zo aardig op reageren. Al is het maar om hun moeder te beschermen.
Als ze gescheiden zijn ligt het misschien minder gevoelig.

Je moet eerst en vooral bij je eigen moeder en bij je vader zijn als je info wilt.
anoniem_317725 wijzigde dit bericht op 11-02-2021 17:23
1.49% gewijzigd
loisnvt schreef:
11-02-2021 14:49
Helemaal eens met deze post, je zoektocht begint in eerste instantie bij je moeder.

Daarnaast zie ik ook reacties als ‘duidelijk dat hij geen goeie vader is dus” of dat het een lul is, omdat je (waarsch)geboren bent uit een affaire. Maar wat weet je eigenlijk over de basis? Dat hij een lul is, omdat hij ooit een affaire had met je moeder, houdt natuurlijk niet automatisch in dat het een slechte vader is. Dan zou je het nl je moeder ook kwalijk kunnen nemen iets met een gebonden man (met kind) te hebben gehad, terwijl ze waarschijnlijk altijd een hele lieve en goeie moeder voor jou is geweest. De affaire an sich van destijds zegt niets over vader-/moederkwaliteiten.

Misschien wist hij niet eens van jouw bestaan of heeft je moeder hem ‘gebruikt’ als zaaddonor om vervolgens niet te bemiddelen in het contact met hem als vader? Op basis van wat je hier nu schrijft vind ik veel uitspraken nogal gebaseerd op eigen invullingen.

Overigens begrijp ik zeker wel jouw nieuwsgierigheid richting hem, menselijk ook. Wel mis ik enige oprechte nieuwsgierigheid naar je evt halfzussen en lijkt het alsof je alleen maar contact met hen wilt om meer over je vader te weten te komen en dan met name zijn vaderschap in het algemeen. Waarom is het voor jou zo belangrijk om juist te weten hoe hij is als vader? Ik denk dat ik juist meer van hem persoonlijk als mens zou willen weten zoals, wat doet hij voor werk, welke genetische ziekten komen er in zijn familie voor etc.

Maar nogmaals, ik zou eerst mijn moeder het hemd van het lijf vragen. Weet zij trouwens dat je hem bent gaan opzoeken en dat je nu speelt met de vraag zijn kinderen te benaderen?
Mijn moeder heeft de ziekte van korsakov, die kan ik er wel naar vragen maar die weet soms niet eens wie ik ben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven