* * Ju(n/l)i 2007 * *

12-10-2007 10:07 2999 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deeltje zoveel....

What matters most is how you see yourself

oeh Jane, zou het dan toch een fase zijn ?!

Ilse heeft hetzelfde humeur de laatste dagen..gék word ik er soms van !

Gelukkig kan ik er ook nog wel om lachen hoor, als ik zelf maar energie genoeg heb

Jij en Peetje dus binnenkort gewoon al weer verlof !

Jeetje..wat gaat het toch snel

Hallo allemaal,

Ik zag het berichtje van Jane. De meeting heeft niets te maken met mijn afwezigheid. Ik ben ontzettend hard aan het werk en ik ben erg moe. Jammer genoeg zie ik Guy daardoor heel erg weinig waar ik het erg moeilijk mee heb. Ik doe vnml shifts van 13.00-21.30. Mijn gezinsleven is momenteel niet wat ik graag zou willen en daar heb ik het moeilijk mee. Daarbij werk ik ook nog veel weekenden.

Ondertussen zijn we ook aan het klussen voor een tweede maar tot nu nog steeds zonder succes. Dus dat stemt me niet blij.

Sorry voor mij afwezigheid maar het gaat even niet zoals ik allemaal graag zou willen.

Ik zal proberen weer wat vaker te komen en ik hoop heel erg dat ik de volgende keer beter nieuws heb.

Liefs Tinok

bah Tinok, je klinkt inderdaad erg uitgeblust en moe.

Wat vervelend dat het allemaal anders loopt nu dan fijn zou zijn! Zit er in nabije toekomst wel weer verbetering in ?

Ik hoop het heel hard voor jullie...hou je taai !

Hey Tinok, fijn van je te horen !!!

Je leventje klinkt iets minder positief inderdaad. Het lijkt me ook heel zwaar, zoveel als je werkt. Kan dat niet anders of krijgen jullie dan financiële problemen? Denk aan jezelf en aan Guy hè? Niet alles draait om carrière (hoewel ik natuurlijk niet weet of dat de reden is van het vele werken). Gun jezelf ook rust (in je hoofd).

En shit dat je nog steeds niet zwanger bent. Je bent niet de enige van dit groepje helaas. Ik weet hoe frustrerend (en verdrietig) dat is, als het maar niet lukt en iedereen om je heen wordt zwanger. Ik hoop gewoon dat het niet zolang meer op zich laat wachten.

Marit, dus Ilse ook deze fase? Ook al dus.... pfff.

Is Ilse ook zo'n kattekop? Mèn.... Laura is vreselijk soms. Ze weet alles beter, kan alles beter. Ik heb laatst nog aan de huisarts gevraagd of ie iets had tegen onwillige kinderen, maar dat had ie niet .

Peetje, bijna verlof, jaaaaaa.

Hahaha, die eigenwijze Femke die niet meer los wil lopen. Nou, komt vanzelf hoor (voordat ze 18 is -> lekker flauw en irritant antwoord).

Hier een intensief en emotioneel ochtendje achter de rug met dat re-integratiegebeuren. Een aanvarinkje met mijn begeleidster, die dat meteen als interessante case zag .

XXX
Hallo dames, hier Zonnetje ook weer eens Even kleine update en dan probeer ik de komende dagen eindelijk weer wat bij te lezen! Er is niet mega-veel geschreven, ik zie dat er meerdere mensen aan het strugglen zijn, DD, Tinok, Jane, Metis, UM ook af en toe.. Kop op meissies, en neem de tijd voor jezelf.. We komen er wel, al is het met een omweg..

Sinds 30 april heb ik verlof. De laatste weken werken waren echt loeizwaar, maar ik wilde perse met mijn eigenwijze hoofd alles zelf netjes afmaken. Kon gewoon niet stoppen, terwijl mijn lijf toch duidelijk was.

De eerste verlofweek nog veel in huis gedaan, laatste spullen geshopt en nu redelijk uitgeblust. Vandaag (Noah naar kdv) echt een gat in de dag geslapen, ff beetje bijkomen.. Morgen weer een dag met hem alleen en dat vind ik wel heel heftig op dit moment. Meestal is ie erg lief, maar dan kan ik niet eens fatsoenlijk met hem spelen, met die dikke buik. En als ie een lastige dag heeft, dan is mijn lontje een flink stuk korter.. En dan voel ik me natuurlijk weer super schuldig. Af en toe zet ik de tv in (Dora is favoriet: "Mama, Dora kijken? Ja?" Hoe kan je dat nou weigeren? haha) maar eigenlijk ook liever niet..

Verder gaat Noah als een speer. Zegt alles na en maakt ook al korte zinnetjes: "Noah naar mama toe", "Vindt Noah lekker" en dat soort dingetjes. Hij vraagt ook al heel duidelijk om wat hij wil, soms wel lastig, omdat ie natuurlijk niet altijd alles mag wat ie wil..

Sinds een maandje heeft ie trouwens flink meer slag in zijn haar, een echt krullenkopje (had ik ook), super schattig, iedereen is er helemaal weg van! (en dat weet ie maar al te goed, die kleine casanova) Het is echt een heerlijk mannetje..

De afgelopen dagen wel een beetje panicky, ja hier ook weer.. Kan ik dit echt wel? Voel me nu geen fijne moeder omdat ik niet veel kan ondernemen en ben bang dat dat straks nog steeds zo zal zijn. Aandacht niet goed kunnen verdelen. Verongelijkte Noah of 'zielige' baby.. Ook de bevalling vind ik erg spannend, ondanks dat de eerste keer 100% meeviel (juist daarom, wie zegt dat het nu weer zo gaat en dat ons kindje gezond ter wereld komt) Ga ook een beetje flippen als ik eraan denk dat het nog wel een week of 5 kan duren..

Nou, beetje tweeslachtig bericht. Ik ga nu plat. Net het bed op klossen gezet, dus ik mag weer klimmen

Hoop morgenavond weer online te zijn om even bij te lezen!

(f) Zon
Zon: Fijn jou weer te lezen. Vervelend dat je je zo panicky voelt maar komt vast goed, ik denk (lekker makkelijk zeggen) dat het er wel beetje bijhoort. Volgens mij hadden/hebben de andere zwangeren en degenen die inmiddels gebaard hebben er ook last van. Neemt niet weg natuurlijk dat het heel vervelend is. Maar met Noah doe je het hartstikke goed zo te lezen dus komt met tweede uk helemaal goed.

Jane: Hoe is het met je na heftig ochtendje?

Tinok: Wat vervelend allemaal zeg. Klinkt ontzettend druk allemaal en balen dat het zwanger raken niet zo makkelijk gaat. Heel frustrerend en verdrietig. ik hoop en duim dat het binnenkort toch echt gaat lukken. Sterkte meid

Misschien totaal niet nodig maar ik zit ergens mee. Mijn vraag is eigenlijk: hoe maak ik Eva weerbaar? t Is een pittige tante die donders goed weet wat ze wil en kan lekkere driftbuitjes hebben maar zodra ze fysiek wordt "aangevallen" doet ze niks terug. Tijdje geleden werd ons vertel dat Eva was gebeten en geknepen door een jongetje V, Eva had niks terug gedaan was alleen gaan huilen. Maar goed, kan gebeuren. Gisteren weer naar opvang geweest en toen werd M verteld dat ze was omgeduwd dor V en geslagen was door O. Staat Eva met trillend lipje voor me dat ze boem was gedaan en au was gedaan in haar buik. Dat omduwen door V had ze het verder niet over maar dat slaan door O maakte zo'n indruk op haar zeker gezien het feit dat ze altijd met O speelde en daar helemaal gek op was. Dus denk dat dat ook is waardoor het zo'n indruk op haar maakt. Vannacht werd ze huilend wakker en meteen weer dat O haar au had gedaan en huilen. nu snap ik dat het bij leeftijd hoort en dat jongetjes wat fysieker zijn aangelegd maar toch...vind het zo sneu voor mijn meiske. Dat verdrietige koppie met trillend lipje. Maar goed, zolang ze niks terug doet...niet handig. Dus jullie ideeen hoe haar weerbaarder te maken?

verder alles oke hoor. Heel leuk moederdag cadeautje gehad van de opvang. Een canvas schilderij waarvan de randen paars/roze versierd zijn en in het midden 2 handafdrukjes van Eva in knalroze. Eva dat schilderijtje overal bij de muur gehouden waar hij moest komen te hangen

Fijne dag allemaal
Hoi allemaal!

Nog voor ik begin, sluit ik me vast aan bij Marit, het is erg leuk met 2 kinders, maar tijd voor nuttige dingen is er niet meer bij.

De dames liggen nu beide op bed, dus ik ga er even voor zitten.

Jane, Peetje en Zon, wat gaat het toch hard! Nog een aantal weken en er zijn weer kleintjes. Zon als ik jou stukje zo lees, is het heel herkenbaar. Ik heb de laatste weken ook zo beleefd in mn zwangerschap van Olivia. Wat meestal wel hielp was een matras in de kamer en een groot kleed over 2 stoelen om 'tentje' te spelen met Salomé. Kon ik lekker zitten en Salomé had alle aandacht (het geeft wel een enorme bende, maar het is wel leuk)

Metis, al een beetje gesettled inmiddels? Hoe gaat het nu met je? Zo te lezen heb je echt een fantastisch vangnet om je heen, je staat gelukkig niet alleen. En wat heerlijk om een plekje op een camping te hebben enneh burgerlijk is de nieuwe trend...

Tinok, dikke knuffel voor jou. Ik kan me voorstellen dat alles je af en toe aanvliegt met zo'n werkdruk. Gaat Guy s morgens al naar de creche als jij om 13.30 moet werken of kun je dan nog even met hem spelen?

Hier gaat het allemaal super, na het lezen van de stoere verhalen over grote bedden, hebben wij de zijkant van het ledikant van Salomé ook weggehaald. En ik moet zeggen dat het heel goed gaat. Eerder bleef ze net zo lang springen in bed tot ze niet meer kon (lees tot 21.00) maar nu gaat ze meteen liggen en slapen. Dat hadden we dus veel eerder moeten doen Maar goed, Salomé wil s avonds vaak niet slapen, ze klooit enorm met haar slaapmomenten. Eigenlijk wil ze de hele middag slapen om vervolgens tot 21.00 te springen en zingen. Nu haal ik haar smorgens uiterlijk om 8.30 uit bed en laat ik haar smiddags een uurtje slapen. Zonder middagdutje redt ze het totaal niet, dus dan maar een uurtje...

Olivia gaat ook goed, ze draagt wel al 2 maanden een spreidbroekje ivm heupdysplasie, maar daar komt ze wel overheen Het ziet er eerst wel zielig uit, maar ja, het is gewoon beter dat er meteen wat aan gedaan wordt. Grote kans dat het over een half jaar al een stuk beter is.

Het is zo leuk met die 2 meiden, ze zijn echt gek met elkaar. Salomé blijft maar kusjes geven en Olivia blijft maar lachen. Als ze s avonds naar bed gaan en ze slapen niet direct, dan liggen ze naar elkaar te roepen (ze hebben een eigen kamer, maar die zijn naast elkaar)

We gaan over 4 weken op vakantie, eerst een weekje naar een bungalowpark in Brabant (lekker gratis, want gewonnen) en daarna 2 weken naar een stacaravan in Frankrijk (ziejewel? een stacaravan is gewoon hartstikke hip).

Daarna gaan we de zolder verbouwen, we waren al druk aan het sparen, maar de postcodekanjer is hier in de wijk gevallen, dus het kan ietsje eerder. Ach het geluk is met de domme zeggen ze toch? (zei ik ook tegen mijn baas, zegtie: Maar jij bent toch niet dom? Tja, heb ook niet zoveel gewonnen )

Nou volgens mij ben ik weer aardig bij...Fijn weekend allemaal!

O gefeliciteerd Emmetje, gewoon een prijs gewonnen met de postcodeloterij! Lekker hoor!

Tinok, balen dat het niet zo lekker gaat. Klinkt ook heel druk met werk zo. Sowieso lijkt me het een zwaar (en verantwoordelijk) beroep wat je hebt. En wat jammer dat het zwanger worden tot nu toe niet lukt.

Zon, lekker ook verlof. Ik had afgelopen woensdag m'n laatste werkdag. Nou hoefde ik in principe deze week alleen dinsdag en woensdag te werken, dus eigenlijk ga ik het volgende week pas echt merken denk ik. Dan hoef ik op dinsdag niet naar m'n werk én gaat Femke naar de crèche. Daar verheug ik me stiekem ook wel op hoor, gewoon lekker 2 dagen per week de hele dag voor mezelf. Heerlijk lijkt me dat. En P. is om de week op donderdag vrij (heeft ie z'n papa-dag), dus dat is ook fijn.

Ik ben ook afgelopen woensdag tante geworden; m'n broer en schoonzus hebben een dochter, Marije heet ze.

Ze is bevallen dmv een keizersnede ivm stuitligging. De draaipoging was niet gelukt en ze zag een stuitbevalling ook niet zitten. Ik was er woensdagavond even en had Marije op schoot. Wat klein dan toch weer zeg, en dan te bedenken dat ik dat over een week of 5 ook weer heb...

Jane, hoe gaat het met dat reïntegratiegebeuren? Dat heb je toch een week, of zelfs 2? Was het alleen dat ene ochtendje emotioneel of blijft het zwaar en emotioneel? Lijkt me wel pittig zo aan het eind.

Metis, wat lief zo'n moederdagcadeautje. En Eva zelf ook helemaal trots dus. Helaas doen ze bij het kdv van Femke er niets aan, vind ik wel jammer.

Ik heb helaas geen tips voor je voor Eva, misschien iemand anders?

groetjes!
Joehoe ik heb eindelijk ook een fiets! Gisteren gekocht (via MP), en Eva vindt het helemaal super.

(Peetje: bij jou in de woonplaats gekocht, componistenbuurt, zegt dat je wat?)

Straks als Eva wakker is gaan we weer lekker stukje fietsen samen.

Vanmorgen naar cb geweest, voor de eerste keer hier. Alles was helemaal goed. Leuke arts hier ook, alleen was dit invaller dus de "echte" kennen we nog niet. Nu pas weer met 3 jr dus duurt nog even. Daarna langs ziekenhuis gegaan, ik moest bloedprikken. Getest op B12 tekort. Aanstaande vrijdag kan ik bellen voor uitslag.

Zaterdag open huis gehad voor familie, was erg gezellig (en druk!)

Gefeliciteerd Emmetje met jullie prijs. Lekker dat verbouwen nu wat eerder plaats kan vinden. Wat leuk dat Salome en Olivia zo gek op elkaar zijn en wat cute dat ze dan naar elkaar roepen. (L)

Peetje: Gefeliciteerd met je nichtje! Als ik zo'n kleintje zie kan ik me echt totaal niet meer voorstellen dat Eva ook zo klein is geweest. Lekker verlof dus, heerlijk. Morgen dus je eerste "echte" dagje vrij.

Met de rest ook alles goed?
Vergeet ik helemaal te vertellen dat wij ook een prijs(je) hebben gewonnen. Toen Eva die bmr kreeg werden we gevraagd mee te doen met onderzoek naar bijwerkingen. Moesten we, ik geloof, een week een online dagboekje bijhouden. (volgens mij waren er trouwens meer van hier die hieraan meededen toch?) Nu kreeg ik vorige week bericht dat we een iris-cheque twv 20,- hebben gewonnen daarvan. Ze hebben onder alle deelnemers eea verloot. Toch lekker.
Gefeliciteerd Metis en Emmetje!

Hier geen prijs.. Maar ja, ik heb dan ook nergens aan mee gedaan..

Ik ben hier druk met de laatste loodjes voor onze vakantie. Mijn opleding loopt biiiiiiijna tot zijn einde, a.s. zaterdag houd ik mijn eindpresentatie. Ik slaap al nachten slecht omdat ik er nog niet echt uitkom, een beetje een vicieuze cirkel, want overdag baal ik dat ik zo moe ben. UJ is ook druk met zijn werk zo op het laatst, en heeft niet zoveel tijd jammer genoeg. Verder bedenk ik ook altijd dat ik allelei poetsklussen nog 'effe' voor vertrek wil doen, maar zet ik vervolgens veels te veel op mijn to do lijstje.

Meiden wat wordt het spannend binnekort! ik heb op me heen opeens ook weer allerlei zwangerschappen, erg leuk om weer mee te beleven.

Tinok en DD, alle sterkte gewenst vanuit hier.

Zandbakschelp hier is trouwens gekocht! Voor géén geld bij de Aldi, hij is nog in de aanbieding voor diegenen met zandbak aspiraties!

Is hier iemand al bezig met zindelijkheidstraining? ik hoor daar wisselende verhalen over wat nou een goed starttijdstip is. Iemand?

Lekker dagje allemaal!

ps ik meld me hier nog wel hoor, we gaan pas echt met vakantie op 28 mei. Naar Ibiza trouwens, jeuhhhhhhh!
Even snel nog UM: Hier ook net begonnen met zindelijkheidstraining. Eva gat al tijden aan wanneer ze moest plassen bijv en dat vindt ze dan erg vies in haar luier. Door verhuizing alles op laag pitje gezet en er nog niet mee begonnen. Nu dus net gestart. We nemen haar mee als we zelf moeten plassen, mag zij doortrekken, vindt ze erg leuk/interessant. Verder in blote billen laten lopen en potje bij de hand. (we kunnen geen onderbroekjes in haar maat vinden dus ik denk dat ik wat goedkope zwembroekjes oid ga aanschaffen.)
O ja, de zindelijkheidstraining, dat vroeg ik me ook af. M'n moeder zei laatst dat ik met 1,5 al op het potje zat en dat er regelmatig wat in zat. Bewijs met foto's uit m'n foto-album, haha.

Heb jij een potje en een brilverkleiner of alleen een potje Metis. Ik had het er gisteren met een vriendin over en die raadde aan meteen een brilverkleiner te kopen en haar gewoon dan op de wc te zetten.

Femke vindt een vieze luier meestal niet zo erg. Soms wel en dan zegt ze bah, maar net ging ik nog even bij haar kijken of ze al sliep en toen rook ik de poeplucht al. Terwijl zei dus lekker in slaap aan het vallen was. Ik heb haar toch maar even snel verschoond.

O, afgelopen donderdag had ik haar in bad gedaan en haar een tijdje laten spelen. In bad vindt ze erg leuk namelijk, jullie kindjes ook? Maar goed, ik hoorde opeens bah en huilen van Femke (ik was even in de slaapkamer dingetjes schoonmaken). Dus ik ging kijken en toen had ze in bad gepoept. Dat vond ze dus wel vies.... Nou, ik ook want ik moest het allemaal eruit halen natuurlijk. Dus eerst zoveel mogelijk eruit geschept, toen Femke afgespoeld en buiten het bad op een handdoek gezet, toen het bad schoongemaakt en Femke weer in nieuw water gedaan.

Was de eerste keer dat ze dat deed en hopelijk ook de laatste keer.

De componistenbuurt ken ik wel, is in Zuid geloof ik. Wel handig hè, zo'n mamafiets. Die heb je gekocht toch? Ik vind het ook ideaal, wij hebben hem ook via marktplaats gekocht.

UM, spannend, bijna klaar. Succes met de eindpresentatie!!

En ook een zandbak, leuk hoor.

P. heeft hem uiteindelijk zelf gemaakt van hout, had ik dat al geschreven? Het is iig een groot succes.

--
anoniem_33092 wijzigde dit bericht op 18-05-2009 20:34
Reden: dubbel geplaatst
% gewijzigd
Even een korte copy-paste van Juni 2009, sorry, ben moe..

Vandaag 38 weken!

Vandaag bij de vk geweest. Alles was ok. Kleintje kon er niet beter voor liggen (?) maar mocht nog iets meer indalen.

Verder sinds gisteravond flink meer harde buiken, soms een uur achter elkaar (had ik echt nauwelijks, pas een paar weken geleden de 1e keer, ondanks alle drukte), dus er lijkt wel iets te rommelen. Wanneer het doorzet is natuurlijk nog maar de vraag. En het blijft ook afwachten of de seintjes die de vorige keer de doorslag gaven, dat dit keer ook doen.. Wat dat betreft is de 2e keer net zo spannend, raar hoor..

Nou, ik ga even mijn vriend lief aankijken of hij mijn benen nog even wil masseren.. *angel face*

Fijne avond en ik hou jullie op de hoogte.. Mocht er verder niks te melden zijn, dan kom ik morgen nog even bijlezen.
Zo, vandaag lekker een dagje voor mezelf, Femke is naar de crèche.

Ze heeft sinds gisteren het los lopen weer ontdekt. Overdag deed ze alweer een paar pasjes los, maar 's avonds had ze de smaak helemaal te pakken. Vanochtend meteen weer en ook op de crèche ging ze meteen lopen, zei P.

Ik ben benieuwd hoe het vandaag gaat. 't Is natuurlijk toch wel wat druk op de crèche, dus misschien houdt ze het straks wel voor gezien.

Zonnetje, spannend vanaf nu voor jou. Vorige keer kwam het bij jou toch ook met 38 weken, dus het zou zo maar door kunnen gaan zetten. Maar goed, daar moet je ook weer niet teveel van uit gaan, anders valt het misschien tegen als het niet doorzet.
Zonnetje: Spannend zeg! Vannacht wel lekker kunnen slapen? En heeft het lief kijken succes gehad?

Peetje: Wij hebben alleen een potje in gebruik. Brilverkleiner hebben we ook maar dat vindt Eva een beetje te spannend om op te gaan zitten, Maar als ze het niet eng zou vinden zou ik dat wel meteen in gebruik nemen trouwens. Dus ben het eigenlijk wel met je vriendin eens.

Inderdaad een mamafiets, compleet met zitje en al gekocht.

Hier had Eva paar weken geleden ook in bad gepoept alleen zaten we er toen met z'n drieen in (M, Eva zelf dus en ik) We zijn nog nooit zo snel een bad uitgesprongen. Maar was wel sneu, Eva vond het zelf heel vervelend dus allemaal huilen. Laatst heeft ze het nog een keer gehad maar toen zat ze er alleen in. Inderdaad scheppen en maar weer bad vol laten lopen en opnieuw beginnen met badderen.

Hier ook fijn dagje voor mezelf, Eva is naar de opvang, M naar werk dus heerlijk.... Donderdagochtend gaan we weer naar de camping tot zondagavond. Waarschijnlijk pinksterweekend ook, allemaal wel beetje afhankelijk van het weer hoor.
Hoi,

Geen nieuws, helaas.. Slopende dag met Noah achter de rug, dus ik ga plat, sorry.

Lief heeft me gister nog gemasseerd (kan ie errug goed) maar door vandaag zit ik weer zo vast als een huis.. Of mijn allerliefste smile 2x achter elkaar werkt weet ik niet
Even een snelle meld.

Ben heel druk met het psysch. coachingstraject. Zit elke dag te praten, praten en praten. Heavy.... Ben moe en leeg en maak lange dagen....

Sinds vandaag officieel verlof, maarrrrr, ik moet vrijdag en volgende week nog 2 dagen naar 'cursus'. Pas daarna zal ik echt rust vinden.

Potjestraining: wij hebben afgelopen weekend ook het potje geïntroduceerd. Van de 4x dat ze erop zat, heeft ze 2x een plasje gedaan *trots*. Maar meer dan dat is het nog niet hoor. Vanochtend zag het het toch meer als een spelletje en pieste ze daarna op de vloer.... We gaan haar nog niet echt trainen, omdat wij er zelf nu geen tijd voor hebben en zij er -volgens mij- nog niet echt aan toe is. Ze geeft ook nog niet aan dat ze gepoept heeft, want dan moet ze verschoond worden. En dat is het laaaaaatste dat ze wil..... Als ik dan vraag of ze gepoept heeft, ontkent het ze ten stelligste, hahaha.

We noemen het dus geen training, maar kennismaking met het potje/de wc.

Morgen gaan we Laura naar m'n ouders brengen. Zaterdag komt ze weer thuis. Heerlijk even een paar dagen 'rust'. En lekker uit eten saampjes.

XXX

(morgen 34 weken, jihaaaa)
.
Hey schat !

Leuk om weer es van je te lezen.

Gaat ie ook goed met jou dan?

Hier vandaag overlegd dat mijn 'cursus' volgende week wordt uitgesteld naar oktober. Dusssss: VANAF NU VERLOF !!!!

(voelt een beetje als vakantie )

Jippie Jane, officieel verlof !!!

Heerlijk joh! Hoe is het inmiddels met je bekken? Trek je het nog qua pijn?

Goh, spannend weer hoor...verse babies op komst !

Zien jullie tegen de bevalling op?

Ideeen over tijd ná bevalling, hoe wel/niet te doen als bij eerste ?

goh, Sanne is nu al weer 7mdn+1wk !

Eet sinds een week haar ontbijt in de vorm van pap gewoon met ons mee aan tafel. Hierna wat kleine stukjes brood .. echt al een gezellig extra mensje aan tafel !

Ze is een enorme brabbelkont aan het worden, kan 'sochtens makkelijk half uur liggen brabbelen en lachen in bed voor we haar pakken. Met Ilse samen ook hele verhalen! Heel schattig als ze op de achterbank met elkaar in gesprek zijn!

Hier is potje wel aanwezig op badkamer, vóór het bad gaat ze er wel op zitten maar het is tot nu toe nog leeg gebleven.

Ze komt wel meteen aangeven als ze in luier gepoept heeft en rent zowat naar de bank om verschoond te worden.

Morgen maar eens in blote kont laten lopen in de tuin !

Nou, wij zijn helemaal klaar voor een zindelijke Femke. Potje, brilverkleiner en opstapje om op het toilet te komen hebben we gehaald. Nou binnenkort eens kijken of Femke er ook klaar voor is. Ik verwacht van niet, maar dan hebben we het in ieder geval allemaal in huis, voor later ofzo...

Vandaag hebben we een stukje gefietst. Femke vindt dat ook erg leuk, kletst en zingt honderd uit. Toen we weer richting huis gingen werd ze steeds stiller en bijna thuis aangekomen viel ze op de fiets in slaap. Nu slaapt ze nog. Tegenwoordig slaapt ze tussen de middag wel 2 uur vaak, en dat is toch wel lekker. Eerder sliept ze zo'n 1 uur en een kwartier tot hoogstens anderhalf uur. Misschien omdat ze nu wat actiever is ofzo.

Gisteren had ze ook weer een driftbui. Ja, de peuterpuberteit begint zo langzamerhand te komen volgens mij. Ze wordt soms wat opstandig, expres dingen doen die niet mogen enzo.

Lekker Jane, ook verlof!

groetjes!
Wij zijn weer terug van vakantie! Gisteravond thuisgekomen. Heerlijke dagen gehad. Heb lekker kunnen lezen want aan Eva hadden we geen kind. Met vriendinnetje (3.5 jr) constant de hort op, kattenkwaad uithalen (ja echt! Ze hadden al giechelend ergens led-lampjes uitgehaald, steentjes in jampotjes gedaan en deze in de gaten van de lampjes gedaan ) Veel op Eva's slaapkamer gespeeld met de knuffels en samen op bed liggen...heel leuk allemaal. Zaterdag zwenbadje gekocht en daar hebben ze toen de hele tijd in gespeeld. We zijn allemaal ook lekker bruin geworden.

Ik ben al heel lang zo ontzettend moe, slaap 's middags rustig 4 uur en lig 's avonds uiterlijk om 2200 op bed. Verder totaal geen energie, als ik alleen de was in de machine heb gedaan lig ik al uitgeteld. Daarbij laatste 2 maanden erge last van mijn heupen, zo'n gevoel van ontzettende bekkeninstabiliteit *au* Daarnaast nog pijnklachten, hoofdpijn en onregelmatige menstruatie. Heel gedoe dus allemaal maar maakte me er niet zo druk om eigenlijk. Dacht dat het aan de antidepressiva lag en de paniekklachten. Maar nu blijkt dat ik weer een B12-tekort heb. jaren geleden ook gehad en daar polyneuropathie aan overgehouden omdat ik er te lang mee rondgelopen had (huisarts nam het toen totaal niet serieus) Deze huisarts gelukkig wel. Moet nu aanvullend bloed laten prikken en dan krijg ik tweemaal p/w injecties (in de bilspier -- niet fijn) Na een aantal weken krijg ik de injectie nog eenmaal per 2 maanden, dit zal blijvend zijn. Dus hopelijk voel ik me binnenkort weer stuk prettiger en zijn pijnklachten en moeheid ook snel verleden tijd. B12 tekort kan trouwens ook leiden tot psychische klachten dus wellicht dat het op dat vlak ook beter gaat wanneer ik injecties krijg.

Zonnetje: Hoe is het met jou?
Jemig Metis. Je schrijft er luchtig over maar het is niet niks!

Ben je nog steeds bij het centrum en kun je daar ook terecht met je vermoeidheidsklachten? Je slaapbehoefte is echt groot, ik schrik er haast van. Meis, zorg goed voor jezelf! Heb je wat aan Metisman?

Zon, ben je nog wel gemasseerd door je man? Trek je het nog?

Jane, heeerlijk, kan me voorstellen dat er een last van je af valt!

Ik heb mijn opleiding af!!! super fijn. Ik weet alleen officieel nog niet of ik geslaagd ben, ging weer supervaag, vlak voordat ik mijn eindspresentatie hield werd aangekondigd dat we toch niet meteen de eindbeoordeling plus diploma zouden krijgen. Ik kan dus nu elk moment gebeld worden. Informeel weet ik wel dat t goed zit, maar vind het toch wel erg fijn om het te horen.

Ik vind het echt heerlijk dat ik er vanaf ben! Het heeft me toch best moeite gekost, heb lang zitten ploeteren op mijn eindverhaal en vind het heerlijk dat ik weer even de vrijheid heb.

Donderdag vliegen we naar Ibiza. Ik heb dus 2,5 dag om nog te pakken en te poetsen, maar kan het in alle rust doen omdat Fiene uit logeren is. Wat een luxe.....

Leuk, alle updates over zindelijkheid, ik heb net een boekje van het CB in huis. Moet nog een potje aanschaffen, ik geloof dat ze die zelfs bij IKEA hebben.

Punker, leuk dat je je meld, how's life in huize Punker? nog vakantieplannen?

Marit, jeeeh, dat Sanne alweer zo oud is, wat gaat het snel..

*sprak Utregoma*. Ben je nog aan het sollicciteren eigenlijk ook?

Ik heb geen idee of ik me nog voor donderdag meld, anders zitten we vanaf dan op ons Ibiza strandje! ( ghe ghe ghe..)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven