Ex wordt "dakloos"

22-02-2021 09:05 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex partner en vader van mijn jongste kampt al heel erg lang met een borderlinestoornis. Dit is tevens de reden dat wij niet meer samen zijn.
Nu heeft hij een paar maanden geleden -wederom- heel impulsief alle schepen achter zich verbrandt en is verhuisd naar een stad ongeveer 100 km van mijn woonplaats vandaan. We woonden eerst dichter bij elkaar om een goede omgang met kind te kunnen behouden.

Afijn, het nieuwe leven blijkt weer niet te zijn wat hij wil en het resultaat is dat hij nu dakloos is/wordt. Want hij woonde bij een nieuwe partner en die heeft er geen zin meer in. Wat ik ook wel begrijp. Ik heb er enige ervaring mee.

Nu word ik gebombardeerd met excuses en wil hij constant praten, maar ik weet ook wel welke kant hij de gesprekken probeert op te sturen; hij zoekt onderdak.
Maar ik wil hem dus onder geen beding in mijn huis. En natuurlijk vind ik dat heel vervelend, want het is wel de vader van mijn kind.

Ikzelf heb al een tijd een nieuwe relatie, ik heb mijn zaken op orde en ik heb er totaal geen trek in om deze ramp weer in mijn leven toe te laten.

Wat zouden jullie doen?
Aardig om te lezen hoe in andere topics bij een scheiding regelmatig wordt aangegeven dat de man zijn ex-vrouw moet ondersteunen, tot vrijwillige financiële bijdrage aan toe in het belang van het kind; maar dat hier de man er alleen voor staat.

@To:
Ik zou het contact tot het minimum beperken, tenminste tot hij zijn zaakjes weer op orde heeft en je niet laten meesleuren in zijn achtbaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wel voordat ik ons kind meegeef, willen weten of hij die nacht een fatsoenlijke slaapplaats heeft. En als dat niet zo is, dat hij kind dan weer ‘s avonds terug kan brengen en de volgende ochtend weer ophalen. Maar no way dat je hem in je huis moet toelaten voor de omgangsregeling. Dan moet jij uit je eigen huis weg? Niet aan beginnen hoor!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het gesprek aangaande zijn problemen niet aangaan met hem. Alle gesprekken rondom kind wel, maar zou geen behoefte hebben aan excuses, gesprekken en dergelijke.. want je weet toch al wat hij wil.. en dat is zéker niet wat jij wil.
Nou ja.. dat dus..
Alle reacties Link kopieren
Moirmel schreef:
22-02-2021 09:27
Aardig om te lezen hoe in andere topics bij een scheiding regelmatig wordt aangegeven dat de man zijn ex-vrouw moet ondersteunen, tot vrijwillige financiële bijdrage aan toe in het belang van het kind; maar dat hier de man er alleen voor staat.

@To:
Ik zou het contact tot het minimum beperken, tenminste tot hij zijn zaakjes weer op orde heeft en je niet laten meesleuren in zijn achtbaan.
Voor mij is dat appels met peren vergelijken.
Vaak is de vrouw altijd thuis gebleven, daardoor geen werkervaring/carriere en geen pensioensopbouw. Vind ik erg onverstandig, maar gebeurt wel vaak helaas.
Hier lees ik daar niks over, plus dat deze man gediagnosticeerd is met Borderline. Weet niet of je er ervaring mee hebt, maar dat kan ontzettend naar worden, met manipulatief gedrag, wat er echt niet beter op wordt als je telkens klaarstaat om de brandjes te blussen.
-
Alle reacties Link kopieren
Moirmel schreef:
22-02-2021 09:27
Aardig om te lezen hoe in andere topics bij een scheiding regelmatig wordt aangegeven dat de man zijn ex-vrouw moet ondersteunen, tot vrijwillige financiële bijdrage aan toe in het belang van het kind; maar dat hier de man er alleen voor staat.

het gaat om kiezen wat het best is voor het kind, in dit geval is dat absoluut Niet, dat TO haar ex in huis neemt
..
anoniem_27844 wijzigde dit bericht op 16-06-2021 16:52
98.24% gewijzigd
Moirmel schreef:
22-02-2021 09:27
Aardig om te lezen hoe in andere topics bij een scheiding regelmatig wordt aangegeven dat de man zijn ex-vrouw moet ondersteunen, tot vrijwillige financiële bijdrage aan toe in het belang van het kind; maar dat hier de man er alleen voor staat.

@To:
Ik zou het contact tot het minimum beperken, tenminste tot hij zijn zaakjes weer op orde heeft en je niet laten meesleuren in zijn achtbaan.
Deze man is niet geholpen met een vrijwillige financiële bijdrage. Hij heeft hulp nodig om zijn leven op de rit te krijgen. En voor hij dat toelaat, moet hij eerst de noodzaak zien. De noodzaak zie je niet als je ex je gedrag faciliteert.
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
22-02-2021 09:10
Ja, dat is ook een beetje mijn "ding" ik wil eigenlijk niet dat ons kind hier last van heeft. Dus tja, die omgangsregeling, de weekendjes logeren. Dat gaat ook niet zo makkelijk zonder huis. Dus dan zou dat hier kunnen, maar dan moet ik mijn eigen huis weer uit.
Heel vervelend, maar ik zou hem absoluut niet zijn weekendes in jouw huis halen!

Hij is degene die zijn verantwoordelijkheid moet nemen. Ook als vader.

Als jij je ex op deze manier gaat helpen, leert je kind daarvan dat je ex voor zijn welzijn afhankelijk is van jou. Als jij op een gegeven moment niet meer wil of kan helpen, zal je kind dit mogelijk van je over willen nemen. Dan krijg je een situatie waarin je kind zich verantwoordelijk voelt voor je ex. Dat is de omgekeerde wereld en dat moet je niet willen.
Alle reacties Link kopieren
Moirmel schreef:
22-02-2021 09:27
Aardig om te lezen hoe in andere topics bij een scheiding regelmatig wordt aangegeven dat de man zijn ex-vrouw moet ondersteunen, tot vrijwillige financiële bijdrage aan toe in het belang van het kind; maar dat hier de man er alleen voor staat.

@To:
Ik zou het contact tot het minimum beperken, tenminste tot hij zijn zaakjes weer op orde heeft en je niet laten meesleuren in zijn achtbaan.
Nou, heel eerlijk gezegd heb ik zelf nu ook niet een enorm inkomen. Ben helaas mijn baan kwijt door de Corona en ik voel niet de behoefte het beetje wat ik heb, aan hem te geven. Ook als ik ruim in de slappe was zou zitten zou ik het niet snel doen. Ik heb namelijk wel van zijn gedrag geleerd. ;-) Ik steun hem al enorm door van kinderalimentatie af te zien.

Ik laat mij zeker niet meeslepen, echt geen zin in. Maar het stoort mij ergens ook wel weer.
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
22-02-2021 09:49
Heel vervelend, maar ik zou hem absoluut niet zijn weekendes in jouw huis halen!

Hij is degene die zijn verantwoordelijkheid moet nemen. Ook als vader.

Als jij je ex op deze manier gaat helpen, leert je kind daarvan dat je ex voor zijn welzijn afhankelijk is van jou. Als jij op een gegeven moment niet meer wil of kan helpen, zal je kind dit mogelijk van je over willen nemen. Dan krijg je een situatie waarin je kind zich verantwoordelijk voelt voor je ex. Dat is de omgekeerde wereld en dat moet je niet willen.

Dat is ook een goeie, ik moet ook het goede voorbeeld geven, ja.
Alle reacties Link kopieren
Moirmel schreef:
22-02-2021 09:27
Aardig om te lezen hoe in andere topics bij een scheiding regelmatig wordt aangegeven dat de man zijn ex-vrouw moet ondersteunen, tot vrijwillige financiële bijdrage aan toe in het belang van het kind; maar dat hier de man er alleen voor staat.

@To:
Ik zou het contact tot het minimum beperken, tenminste tot hij zijn zaakjes weer op orde heeft en je niet laten meesleuren in zijn achtbaan.
Het maakt natuurlijk ook wel uit of de partner voor het kind zorgt.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
En "dakloos" mag volgens mijn zonder de aanhalingstekens.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet mee helpen bij het zoeken, dit moet hij echt zelf en alleen doen, als je aanbiedt om te helpen, blijft hij toch ergens hoop houden/ een ingang zien/ verwachtingen hebben dat als hij niks vindt, hij misschien toch wel bij jou mag.

En dat hij geen geld heeft... is ook helemaal zijn probleem.
Wow hebben wij dezelfde ex? Alles aan deze situatie is helaas herkenbaar: ik heb ook een kind met zo'n man. Welwillende mensen van zich afstoten, geen geld dus ook geen ka, op een nieuwe plek zich vol enthousiasme in een nieuwe baan storten, tot dat ook weer met veel drama fout gaat, nooit ergens vaste woonruimte etc.
Ik heb geleerd om zijn problemen vooral zijn problemen te laten, want je weet hoe het gaat: je geeft een pink en voor je het weet wordt je hele arm afgerukt en zit je weer midden in zijn ellende. Met mijn ex heb ik afgesproken dat ons kind altijd naar hem toe kan, zolang hij zijn zaakjes op orde heeft. En dat als het weer mis gaat ze bij mij blijft, maar hij haar altijd kan halen voor een uitstapje, kan bellen, appen etc. zodat er wel contact blijft. En tegen de tijd dat er weer woonruimte en werk is ze weer bij hem kan logeren.
Maar ik zou je willen adviseren om hem nu zo veel mogelijk te negeren, en alleen te reageren als het over jullie kind gaat. Niet reageren dus op berichten over woonruimte, geld etc. Dat is zijn probleem en daar hoef jij echt helemaal niets mee!
Alle reacties Link kopieren
bia-pia schreef:
22-02-2021 09:17
Even heel hard gezegd: jij bent niet de oplossing voor zijn problemen. Sterker nog, elke handreiking die je hem doet zal de oplossing in de weg staan.
Dus nee, niet praten, niet aanbieden dat de omgangsregeling bij jou kan (hij gaat maar naar de speeltuin of de kinderboerderij), niet in huis nemen, niet helpen zoeken, etc. Daar zijn instanties voor als hij er zelf niet uitkomt. Jij draagt al alle verantwoordelijkheid voor jullie kind.
+1

Ik denk ook dat jouw intenties om te helpen zodat je kind een band opbouwt met vader je heel erg siert maar dat je hiermee juist zijn herstelproces blokkeert. Soms moet een mens helemaal in de put raken voordat die wil veranderen.
KataTonDemonaEaytoy schreef:
22-02-2021 09:10
Ja, dat is ook een beetje mijn "ding" ik wil eigenlijk niet dat ons kind hier last van heeft. Dus tja, die omgangsregeling, de weekendjes logeren. Dat gaat ook niet zo makkelijk zonder huis. Dus dan zou dat hier kunnen, maar dan moet ik mijn eigen huis weer uit.
Eh nee, hij komt alleen bij jou thuis om jullie kind te halen en te brengen. That's it. Sorry om het zo hard te stellen maar je ex met borderline komt er gewoon niet meer in, daar kleven gewoon teveel risico's aan.
Dus als hij geen vaste woon- of verblijfplaats heeft worden het dus middagjes in de buurt oid.
KataTonDemonaEaytoy schreef:
22-02-2021 09:25
Tja, een spoor van vernieling achterlaten kost nu eenmaal geld. Er blijft weinig over van je salaris, zeg maar.
Zelfs in de schuldsanering mag je nog wonen en eten.
ik zou ons kind niet meegeven
dakloos , dan kan dat dus niet meer
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
22-02-2021 09:18
Ja, an sich heb ik de grenzen heel duidelijk. Wat ik aan hulp wil bieden is alleen in het belang van ons kind. De rest is -merk ik- al teveel. Het roept weerzin op.
En daar hoef je je helemaal niet schuldig over te voelen. Ik vind dat echt niet gek en zou er plaatsvervangend ook geen zin in hebben. Zoals anderen ook al zeggen: baken je grenzen goed af; hij mag kind ophalen als hij zijn zaken op orde heeft, anders eventueel gewoon een dagje dierentuin en zolang geen onderdak dan blijft kind bij jou slapen en niet bij hem. Lijkt me heel redelijk. Verder lost hij het zelf maar op, het is een volwassen man en -neem ik aan- wilsbekwaam. Op het moment dat jij hem gaat helpen, kan jij straks ook nog de schuld krijgen als het weer mis gaat.
Alle reacties Link kopieren
Blankepit schreef:
22-02-2021 11:09
Zelfs in de schuldsanering mag je nog wonen en eten.
Ja, dat geloof ik graag hoor. Maar bij een kamer, appartement of alles buiten sociale huur zul je toch een potje voor oa een borg moeten hebben.

En zijn eindelijk verkregen woonruimte heeft ie dus zo impulsief opgezegd om weer ergens anders te beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Tortie schreef:
22-02-2021 11:25
En daar hoef je je helemaal niet schuldig over te voelen. Ik vind dat echt niet gek en zou er plaatsvervangend ook geen zin in hebben. Zoals anderen ook al zeggen: baken je grenzen goed af; hij mag kind ophalen als hij zijn zaken op orde heeft, anders eventueel gewoon een dagje dierentuin en zolang geen onderdak dan blijft kind bij jou slapen en niet bij hem. Lijkt me heel redelijk. Verder lost hij het zelf maar op, het is een volwassen man en -neem ik aan- wilsbekwaam. Op het moment dat jij hem gaat helpen, kan jij straks ook nog de schuld krijgen als het weer mis gaat.
Precies dat laatste.
Alle reacties Link kopieren
Discobar schreef:
22-02-2021 10:58
Wow hebben wij dezelfde ex? Alles aan deze situatie is helaas herkenbaar: ik heb ook een kind met zo'n man. Welwillende mensen van zich afstoten, geen geld dus ook geen ka, op een nieuwe plek zich vol enthousiasme in een nieuwe baan storten, tot dat ook weer met veel drama fout gaat, nooit ergens vaste woonruimte etc.
Ik heb geleerd om zijn problemen vooral zijn problemen te laten, want je weet hoe het gaat: je geeft een pink en voor je het weet wordt je hele arm afgerukt en zit je weer midden in zijn ellende. Met mijn ex heb ik afgesproken dat ons kind altijd naar hem toe kan, zolang hij zijn zaakjes op orde heeft. En dat als het weer mis gaat ze bij mij blijft, maar hij haar altijd kan halen voor een uitstapje, kan bellen, appen etc. zodat er wel contact blijft. En tegen de tijd dat er weer woonruimte en werk is ze weer bij hem kan logeren.
Maar ik zou je willen adviseren om hem nu zo veel mogelijk te negeren, en alleen te reageren als het over jullie kind gaat. Niet reageren dus op berichten over woonruimte, geld etc. Dat is zijn probleem en daar hoef jij echt helemaal niets mee!

Je hebt gelijk. Ben er te vaak in getuind.
Nu al ruim 2,5 jaar van alles af, tenminste toen kreeg hij eigen woonruimte en dat was zo’n opluchting.
Ik wil dat gevoel van iemand in huis die ik niet in mijn leven wil nooit meer.
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
22-02-2021 11:28
Ja, dat geloof ik graag hoor. Maar bij een kamer, appartement of alles buiten sociale huur zul je toch een potje voor oa een borg moeten hebben.

En zijn eindelijk verkregen woonruimte heeft ie dus zo impulsief opgezegd om weer ergens anders te beginnen.
Nou dan is het helemaal zijn eigen schuld en mag hij dat zelf leren oplossen ipv van anderen verwachten dat ze hem helpen omdat hij zelf zulke onbenullige keuzes maakt.

Je hoeft geen antwoord te geven natuurlijk..Hoe oud is je kind en hoe vindt deze het om naar zijn/haar vader te gaan? Misschien is het wel een goed moment om daar opnieuw over na te denken; is het misschien beter en stabieler voor jullie kind als helemaal niet meer bij vader slaapt maar gewoon af en toe een dagje wat leuks doet en ‘s avonds weer naar huis bij jou? Is zoiets bespreekbaar?
Alle reacties Link kopieren
Jij bebt je zaken op orde. Hou dat dan ook zo. Dat is in het belang van jezelf en je kind.

Je ex kan terecht bij tal van hulpverlenende instanties of de gemeente voor ondersteuning en opvang. Dat zal niet makkelijk zijn of prettig. Maar die optie is er zeker. Iedere gemeente geeft beleid voor dak-en thuislozen.

Een hulpverlener kan met hem een plan maken. Omgang kan daar onderdeel van zijn (met toezicht of begeleiding). Maar voor nu zou ik daar voorzichtig mee zijn.
Hij probeert van zijn probleem jouw probleem te maken. Niets doen dus, het is niet jouw probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven