Werk & Studie alle pijlers

Na 42 weken ziek zijn moet de werkgever je ziek melden

06-03-2021 16:51 52 berichten
Ik ben nu 44 weken ziek ziek, wanneer hoor ik wat van het UWV?

Ik heb vrijdag de casemanager gemaild met de vraag of ik een afspraak heb bij de bedrijfsarts omdat ik geen mail van hun heb na mijn laatste gesprek. Deze is terug beantwoord dat dit klopte en maandag aan mijn werkgever vraagt wanneer de vervolg afspraak geboekt kan worden. Dus daar hoor ik nog van.
Ik pakte mijn Re-integratie dossier er eens bij en kom ik er achter dat ik 44 weken al verzuimt ziek ben. Mijn werkgever is echt met alles slordig. Geen pensioen betalen, niet de elke 6 weken re-integratie gesprekken voeren en moet ik zelf overal zelf achteraan. Ben dus wantrouwend omdat ik geen afspraak meer heb bij de bedrijfsarts de werkgever mij is vergeten aan te melden bij het UWV. Kan ik maandag zelf UWV hier over bellen?

Nee i.v.m. conflict en een beroepsziekte ga ik dit niet bij de werkgever neerleggen, deze negeert mij al een jaar volledig. Ook kan ik niet de bedrijfsarts zelf bellen dit gaat via de Casemanager, die dus heeft aangegeven met de Werkgever te overleggen.

Wil enkel wel eens weten van jullie wie is ziek gemeld bij de 42e week wanneer ze een bericht hadden van de UWV
Ik heb met een ander onderdeel van het uwv veel contact gehad en mijn ervaring is dat het enorm verschilt per gemeente/ locatie..
Alle reacties Link kopieren
Je werkgever is verplicht dit te doen, ander riskeert hij een boete. Eigenlijk niet jouw probleem dus.
Als je niet tevreden bent over het proces, lees je dan even in op een deskundige oordeel bij het UWV. Op de site lees je alles hierover en kan je inschatten of dit jouw reintergratie zou helpen.
Zelf contact opnemen met het UWV en de zaak voorleggen. Heb je zelf een dossier bijgehouden afgelopen jaar? Wat heb jij gedaan en wat de werkgever (en dan vooral ook wat niet)? Zij kunnen overgaan tot een deskundigen oordeel. Mijn ervaring met verschillende regio's is dat ze echt wel meedenken en niet gecharmeerd zijn van dit soort werkgevers.
Als je rechtsbijstand hebt, dan zou ik het dossier ook alvast naar hun doorspelen. Als de werkgever nu zo met je omgaat, dan is de kans groot dat dit een naar staartje kan krijgen.
Mijn man was ook pas na 4 maanden gemeld aan UWV, met terugewerkende kracht op 1e ziektedag. Heeft ook casemanager en beroepsziekte dus misschien wel hetzelfde werk...
Maar na 1 jaar pas een afspraak met de bedrijfsarts, omdat de eerstejaarsevaluatie ingevuld en ingediend moest worden. Daarna ook pas 7 maanden later weer om te beoordelen of werken mogelijk was of ze aan keuring ivm IVA moesten gaan denken.

UWV komt in principe rond 1 jaar ziektewet in beeld. Vanwege die eerstejaarsevaluatie. Volgens mij krijg je 1 of 2 maanden voor die 1 jaar een brief van UWV.
happyr schreef:
06-03-2021 17:12
Je werkgever is verplicht dit te doen, ander riskeert hij een boete. Eigenlijk niet jouw probleem dus.
Als je niet tevreden bent over het proces, lees je dan even in op een deskundige oordeel bij het UWV. Op de site lees je alles hierover en kan je inschatten of dit jouw reintergratie zou helpen.
Ga dit eens bekijken.
Heb er werkelijk nog nooit mee te maken gehad dus is nog al lastig vind ik. Heb enkel na 8 weken ziek zijn een plan van aanpak gehad en kreeg elke 3 weken een gesprek met de manager. (praatje pot mocht niet over re-integratie zijn) dit is allemaal gestopt na 12 weken zien zijn en dus vanaf 12 weken tot nu 44 weken hoor ik niks meer, dan enkel een bedrijfsarts tot de 42e week, die een rapport heeft opgesteld voor het AD en FML onderzoek maar het blijft nogal stil!
Ik denk niet dat je daar bericht van krijgt. Wanneer je een werkgever hebt dan hoef je pas 4 maanden voordat je 2 jaar ziek bent WIA aan te vragen. Wat wil je van het UWV?

Wanneer je werkgever er een potje van maakt dan kunnen zij een loonsanctie krijgen en dan moeten ze ook het 3de ziektejaar betalen.

Wat voor advies geeft de AD?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
06-03-2021 17:27
Ik denk niet dat je daar bericht van krijgt. Wanneer je een werkgever hebt dan hoef je pas 4 maanden voordat je 2 jaar ziek bent WIA aan te vragen. Wat wil je van het UWV?

Wanneer je werkgever er een potje van maakt dan kunnen zij een loonsanctie krijgen en dan moeten ze ook het 3de ziektejaar betalen.

Wat voor advies geeft de AD?
De bedrijfsarts heeft mij twee weken geleden het FML onderzoek deels laten afleggen en wilt vervroegd spoor 2 laten doen. Ik heb een beroepsziekte maar is niet bekend welke beroepen etc. nog wel kan doen. Dus heeft wilt hij vervroegd het spoor 2 traject starten en het AD onderzoek gaan laten starten. Omdat ik een zorgberoep heb en geen enkele tak van zorg nog kan gaan doen. Maar ook niet zeker is met mijn ziekte of er überhaupt nog werk aan kan gaan zonder mijn beroepsziekte. Wat echt is uitgesloten nog terug kan gaan werken bij de werkgever in andere functie dan wel ander bedrijf mijn werk in alles wat zorg gerelateerd is voorbij.
30wortels schreef:
06-03-2021 17:34
De bedrijfsarts heeft mij twee weken geleden het FML onderzoek deels laten afleggen en wilt vervroegd spoor 2 laten doen. Ik heb een beroepsziekte maar is niet bekend welke beroepen etc. nog wel kan doen. Dus heeft wilt hij vervroegd het spoor 2 traject starten en het AD onderzoek gaan laten starten. Omdat ik een zorgberoep heb en geen enkele tak van zorg nog kan gaan doen. Maar ook niet zeker is met mijn ziekte of er überhaupt nog werk aan kan gaan zonder mijn beroepsziekte. Wat echt is uitgesloten nog terug kan gaan werken bij de werkgever in andere functie dan wel ander bedrijf mijn werk in alles wat zorg gerelateerd is voorbij.

Zoals ik het lees (je eerdere post) heeft de werkgever behoorlijk verzuimt. Ik zou echt zelf even het UWV bellen en aangeven hoe het proces vooralsnog gelopen is en niet zomaar meegaan in de grillen van werkgever / bedrijfsarts.
Gaat de wg nu ad onderzoek en spoor 2 inzetten?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
De bedrijfsarts is verplicht om de beroepsziekte te melden bij de NCVB.
viva-amber schreef:
06-03-2021 17:40
Gaat de wg nu ad onderzoek en spoor 2 inzetten?
. Ook niks over gehoord.
viva-amber schreef:
06-03-2021 17:44
De bedrijfsarts is verplicht om de beroepsziekte te melden bij de NCVB.
geen idee of dit is gebeurd.
Werkgever betaalt ook al na 6 weken loon maar 70%. Met nog al een hoge pensioenpremie. Door een flink gat. En die wordt niet meer betaald en heb laten berekenen dat als van werkgever of kan ik met een ww of een wia. Beter af ben. Dan wat nu krijg. Door mijn pensioen sta ik onder het wettelijk minimumloon. Heb namelijk een eigen inleg afgesproken om gat te vullen en dat steekt de werkgever in eigen zak als de pensioen niet betaald word. Officieel bevestigd door pensioenfonds en heb ik over 2 maanden geen pensioen meer. En wordt wat is opgebouwd bewaard.
30wortels schreef:
06-03-2021 18:31
Werkgever betaalt ook al na 6 weken loon maar 70%. Met nog al een hoge pensioenpremie. Door een flink gat. En die wordt niet meer betaald en heb laten berekenen dat als van werkgever of kan ik met een ww of een wia. Beter af ben. Dan wat nu krijg. Door mijn pensioen sta ik onder het wettelijk minimumloon. Heb namelijk een eigen inleg afgesproken om gat te vullen en dat steekt de werkgever in eigen zak als de pensioen niet betaald word. Officieel bevestigd door pensioenfonds en heb ik over 2 maanden geen pensioen meer. En wordt wat is opgebouwd bewaard.
Ik zou gaan zorgen dat je rechtshulp in orde is.

Want het kan nog leuk worden - not - het volgend jaar.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Heb je een belangenbehartiger zoals een letselschade advocaat?
viva-amber schreef:
06-03-2021 18:54
Heb je een belangenbehartiger zoals een letselschade advocaat?

Letselschade???
30wortels schreef:
06-03-2021 18:31
Ik snap het niet helemaal wat je schrijft, maar als je werkgever van je steelt, heb je een 2e ding, naast het ziek zijn. Heb je rechtsbijstand?
menta schreef:
06-03-2021 19:02
Ik snap het niet helemaal wat je schrijft, maar als je werkgever van je steelt, heb je een 2e ding, naast het ziek zijn. Heb je rechtsbijstand?
je werkgever haalt toch jouw pensioendeel van je loon af? En ik heb een pensioen gat en heb toen opgelost met i.p.v. 35% inhouden op mijn deel,dit doe met 42%
Maar ik kreeg een brief van pensioenfonds dat na meerdere pogingen en aanmaningen etc. niet betaald, dus niet zijn eigendeel maar ook niet de mijne, dit is dan wel eigenlijk diefstal. Hij had nog een week om te betalen en anders stopt het pensioen.

Dit houd dat binnen 3 maanden geen pensioen meer heb maar ook niet meer betaal daar aan, en alles wat je hebt opgebouwd blijft voor je bewaard.
OF te wel dit noemen ze pensieoen premie vrij maken... En dit gaat al gebeuren namelijk.
To, ga naar een goede arbeidsrecht/letselschade advocaat.

In de zorg gelden CAOs wat je wg doet kan niet.
viva-amber wijzigde dit bericht op 06-03-2021 19:44
30.06% gewijzigd
Wissewis schreef:
06-03-2021 18:53
Ik zou gaan zorgen dat je rechtshulp in orde is.

Want het kan nog leuk worden - not - het volgend jaar.
Die is gelukkig op orde heb het hele pakket, die wel al gesproken en hebben een dossier opgebouwd, maar wachten om de klap er op te geven i.v.m. afwachtend in onderzoeken, als ook uit de onderzoeken blijkt dat zeer zeker een beroepsziekte heb opgelopen gaan ze korte metten er mee maken.
Meldt de rest rond het salaris en pensioen ook bij je rechtshulp.
viva-amber schreef:
06-03-2021 19:43
To, ga naar een goede arbeidsrecht/letselschade advocaat.

In de zorg gelden CAOs wat je wg doet kan niet.
Ja heb ik
Mar ik heb het uitgesteld, kansen gegeven maar het niet laten voorbij gaan, gelukkig al een heel dossier.. Ik ga maandag eens informeren en contact zoeken en als dan wat vermoed en word bevestigd , geef ik groen licht! Ben al een jaar lang bezig en voel mij gevangen en een speelbal en eigenlijk heel heel HEUL erg klaar mee.
viva-amber schreef:
06-03-2021 19:45
Meldt de rest rond het salaris en pensioen ook bij je rechtshulp.
Ja die zal ik even nu bij gaan voegen, thx voor meedenken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven