Ervaringen vliegen vanaf Schiphol

07-03-2021 14:33 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil , als het allemaal kan , met mijn dochter naar Griekenland deze zomer..
De beste vluchten gaan echter vanaf Schiphol en ik vlieg eigenlijk altijd vanaf Eindhoven.
Dat vind ik prettig, lekker overzichtelijk en geen stress..

Schiphol lijkt me zo druk, zoeken naar de juiste balie, gate enz..maar wellicht maak ik me druk om niks..

Wie stelt mij gerust? :-P
Mimali schreef:
08-03-2021 22:23
Afstand naar Schiphol is voor mij net zo ver als Eindhoven....waarom vraag je dat? OV is niet aan de orde..
Omdat het dan mss minder dan 200 euro scheelt. Als je meer reiskosten en parkeerkosten hebt op Schiphol.
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
08-03-2021 22:24
Omdat het dan mss minder dan 200 euro scheelt. Als je meer reiskosten en parkeerkosten hebt op Schiphol.
Oh op die manier, nee dat maakt niet uit..
kadanz schreef:
07-03-2021 16:28
Nou ja, er gaat toch niets boven koffertje afgeven, twee meter lopen en het vliegtuig in stappen?
Mijn beste ervaring ooit wat dit betreft is Londen Southend. Drie minuten na de deur van het vliegtuig openging zat ik in de taxi! Op een Heathrow, Gatwick of Schiphol duurt het lopen in de slurf langer!
Nee, ik vind die hele beleving van zo’n groot vliegveld veel meer een vakantiegevoel geven! Doe mij maar lekker lange loopbanden, rijen winkels, tig Gates en een slurf :mrgreen: ik vind in- en uitstappen via de trap zo op de grond echt een beetje een teleurstelling haha! Maar ik hou ook van grote vliegtuigen. Liever een Boeing 747 dan een Cityhopper. Als ik kan kiezen tussen Eindhoven en Schiphol dan ga ik zeker voor Schiphol. Ik ben er ook rustig 3 uur van tevoren, vind het heerlijk om vliegtuigen te kijken, rond te slenteren, rustig een kopje koffie enz.
Mijn ultieme vliegveld was Heathrow. Gewoon een kwartier met de bus van de ene naar de andere vertrekhal :cheer2: en de winkels daar, heerlijk! Ik heb echt niks met kleine vliegvelden waarbij je een uurtje van tevoren nog vroeg genoeg bent, omdat je 10 meter naar de gate moet lopen vanaf de incheckbalie enz. The bigger, the better!

Maar To, Schiphol is niet zo moeilijk :) komt helemaal goed, ondanks de grootte is het goed overzichtelijk en duidelijk. Je verdwaalt er echt niet zomaar.
Overigens zou ik zelf nu nog niks boeken. Er is veel gedoe met de testen voor de terugvluchten. Je moet een negatieve test overleggen en veel mensen hebben daar problemen mee voor de terugvlucht, omdat die test op de plek van de vakantie niet te doen is. Eind januari zaten hierdoor nog mensen vast op Gran Canaria. Het is mij allemaal nog wat te onzeker met al die regels van nu. En het veranderd ook telkens weer.
Ja ontzettend heftige ervaringen met Schiphol maar uiteindelijk heeft EMDR wel geholpen.
Irregular_Choice schreef:
08-03-2021 22:40
Nee, ik vind die hele beleving van zo’n groot vliegveld veel meer een vakantiegevoel geven! Doe mij maar lekker lange loopbanden, rijen winkels, tig Gates en een slurf :mrgreen: ik vind in- en uitstappen via de trap zo op de grond echt een beetje een teleurstelling haha! Maar ik hou ook van grote vliegtuigen. Liever een Boeing 747 dan een Cityhopper. Als ik kan kiezen tussen Eindhoven en Schiphol dan ga ik zeker voor Schiphol. Ik ben er ook rustig 3 uur van tevoren, vind het heerlijk om vliegtuigen te kijken, rond te slenteren, rustig een kopje koffie enz.
Mijn ultieme vliegveld was Heathrow. Gewoon een kwartier met de bus van de ene naar de andere vertrekhal :cheer2: en de winkels daar, heerlijk! Ik heb echt niks met kleine vliegvelden waarbij je een uurtje van tevoren nog vroeg genoeg bent, omdat je 10 meter naar de gate moet lopen vanaf de incheckbalie enz. The bigger, the better!

Dat snap ik ook wel weer hoor. Met een lange intercontinentale reis heb ik dat ook wel, lekker uitgebreid vooraf koffie drinken in zo’n airport Starbucks, uitgebreid een leesboek uitzoeken, in spanning kijken naar het scherm of de gate al open is, de sfeer opsnuiven van een drukke vertrekhal..heerlijk!

Maar voor een kort vluchtje naar de Costa’s of een citytrip naar Londen? Dan wil je toch zo snel mogelijk instappen en wegwezen?
08-03-2021 22:46
Overigens zou ik zelf nu nog niks boeken. Er is veel gedoe met de testen voor de terugvluchten. Je moet een negatieve test overleggen en veel mensen hebben daar problemen mee voor de terugvlucht, omdat die test op de plek van de vakantie niet te doen is. Eind januari zaten hierdoor nog mensen vast op Gran Canaria. Het is mij allemaal nog wat te onzeker met al die regels van nu. En het veranderd ook telkens weer.
Daar is al lang op ingespeeld tegen de tijd dat TO gaat vliegen! Bovendien zijn we dan al gevaccineerd!
08-03-2021 22:46
Dat is dus ook wat mij nu tegen houd..... Ik dacht dat je, net als vorig jaar kosteloos kon omboeken naar Nederland maar dat is dus nu niet meer zo, dus ik kijk het nog even aan..
Mumper schreef:
08-03-2021 23:59
Ja ontzettend heftige ervaringen met Schiphol maar uiteindelijk heeft EMDR wel geholpen.
Flauw..
kadanz schreef:
09-03-2021 00:08
Daar is al lang op ingespeeld tegen de tijd dat TO gaat vliegen! Bovendien zijn we dan al gevaccineerd!
Dat weet je nu nog helemaal niet zeker.
Mimali schreef:
09-03-2021 05:06
Dat is dus ook wat mij nu tegen houd..... Ik dacht dat je, net als vorig jaar kosteloos kon omboeken naar Nederland maar dat is dus nu niet meer zo, dus ik kijk het nog even aan..
Het verschil is dat je nu boekt terwijl je weet van Corona. Dus de regels zijn anders. Dat maakt het zo lastig dit jaar. Wij hebben besloten om helemaal niks te boeken voor de zomer. Ik vind het helemaal niks, normaal heb ik in januari alles al vast gelegd :mrgreen: maar vind het nog zo onzeker. Ik hoop dat we tegen die tijd allemaal gevaccineerd zijn. Maar als ik dan lees dat dat af hangt van de leveringen van de farmaceuten...ik werk in die branche en ik weet hoe vaak er leveringen ineens vertraagd zijn enz. Ik hou daarmee dus echt een slag om de arm. Eerst zien, dan geloven ;)
Mimali schreef:
09-03-2021 05:10
Flauw..
pffffff echt he
09-03-2021 06:24
Het verschil is dat je nu boekt terwijl je weet van Corona. Dus de regels zijn anders. Dat maakt het zo lastig dit jaar. Wij hebben besloten om helemaal niks te boeken voor de zomer. Ik vind het helemaal niks, normaal heb ik in januari alles al vast gelegd :mrgreen: maar vind het nog zo onzeker. Ik hoop dat we tegen die tijd allemaal gevaccineerd zijn. Maar als ik dan lees dat dat af hangt van de leveringen van de farmaceuten...ik werk in die branche en ik weet hoe vaak er leveringen ineens vertraagd zijn enz. Ik hou daarmee dus echt een slag om de arm. Eerst zien, dan geloven ;)
Dat dus idd.. Normaal heb ik het ook allang geregeld..
En dan straks als het wel veilig is komt er een run op reizen waarschijnlijk en is het niet meer te betalen :-(
Mimali schreef:
09-03-2021 06:26
En dan straks als het wel veilig is komt er een run op reizen waarschijnlijk en is het niet meer te betalen :-(
Daar ben ik ook bang voor ja. Wij zouden vorig jaar naar Amerika gaan, dat hebben we nu maar uitgesteld tot 2023. Ik vermoed dit jaar nog geen gewone reis erheen te kunnen maken en volgend jaar inderdaad heel duur. Dus dat is ook vooral afwachten jammer genoeg. Maar wie weet loopt het anders. Voor dit jaar gaan we met de auto is de planning. Dan ben je iets minder afhankelijk.
Ik vraag me trouwens ook af hoe het zit met die vaccinaties voor kinderen. Hier doen we dat niet, maar zouden andere landen het niet toch verplichten als je er op reis wil? Ik Duitsland zijn ze bijvoorbeeld al veel strenger qua mondkapjes bij kinderen. Vanaf 6 jaar daar. Ik zie het nog wel gebeuren dat ze in andere landen ook om een vaccinatie bij kinderen gaan vragen als je er heen wil :-[
09-03-2021 06:20
Dat weet je nu nog helemaal niet zeker.
Zekerheid heb je nooit, maar de situatie van januari projecteren op juli is wel erg pessimistisch. Dat is hetzelfde als nu hardop zeggen dat we tot augustus een avondklok hebben. Kan het? Ja. Realistisch?
kadanz schreef:
09-03-2021 08:38
Zekerheid heb je nooit, maar de situatie van januari projecteren op juli is wel erg pessimistisch. Dat is hetzelfde als nu hardop zeggen dat we tot augustus een avondklok hebben. Kan het? Ja. Realistisch?
Na een jaar Corona ben ik inderdaad nogal pessimistisch ja. We hadden ook vorig jaar ook nooit gedacht dat we nu nog steeds zo zouden zitten. Dus dat hele “voor juli is iedereen gevaccineerd” geloof ik niet echt nee. En om dan nu al een vakantie te gaan boeken met die gedachte zou ik niet doen. Zeker omdat je nu niet meer de regelingen van vorig jaar had met omboeken, vouchers, geld terug enz.
Ik ga in aug voor het eerst in 15 jaar weer vliegen samen met mijn 3 kinderen die voor het eerst vliegen
En ik hoop ook echt dat Schiphol en het online inchecken zichzelf wijst
Schiphol is dan wel groot maar alles is ook weer extreem goed geregeld. Het is super duidelijk waar je heen moet als je met het OV of de auto aankomt en waar je moet inchecken. Vervolgens heb je lekker veel winkels en plekken om even wat te eten en te drinken.
Het enige nadeel vind ik dat de loopafstanden veel groter zijn dan op bijvoorbeeld Eindhoven.
Schiphol heeft top-bewegwijzering. Dezelfde maker heeft de bewegwijzering gedaan in het nieuwe Erasmus MC in Rotterdam, in het oude pand verdwaalde je constant. Ik vind Schiphol een prettige, overzichtelijke luchthaven.
't Is al met al een heel gedoe
Ik snap echt niet dat mensen positief zijn over Schiphol.
Ik vlieg ontzettend veel, en Schiphol is echt niet zo fantastisch.
Kijk maar eens objectief naar het aantal zaken die niet functioneren.
Defecte roltrottoirs, niet functionerende selfincheck balies, defecte NS automaten, ellenlang wachten op je bagage, onvriendelijke medewerkers (niet allemaal natuurlijk).
Landen op de bulderbaan en dan nog eens 20 minuten taxiën naar de gate.
Nee, geef mij maar Düsseldorf.
Soms moet je wel via Schiphol, maar als ik het kan vermijden dan doe ik dat.
F1823 schreef:
16-03-2021 07:19
Defecte roltrottoirs, niet functionerende selfincheck balies, defecte NS automaten, ellenlang wachten op je bagage, onvriendelijke medewerkers (niet allemaal natuurlijk).
Dit topic gaat ook niet om kapotte NS automaten, maar dat je je weg kan vinden en die is op Schiphol gewoon prima te vinden.
Precies. Ik heb nog nooit kapotte automaten meegemaakt en storingen van apparatuur kan overal voorkomen.
2 jaar geleden was dat juist hier op Eindhoven een dag voordat wij weg gingen, er was toen iets met de bagageband waardoor er veel vertraging was. En wat te denken van mist, hier vloog niks maar op Schiphol ging het gewoon voor het grootste gedeelte door. Kortom je kan daar altijd pech mee hebben.
08-03-2021 22:40

Maar To, Schiphol is niet zo moeilijk :) komt helemaal goed, ondanks de grootte is het goed overzichtelijk en duidelijk. Je verdwaalt er echt niet zomaar.
Het ligt er acht zoooo aan. Als ik 6 uur moet overbruggen op een vliegveld, dan graag een groter vliegveld. Dubai en Singapore vond ik heel fijn, mee New York Newark was echt meuk. Maar toen ik naar Londen ging vloog op de city airport, echt lekker centraal en snel. En die keer op een Grieks eilandje met een mini kofferband, was best hilarisch.

On Topic, TO, Schiphol is echt goed te doen. Ga je in het hoogseizoen, zorg dat je op tijd bent. Liever dat je achter de douane wat meer tijd moet doorbrengen, dan in de rijen ervoor. Van te voren kun je online zien hoe en wat, waar je heent kunt enz. Sowieso is iedereen super behulpzaam.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
F1823 schreef:
16-03-2021 07:19

Dat zijn allemaal dingen die los staan van de bewegwijzering. Die is gewoon super goed. Schiphol heeft daarin als heel lang een voorbeeld functie voor andere luchthavens.
Mimali schreef:
09-03-2021 06:26
Ik zou dan nu boeken voor iets in Nederland. Dat kan sowieso en hoef je je niet druk te gaan maken over testen of eventueel gestegen kosten.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven