Weggaan?

08-03-2021 03:27 105 berichten
-
anoniem_64144a8a5a941 wijzigde dit bericht op 17-03-2021 11:56
99.92% gewijzigd
De titel van je topic is weggaan? Je blijft zelf de hele tijd teruggaan om opnieuw slecht behandeld te worden. Ga naar de huisarts en zoek hulp. En ja dit is geen plek voor een hond, als hij jou zo behandelt doet hij je hond ook rustig wat aan.
onbekend92 schreef:
08-03-2021 18:47

Ik heb nu melding gemaakt bij de Nederlandse politie.

Dit omdat mijn verhaal zich afspeelt in België. ( maar ik ben zelf van nl)
(Belgische politie is corrupt, en hij zal het hoe dan ook te weten komen) vandaar dat ik die niet inschakel.
Ik ben ook een NL,se in Belgie en als mij iets hier gebeurt dan moet ik toch echt hier bij de politie zijn hoor. De NL politie zal je aangifte niet opnemen en je verwijzen naar België. En dat de politie hier corrupt is dat is echt nieuw voor me.
Alle reacties Link kopieren
prada schreef:
08-03-2021 20:26
Ik ben ook een NL,se in Belgie en als mij iets hier gebeurt dan moet ik toch echt hier bij de politie zijn hoor. De NL politie zal je aangifte niet opnemen en je verwijzen naar België. En dat de politie hier corrupt is dat is echt nieuw voor me.
Er loopt misschien af en toe een agent tussen die niet altijd helemaal koosjer en zuiver op de graat is.

Maar om het ganse flikken-corps (politie-corps) dan maar corrupt te noemen vind ik ook vrij ver gaan.

Eerder vind ik ze vaak lui :-D.

Maar ik snap - cru gezegd - dat als je al 10 keer voor 't zelfde hebt gebeld en ze merken dat je nog altijd bij hem blijft ze het ook een keer beu raken en zich afvragen waarom je dan uberhaupt nog belt / waarom ze nog zouden komen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Hier ook een Nederlandse in België, net over de grens bij Luyksgestel. Ik weet niet waar jij precies zit maar hier nog geen corrupte agenten gezien.

Stuur maar een PB met je vriend zijn adres. Dan bel ik de politie voor je dat je van je vrijheid bent beroofd. Komt de politie langs en kan je onder “beveiliging” van de politie je spulletjes bij elkaar pakken en rustig vertrekken met je hond. Wat houd je zogenaamd allemaal tegen? Je kunt wel hier ongezien hele verhalen typen maar actie ondernemen ho maar...
Uuhm. To wil(t) haar verhaal kwijt. Bovendien: forum is haar dagboek, waarin ze haar slachtofferschap kwijt kan. Ze kan niks met adviezen om haar situatie te veranderen. Snap dat dan! To: tot over een maand! Blijf ondertussen waar je bent want echt: er is geen alternatief
Mensch durf te leven
Beste onbekend, direct vertrekken, zo nodig naar een Blijf-huis. Na de eerste klap volgt altijd een volgende. Alle financiële sores los je later wel op.
Tikatukka schreef:
08-03-2021 22:55
Uuhm. To wil(t) haar verhaal kwijt. Bovendien: forum is haar dagboek, waarin ze haar slachtofferschap kwijt kan. Ze kan niks met adviezen om haar situatie te veranderen. Snap dat dan! To: tot over een maand! Blijf ondertussen waar je bent want echt: er is geen alternatief

Wat je er ook van vindt, dit cynisme heeft ze ook weinig aan. Het is eerder een teken dat TO een probleem heeft door bij deze man te blijven. Ik vind het best een zorgelijk verhaal.
Lekker vriendelijk zijn de opvallend in diverse topics terugkerende reaguurders weer.

Ik heb de OP gelezen maar ben daar bewust mee gestopt na de eerste zinnen van de derde alinea. Omdat mijn conclusie toen al was: Run Forest Run.

Wat valt daar nog aan toe te voegen?

Ik word een beetje moe van de speculaties, 'onderzoeksbevindingen' en meningen van de alom bekende loepers. Die er vervolgens hun eigen topic van maken, al dan niet hintend naar getrol. En de werkelijke vraag van de TO dus kapen/veranderen.

Het lijkt soms wel een medisch advies. Dat zou ik als moderator niet toestaan.

Houd daar dus mee op. Reageer vanuit de intrinsieke motivatie een ander te helpen. Of onthoudt je van commentaar.

@TO: Run Forest Run.
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Bel notaris op dat de koop van het huis niet doorgaat.

Bel een bekende op, laat die komen, neem al je spullen en hond mee en verdwijn.

Zeg je baan op per direct, of meld je eerst ziek.

Duik onder en doe je telefoon niet aan. Koop een nieuwe pre-paid.

Misschien kost het wat geld dat de koop woning niet doorgaat.

Je eigen leven kost veel meer.
esther55 schreef:
09-03-2021 04:02
Bel notaris op dat de koop van het huis niet doorgaat.

Bel een bekende op, laat die komen, neem al je spullen en hond mee en verdwijn.

Zeg je baan op per direct, of meld je eerst ziek.

Duik onder en doe je telefoon niet aan. Koop een nieuwe pre-paid.

Misschien kost het wat geld dat de koop woning niet doorgaat.

Je eigen leven kost veel meer.
Dit dus. En echt als aller-, allereerste: zorg dat je je dat huis niet koopt! Ik weet niet hoe het werkt in België, maar in NL is het zodat zo lang je je handtekening niet hebt gezet, het huis niet van jou is. Het kost je wel een boete als het voorlopig koopcontract al is getekend, maar dat zal zo vele malen minder zijn, en minder gedoe en ellende, dan wanneer je dit huis wel koopt en het samen met je ex moet verkopen. Daarnaast is het huis samen kopen, een extra zware keten aan jou, om bij hem te blijven. Dus: DOE. HET. NIET!!!
Neem zijn woorden serieus. Volgende keer lig je in het ziekenhuis. Hij hoeft maar één keer in blinde woede net te hard of verkeerd te slaan en jij ligt in het ziekenhuis met mogelijk levenslange gevolgen of erger..

En waarom mag hij er niet achterkomen dat je aangifte doet? Je moet sowieso weg en jezelf in veiligheid brengen. Als de Nederlandse politie je serieus neemt en er wat mee doet, komt hij het vroeger of later ook te horen.

Breng jezelf in veiligheid je bent dat waard. En kun je niet naar Nederland komen? Ik kan mij bjina niet voorstellen dat je hier nergens terecht kunt in een blijf van mijn lijf huis.
https://www.belgium.be/nl/familie/koppe ... sproblemen

Bel gewoon de Belgische politie daar zijn ze voor. Die kunnen je verder helpen en met je meedenken.
De Belgische politiek is corrupt? Serieus?

De Nederlandse politie gaat je niet helpen hoor. Wat zijn zij dan? Laks en ook corrupt. Sorry, maar dat is belachelijk.

Ga Weg.
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
09-03-2021 08:59
De Belgische politiek is corrupt? Serieus?

De Nederlandse politie gaat je niet helpen hoor. Wat zijn zij dan? Laks en ook corrupt. Sorry, maar dat is belachelijk.

Ga Weg.
Ze leeft samen met een drugs gebruikende mishandelaar. Weten wij veel wat hij haar allemaal heeft wijsgemaakt. Angst word ook gebruikt om meer controle te hebben over mensen.

TO je leest het de Belgische politie is niet corrupt en gewoon betrouwbaar. Jouw vriend daarentegen, die kan je niet vertrouwen en is een gevaar voor je. De politie is de enige die je echt gaan kunnen helpen nu.
prada schreef:
08-03-2021 09:04
Ik heb even geloept. Je bent bij hem teruggegaan nadat hij je al een paar keer in elkaar gemept had en toen vond je het ook nog slim om samen een huis te kopen? Why?
Dit, dit en nog eens dit.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
Waarom iemand die al diep in de shit zit ook nog eens verwijten maken door te zeggen dat het onbegrijpelijk is, een soort van eigen schuld. Haar problemen zijn ernstig genoeg zonder dat erbij.
In_Tenebris schreef:
09-03-2021 09:47
Waarom iemand die al diep in de shit zit ook nog eens verwijten maken door te zeggen dat het onbegrijpelijk is, een soort van eigen schuld. Haar problemen zijn ernstig genoeg zonder dat erbij.
Haar problemen zijn inderdaad ernstig. En om deze op te lossen zul je de oorzaak moeten aanpakken. De oorzaak is natuurlijk haar vriend/man, maar dat wordt weer veroorzaakt door haarzelf, door steeds weer terug te gaan naar een klootzak. Dus ja, het is ook deels eigen schuld.
Wil je haar probleem oplossen zal iedereen ook het eigen-schuld deel moeten erkennen.
Iemand die veel rookt en uiteindelijk hartklachten of longkanker krijgt is ook erg te benijden en dient maximaal geholpen te worden met liefde en begrip, maar het is ook eigen schuld van de roker, en dat weet iedereen.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
https://www.caw.be/locatie-overzicht/kom-langs/

Alle opvanghuizen in België. Welke is het dichts bij to? Ga daar heen.
Neem de bus/trein/taxi.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
In_Tenebris schreef:
09-03-2021 09:47

Misschien omdat haar al vele keren is gezegd weg te gaan en / of weg te blijven en ze vervolgens een huis koopt met deze man. Door te weten waarom ze dat gedaan heeft, kan iemand daar misschien op inspringen. Wat is er deze keer anders dat ze wél luistert naar wat haar op dit forum aangeraden wordt?
Later is nu
Vind ik wat kort door de bocht. Dat ze toch bij deze man is, is niet slim en ik denk dat er ook wel iets is waardoor iemand aan zo'n man blijft plakken. Daar heeft ze alleen nu niets aan en aan zich nog slechter voelen heeft ze ook niets nu. Wel een punt om aan te werken denk ik.
TO, leven met hem is nu al niet houdbaar. Leven met hem was kennelijk een jaar terug al niet houdbaar. Bij hem blijven maakt het erger, niet beter. Dus beter NU weggaan dan dit over 5 jaar alsnog gaan doen, want denk je echt dat je met deze relatie oud kunt gaan worden?
Later is nu
In_Tenebris schreef:
09-03-2021 10:08
Vind ik wat kort door de bocht. Dat ze toch bij deze man is, is niet slim en ik denk dat er ook wel iets is waardoor iemand aan zo'n man blijft plakken. Daar heeft ze alleen nu niets aan en aan zich nog slechter voelen heeft ze ook niets nu. Wel een punt om aan te werken denk ik.

Nouja, beetje reflectie vanuit TO kan misschien geen kwaad. Al een jaar lang zeggen dat ze bij haar man wegmoet heeft tot nu toe niet geholpen

Een heerlijke dooddoener, die hier misschien van toepassing is: als je doet wat je altijd deed, zul je krijgen wat je altijd kreeg.

Dit geldt voor bij hem blijven, maar ook hier hulp vragen. Vanuit het forum kunnen we niet meer doen dan je adviseren. Het advies is al ruim een jaar al hetzelfde: ga weg. En jij koopt met hem een huis. Het tegenovergestelde dus. Is dat uit angst? Is dat omdat je denkt dat het in de basis een goede relatie is (dat is het niet, sorry)

Wat heb je nodig? Wat kunnen mensen op het forum hier verder wat in betekenen? Want wat je moet doen, daar is iedereen het wel over eens. Jij moet het verder doen.
dreamer wijzigde dit bericht op 09-03-2021 10:17
38.82% gewijzigd
Later is nu
Ik weet niet goed wat ik moet zeggen want je weet het antwoord zelf: dat je weg moet. Dus maar een vraag terug: wat heb JIJ nodig om die stap te nemen. Wat maakt dat je gaat doen wat je weet wat je moet doen. Hoe kunnen wij daarbij helpen? Wat houdt je tegen?

Ik wil je nog wel meegeven dat je het grotere plaatje niet kwijt moet raken. Aangifte is terecht en goed om te doen, maar als je daar al je focus op legt, vergeet je het belangrijkste: weggaan. Weggaan is prio 1.
Een aangifte beschermt je niet tegen een volgende klap, weggaan wel.

Het hele verhaal wie corrupt is en waar je moet zijn, kost veel tijd en neemt teveel van je aandacht in beslag. Aandacht die je eerst moet richten op je vertrek. De rest komt later.
Je vertrouwt de Belgische politie niet en bent zelf Nederlandse, waarom vertrek je dan niet naar Nederland?

Ga naar de HA en bespreek therapie. Er zit een groot manco en dat moet je zien op te lossen, anders kom je nooit van dit soort ziekelijke relaties af.

Mijn hond valt op zulke momenten flink uit naar hem, als mijn partner alleen al zijn stem verheft naar mij toe of op mij afloopt blaft en gromt hij.
De vorige en laatste keer dat hij mij heeft aangeraakt heeft mijn hond hem “gebeten” niet hard het was een waarschuwing.
Ik ben blij dat hij dit doet want hij beschermt mij

Je hond hoort die taak helemaal niet te hebben. Waarom bescherm jij hém niet?
onbekend92 schreef:
08-03-2021 18:33
Ik ben meerdere malen toegetakeld.
Politie meldingen gemaakt voor als het verder uit de hand loopt.

Toen straks was zijn antwoord letterlijk; verlaat mij, en ik kom je terug halen!
Oh maar dan moet je bij hem blijven, da's duidelijk.
Nee dus. Als de enige reden om bij hem te blijven de angst is en omdat je klem zit, dan is het geen relatie meer maar een soort gijzelaarschap.

Ik weet hoe het is om samen te leven met iemand die dreigt, mept, gebruikt en in jouw hoofd zit zodat je niet meer weet wat je kunt en hoe het echt werkt, maar neem van mij aan dat als jij de politie belt dat je nú weg wilt bij je gewelddadige partner en hij je dit fysiek maakt, ze gaan komen. Ze kunnen je ook vertellen waar je veilig terecht kunt. Of bel Veilig Thuis, die kunnen je helpen of doorverwijzen.

En oh ja, koop onder geen beding dat huis, dan zit je straks nog langer en harder aan hem vast. Niet. Tekenen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven