Wie is er schuldig bij vreemdgaan?

09-03-2021 23:19 631 berichten
N.a.v een ander topic, wie vinden jullie schuldig aan vreemdgaan? Alleen de man of vrouw die thuis al iemand heeft zitten of ook de persoon met wie hij of zij vreemdgaat? En waarom dan?
Ik vind de andere persoon niet schuldig als die persoon vrij is, degene die thuis iemand heeft zitten is in mijn ogen de hoofdschuldige.
Wat vinden jullie?
hamerhaai schreef:
10-03-2021 09:01
Dat klinkt ideaal. Maar hoe vaak hoor je niet " ik heb het geprobeerd om met mijn partner te praten, maar er wordt niet geluisterd, ik heb aangegeven dat ik niet gelukkig ben, ik geef aan dat er iets moet veranderen, etc". Je moet wel samen aan een relatie werken
Of hoe vaak komt het voor dat één van beide partners níet naar de ander luistert, zelf een hoop eisen heeft en verder niks meer hoeft en dan vindt dat het gerechtvaardigd is dat hij vreemd gaat? Sommige mensen verwachten dat hun partner alles regelt en doet, vinden het raar dat hun partner daar chagrijnig over wordt en vervolgens gaan ze vreemd, want de minnares vindt hem op alle fronten fantastisch. Al zijn energie gaat naar haar en de oude partner krijgt de schuld.
Alle reacties Link kopieren
PiperAlpha87 schreef:
10-03-2021 09:05
En wat als er aan het vreemdgaan langdurige gevolgen hangen? Zoals een kind bijvoorbeeld, zou je boos zijn?
Jazeker wel. En dan zou het er ook nog eens helemaal van afhangen hoe mijn partner daar op reageert. Als hij het kind zou verzwijgen en geen contact zou houden en pas na een lange tijd ik er achter zou komen zou ik vele maler bozer zijn. Als er een kind uit vreemdgaan ontstaat zou ik heel boos zijn op mijn partner omdat hij onbeschermde seks had, maar bovenal willen dat het kind daar niet de dupe van wordt.
PiperAlpha87 schreef:
En wat als er aan het vreemdgaan langdurige gevolgen hangen? Zoals een kind bijvoorbeeld, zou je boos zijn?
Ik ken iemand die tegen haar vreemdgaande partner die een kind kreeg met zijn minnares heeft gezegd: wij gaan scheiden en jij gaat er voor dat kind zijn. En zo geschiedde.
Saivash schreef:
09-03-2021 23:24
Beiden zijn ze gore ratten
:mrgreen: Daar komt het eigenlijk wel op neer.
PiperAlpha87 schreef:
Dit gaat over jou. Wat is het wat je uit wil zoeken?
Duidelijk alleen de persoon die met een ander heeft afgesproken exclusief te zijn. Want daar ben je schuldig aan, het breken van die belofte.

Overigens is het wel tegen mijn normen en waarden om een relatie waar kinderen bij betrokken zijn actief proberen op te breken. Voor de rest: all is fair in love and war.
En wat als het een Ross en Rachel verhaal is?

'We were on a break!!'
Wat dan met een iemand die bedriegt met een prostituée?
Is de prostituée dan mee schuldig - stel dat ze weet dat er een partner thuis zit? Of hebben die mensen sowieso geen morele code?
hamerhaai schreef:
Dat klinkt ideaal. Maar hoe vaak hoor je niet " ik heb het geprobeerd om met mijn partner te praten, maar er wordt niet geluisterd, ik heb aangegeven dat ik niet gelukkig ben, ik geef aan dat er iets moet veranderen, etc". Je moet wel samen aan een relatie werken

Als je alles al hebt geprobeerd om de relatie te redden en het lukt niet is dat een reden om er een punt achter te zetten, niet om vreemd te gaan.
metallover wijzigde dit bericht op 10-03-2021 09:30
0.21% gewijzigd
Metallover schreef:
10-03-2021 09:24
Als je alles al hebt geprobeerd om de relatie te redden en get lukt niet is dat een reden om er een punt achter te zetten, niet om vreemd te gaan.
Zo simpel ligt het allemaal niet hè.
VANTA schreef:
10-03-2021 09:26
Breek ff in..
Leg eens uit dan?
"Kump ut vandaag neet, dan kump ut murrege"
hamerhaai schreef:
Eeh ja. Maar ik vraag me af hoe vaak er werkelijk gepraat is. Ik kan je uit ervaring vertellen dat mensen daar niet altijd eerlijk over zijn.

Tegen je partner blijven ontkennen dat er iets is, en dan tegen je minnares (of tegen je kind) vertellen dat je het wel geprobeerd hebt.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
VANTA schreef:
10-03-2021 09:26

Nee? Niet eerst er een punt achter zetten voordat je met een ander in bed duikt?
Op wat voor manier praat jij vreemdgaan goed dan?
Vitamini schreef:
10-03-2021 09:28
Breek ff in..
Leg eens uit dan?
Mensen zijn emotionele wezens en blijven nogal eens hangen in twijfels en gevoelens. Een rationele beslissing is niet zomaar genomen. Zie al die topics hier op relatie.
Metallover schreef:
10-03-2021 09:31
Nee? Niet eerst er een punt achter zetten voordat je met een ander in bed duikt?
Dat doe ik niet. Klinkt heel goed hoor, dat eerst een punt achter de relatie zetten, maar zo is de werkelijkheid niet altijd.
VANTA schreef:
10-03-2021 09:37
Dat doe ik niet. Klinkt heel goed hoor, dat eerst een punt achter de relatie zetten, maar zo is de werkelijkheid niet altijd.
Dat klopt. Maar wat is je punt precies?
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
VANTA schreef:
10-03-2021 09:34
Mensen zijn emotionele wezens en blijven nogal eens hangen in twijfels en gevoelens. Een rationele beslissing is niet zomaar genomen. Zie al die topics hier op relatie.

Mensen zijn inderdaad zowel emotioneel als rationeel, maar voordat je met een ander in bed ligt gaan er héél veel stappen aan vooraf, waarbij je bij elke stap een halt had kunnen toeroepen. Ik geloof niet in ‘het overkwam me zómaar’ en ‘ik had het niet in de hand’.
Mumper schreef:
10-03-2021 00:28
Ja. En wat nou als iemand in een relatie zit met iemand waar hij of zij helemaal niet goed bij past, en je zelf een veel betere match bent.
Dan ben je een redder in nood, een soort superhero.
Ze zijn beiden schuldig, alleen niet aan het zelfde verwijt.
Schuldig?
Ik vind het interessanter waarom we het met zijn allen zo fout vinden; wat zegt dat over ons?
Want iedereen is er tegen, maar er is geen enkele wet tegen. Terwijl tegenwoordig voor elk incidentje meteen een wet wordt opgetuigd, is er hier ... ... (cricket-sounds).
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
Metallover schreef:
10-03-2021 09:31
Ik weet van een kennis van mij, wiens vrouw vreemdgaat bij het leven, dat hij dat beter vindt dan het beëindigen van de relatie.

Dan zou je denken dat je dan beter de relatie open kan breken, maar dat wil hij ook niet. Want hij is er dus niet mee akkoord.

Dus ja, zeg het maar...
KooktMetKnoflook schreef:
10-03-2021 09:43
Schuldig?
Ik vind het interessanter waarom we het met zijn allen zo fout vinden; wat zegt dat over ons?
Want iedereen is er tegen, maar er is geen enkele wet tegen. Terwijl tegenwoordig voor elk incidentje meteen een wet wordt opgetuigd, is er hier ... ... (cricket-sounds).
Mensen houden zich vaker aan morele regels dan de geschreven wetten uit het wetboek!
lilalinda schreef:
10-03-2021 08:35
vreemdgaan zit vaak helemaal niet vast op een slechte relatie. Mensen kunnen heel bewust blijven in een relatie, daar heel gelukkig zijn. hun partner DE ideale man/vrouw vinden. Maar in hen zelf een stuk spannen zoeken. Vreemdgaan zegt vooral veel over de vreemdgaander, weinig over de relatie en weinig over degene met wie er wordt vreemdgegaan.

en slechte relaties moeten mensen sowieso uitstappen., Niet wachten tot 1 van beiden vreemdgaat. Ik ken verhalen van collega's, die al jaren geen seks meer met hun man hebben. Hem eigenlijk vooral een eikel vinden. Geen leuke partner en een zwakke vader
En volgens mij stiekem wachten tot hij een keer de buurvrouw neukt, zodat ze zonder schuldgevoel bij hem weg kunnen.
Dat is dan toch 'niet in je behoeften worden voorzien'? Begrijp me niet verkeerd, ik keur het zeker af, maar ik zie het ook niet zo zwart wit als dat er louter daders en slachtoffers zijn. In het tweede voorbeeld zegt vreemdgaan juist heel veel over de relatie, Want of iemand nou weggaat of niet, de relatie is niet goed. De vreemdganger is dan vooral iemand zonder het lef om gewoon weg te gaan, hetgeen zeker niet bewonderenswaardig is.
Metallover schreef:
10-03-2021 09:39
Mensen zijn inderdaad zowel emotioneel als rationeel, maar voordat je met een ander in bed ligt gaan er héél veel stappen aan vooraf, waarbij je bij elke stap een halt had kunnen toeroepen. Ik geloof niet in ‘het overkwam me zómaar’ en ‘ik had het niet in de hand’.
Dit ben ik met je eens, maar die stappen zijn sneller genomen dan je zou denken, en soms ook voordat je het echt in de gaten hebt.
DS1971 schreef:
10-03-2021 09:44
Ik weet van een kennis van mij, wiens vrouw vreemdgaat bij het leven, dat hij dat beter vindt dan het beëindigen van de relatie.

Dan zou je denken dat je dan beter de relatie open kan breken, maar dat wil hij ook niet. Want hij is er dus niet mee akkoord.

Dus ja, zeg het maar...

Nou ja dan is het natuurlijk geen vreemdgaan als hij ervan afweet. Hij is er dan dus wel akkoord mee als hij het niet zo erg vindt om de relatie te verbreken hierom.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven