Grens naar Belgie
vrijdag 12 maart 2021 om 14:05
Wát een onzin. Alsof een familiebezoekje de complete crisis in stand houdt.ca726647543 schreef: ↑12-03-2021 12:16Door dit soort gedrag zitten we dus al ruim een jaar in de shit.
Hou toch op man.
vrijdag 12 maart 2021 om 16:07
Want het virus wordt geactiveerd als het een landsgrens overgaat?ca726647543 schreef: ↑12-03-2021 12:16Door dit soort gedrag zitten we dus al ruim een jaar in de shit.
vrijdag 12 maart 2021 om 20:03
Snelweg Breda - Antwerpen, daar is geen controle. Er rijden zoveel NL nummerborden rond in België, politie gaat je echt niet staande houden. Laat je niet bang maken door moraalridders hier. Belgen gaan ook op bezoek bij familie, laten we niet hypocriet doen. Er was laatst zelfs een politicus die toegaf zich niet aan dat ene “knuffel contact” te houden, en als ik zie hoeveel opa’s en oma’s gewoon op de kleinkinderen passen.. laat je niet gek maken, deze regel is er om dagtrippers, shopppers, tankers etc tegen te houden. Grensbewoners mogen ook gewoon op familie bezoek. Wel even die verklaring op eer downloaden en invullen voor het geval dat.
vrijdag 12 maart 2021 om 21:35
Ga je effectief alleen? Zijn er nog anderen aanwezig die niet tot het huishouden horen? Ben je hun enige knuffelcontact? Houd je afstand? Deel je niet dezelfde borden met eten? Ramen open voor en na bezoek? Al die regels naleven is niet altijd makkelijk.
Dan maar een moraalridder. Ik houd me wel aan de regels en mijn vriend ook. Al een jaar, intussen. En het zijn veel regels die ook al eens durven te veranderen. Jammer voor onze vrienden en familielesen die ons graag willen zien, maar regels zijn regels en daar we allebei werken voor de overheid, is het naleven van de regels toch het minste wat we kunnen doen.ivanova_87 schreef: ↑12-03-2021 20:03(...) Laat je niet bang maken door moraalridders hier. Belgen gaan ook op bezoek bij familie, laten we niet hypocriet doen. (...)
vrijdag 12 maart 2021 om 21:44
Ik ben geen moraalridder en ga ook heus weleens ergens op bezoek. Ik zeg alleen dat je wel degelijk aangehouden kunt worden. Maar hey, als jij het niet gelooft: dan toch niet? Ik heb het ook niet over de snelweg. Ik woon zelf in de grensstreek (bij provincie Antwerpen) en familie in de grensstreek (bij provincie Limburg) en heb wel degelijk verhalen gehoord van mensen die aangehouden zijn en een boete gekregen hebben. Belgische familie van mij zegt het ook. Mijn moeder werkt in België en is ook al vaker aangehouden (en nee, zij rijdt niet over de snelweg).ivanova_87 schreef: ↑12-03-2021 20:03Snelweg Breda - Antwerpen, daar is geen controle. Er rijden zoveel NL nummerborden rond in België, politie gaat je echt niet staande houden. Laat je niet bang maken door moraalridders hier. Belgen gaan ook op bezoek bij familie, laten we niet hypocriet doen. Er was laatst zelfs een politicus die toegaf zich niet aan dat ene “knuffel contact” te houden, en als ik zie hoeveel opa’s en oma’s gewoon op de kleinkinderen passen.. laat je niet gek maken, deze regel is er om dagtrippers, shopppers, tankers etc tegen te houden. Grensbewoners mogen ook gewoon op familie bezoek. Wel even die verklaring op eer downloaden en invullen voor het geval dat.
zaterdag 13 maart 2021 om 08:48
PiNuts14 schreef: ↑12-03-2021 21:35Ga je effectief alleen? Zijn er nog anderen aanwezig die niet tot het huishouden horen? Ben je hun enige knuffelcontact? Houd je afstand? Deel je niet dezelfde borden met eten? Ramen open voor en na bezoek? Al die regels naleven is niet altijd makkelijk.
Natuurlijk hou ik me zoveel mogelijk aan de regels. Ga alleen of samen met m’n man, altijd 1, 5 meter afstand. Dus geen knuffelcontact. We hebben elkaar al meer als een jaar niet aangeraakt. Maar elkaar zolang niet zien vind ik onmenselijk.
En van dezelfde borden eten doen we uiteraard niet.
zaterdag 13 maart 2021 om 10:19
Samen met je man mag eigenlijk al niet, tenzij dat jullie buiten afspreken. Een knuffelcontact hoeft niet effectief knuffelen te betekenen, maar kan ook binnen 1,5 m contact zijn. Van dezelfde borden eten of zelfde bestek gebruiken kan makkelijk als er een borrelplankje op tafel komt.Natuurlijk hou ik me zoveel mogelijk aan de regels. Ga alleen of samen met m’n man, altijd 1, 5 meter afstand. Dus geen knuffelcontact. We hebben elkaar al meer als een jaar niet aangeraakt. Maar elkaar zolang niet zien vind ik onmenselijk.
En van dezelfde borden eten doen we uiteraard niet.
zaterdag 13 maart 2021 om 16:43
En wie houdt dat bij, de Gestapo?Wissewis schreef: ↑11-03-2021 19:02De meeste grenzen zijn open dacht ik, maar af en toe gooien ze de boel toe en is er controle.
Alleen essentiële reizen zijn toegelaten.
https://www.info-coronavirus.be/nl/reizen/
Familie-bezoek wordt zelden als een essentiële reis gezien.
Tenzij je bijvoorbeeld een moeder in BE hebt wonen die op sterven ligt.
Er zijn trouwens ook nog eens een stapeltje regels aan hoeveel mensen je hier mag zien.
Je mag 1 persoon per maand aanduiden die binnen mag in je huis.
Ga jij langs - in je ééntje - dan mag je familielid de komende maand dus niemand anders meer zien.
Buiten mag je meer, maar moet alles op 1.5 meter afstand en met mondmasker gebeuren.
zaterdag 13 maart 2021 om 20:55
Gewoon zelf nadenken? Iedereen snapt ondertussen toch wel dat je het virus alleen maar tegenhoudt door zo min mogelijk te reizen en zo min mogelijk contacten te hebben. Nogal kinderachtig om dingen alleen maar te laten omdat je eventueel gecontroleerd kunt worden.
zondag 14 maart 2021 om 09:08
Niemand, dus het is ook als niet meer dan dat beschouwen: wensdenken of een advies, zo je wil, maar niets waar je bijster veel rekening mee moet houden.
zondag 14 maart 2021 om 09:46
Wat een smakeloze opmerking is dit