Relatie ten einde?

16-03-2021 08:05 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Graag zou ik jullie mening eens horen over de toekomstvisie van mijn huidige relatie.
Ik heb tot 1 jaar geleden een zeer moeilijk periode meegemaakt waardoor mijn karakter enorm is veranderd. Mijn vader is omgekomen in een ongeval, ik heb hierdoor diep gezeten. Op dat moment bedroog mijn partner waarmee ik 4 jaar samen was mij, omdat ik veel te veel met mijn verdriet bezig was. Hierdoor liep de relatie stuk. Bijgevolg besloot ik eventjes alleen door het leven te gaan en eerst stabiliteit met mezelf te creëren zodat ik daarna pas een nieuwe relatie kon aangaan.

Dit gebeurde, ik was terug gelukkig op mezelf en toen leerde ik Wannes kennen. Zeer toffe man, wij vulden elkaar aan op elk vlak. We hebben amper ruzie, communiceren vlotjes, begrijpen elkaar (desondanks andere visies) en we kwamen telkens tot oplossingen bij problemen. De steun was enorm, ik had nog nooit zo een vlotte relatie gehad. We zijn nu ongeveer 1 jaar samen. Maar gezien we beiden 26 jaar oud zijn, waren we nu al aan het denken om samen te wonen. We wonen beiden nog bij onze ouders, zijn continu bij elkaar en dit klikt ook wel. Twee weken geleden vroeg Wannes om te gaan samenwomen, het was vrij snel duidelijk dat we beiden een huis willen kopen en niet willen huren.

Zijn financiële zaken, laten het echter niet toe. Hij vertelde mij dat hij bij een familielid 6000 euro schulden heeft en dat hij nu 3000 euro op zijn spaarrekening heeft. Hiermee geraken we echter niet ver indien je iets wilt kopen. Laat staan een lening aanvragen. Doorheen de jaren heb ik heel veel geld kunnen sparen en nu verwacht hij van mij dat ik meer inbreng dan hij. Ik zie dit echter niet zitten...

Daarbij komt nog, ik werk al verpleegkundige en heb dus een vast loon. Hij werkt voor Herbalife, het gekende piramidesysteem, waardoor hij echter weinig inkomen heeft. Hij verdient amper 1100 euro per maand. Dit is geen stabiele financiële situatie als je het mij vraagt indien je wilt gaan samenwonen. Hij begrijpt niet waar ik mij zorgen over maak. We hebben 4 rustige gesprekken gehad waarin ik hem vertelde dat ik het op deze manier niet zie zitten. Hij wordt telkens kwaad op mij, zegt dat ik hem niet vertrouw. Ik heb wel een vast loon, hij niet. Er zijn tijden geweest dat hij maar 900 euro verdiende. Een andere job combineren was zijn oplossing, nu ziet hij dit niet meer zitten. "Ik wil niet werken voor een baas", luidt het argument. Als ik dan vraag om een opleiding te volgen of nog iets te combineren op zelfstandige basis, dan flipt hij en weigert. Hij wilt zijn huidige job blijven uitvoeren, zonder een nieuwe stap te nemen en ik moet mij maar aanpassen, zegt hij.

Op deze manier zie ik geen toekomstperspectief in deze relatie. Ik ben geen geldwolf maar ik zie het niet zitten om mijn geld te investeren om gaan samen te wonen? Hij zit momenteel in een crisis en wil dat ik hem gerust laat. Hij denkt dat ik hem niet steun in zijn huidige beroep terwijl ik dat wel doe maar er gewoon geen stabiele toekomst in zie ? Ik heb het gevoel dat hij niet realistisch is en beseft hoeveel het dagelijks leven kost. Ik zie deze man doodgraag, ik zou alles voor hem doen maar dit is te vergaand. Ik blijf hem steunen maar momenteel zondert hij zich volledig van mij af en ik respecteer die keuze.

Iets zegt mij dat we niet samen uit deze situatie gaan geraken, iemand tips?
Tja hele gezinnen waarbij de man meer inbrengt. Het is wat je zelf wil natuurlijk.
Volgens mij is het probleem hier ook niet dat zij meer verdient, maar dat dit totaal niet bespreekbaar is en hij meteen kwaad wordt als ze hierover begint. Bovendien heeft ze nu ook nog geen gezin met hem, in een prille relatie vind ik het anders dan bij mensen die al jaren samen zijn, kinderen hebben, et cetera.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Als jij financiële stabiliteit en een regelmatig voorspelbaar inkomen belangrijk vindt, dan is dat jouw goed recht. Net zo goed als dat het zijn goed recht is om daar minder waarde aan te hechten. Maar wetende dat vele relaties stuklopen op verschillen in financiële normen en waarden, zou ik hierin eerst op 1 lijn willen zitten voordat samenwonen überhaupt overwogen wordt.
Als deze man zo flipt bij sommige dingen vraag ik me af of het de juiste man voor je is.
Daarnaast is het goed dat je er niet zomaar blind instapt en nadenkt over financien. Ik zou eerst wel een huurhuis nemen. Dan zit je niet meteen enorm in de schulden als het misgaat tussen jullie.

Als je een koophuis zou nemen, dan zou ik op papier laten zetten hoeveel jullie inbrengen, en gaat het stuk, dat jullie dat deel weer terug krijgen.

Hoeveel werkt hij? Is hij lui, of werkt hij hard voor weinig geld?
-
Ik heb het gevoel dat hij niet realistisch is en beseft hoeveel het dagelijks leven kost.
-
Uit de openingspost.

Zit hij op een ander planeet of zo?
De hele openingspost klinkt niet echt vriendelijk.
Ik denk einde relatie.
anoniem_402172 wijzigde dit bericht op 16-03-2021 08:15
0.89% gewijzigd
Is de compromis toch huren ter sprake gekomen? Hij kan perse willen kopen, maar jij zou het moeten betalen. Tja, ik kan me best voorstellen dat dat een beetje wringt. Het is natuurlijk nooit precies gelijk wat je inbrengt, maar nu is het wel een erg groot verschil. En met zijn huidige baan is er niet echt het vooruitzicht dat het over pakweg twee jaar anders is.
Misschien is het een overweging dat jij op jezelf gaat wonen en van daaruit verder zien.
Woont hij nog thuis of zo?
Ik vraag me af hoe goed jullie relatie werkelijk is en of jullie echt zo goed bij elkaar passen. In het begin schrijf je daar over, maar daarna hoor ik toch wat alarmbellen.
Ik zou hier niet mee verder gaan, het klinkt niet heel stabiel allemaal. Als hij nou iets zou hebben om op terug te vallen, maar zo klinkt het niet. Als zelfstandig 3000 schuld is geen fijne uitgangspositie.

Grootste probleem is nog dat jullie er niet normaal over kunnen communiceren. Grote rode vlag!

Ik heb ook altijd meer verdiend dan mijn partners en dat vond ik echt niet erg, maar die hadden wel een stabiele basis en opleiding om op terug te kunnen vallen.
Ik zou hier ook niet blij mee zijn.. Niet omdat ik vind dat een man meer hoort te verdienen dan een vrouw in de relatie, maar omdat ik het belangrijk vind dat we dit samen doen.

Hij woont thuis, werkt al een aantal jaar, maar heeft dus niet de onkosten die bij een eigen woning komen kijken. Dan verwacht ik dat je een flinke spaarrekening hebt en geen schulden bij andere mensen. Stukje verantwoordelijkheid.

Hoe verwacht hij zijn schuld terug te gaan betalen als hij als thuiswonende al niet genoeg kan besparen?

Ik zou hier - op de houding - echt op afknappen.
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Led-lampje schreef:
16-03-2021 08:16
Dat staat in de openingspost. Ze wonen allebei nog thuis.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Led-lampje schreef:
16-03-2021 08:16
Dat staat toch gewoon in OP? Ze wonen allebei nog thuis.
Susan schreef:
16-03-2021 08:19
Dat staat in de openingspost. Ze wonen allebei nog thuis.
Ik zie het al staan.
Wat is er mis met huren?
Niet willen werken voor een baas, WTF, ik denk dat er hele volksstammen liever wat leukers op zelfstandige basis zouden doen dan hun huidige baan.

Ik zou zeggen dat hij eerst volwassen moet worden en dat er tot die tijd hoogstens een LAT-relatie in zit.
Waarom zou je, als je nog nooit samen hebt gewoond, meteen gaan kopen? Dat risico weegt echt niet op joh.
Het lijkt erop dat deze jongeman totaal niet is opgevoed met het idee over inkomsten, uitgaven en een balans hierin.

Een 26 jarige met 6000 schuld, geen volwassen inzicht in financiën, geen ambities en leunen op mij zou voor mij een no go zijn

En een huis kopen zou ik sowieso niet doen.
Ga lekker alleen wonen in een huur huis en zoek een andere man dan Hannes.

Waar vind je dit soort types?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik zou al moeite hebben met een grote schuld bij familie die hij nog niet afbetaald heeft, maar wel spaargeld hebben. Hij woont thuis, dus zijn kosten zullen niet heel hoog zijn.

Ik zou dit zelf niet aandurven omdat de communicatie niet goed zit.
Dan liever eerst huren en daar hele duidelijke afspraken maken.
viva-amber schreef:
16-03-2021 08:30

Bij de Herbalife natuurlijk en anders in de sportschool :proud:
viva-amber schreef:
16-03-2021 08:30
Ga lekker alleen wonen in een huur huis en zoek een andere man dan Hannes.

Wannes.
Beter eerst huren, na 1 of 2 jaar samenwonen heb je een goed beeld van je relatie.

Lijkt me trouwens lastig om een hypotheek te krijgen?
Bamboo_90 schreef:
16-03-2021 08:19
Ik zou hier ook niet blij mee zijn.. Niet omdat ik vind dat een man meer hoort te verdienen dan een vrouw in de relatie, maar omdat ik het belangrijk vind dat we dit samen doen.

Hij woont thuis, werkt al een aantal jaar, maar heeft dus niet de onkosten die bij een eigen woning komen kijken. Dan verwacht ik dat je een flinke spaarrekening hebt en geen schulden bij andere mensen. Stukje verantwoordelijkheid.

Hoe verwacht hij zijn schuld terug te gaan betalen als hij als thuiswonende al niet genoeg kan besparen?

Ik zou hier - op de houding - echt op afknappen.

Dit.
Ik zou me maar eens goed achter de oren krabben en nadenken over wat je nu echt gelukkig gaat maken, TO.
Als je gaat samenwonen komt er zoveel meer bij kijken dan alleen "wat een leuke klik".

Wat hierboven al gezegd is, een 26 jaar zonder inzicht in financiën en geen enkele ambitie zou voor mij echt een no-go zijn. Dat betekent dat dat niet beter wordt. Hij leunt nu op zijn ouders en wil dit graag voorzetten door op jou te leunen. Daar komen ruzies van.

Ik zou sowieso niet gaan kopen met hem, dat weegt niet op tegen de risico's.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven