Relatie ten einde?
dinsdag 16 maart 2021 om 08:05
Hallo iedereen,
Graag zou ik jullie mening eens horen over de toekomstvisie van mijn huidige relatie.
Ik heb tot 1 jaar geleden een zeer moeilijk periode meegemaakt waardoor mijn karakter enorm is veranderd. Mijn vader is omgekomen in een ongeval, ik heb hierdoor diep gezeten. Op dat moment bedroog mijn partner waarmee ik 4 jaar samen was mij, omdat ik veel te veel met mijn verdriet bezig was. Hierdoor liep de relatie stuk. Bijgevolg besloot ik eventjes alleen door het leven te gaan en eerst stabiliteit met mezelf te creëren zodat ik daarna pas een nieuwe relatie kon aangaan.
Dit gebeurde, ik was terug gelukkig op mezelf en toen leerde ik Wannes kennen. Zeer toffe man, wij vulden elkaar aan op elk vlak. We hebben amper ruzie, communiceren vlotjes, begrijpen elkaar (desondanks andere visies) en we kwamen telkens tot oplossingen bij problemen. De steun was enorm, ik had nog nooit zo een vlotte relatie gehad. We zijn nu ongeveer 1 jaar samen. Maar gezien we beiden 26 jaar oud zijn, waren we nu al aan het denken om samen te wonen. We wonen beiden nog bij onze ouders, zijn continu bij elkaar en dit klikt ook wel. Twee weken geleden vroeg Wannes om te gaan samenwomen, het was vrij snel duidelijk dat we beiden een huis willen kopen en niet willen huren.
Zijn financiële zaken, laten het echter niet toe. Hij vertelde mij dat hij bij een familielid 6000 euro schulden heeft en dat hij nu 3000 euro op zijn spaarrekening heeft. Hiermee geraken we echter niet ver indien je iets wilt kopen. Laat staan een lening aanvragen. Doorheen de jaren heb ik heel veel geld kunnen sparen en nu verwacht hij van mij dat ik meer inbreng dan hij. Ik zie dit echter niet zitten...
Daarbij komt nog, ik werk al verpleegkundige en heb dus een vast loon. Hij werkt voor Herbalife, het gekende piramidesysteem, waardoor hij echter weinig inkomen heeft. Hij verdient amper 1100 euro per maand. Dit is geen stabiele financiële situatie als je het mij vraagt indien je wilt gaan samenwonen. Hij begrijpt niet waar ik mij zorgen over maak. We hebben 4 rustige gesprekken gehad waarin ik hem vertelde dat ik het op deze manier niet zie zitten. Hij wordt telkens kwaad op mij, zegt dat ik hem niet vertrouw. Ik heb wel een vast loon, hij niet. Er zijn tijden geweest dat hij maar 900 euro verdiende. Een andere job combineren was zijn oplossing, nu ziet hij dit niet meer zitten. "Ik wil niet werken voor een baas", luidt het argument. Als ik dan vraag om een opleiding te volgen of nog iets te combineren op zelfstandige basis, dan flipt hij en weigert. Hij wilt zijn huidige job blijven uitvoeren, zonder een nieuwe stap te nemen en ik moet mij maar aanpassen, zegt hij.
Op deze manier zie ik geen toekomstperspectief in deze relatie. Ik ben geen geldwolf maar ik zie het niet zitten om mijn geld te investeren om gaan samen te wonen? Hij zit momenteel in een crisis en wil dat ik hem gerust laat. Hij denkt dat ik hem niet steun in zijn huidige beroep terwijl ik dat wel doe maar er gewoon geen stabiele toekomst in zie ? Ik heb het gevoel dat hij niet realistisch is en beseft hoeveel het dagelijks leven kost. Ik zie deze man doodgraag, ik zou alles voor hem doen maar dit is te vergaand. Ik blijf hem steunen maar momenteel zondert hij zich volledig van mij af en ik respecteer die keuze.
Iets zegt mij dat we niet samen uit deze situatie gaan geraken, iemand tips?
Graag zou ik jullie mening eens horen over de toekomstvisie van mijn huidige relatie.
Ik heb tot 1 jaar geleden een zeer moeilijk periode meegemaakt waardoor mijn karakter enorm is veranderd. Mijn vader is omgekomen in een ongeval, ik heb hierdoor diep gezeten. Op dat moment bedroog mijn partner waarmee ik 4 jaar samen was mij, omdat ik veel te veel met mijn verdriet bezig was. Hierdoor liep de relatie stuk. Bijgevolg besloot ik eventjes alleen door het leven te gaan en eerst stabiliteit met mezelf te creëren zodat ik daarna pas een nieuwe relatie kon aangaan.
Dit gebeurde, ik was terug gelukkig op mezelf en toen leerde ik Wannes kennen. Zeer toffe man, wij vulden elkaar aan op elk vlak. We hebben amper ruzie, communiceren vlotjes, begrijpen elkaar (desondanks andere visies) en we kwamen telkens tot oplossingen bij problemen. De steun was enorm, ik had nog nooit zo een vlotte relatie gehad. We zijn nu ongeveer 1 jaar samen. Maar gezien we beiden 26 jaar oud zijn, waren we nu al aan het denken om samen te wonen. We wonen beiden nog bij onze ouders, zijn continu bij elkaar en dit klikt ook wel. Twee weken geleden vroeg Wannes om te gaan samenwomen, het was vrij snel duidelijk dat we beiden een huis willen kopen en niet willen huren.
Zijn financiële zaken, laten het echter niet toe. Hij vertelde mij dat hij bij een familielid 6000 euro schulden heeft en dat hij nu 3000 euro op zijn spaarrekening heeft. Hiermee geraken we echter niet ver indien je iets wilt kopen. Laat staan een lening aanvragen. Doorheen de jaren heb ik heel veel geld kunnen sparen en nu verwacht hij van mij dat ik meer inbreng dan hij. Ik zie dit echter niet zitten...
Daarbij komt nog, ik werk al verpleegkundige en heb dus een vast loon. Hij werkt voor Herbalife, het gekende piramidesysteem, waardoor hij echter weinig inkomen heeft. Hij verdient amper 1100 euro per maand. Dit is geen stabiele financiële situatie als je het mij vraagt indien je wilt gaan samenwonen. Hij begrijpt niet waar ik mij zorgen over maak. We hebben 4 rustige gesprekken gehad waarin ik hem vertelde dat ik het op deze manier niet zie zitten. Hij wordt telkens kwaad op mij, zegt dat ik hem niet vertrouw. Ik heb wel een vast loon, hij niet. Er zijn tijden geweest dat hij maar 900 euro verdiende. Een andere job combineren was zijn oplossing, nu ziet hij dit niet meer zitten. "Ik wil niet werken voor een baas", luidt het argument. Als ik dan vraag om een opleiding te volgen of nog iets te combineren op zelfstandige basis, dan flipt hij en weigert. Hij wilt zijn huidige job blijven uitvoeren, zonder een nieuwe stap te nemen en ik moet mij maar aanpassen, zegt hij.
Op deze manier zie ik geen toekomstperspectief in deze relatie. Ik ben geen geldwolf maar ik zie het niet zitten om mijn geld te investeren om gaan samen te wonen? Hij zit momenteel in een crisis en wil dat ik hem gerust laat. Hij denkt dat ik hem niet steun in zijn huidige beroep terwijl ik dat wel doe maar er gewoon geen stabiele toekomst in zie ? Ik heb het gevoel dat hij niet realistisch is en beseft hoeveel het dagelijks leven kost. Ik zie deze man doodgraag, ik zou alles voor hem doen maar dit is te vergaand. Ik blijf hem steunen maar momenteel zondert hij zich volledig van mij af en ik respecteer die keuze.
Iets zegt mij dat we niet samen uit deze situatie gaan geraken, iemand tips?
woensdag 17 maart 2021 om 12:24
En Herbalife een familiebezigheid?In_Tenebris schreef: ↑17-03-2021 12:02Misschien heeft Wannes 2 vriendinnen. Met de ene sinds 2016 en met TO een jaar. Twee Wannesen kan ook. Misschien wel uit dezelfde familie waarin Wannes een geliefde naam is.
woensdag 17 maart 2021 om 12:34
Dat is niet helemaal waar. Je kunt laten vast legfen dat jij b.v. 20.000 spaargeld meeneemt om te verbouwen ofzo. Mocht je uit eljaar gaan en de boel moeten verkopen, dan krijgt ieder de helft van de overwaarde en jij 20.000 erbij (gaan van hem af). Of als het schuld is die over blijft, dan krijg jij 20.000 minder.viva-amber schreef: ↑17-03-2021 11:05Wanneer je samen een huis koopt van ben je beide 100% verantwoordelijk voor de volledige schuld. Het risico van kopen met een partner met een onstabiel inkomen kan de notaris ook niet wegnemen.
de wereld wacht om ontdekt te worden
woensdag 17 maart 2021 om 13:14
Ik zou in dit geval nooit kopen op 1,5 inkomen, maar op 1 inkomen dan kan vriend net zo goed niet worden bijgeschreven op het eigendomsbewijs. Dan heb je zelf het risico en de overwaarde. Daarnaast moet je ook niet op stel en sprong verkopen, mocht relatie met Wannes Herbalife stuk lopen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 17 maart 2021 om 13:14
Is het misschien niet een te grote stap om vanuit je ouderlijk huis meteen samen te gaan wonen en dat in een koophuis?
Je zou kunnen overwegen om eerst samen te huren voor 1 jaar. En als dat goed gaat kan je daarna nog kopen
Of je zou zelf een koophuis kunnen kopen en hem bij jou in laten trekken.
Je zou ook kunnen overwegen om eerst allebei op jezelf te gaan wonen.
Heel veel succes in ieder geval in je keuze!
Je zou kunnen overwegen om eerst samen te huren voor 1 jaar. En als dat goed gaat kan je daarna nog kopen
Of je zou zelf een koophuis kunnen kopen en hem bij jou in laten trekken.
Je zou ook kunnen overwegen om eerst allebei op jezelf te gaan wonen.
Heel veel succes in ieder geval in je keuze!
woensdag 17 maart 2021 om 13:20
Maar als hij zijn deel van de hypotheek niet kan betalen, draait zij daarvoor op.thanx schreef: ↑17-03-2021 12:34Dat is niet helemaal waar. Je kunt laten vast legfen dat jij b.v. 20.000 spaargeld meeneemt om te verbouwen ofzo. Mocht je uit eljaar gaan en de boel moeten verkopen, dan krijgt ieder de helft van de overwaarde en jij 20.000 erbij (gaan van hem af). Of als het schuld is die over blijft, dan krijg jij 20.000 minder.
woensdag 17 maart 2021 om 13:25
Dat is wel waar mbt de schuld en die schuld kunnen verhalen bij beide partijen.thanx schreef: ↑17-03-2021 12:34Dat is niet helemaal waar. Je kunt laten vast legfen dat jij b.v. 20.000 spaargeld meeneemt om te verbouwen ofzo. Mocht je uit eljaar gaan en de boel moeten verkopen, dan krijgt ieder de helft van de overwaarde en jij 20.000 erbij (gaan van hem af). Of als het schuld is die over blijft, dan krijg jij 20.000 minder.
Is altijd 100% verhaalbaar op beiden als een van de partijen niet kan betalen.
woensdag 17 maart 2021 om 13:26
thanx schreef: ↑17-03-2021 12:34Dat is niet helemaal waar. Je kunt laten vast legfen dat jij b.v. 20.000 spaargeld meeneemt om te verbouwen ofzo. Mocht je uit eljaar gaan en de boel moeten verkopen, dan krijgt ieder de helft van de overwaarde en jij 20.000 erbij (gaan van hem af). Of als het schuld is die over blijft, dan krijg jij 20.000 minder.
En wat als Wannes de hypotheek niet betaald en een achterstand oploopt? Wat gaan ze doen, zijn deel verkopen? Uiteindelijk wordt dat gewoon betalen.
Voorlopig is TO weg en ik denk dat Wannes geen hypotheek krijgt en TO te weinig om een huis van te kunnen kopen. Vooralsnog is dit een fictief probleem. Wie gaat er ook na een jaar een huis kopen met iemand waar je zorgen hebt over zijn financiën?
woensdag 17 maart 2021 om 13:57
Ik zou na 1 jaar relatie niet de keuze maken: Samen huis kopen of relatie over. Je bent pas een jaar bij elkaar en je kan zoveel andere keuzes maken.
Hij wil samenwonen maar kan niet kopen. Dus: Huren, of jij koopt zelfstandig een huis en hij betaalt een bijdrage in de kosten. Of jij kiest een huis voor jezelf (kopen of huren) en hij blijft bij zijn ouders wonen. Of je blijft allebei nog een jaartje bij je ouders wonen.
Ondertussen heb je alle tijd om te praten over toekomst, hoe ziet hij die voor zich etc.
Mochten jullie over een jaar wél op 1 lijn zitten, kan je alsnog samen kopen. Dat kan zijn dat hij een serieuze baan neemt, of bijvoorbeeld dat jij hoofdkostwinner wordt en hij meer in het huishouden gaat doen. Als je niet op 1 lijn komt, kan je over een jaar nog de knoop doorhakken om uit elkaar te gaan.
Hij wil samenwonen maar kan niet kopen. Dus: Huren, of jij koopt zelfstandig een huis en hij betaalt een bijdrage in de kosten. Of jij kiest een huis voor jezelf (kopen of huren) en hij blijft bij zijn ouders wonen. Of je blijft allebei nog een jaartje bij je ouders wonen.
Ondertussen heb je alle tijd om te praten over toekomst, hoe ziet hij die voor zich etc.
Mochten jullie over een jaar wél op 1 lijn zitten, kan je alsnog samen kopen. Dat kan zijn dat hij een serieuze baan neemt, of bijvoorbeeld dat jij hoofdkostwinner wordt en hij meer in het huishouden gaat doen. Als je niet op 1 lijn komt, kan je over een jaar nog de knoop doorhakken om uit elkaar te gaan.
woensdag 17 maart 2021 om 14:11
Het lijkt erop dat na een jaar dit:
We hebben amper ruzie, communiceren vlotjes, begrijpen elkaar (desondanks andere visies) en we kwamen telkens tot oplossingen bij problemen.
toch wat genuanceerder ligt.
Op zich heeft hij wel een raar wereldbeeld dat hij denkt dat het normaal is om te kopen als je een inkomen hebt wat vergelijkbaar is met minimumloon.
De hele situatie schreeuwt om huren. Ofwel jij koopt zelf de woning en hij trekt bij jou in en draagt bij. Als het dan goed gaat met samenwonen kun je tzt altijd nog zaken gelijktrekken.
Maar goed, ik denk dat je op een heel belangrijk punt botst, dus is samenwonen/relatie voortzetten dan wel een goed idee. Ik denk het niet.
We hebben amper ruzie, communiceren vlotjes, begrijpen elkaar (desondanks andere visies) en we kwamen telkens tot oplossingen bij problemen.
toch wat genuanceerder ligt.
Op zich heeft hij wel een raar wereldbeeld dat hij denkt dat het normaal is om te kopen als je een inkomen hebt wat vergelijkbaar is met minimumloon.
De hele situatie schreeuwt om huren. Ofwel jij koopt zelf de woning en hij trekt bij jou in en draagt bij. Als het dan goed gaat met samenwonen kun je tzt altijd nog zaken gelijktrekken.
Maar goed, ik denk dat je op een heel belangrijk punt botst, dus is samenwonen/relatie voortzetten dan wel een goed idee. Ik denk het niet.
woensdag 17 maart 2021 om 14:44
"Ik wil niet werken voor een baas", gezegd door iemand die zichzelf niet kan bedruipen is een grote rode vlag qua onvolwassenheid. Als ik een kwartje kreeg voor elke mislukte of mislukkende ondernemer die dit stoer vindt om te roepen om het beeld overeind te houden van vrije, zelfstandige selfmade man...dan had ik een hoop oud geld om te wisselen in euro's en dat is me de moeite niet.
Echte zelfstandigen die zichzelf wel overeind kunnen houden snappen namelijk heel goed hoe het werkt in de praktijk: leveren of opzouten naar loondienst want er moet gewoon gegeten worden. Pas als je presteert mag je iets zeggen over wat een geweldig, eigenzinnig karakter je toch hebt, niet als je een Herbalife-kneusje bent dat het niet redt zonder steun van Hotel Mama of Mammie 2.0/Vriendin.
Jouw vriend snapt niet hoe het werkt en vindt dat jij maar mee moet werken aan zijn zelfbeeld in plaats van dat hij zelf zijn boontjes dopt. Dat soort kleutergedrag, inclusief het per se willen kopen (want opnieuw: staat mooi!) is een terechte reden om te twijfelen aan deze relatie.
Echte zelfstandigen die zichzelf wel overeind kunnen houden snappen namelijk heel goed hoe het werkt in de praktijk: leveren of opzouten naar loondienst want er moet gewoon gegeten worden. Pas als je presteert mag je iets zeggen over wat een geweldig, eigenzinnig karakter je toch hebt, niet als je een Herbalife-kneusje bent dat het niet redt zonder steun van Hotel Mama of Mammie 2.0/Vriendin.
Jouw vriend snapt niet hoe het werkt en vindt dat jij maar mee moet werken aan zijn zelfbeeld in plaats van dat hij zelf zijn boontjes dopt. Dat soort kleutergedrag, inclusief het per se willen kopen (want opnieuw: staat mooi!) is een terechte reden om te twijfelen aan deze relatie.
woensdag 17 maart 2021 om 21:24

TO komt er nu langzaam achter dat hij niet the wannes
woensdag 17 maart 2021 om 22:01
Ben heel benieuwd naar de ontknoping van dit verhaal
Maar TO (als je er nog bent), volg je gevoel hierin, laat hem geen blok aan je been worden.
donderdag 18 maart 2021 om 11:15
Wannes is een schuilnaam hoor. Ik ga heus geen echte naam gebruiken van mijn vriend.
Er staat inderdaad op google een Wannes die een Herbalife doet maar echter heb ik rood haar
Daarnaast, woon ik niet in Nederland
donderdag 18 maart 2021 om 11:22
donderdag 18 maart 2021 om 13:23
Ccxstar schreef: ↑18-03-2021 11:15xxx is een schuilnaam hoor. Ik ga heus geen echte naam gebruiken van mijn vriend.
Er staat inderdaad op google een xxx die een Herbalife doet maar echter heb ik rood haar![]()
Daarnaast, woon ik niet in Nederland. En Herbalife zelf is nergens te vinden op mijn vriend zijn profiel op Instagram of Facebook. Dus het heeft geen zin om research uit te voeren.
Uh-huh. Iemand die zijn brood verdient met Herbalife maar dat niet op zijn facebook of insta zet? Dat kan niet, dat bestaat niet. Anders kan je er geen geld aan verdienen.
donderdag 18 maart 2021 om 20:20
Die Wannes ook niet.Ccxstar schreef: ↑18-03-2021 11:15Wannes is een schuilnaam hoor. Ik ga heus geen echte naam gebruiken van mijn vriend.
Er staat inderdaad op google een Wannes die een Herbalife doet maar echter heb ik rood haar![]()
Daarnaast, woon ik niet in Nederland. En Herbalife zelf is nergens te vinden op mijn vriend zijn profiel op Instagram of Facebook. Dus het heeft geen zin om research uit te voeren.
vrijdag 19 maart 2021 om 07:52
Woont er überhaupt een Wannes in Nederland?