Relatie ten einde?

16-03-2021 08:05 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Graag zou ik jullie mening eens horen over de toekomstvisie van mijn huidige relatie.
Ik heb tot 1 jaar geleden een zeer moeilijk periode meegemaakt waardoor mijn karakter enorm is veranderd. Mijn vader is omgekomen in een ongeval, ik heb hierdoor diep gezeten. Op dat moment bedroog mijn partner waarmee ik 4 jaar samen was mij, omdat ik veel te veel met mijn verdriet bezig was. Hierdoor liep de relatie stuk. Bijgevolg besloot ik eventjes alleen door het leven te gaan en eerst stabiliteit met mezelf te creëren zodat ik daarna pas een nieuwe relatie kon aangaan.

Dit gebeurde, ik was terug gelukkig op mezelf en toen leerde ik Wannes kennen. Zeer toffe man, wij vulden elkaar aan op elk vlak. We hebben amper ruzie, communiceren vlotjes, begrijpen elkaar (desondanks andere visies) en we kwamen telkens tot oplossingen bij problemen. De steun was enorm, ik had nog nooit zo een vlotte relatie gehad. We zijn nu ongeveer 1 jaar samen. Maar gezien we beiden 26 jaar oud zijn, waren we nu al aan het denken om samen te wonen. We wonen beiden nog bij onze ouders, zijn continu bij elkaar en dit klikt ook wel. Twee weken geleden vroeg Wannes om te gaan samenwomen, het was vrij snel duidelijk dat we beiden een huis willen kopen en niet willen huren.

Zijn financiële zaken, laten het echter niet toe. Hij vertelde mij dat hij bij een familielid 6000 euro schulden heeft en dat hij nu 3000 euro op zijn spaarrekening heeft. Hiermee geraken we echter niet ver indien je iets wilt kopen. Laat staan een lening aanvragen. Doorheen de jaren heb ik heel veel geld kunnen sparen en nu verwacht hij van mij dat ik meer inbreng dan hij. Ik zie dit echter niet zitten...

Daarbij komt nog, ik werk al verpleegkundige en heb dus een vast loon. Hij werkt voor Herbalife, het gekende piramidesysteem, waardoor hij echter weinig inkomen heeft. Hij verdient amper 1100 euro per maand. Dit is geen stabiele financiële situatie als je het mij vraagt indien je wilt gaan samenwonen. Hij begrijpt niet waar ik mij zorgen over maak. We hebben 4 rustige gesprekken gehad waarin ik hem vertelde dat ik het op deze manier niet zie zitten. Hij wordt telkens kwaad op mij, zegt dat ik hem niet vertrouw. Ik heb wel een vast loon, hij niet. Er zijn tijden geweest dat hij maar 900 euro verdiende. Een andere job combineren was zijn oplossing, nu ziet hij dit niet meer zitten. "Ik wil niet werken voor een baas", luidt het argument. Als ik dan vraag om een opleiding te volgen of nog iets te combineren op zelfstandige basis, dan flipt hij en weigert. Hij wilt zijn huidige job blijven uitvoeren, zonder een nieuwe stap te nemen en ik moet mij maar aanpassen, zegt hij.

Op deze manier zie ik geen toekomstperspectief in deze relatie. Ik ben geen geldwolf maar ik zie het niet zitten om mijn geld te investeren om gaan samen te wonen? Hij zit momenteel in een crisis en wil dat ik hem gerust laat. Hij denkt dat ik hem niet steun in zijn huidige beroep terwijl ik dat wel doe maar er gewoon geen stabiele toekomst in zie ? Ik heb het gevoel dat hij niet realistisch is en beseft hoeveel het dagelijks leven kost. Ik zie deze man doodgraag, ik zou alles voor hem doen maar dit is te vergaand. Ik blijf hem steunen maar momenteel zondert hij zich volledig van mij af en ik respecteer die keuze.

Iets zegt mij dat we niet samen uit deze situatie gaan geraken, iemand tips?
Tijger32 schreef:
19-03-2021 07:52
Woont er überhaupt een Wannes in Nederland?

Voor dat soort dingen kun je altijd even terecht bij het Meertens instituut: https://www.meertens.knaw.nl/nvb/. Kun je ook meer vinden over namen. Tijger komt 5 x voor. https://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/tijger

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven