Relatie ten einde?

16-03-2021 08:05 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Graag zou ik jullie mening eens horen over de toekomstvisie van mijn huidige relatie.
Ik heb tot 1 jaar geleden een zeer moeilijk periode meegemaakt waardoor mijn karakter enorm is veranderd. Mijn vader is omgekomen in een ongeval, ik heb hierdoor diep gezeten. Op dat moment bedroog mijn partner waarmee ik 4 jaar samen was mij, omdat ik veel te veel met mijn verdriet bezig was. Hierdoor liep de relatie stuk. Bijgevolg besloot ik eventjes alleen door het leven te gaan en eerst stabiliteit met mezelf te creëren zodat ik daarna pas een nieuwe relatie kon aangaan.

Dit gebeurde, ik was terug gelukkig op mezelf en toen leerde ik Wannes kennen. Zeer toffe man, wij vulden elkaar aan op elk vlak. We hebben amper ruzie, communiceren vlotjes, begrijpen elkaar (desondanks andere visies) en we kwamen telkens tot oplossingen bij problemen. De steun was enorm, ik had nog nooit zo een vlotte relatie gehad. We zijn nu ongeveer 1 jaar samen. Maar gezien we beiden 26 jaar oud zijn, waren we nu al aan het denken om samen te wonen. We wonen beiden nog bij onze ouders, zijn continu bij elkaar en dit klikt ook wel. Twee weken geleden vroeg Wannes om te gaan samenwomen, het was vrij snel duidelijk dat we beiden een huis willen kopen en niet willen huren.

Zijn financiële zaken, laten het echter niet toe. Hij vertelde mij dat hij bij een familielid 6000 euro schulden heeft en dat hij nu 3000 euro op zijn spaarrekening heeft. Hiermee geraken we echter niet ver indien je iets wilt kopen. Laat staan een lening aanvragen. Doorheen de jaren heb ik heel veel geld kunnen sparen en nu verwacht hij van mij dat ik meer inbreng dan hij. Ik zie dit echter niet zitten...

Daarbij komt nog, ik werk al verpleegkundige en heb dus een vast loon. Hij werkt voor Herbalife, het gekende piramidesysteem, waardoor hij echter weinig inkomen heeft. Hij verdient amper 1100 euro per maand. Dit is geen stabiele financiële situatie als je het mij vraagt indien je wilt gaan samenwonen. Hij begrijpt niet waar ik mij zorgen over maak. We hebben 4 rustige gesprekken gehad waarin ik hem vertelde dat ik het op deze manier niet zie zitten. Hij wordt telkens kwaad op mij, zegt dat ik hem niet vertrouw. Ik heb wel een vast loon, hij niet. Er zijn tijden geweest dat hij maar 900 euro verdiende. Een andere job combineren was zijn oplossing, nu ziet hij dit niet meer zitten. "Ik wil niet werken voor een baas", luidt het argument. Als ik dan vraag om een opleiding te volgen of nog iets te combineren op zelfstandige basis, dan flipt hij en weigert. Hij wilt zijn huidige job blijven uitvoeren, zonder een nieuwe stap te nemen en ik moet mij maar aanpassen, zegt hij.

Op deze manier zie ik geen toekomstperspectief in deze relatie. Ik ben geen geldwolf maar ik zie het niet zitten om mijn geld te investeren om gaan samen te wonen? Hij zit momenteel in een crisis en wil dat ik hem gerust laat. Hij denkt dat ik hem niet steun in zijn huidige beroep terwijl ik dat wel doe maar er gewoon geen stabiele toekomst in zie ? Ik heb het gevoel dat hij niet realistisch is en beseft hoeveel het dagelijks leven kost. Ik zie deze man doodgraag, ik zou alles voor hem doen maar dit is te vergaand. Ik blijf hem steunen maar momenteel zondert hij zich volledig van mij af en ik respecteer die keuze.

Iets zegt mij dat we niet samen uit deze situatie gaan geraken, iemand tips?
Bitje93 schreef:
16-03-2021 10:36
€ 6000 schuld en een spaarrekening met € 3000 er op getuigt niet echt van enig verantwoordelijkheidsgevoel.
Dit. Dit kan hij toch niet maken naar dat familielid? Waarom betaalt hij zijn schuld niet af?
Tijger32 schreef:
17-03-2021 07:03
Dit. Dit kan hij toch niet maken naar dat familielid? Waarom betaalt hij zijn schuld niet af?

Dat is natuurlijk een zakelijk deel van zijn geld, nodig om te investeren een piramidespel Herbalife!
Luiwannes!
En To, kom je nog terug?

2 reacties in 2 jaar is wat weinig.
Mumper schreef:
17-03-2021 04:06
Hoeveel Wannesen zouden er bij Herbalife werken?
Google Wannes en Herbalife en de insta is zo gevonden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
17-03-2021 07:50

Je hebt gelijk! Ziet eruit als een leuk en gelukkig stel en TO is echt blond. Ik zeg blijven, jullie hebben het veel te leuk samen om dat door een paar puntjes te laten gaan.
viva-amber schreef:
17-03-2021 07:50
Het kan ook een aparte marketingtechniek zijn om dit verhaal hier te plaatsen... iemand al iets besteld bij Wannes?
Anna2208 schreef:
17-03-2021 08:03
Het kan ook een aparte marketingtechniek zijn om dit verhaal hier te plaatsen... iemand al iets besteld bij Wannes?

Dan moet TO terug naar school. Plaatje klopt ook wel bij het praatje. Waarom zou ik nu Herbalife gaan kopen? Omdat ik Wannes zielig vind en hoop dat hij dan genoeg gaat verdienen?
In_Tenebris schreef:
17-03-2021 07:58
Je hebt gelijk! Ziet eruit als een leuk en gelukkig stel en TO is echt blond. Ik zeg blijven, jullie hebben het veel te leuk samen om dat door een paar puntjes te laten gaan.
Ik vind dit vreemd, TO zegt dat ze net 1 jaar samen zijn. Dat meisje op de foto is al sinds 2016 zijn vriendin.. en ik kan zoooo niet tegen dat gekwijl op elkaar op Insta 'love of my life, jij bent van mij en van mij alleen, ik weet dat ik needy doe maar jij bent alles voor mij' :sick:
Dus.. of TO is de 2e vlam in zijn leven óf er zijn meer Wannes'en bij Herbalife óf dit hele topic slaat nergens op :jump:

(en nee, ik heb verder niets te doen - het was dit of facturen inboeken :whistle: )
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Bamboo_90 schreef:
17-03-2021 09:42
Ik vind dit vreemd, TO zegt dat ze net 1 jaar samen zijn. Dat meisje op de foto is al sinds 2016 zijn vriendin.. en ik kan zoooo niet tegen dat gekwijl op elkaar op Insta 'love of my life, jij bent van mij en van mij alleen, ik weet dat ik needy doe maar jij bent alles voor mij' :sick:
Dus.. of TO is de 2e vlam in zijn leven óf er zijn meer Wannes'en bij Herbalife óf dit hele topic slaat nergens op :jump:

(en nee, ik heb verder niets te doen - het was dit of facturen inboeken :whistle: )
:cheers:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Bamboo_90 schreef:
17-03-2021 09:42

Of TO wil Wannes een geintje flikken, is een rancuneuze ex/verliefde. Nogal lullig om Wannes zo te kakken te zetten.
Marana schreef:
17-03-2021 10:04
Of TO wil Wannes een geintje flikken, is een rancuneuze ex/verliefde. Nogal lullig om Wannes zo te kakken te zetten.
Dit ligt het meest voor de hand. Wie zet anders haar vriend zo herkenbaar op het forum.
Slim dit! :facepalm: :facepalm: :facepalm:
Hij is ook te vinden via FB. Inderdaad al sinds 2016 een vriendin.
Misschien heeft ze de duur van de relatie aangepast in de OP ` wegens herkenbaarheid `
In_Tenebris schreef:
17-03-2021 10:21
Misschien heeft ze de duur van de relatie aangepast in de OP ` wegens herkenbaarheid `
en dan wel vertellen dat hij Wannes heet en voor Herbalife werkt... dat lijkt me een stuk herkenbaarder dan vertellen dat je en relatie hebt van 5 jaar.
Tijger32 schreef:
17-03-2021 10:24
en dan wel vertellen dat hij Wannes heet en voor Herbalife werkt... dat lijkt me een stuk herkenbaarder dan vertellen dat je en relatie hebt van 5 jaar.

Ik snap het ook niet!
Oh....de arme knul heet dus echt Wannes.
Ik heb niet alles gelezen.
Maar dit kun je toch vast laten leggen? Dat jij zoveel spaargeld in brengt en hij niets. (Vind ik wel erg vreemd, 26 jaar, thuis wonen en 0 gespaard).
Bij een notaris kun je alles op papier zetten.
Ook over jullie maandelijkse bijdrage zou ik eens praten.
Hou jullie rekeningen seperaat, en open er 1 voor alle gezamelijke vaste lasten. Zet op papier wat je vaste lasten zijn (telefoon, sportschool, auto, benzine, CZ enz.) Die zijn voor jezelf.
Praat met familie en vrienden en met je verzekeraar over wat je verder nog kwijt bent. (Verzekeringen, waterschap, ontroerend goed, woz, energie en natuurlijk boodschappen, enz.) Dit is voor de gezamelijke pot.
Gooi beide evenveel in de gezamelijke pot, trek dat er van af en zie wat je e.u. zou kunben missen om aan hypotheekkosten te betalen.

Jij zult uiteraard meer over hebven dan hem. Aangezien het verschil best groot is en hij niet aan andere oplossingen wil denken, zou ik dat ook zo laten.
Ieder zijn eigen dingen en ieder evenveel in de gezamelijke. Wat over is, is voor jezelf.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Wanneer je samen een huis koopt van ben je beide 100% verantwoordelijk voor de volledige schuld. Het risico van kopen met een partner met een onstabiel inkomen kan de notaris ook niet wegnemen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Dat huis kopen is natuurlijk een goed idee en past beter bij het beeld van een relatie sinds 2016. TO wil gewoon niet horen dat ze te lang bij hem is gebleven.
In_Tenebris schreef:
17-03-2021 11:11
Dat huis kopen is natuurlijk een goed idee en past beter bij het beeld van een relatie sinds 2016. TO wil gewoon niet horen dat ze te lang bij hem is gebleven.
Ik heb even geloept, maar als ze al sinds 2016 een relatie hebben, dan klopt de tijdlijn niet meer met haar andere post. Misschien werken er twee Wannesen voor Herbalife? :)
Ik ga het bericht maar staffen, die arme knul weet van niets maar is open en bloot te vinden zonder enige bescherming van privacy. Misschien is TO wel een bittere ex.
Bellinis schreef:
17-03-2021 11:37
Ik heb even geloept, maar als ze al sinds 2016 een relatie hebben, dan klopt de tijdlijn niet meer met haar andere post. Misschien werken er twee Wannesen voor Herbalife? :)

Misschien heeft Wannes 2 vriendinnen. Met de ene sinds 2016 en met TO een jaar. Twee Wannesen kan ook. Misschien wel uit dezelfde familie waarin Wannes een geliefde naam is.
Geronimo2 schreef:
17-03-2021 11:42
Ik ga het bericht maar staffen, die arme knul weet van niets maar is open en bloot te vinden zonder enige bescherming van privacy. Misschien is TO wel een bittere ex.

Voorlopig hebben we hier niet de juiste Wannes voor ogen als we zo lezen en puzzelen. Er zijn natuurlijk wel meer mannen die Wannes heten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven