Mode & Beauty alle pijlers

Genaaid bij de kapper

16-03-2021 22:03 218 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, er is een prijslijst die ik van tevoren check. Heel veel kappers gehad en na het knippen/wassen/etc. is er dan de verrassing bij het afrekenen.

Na het wassen wordt er bijvoorbeeld opeens een masker ingesmeerd in plaats van crèmespoeling, zonder overleg. Prijzen zijn vaak “vanaf”. Droogblazen blijkt föhnen/stylen. Een drup crème blijkt een behandeling voor een extra tientje.

Je komt nooit tot een overeenkomst qua prijs vóór de behandeling, alleen achteraf hoor je wat het uiteindelijke bedrag is geworden. Ik voel me vaker wel dan niet genaaid, ook al weiger ik alle extra’s.

Assertiviteit is een oplossing, maar waarom mag dit? Zijn er mensen die van tevoren een exacte prijs vast met de kapper vaststellen?
Om die reden ga ik alleen nog maar naar kappers waar het all in is. Kan er ook zo niét tegen, bah.
Een fatsoenlijke kapper zoeken. Ik herken het niet.
Waar kom jij dan? Ik heb dit echt nog nooit meegemaakt.
Ja raar is dat. Daarom hoef ik er niks in en hoeven ze het ook niet helemaal te stylen. Het eerste wat ik doe als ik thuis kom is met mijn hoofd onder de kraan om alle haartjes weg te spoelen. Weg gekapte look. Dus ik weiger alles. Maar bij het droog föhnen gaat er toch opeens wat mousse in, die dan 2 euro op de rekening blijkt te zijn. Nouja, dat betaal ik dan nog net wel, maar de rest weiger ik resoluut.
Nog nooit meegemaakt. Ik geef altijd aan wat ik wil en vraag dan wat het gaat kosten.
Ik ben eigenlijk nog nooit bij een kapper geweest die dat doet. Dus nee, voel me nooit genaaid en de vaste prijs die ik afspreek is de prijs die vermeld staan die op de prijslijst bij knippen. Ongeacht wat ze er verder nog insmeert op het einde.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Bij mij vragen ze altijd of ze het moeten drogen, of er een masker oid in moet. En dan zeg ik nee op alles.
Ik herken het ook niet. Heb het nog nooit gehad. Maar ik zeg ook duidelijk dat ik voor alleen knippen kom.
Ik heb dit nog nooit meegemaakt..bij zowel duurdere kappers als bij studentenkappers niet. Wel eens dat ze er wat in smeren of het leuk stalen, Maar nog nooit iets extra's voor hoeven betalen. (Ik geef dan wel uit mezelf wat fooi)
Ik herken het wel bij meerdere kappers hier in de buurt. Je durft geen kop thee meer aan te nemen. Overal bij vragen wat het extra kost staat zo stom. Ik heb daarom ook besloten alleen nog naar een kapper te gaan met een all in prijs.
Ik heb me er maar bij neergelegd.

Ik ga 1 keer per jaar, die 1 keer betaal ik de hoofdprijs.
Met alle extra's die ze me ongevraagd de nek in draaien.

Die rekening is dus altijd een verrassing.
wissewis wijzigde dit bericht op 16-03-2021 22:10
12.79% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik herken dit totaal niet.
O ja, herkenbaar. De vorige keer vroeg de kapster tijdens het wassen of ik er een ‘maskertje’ in wilde. Nou, okee dan. Het trok niet langer in dan conditioner en ik bleek dat ik een tientje extra moest betalen. Dat je iets bijbetaalt voor een product, prrima, maar een tientje? Ik vind dit ook sneaky.
't Is al met al een heel gedoe
Boarn schreef:
16-03-2021 22:07
Ja raar is dat. Daarom hoef ik er niks in en hoeven ze het ook niet helemaal te stylen. Het eerste wat ik doe als ik thuis kom is met mijn hoofd onder de kraan om alle haartjes weg te spoelen. Weg gekapte look. Dus ik weiger alles. Maar bij het droog föhnen gaat er toch opeens wat mousse in, die dan 2 euro op de rekening blijkt te zijn. Nouja, dat betaal ik dan nog net wel, maar de rest weiger ik resoluut.
Dit doe ik ook. Ik hoef helemaal niks en spring meteen onder de douche na de kapper.
Oh, wat irritant! Ik kom altijd bij de keten met twee H’s (ik weet niet of ik dat voluit mag noemen hier?) en daar krijg je altijd de prijs te zien voor de behandeling. Ja, ze zijn soms een beetje eufemistisch (‘Wil je wat verzorging in je haar?’ en dat is dan een prijzig masker voor de tijd die ze eraan kwijt zijn). Maar je kunt dan iig nog ‘Nee, toch maar niet!’ roepen voor ze aan de slag gaan, wanneer de prijs je niet aanstaat.

En ze hebben massagestoelen. Just saying.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Ik heb dit trouwens alleen maar meegemaakt bij de keten die begint met T en eindigt op eam.
't Is al met al een heel gedoe
girasole3 schreef:
16-03-2021 22:07
Waar kom jij dan? Ik heb dit echt nog nooit meegemaakt.
Tientallen kappers inmiddels. Is het iets van de bedrijfstak?
Ik word nooit genaaid maar geknipt bij de kapper. En nee ik herken niets van jouw ervaring. Nog nooit meegemaakt dat 'een drup van iets' op de rekening drukte terwijl ik niet door had dat die 'drup' een extra behandeling was.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ja, herkenbaar. Voor mij reden om niet meer terug te komen.
De kapper waar ik nu heen ga is er gelukkig wel gewoon eerlijk over.
Pingu schreef:
16-03-2021 22:10
O ja, herkenbaar. De vorige keer vroeg de kapster tijdens het wassen of ik er een ‘maskertje’ in wilde. Nou, okee dan. Het trok niet langer in dan conditioner en ik bleek dat ik een tientje extra moest betalen. Dat je iets bijbetaalt voor een product, prrima, maar een tientje? Ik vind dit ook sneaky.
Dan heb je ook nog een gelletje hier tijdens het drogen en een spraytje daar en dan nog dit en dan nog dat en dan betaal ik ineens weer driedubbele lang-haar-bonus omdat ik haar tot bijna aan mijn kont heb.

En aan 't eind zit ik met een rekening van 60 euro ipv dat ze afficheren op hun ruit dat wassen-knippen-drogen 35 of 40 euro kost.

Ik weet gewoon van tevoren dat ik genaaid word :-D.

Intussen 7 verschillende kappers gehad en allemaal flikken ze 't wel.
wissewis wijzigde dit bericht op 16-03-2021 22:14
4.47% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
oh ja, zo irritant. Ik heb haar wat nog niet eens over mijn schouders komt, maar omdat ik krullen en dik haar heb moet ik dan ineens een toeslag voor halflang of lang haar betalen. Huh? Maar ik heb geen halflang of lang haar, dus hoezo?

Ik herken het helemaal, heb er ook een hekel aan.
Am Yisrael Chai!
Stradit schreef:
16-03-2021 22:12
Tientallen kappers inmiddels. Is het iets van de bedrijfstak?
Nee dus. Als ik alle andere reacties lees.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Van tevoren duidelijk aangeven wat je wilt. Mijn kapper kent mij inmiddels (al een paar jaar), maar bij een eerste bezoek geef ik duidelijk aan dat ik het net gewassen heb, dat ik het alleen wil laten knippen en dat er verder niets hoeft te gebeuren, niet stylen, geen producten erin, etc. Nooit problemen mee gehad.

Ik vind dat namelijk ook heel irritant. Net als de kaasboer op de markt waar ik standaard om 1/5e minder vraag dan ik nodig heb omdat ze altijd meer afsnijden.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Ik vind dat een 'nieuwe' kapper eerlijk moet zijn en het moet zeggen.
Mijn huidige kapper heeft allerlei tips voor mijn haar, van goedkoop drogist naar duur, en ik heb het idee dat ze echt alleen maar dingen doet die goed zijn voor mijn haar. Dus als zij zegt dat iets goed is om te doen betaal ik gewoon.
Zij moet ook leven.
(en ik ga bijna nooit)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven