Mode & Beauty alle pijlers

Genaaid bij de kapper

16-03-2021 22:03 218 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, er is een prijslijst die ik van tevoren check. Heel veel kappers gehad en na het knippen/wassen/etc. is er dan de verrassing bij het afrekenen.

Na het wassen wordt er bijvoorbeeld opeens een masker ingesmeerd in plaats van crèmespoeling, zonder overleg. Prijzen zijn vaak “vanaf”. Droogblazen blijkt föhnen/stylen. Een drup crème blijkt een behandeling voor een extra tientje.

Je komt nooit tot een overeenkomst qua prijs vóór de behandeling, alleen achteraf hoor je wat het uiteindelijke bedrag is geworden. Ik voel me vaker wel dan niet genaaid, ook al weiger ik alle extra’s.

Assertiviteit is een oplossing, maar waarom mag dit? Zijn er mensen die van tevoren een exacte prijs vast met de kapper vaststellen?
Ik neem nota bene vaak mijn eigen styling spul mee naar de kapper omdat ik er anders als een ontplofte poedel uit zie. En ik heb die ervaring bij de hele range, van goedkope buurtkapper tot superdure highclass kapper.
Am Yisrael Chai!
Pingu schreef:
16-03-2021 22:10
O ja, herkenbaar. De vorige keer vroeg de kapster tijdens het wassen of ik er een ‘maskertje’ in wilde. Nou, okee dan. Het trok niet langer in dan conditioner en ik bleek dat ik een tientje extra moest betalen. Dat je iets bijbetaalt voor een product, prrima, maar een tientje? Ik vind dit ook sneaky.
Dit. Ik 15 euro, zonder overleg en het is niet de eerste kapper.
fashionvictim schreef:
16-03-2021 22:13
oh ja, zo irritant. Ik heb haar wat nog niet eens over mijn schouders komt, maar omdat ik krullen en dik haar heb moet ik dan ineens een toeslag voor halflang of lang haar betalen. Huh? Maar ik heb geen halflang of lang haar, dus hoezo?

Ik herken het helemaal, heb er ook een hekel aan.
Dat is toch logisch: Jouw haar is echt lang. Nat zoals een kapper ermee aan de slag gaat om naar het voor jouw gewenste resultaat te komen kost dat veel meer techniek en tijd dan voor een van nature glad bobje dat bijgepunt wordt.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
16-03-2021 22:13
Ik word nooit genaaid maar geknipt bij de kapper. En nee ik herken niets van jouw ervaring. Nog nooit meegemaakt dat 'een drup van iets' op de rekening drukte terwijl ik niet door had dat die 'drup' een extra behandeling was.
Naaien en knippen lijkt me ook niet heel handig tegelijk. Ik weet niet of je dan een recht kapsel krijgt :P
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
De meeste kappers hebben wel een prijslijst online staan. Als je op basis daarvan een kapper zoekt, kan er toch niet zo veel mis gaan? En er zijn wel degelijk kappers die je direct na het adviesgesprek de prijs aangeven, maar die zijn wel in de minderheid. Je kunt er natuurlijk altijd zelf om vragen, maar online je informatie opdoen lijkt me het verstandigst.
Jufjoke schreef:
16-03-2021 22:21
De meeste kappers hebben wel een prijslijst online staan. Als je op basis daarvan een kapper zoekt, kan er toch niet zo veel mis gaan? En er zijn wel degelijk kappers die je direct na het adviesgesprek de prijs aangeven, maar die zijn wel in de minderheid. Je kunt er natuurlijk altijd zelf om vragen, maar online je informatie opdoen lijkt me het verstandigst.
Toch vreemd dat ik werkelijk nog nooit in de buurt van 't bedrag ben uitgekomen dat ik daar berekend had :-).

Ik ben al positief verbaasd als ik "maar" 20 % ernaast zit / meer betaal.
En mijn kapbeurt die 40 euro ging kosten mij "maar" 50 euro kost.

Want er zijn keren dat ze mij ineens 57 euro kost.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Oudblond schreef:
16-03-2021 22:19
Dat is toch logisch: Jouw haar is echt lang. Nat zoals een kapper ermee aan de slag gaat om naar het voor jouw gewenste resultaat te komen kost dat veel meer techniek en tijd dan voor een van nature glad bobje dat bijgepunt wordt.
Lang? Mijn haar komt nauwelijks tot mijn kin. Ik weet niet in welke wereld dat lang haar is, maar in die van mij is dat gewoon kort hoor.
Am Yisrael Chai!
Mijn kapper maakt voor knippen trouwens ook geen onderscheid tussen lang, kort, man of vrouw. Zou ik raar vinden ook, want lang haar is echt niet perse meer werk dan kort. Knippen is gewoon één tarief.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Oh nee herken dit gelukkig niet . Bij mijn salon is alle verzorging inbegrepen . Ik betaal een vaste prijs voor verven knippen en föhnen/stylen en dat is inclusief producten . Maakt ook niet uit of ik het uit geföhnd, gekruld of stijl wil prijs is hetzelfde.
Wissewis schreef:
16-03-2021 22:22
Toch vreemd dat ik werkelijk nog nooit in de buurt van 't bedrag ben uitgekomen dat ik daar berekend had :-).

Ik ben al positief verbaasd als ik "maar" 20 % ernaast zit / meer betaal.
En mijn kapbeurt die 40 euro ging kosten mij "maar" 50 euro kost.

Want er zijn keren dat ze mij ineens 57 euro kost.
Ik moest de laatste keer dat ik dit meemaakte 80 euro aftikken voor verven terwijl op de website stond "verven v.a. 35 euro". Totaalbedrag kwam op 150 euro en ik had letterlijk alleen geverfd en geknipt.
Am Yisrael Chai!
lollypopje schreef:
16-03-2021 22:24
Mijn kapper maakt voor knippen trouwens ook geen onderscheid tussen lang, kort, man of vrouw. Zou ik raar vinden ook, want lang haar is echt niet perse meer werk dan kort. Knippen is gewoon één tarief.
Ik vraag me ook elk jaar weer af hoeveel extra werk er is aan 't bijpunten van mijn (lange) haar ipv aan die bob tot net onder de oren van een ander.

Ik vraag tenslotte niet om 30 centimeter af te knippen laagje per laagje.
Is dit nu later?
Mijn kapper komt van tevoren vragen of er iets in moet/drogen etc en kruist dat ter plekke aan en noemt dan de prijs en of dat akkoord is. Wel transparant.
Stradit schreef:
16-03-2021 22:12
Tientallen kappers inmiddels. Is het iets van de bedrijfstak?
Vast niet, want ik heb dit nog nooit meegemaakt en hoor er anderen ook nooit over.
Kan me zoiets wel voorstellen bij van die budget kappers die het moeten verdienen door het verkopen van extra's.
Wissewis schreef:
16-03-2021 22:26
Ik vraag me ook elk jaar weer af hoeveel extra werk er is aan 't bijpunten van mijn (lange) haar ipv aan die bob tot net onder de oren van een ander.

Ik vraag tenslotte niet om 30 centimeter af te knippen laagje per laagje.
Ik heb kort en heel veel haar en zit inclusief wassen, drogen en beetje modelleren minimaal een uur in die stoel.
Ik zou het heel gek vinden als ik dan minder betaal, omdat het kort is :P
fashionvictim schreef:
16-03-2021 22:25
Ik moest de laatste keer dat ik dit meemaakte 80 euro aftikken voor verven terwijl op de website stond "verven v.a. 35 euro". Totaalbedrag kwam op 150 euro en ik had letterlijk alleen geverfd en geknipt.
Weet ik weer waarom ik pas begin te verfen de dag dat ik grijs zie :-D.
Is dit nu later?
fashionvictim schreef:
Tot een jaar of 5 geleden verfde ik ook mijn haar en maakte ik dit ook mee. Ik heb heel veel haar en dan moesten ze 2 tubes ofzo gebruiken.

Dat 'gelletje hier' en 'cremepje daar' herken ik van goedkope ketens als Brainwash. Ik kom nu al een aantal jaar bij een fijne dorpssalon waar men mij inmiddels kent. Ze knippen goed, zijn vriendelijk en de prijs is all-in. Het is niet heel goedkoop maar ook niet heel duur. Volgens mij 43 euro voor knippen, wassen en eventueel stylen (wat ik nooit wil want ik ga altijd douchen na afloop) en ik krijg er altijd een uitgebreide hoofdmassage bij. Heerlijk!
Ik rijd er speciaal 35km voor heen en terug.
Ik herken het ook. Meestal wijs ik standaard alles af om extra kosten te voorkomen. Het is heel irritant.
Zwaar gelul altijd, die kappers. Natte vingerwerk. Ik heb er ook een hekel aan. Ik weet nooit wat het gaat kosten.

Ik knip het altijd zelf thuis, want dat scheelt me gewoon tussen de 50-60 euro. Verven moet ik wel laten doen helaas, maar omdat mijn haar tot op mijn heupen valt ongeveer, betaal ik daar rond de 300 voor. Ik hou rekening met tussen de 200-300 euro. Dan zit ik meestal wel goed.
Jufjoke schreef:
16-03-2021 22:21
Ik check ook van tevoren online. Maar probleem zit hem niet in dat ze de knip prijs opeens veranderen, maar dat tussendoor heel sneacky wat extra doen en dat dan in rekening brengen. Zoals hier door andere zie beschreven heb ik ook meegemaakt. Dan vragen ze tussen neus en lippen door of ze er een maskertje in moeten doen. Je hebt dan het idee dat het bii de prijs inbegrepen is, maar bii betalen blijkt wat anders. Ik zeg dus tegenwoordig bij alles wat ze vragen nee.
raindance schreef:
16-03-2021 22:33
Zwaar gelul altijd, die kappers. Natte vingerwerk. Ik heb er ook een hekel aan. Ik weet nooit wat het gaat kosten.

Ik knip het altijd zelf thuis, want dat scheelt me gewoon tussen de 50-60 euro. Verven moet ik wel laten doen helaas, maar omdat mijn haar tot op mijn heupen valt ongeveer, betaal ik daar rond de 300 voor. Ik hou rekening met tussen de 200-300 euro. Dan zit ik meestal wel goed.
Wow, wat een bedrag voor alleen verven.
Groeit het niet snel weer uit dan?

Knippen heb ik nu (noodgedwongen) zelf gedaan, maar ik word er niet gelukkig van. Ik vind naar de kapper gaan echt heerlijk. Echt een momentje voor mezelf en mijn haar valt echt 10 keer beter dan wanneer ik zelf wat loop te punten. Ik ben helemaal niet handig en heb moeilijk haar dus ik knip liever niet zelf. Heb ook mijn pony al een keer of 4 geknipt sinds oktober. Gelukkig mag ik vrijdag weer :yes:
Bij mij werd er laatst zelfs iets afgehaald omdat ze toch minder hadden gebruikt van iets (verf). Dus nee ik herken het niet. Ga naar een kapper waar vooraf alles besproken wordt en je een prijsafspraak maakt. En als ze er iets extra’s insmeren tijdens het föhnen ofzo betaal je daar niet voor.
minnimouse schreef:
16-03-2021 22:30
Tot een jaar of 5 geleden verfde ik ook mijn haar en maakte ik dit ook mee. Ik heb heel veel haar en dan moesten ze 2 tubes ofzo gebruiken.

Dat 'gelletje hier' en 'cremepje daar' herken ik van goedkope ketens als Brainwash. Ik kom nu al een aantal jaar bij een fijne dorpssalon waar men mij inmiddels kent. Ze knippen goed, zijn vriendelijk en de prijs is all-in. Het is niet heel goedkoop maar ook niet heel duur. Volgens mij 43 euro voor knippen, wassen en eventueel stylen (wat ik nooit wil want ik ga altijd douchen na afloop) en ik krijg er altijd een uitgebreide hoofdmassage bij. Heerlijk!
Ik rijd er speciaal 35km voor heen en terug.
Ik heb intussen alle types gehad.
Keten-kappers, de kapper van mijn moeder, de redelijk-uitziende kapper om de hoek, ...

Allemaal flikken ze 't me.
En de échte kappers knippen ook niet echt beter dan de ketens wat mij betreft.

Dan heb ik nog liever een keten-kapper waar ik op maandagmiddag binnenloop zonder afspraak.
In plaats van de kapper om de hoek waar ik 4 weken van tevoren een afspraak moet plannen waarbij ie alleen maandagochtend om half 10 nog kan.
Is dit nu later?
Ik herken dit niet. Maar als je dit keer op keer hebt dan zou ik van te voren vragen wat het kost en afspreken dat dat het bedrag is dat je gaat afrekenen. Dat is toch niet zo ingewikkeld lijkt me.
fashionvictim schreef:
Ja dit, een paar highlights bovenop en het recht afknippen (geen laagjes) van mijn haar. Een masker van 2 minuten ipv cremespoeling en dat was het. Totaal 115 euro. Ik kom niet meer terug.
Nee ik herken het niet. Al 20 jaar bij dezelfde kapperszaak en vorige week was ik voor wassen, knippen en verven 60 euro kwijt.

Zonder knippen is het iets van 35 euro en als alleen de uitgroei bijgewerkt wordt nog minder.

Drogen onder de droogkap en dan met de fohn afstylen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven