Kleding in setjes kopen
woensdag 17 maart 2021 om 10:16
Wie koopt er hier zijn kleding meestal in setjes? Is dat handig?
Ik koop mijn kleding altijd los. Als ik iets leuks zie dan koop ik het. En ga ik er niet iets passends bijkopen. Ik heb veel dezelfde basiskleuren, dus combineren gaat meestal wel.
Maar toen ik eens een Zalon box bestelde zag ik hoe leuk het is als je stukken een geheel vormen. Zijn er hier mensen die dat vaak doen? En hoe bevalt dat?
NB: met setje bedoel ik dat je in 1 keer bij elkaar passende stukken koopt (zoals een vest, top, rok en schoenen), maar niet per sé van hetzelfde merk of serie.
Ik koop mijn kleding altijd los. Als ik iets leuks zie dan koop ik het. En ga ik er niet iets passends bijkopen. Ik heb veel dezelfde basiskleuren, dus combineren gaat meestal wel.
Maar toen ik eens een Zalon box bestelde zag ik hoe leuk het is als je stukken een geheel vormen. Zijn er hier mensen die dat vaak doen? En hoe bevalt dat?
NB: met setje bedoel ik dat je in 1 keer bij elkaar passende stukken koopt (zoals een vest, top, rok en schoenen), maar niet per sé van hetzelfde merk of serie.
anoniem_181776 wijzigde dit bericht op 17-03-2021 16:46
16.91% gewijzigd
woensdag 17 maart 2021 om 10:19
Ik koop niet perse setjes, maar ik koop niet meer iets waarbij ik thuis wel ga kijken waarmee ik het kan combineren. Ik moet zeker weten dat ik er iets bij heb. Als ik een nieuwe top zoek trek ik de broek of rok aan waarbij de top moet passen, zodat ik zeker weet dat hij matcht. En als het matcht bij meer broeken of rokken die ik thuis heb is dat mooi meegenomen. Vind ik geen geschikte top bij die broek/rok, maar wel een leuke top die ik graag wil, dan zal ik daar direct een broek/rok bij kopen.
Overigens koop ik het liefst jurken, dat scheelt matchgedoe
Overigens koop ik het liefst jurken, dat scheelt matchgedoe
woensdag 17 maart 2021 om 10:23
woensdag 17 maart 2021 om 10:30
Ik vind het leuk om steeds andere combinaties te maken met mijn kleding. Leuk voor de afwisseling en het heeft dan niet zo'n setjes uitstraling.
Maar ik kijk wel kritisch als ik kleding koop hoe het in mijn garderobe past. Als ik zo uit mijn hoofd al een paar combinaties kan verzinnen is het goed. Als ik er eigenlijk al iets bij zou moeten kopen om het gecombineerd te krijgen, laat ik het hangen.
Bijvoorbeeld: semi transparante blouse waar echt een specifieke kleur top onder moet omdat het er anders niet uitziet. (In mijn ogen dan). Zo'n top moet je dan maar net ergens vinden, wat vaak net niet lukt waardoor het kledingstuk in de kast blijft hangen.
Of een tijd geleden had ik een rok gepast met een heel leuke, vrij drukke print. Ik dacht dat die heel makkelijk te combineren zou zijn, maar dat viel vies tegen, was eigenlijk alleen mooi met een effen bovenkant in een nogal specifieke kleur blauw. Niet gekocht wegens niet combineerbaar.
Maar ik kijk wel kritisch als ik kleding koop hoe het in mijn garderobe past. Als ik zo uit mijn hoofd al een paar combinaties kan verzinnen is het goed. Als ik er eigenlijk al iets bij zou moeten kopen om het gecombineerd te krijgen, laat ik het hangen.
Bijvoorbeeld: semi transparante blouse waar echt een specifieke kleur top onder moet omdat het er anders niet uitziet. (In mijn ogen dan). Zo'n top moet je dan maar net ergens vinden, wat vaak net niet lukt waardoor het kledingstuk in de kast blijft hangen.
Of een tijd geleden had ik een rok gepast met een heel leuke, vrij drukke print. Ik dacht dat die heel makkelijk te combineren zou zijn, maar dat viel vies tegen, was eigenlijk alleen mooi met een effen bovenkant in een nogal specifieke kleur blauw. Niet gekocht wegens niet combineerbaar.
woensdag 17 maart 2021 om 10:42
Oh, ik dacht eigenlijk dat iedereen dat deed? Ik koop eigenlijk altijd complete outfits, vroeger toen ik nog veel uitging vaak ook nog tot en met de schoenen, maar dat doe ik tegenwoordig wat minder, hooguit als ik iets koop voor een belangrijke gebeurtenis, dan wil ik er nog wel eens direct ook schoenen bij kopen.
Voor mijn kinderen koop ik eigenlijk ook alleen maar complete outfits of complete sets.
Voor mijn kinderen koop ik eigenlijk ook alleen maar complete outfits of complete sets.
Am Yisrael Chai!
woensdag 17 maart 2021 om 10:51
Dit inderdaad precies.Marana schreef: ↑17-03-2021 10:19Ik koop niet perse setjes, maar ik koop niet meer iets waarbij ik thuis wel ga kijken waarmee ik het kan combineren. Ik moet zeker weten dat ik er iets bij heb. Als ik een nieuwe top zoek trek ik de broek of rok aan waarbij de top moet passen, zodat ik zeker weet dat hij matcht. En als het matcht bij meer broeken of rokken die ik thuis heb is dat mooi meegenomen. Vind ik geen geschikte top bij die broek/rok, maar wel een leuke top die ik graag wil, dan zal ik daar direct een broek/rok bij kopen.
Overigens koop ik het liefst jurken, dat scheelt matchgedoe![]()
En als ik merk dat ik een heel leuk kledingstuk heb wat maar met één ding matcht dan ga ik ook actief zoeken naar nog een match.
anappleaday wijzigde dit bericht op 17-03-2021 10:52
9.03% gewijzigd
woensdag 17 maart 2021 om 11:03
ik probeer dat ook maar vind de bijpassende slips vaak zo duur ... meestal koop ik 1 slip die er 'officieel' bijhoort bij en ik heb altijd wel zwart, witte en een paar kleurtjes neutrale slips die (als je door je wimpers kijkt) er bij lijken te passe. Ik zal in ieder geval niet snel een zwarte bh met een witte slip dragen
woensdag 17 maart 2021 om 11:09
In mijn cupmaat zijn juist de bh's duur. Koop meestal 1 bh met 2 bijpassende slips.guppekop schreef: ↑17-03-2021 11:03ik probeer dat ook maar vind de bijpassende slips vaak zo duur ... meestal koop ik 1 slip die er 'officieel' bijhoort bij en ik heb altijd wel zwart, witte en een paar kleurtjes neutrale slips die (als je door je wimpers kijkt) er bij lijken te passe. Ik zal in ieder geval niet snel een zwarte bh met een witte slip dragen
Qua kleding koop ik nooit setjes. Draag ook regelmatig jurken dus dan heb je dat 'probleem' niet.
woensdag 17 maart 2021 om 11:16
haha, ja daar begint het juist mee, mijn BH`s zijn ook duur en dan die slips er ook nog bij is me echt te gortig.vivapimpelmees schreef: ↑17-03-2021 11:09In mijn cupmaat zijn juist de bh's duur. Koop meestal 1 bh met 2 bijpassende slips.
Qua kleding koop ik nooit setjes. Draag ook regelmatig jurken dus dan heb je dat 'probleem' niet.
woensdag 17 maart 2021 om 11:45
Dat heb ik ook. De verkoopster van mijn favoriete winkel zegt dan als ik een top koop dat die leuk combineert met dat vest van 3 jaar terug, of bij mijn leren legging van vorig seizoen.
Dus ik koop nieuwe dingen die binnen een raamwerkje passen. Ik koop veel in basic kleuren en effen en ieder jaar kies ik 1 kleur als accentkleur. Vorig jaar was dat koraalroze en dat staat dan leuk bij veel basickleuren.
woensdag 17 maart 2021 om 12:13
Nou ja, het is vaak wel zo dat als ik een leuke broek zie, dat er vaak tops of jasjes bijhangen die er ook leuk bij staan/bij passen qua kleur. Dus zowel uit dezelfde lijn als een complete outfit. Minus schoenen.
guppekop schreef: ↑17-03-2021 11:03ik probeer dat ook maar vind de bijpassende slips vaak zo duur ... meestal koop ik 1 slip die er 'officieel' bijhoort bij en ik heb altijd wel zwart, witte en een paar kleurtjes neutrale slips die (als je door je wimpers kijkt) er bij lijken te passe. Ik zal in ieder geval niet snel een zwarte bh met een witte slip dragen
Grappig. Ik vind de bijpassende slips vaak niet lekker zitten, omdat er vaak kant aan zit en zo. Mijn ondergoedsetjes passen nooit bij elkaar.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 17 maart 2021 om 12:32
Heerlijk lijkt me dat als je zo'n winkel hebt waar ze je smaak goed kennen!ninanoname schreef: ↑17-03-2021 11:45Dat heb ik ook. De verkoopster van mijn favoriete winkel zegt dan als ik een top koop dat die leuk combineert met dat vest van 3 jaar terug, of bij mijn leren legging van vorig seizoen.